Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Przycisk AC gaśnie na wyższych biegach. Rozłącza klime ? GOLF IV

23 Odpowiedzi, 31672 Wyświetleń

wojciech679

  2010-05-27, 23:50:09
Nowy użytkownik
#1
Witam wszystkich. Swojego GOLFA IV kupiłem we wrześniu 2009. Ma on manualną klimatyzacje. Sprzedawca mówił, że nie ma nic czynnika w klimie i że wystarczy nabić i wszystko będzie ok (odkręciłem korek, nacisnąłem na cypelek i faktycznie żadnego "syknięcia" nie było). Gdy włączyłem przycisk AC na 1 biegu zapalała się dioda (AC), a na 2, 3, 4 już gasła, tak jakby sie klima rozłączała. Znajomy powiedział, że jak nie masz nic czynnika w układzie to klima ci się nie załączy!. Od tamtego czasu nic z klima nie robiłem, bo była zaraz jesień, a potem zima.

Teraz postanowiłem uruchomić klime, bo będzie coraz cieplej. Pojechałem do gościa co nabija klime, wpuścił mi na sam początek Azot i okazało się, że wszystko wylatuje mi przez zawór bezpieczeństwa ciśnienia, który jest w sprężarce. Pojechałem do innego gościa, zamówił mi ten zawór, zamontował, zrobił próżnie, wyciągnął z układy starty syf, nabił klime! i sprawdził szczelność (wyszło, że jest układ szczelny). Czyli teoretycznie już powinna klima śmigać, włączam przycisk AC i jest to samo, czyli na 1 biegu dioda AC świeci, a na 2, 3, 4 już gaśnie. Podniosłem maskę do góry i tak: zapalony silnik..... włączam przycisk AC na 1 biegu - dioda świeci, wiatraki na chłodnicy się kręcą (ten duży i mały), sprężarka się załącza, bo ją słychać, dmuchawa w kabinie delikatnie dmucha. Gdy przełączę na 2, 3 lub 4 bieg dioda AC gaśnie, wiatraki na chłodnicy przestają się kręcić, sprężarka się rozłącza, bo już jej nie słychać, tylko dmuchawa w kabinie dmucha. Pierwsze podejrzenie padło, że ten panel z pokrętłami nawiewów jest zepsuty (że jak daje na wyższe biegi to rozłącza klime). Rozkręciliśmy cały ten panel, wszystko było na wierzchu, pojechałem na szrot i gościu miał akurat dwa takie same panele od Golfa IV. Podłączam pierwszy ? to samo, podłączam drugi to samo!! Możliwe, żeby te dwa i mój były uszkodzone? (chyba, że to część, która w Golfie szybko się psuje). Przyjechałem do domu, zwarłem kabelkiem dwie blaszki, które są pod pokrętłem od ustawiania biegów i o dziwoo na wszystkich biegach już było dobrze, czyli na 1, 2, 3, 4 dioda AC świeci, wiatraki na chłodnicy się kręcą, sprężarka się załącza, bo ją słychać, dmuchawa w kabinie dmucha. Czyli wychodzi, że jednak ten panel jest zepsuty, ale przed chwilą byłem na szrocie i niby te dwa też by były zepsute? ;/. Dzisiaj zrobiłem test: zapaliłem mojego Golfa IV i taty Seata Leona, ustawiłem klime na 4 bieg i nadmuch na twarz. Auta były zapalone 8 minut, w Golfie blaszki były zwarte kabelkiem, czyli niby wszystko chodzi, świeci tak jak powinno. Po 8 min wchodzę do Golfa, przystawiam termometr do kratki nawiewu, trzymam 1,5 min i pokazało 21°C. Auta ciągle chodzą na wolnych obrotach. Idę do Leona, przystawiam termometr do kratki nawiewu, trzymam 1,5 min i pokazało 9°C. Wracam do Golfa, jeszcze raz trzymam przez 1,5 min - to samo 21°C. Wyłączyłem teraz przycisk AC, rozłączyłem te blaszki, które były zwarte ? czyli teraz tylko działa sama dmuchawa, odczekałem trochę, przystawiam termometr, trzymam 1,5 min i pokazuje RÓWNIEŻ 21°C !!! Czyli KLIMA NIC NIE CHŁODZI. Niby wiatraki się kręcą, sprężarka chodzi, dioda świeci (przy zwartych blaszkach), ale nic NIE CHŁODZI. Nie ma różnicy czy sama dmuchawa czy klima chodzi. I tak ta sama temperatura, bo nic nie chłodzi!

Nie wiem już co to może być, ręce mi opadają. Proszę o pomoc. Może ktoś miał podobny przypadek, albo coś podpowie. Jeden znajomy powiedział mi, że mogę mieć sprężarkę uszkodzoną, która nie potrafi wytworzyć odpowiedniego ciśnienia potrzebnego na wyższe biegi. Jutro jeszcze zrobię test na 1 biegu (czyli bez zwierania blaszek), jaka będzie temperatura w Golfie, a jaka w Leonie. Przepraszam, że się tak rozpisałem, ale myślę, że szczegółowy opis pomoże Wam znaleźć rozwiązanie mojego problemu. Pozdrawiam Smile
  • Odpowiedz

Shitashii

  2010-05-28, 09:51:46
Moderator
#2
Opis wzorowy. Wygląda że padnięta sprężarka (ew. zawór regulujący wydajność). Jaki masz tam model sprężarki?

... a może już nie ma freonu? :>
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

wojciech679

  2010-05-28, 11:42:48
Nowy użytkownik
#3
Jak mam sprawdzić co to za model sprężarki? To jest GOLF IV 1.9 TDI, 110KM, 99r.
Sugerujesz, że już nie ma freonu.... przecież gościu sprawdzał mi tą maszyną szczelność i wyszło, że wszystko jest OK. (chyba, że maszyna się pomyliła - nacisnę na cypelek i zobacze czy będzie "syknięcie").

P.S. Inny znajomy mi mówił, że mogę mieć uszkodzony sterownik klimatyzacji (taka "czarna puszka", która jest na dole, bardziej po lewo od akumulatora u mnie w Golfie).
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-05-28, 12:08:51
Zaawansowany użytkownik
#4
Spręzarka Sanden SD7V16.
Bez podania jakie są ciśnienia na ssaniu i tłoczeniu cieżko cokolwiek stwierdzic. Może byc uwalona sprezarka ale równie dobrze i zawór rozprężny, sterownik......
  • Odpowiedz

wojciech679

  2010-05-28, 12:43:25
Nowy użytkownik
#5
Gościu u którego nabijałem klime posiada urządzenie "Stacja klimatyzacji GAIA" (półautomat, włoska firma CTR).

Link -> http://tnij.org/ctr_gaia

Napisz gajdek419 jakie ma zrobić pomiary ciśnienia etc. i czy da sie to wykonać na jego urządzeniu. Jak tak, to podjade do niego, a wyniki wpisze w tym temacie Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-05-28, 12:44:47 przez wojciech679.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-05-28, 13:41:39
Zaawansowany użytkownik
#6
Ciśnienie na ssaniu i tłoczeniu po włączeniu klimy, jak sie zmieniają przy zmianie biegu nawiewu.
A co do możliwości pomiaru ciśnień to napewno da radę Smile
  • Odpowiedz

Shitashii

  2010-05-28, 15:09:54
Moderator
#7
Sprawdz czy jest nadciśnienie w układzie
Włącz klimę na I biegu (wentylatora nawiewu)
Upewnij się, że sprężarka pracuje (załączone sprzęgło)
Podaj ciśnienia LP i HP
Tak jak Gajdek pisze, na razie to może być wszystko.
A filtr osuszacz wymieniałeś??? Po poprzedniej nieszczelności raczej powinieneś.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

wojciech679

  2010-05-28, 17:32:42
Nowy użytkownik
#8
Ale te pomiary mam wykonać na zwartych kabelkiem blaszkach (czyli wiatraki chodzą, dioda świeci, sprężarka chodzi, dmuchawa w kabinie dmucha), czy normalnie bez zwierania? (czyli na 1 biegu wszystko śmiga, a na 2, 3, 4 wszystko sie rozłącza, tylko dmuchawa w kabinie dmucha). Nie skręcałem jeszcze tego, wszystko mam nawierzchu, więc mogę kombinować z tym panelem.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2010-05-28, 17:53:21
Moderator
#9
Jeśli na 1 biegu wentylatora w kabinie sprężarka działa (sprzęgło załączyło) i układ chłodzi to na pewno to nie wina sprężarki. Ale jeśli nawet na 1 nie chłodzi (mimo, że sprężarka kręci), to może być kilka przyczyn łącznie.
To może takie pytanie: Czy w jakikolwiek sposób masz zimny (chłodny) nawiew z kratek?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-05-28, 18:10:49
Moderator
#10
Jaki silnik wraz z symbolem, ktory rok produkcji ?
  • Odpowiedz

wojciech679

  2010-05-29, 18:18:46
Nowy użytkownik
#11
MAŁE SPROSTOWANIE:

W moim pierwszym poście wkradł się błąd. Otóż, gdy jest normalnie (bez zwierania blaszek) na 1 biegu to dioda AC świeci, wiatraki na chłodnicy się kręcą, sprężarka się załącza, ale DMUCHAWA W KABIENIE NIC NIE DMUCHA (gdy jade samochodem to czułem, że delikatnie dmucha i dlatego tak napisałem, ale to chyba samoczynnie wpada do kabiny poprzez prędkość). Jak samochód jest na wolnych obratach to na 1 biegu wszystko jest dobrze, tylko dmuchawa NIC nie dmucha, a na 2, 3, 4 biegu wszystko się rozłącza tylko teraz dmuchawa w kabinie zaczyna dmuchać (myślałem, że na 1 biegu dmuchawa chodzi, tylko bardzo po cichu, że jej nie słysze, ani nie czuje......jednak u taty w Leonie wyraźnie słysze jak dmucha i chłodzi na 1 biegu!).

Teraz tak..... na początku, gdy próbowałem "uruchomić" moją klimatyzacje na 1 biegu był ruch wskazówek na manometrach urządzenia, czyli było jakieś ciśnienie, a obecnie na żadnym biegu nic nie pokazuje, nie ma żadnego ciśnienia ;/. Dzisiaj: zapalony silnik, słychać elektromagnes na sprężarce, że się załącza. Widać, że koło pasowe się kręci wraz ze sprzęgłem sprężarki....a wskaźniki na manometrach stoją, nie ruszają z miejsca (tak jest na wszystkich biegach). Ta sprężarka wydaje taki dziwny dźwięk, takie "rzęczenie" (czyżby już całkowicie szlak trafił sprężarke?).
Podsumowując, gdy włączony przycisk AC (bez zwierania blaszek) wiatraki na chłodnicy się kręcą, sprężarka się załącza tak jak wyżej opisałem, ale dmuchawa w kabienie nic nie dmucha (na 1 biegu). Jest efekt załączenia sprężarki, ale nie ma żadnego efektu chłodzenia!

Gościu kazał mi jechać z tym na komputer, żeby sprawdzili. Uważa, że tu jest coś popierdzielone z elektryką, kablami.....mówi, że najpierw trzeba zrobić pożądek z tym przełącznikiem biegów, a potem ewentualnie będziemy dalej coś myśleć.

*** Co do Twojego pytania Shitashii, to na wszystkie możliwe kombinacje NIE MAM zimnego (chłodnego) nawiewu z kratki! Filtru osuszacz nie wymieniałem. Filtru kabinowego nie wymieniałem. Nie ma nadciśnienia w układzie. Układ jest na 100% szczelny, bo dzisiaj gościu mi wszystko ściągnął z układu i było tyle ile nabił Smile

*** radekklimat Mój silnik w Golfie to 1.9 TDI 110KM (nie wiem jaki symbol), 1999r.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-05-29, 20:33:52
Moderator
#12
Z twojego opisu wynika,ze:
-uszkodzony jest zawor sterujacy wydajnoscia kompresora
-problem z okablowaniem przełacznika wentylatora nadmuchu
Bład twoj ze podczas zakupu nie sprawdziłes tych rzeczy ale wszystko jest do naprawy
  • Odpowiedz

wojciech679

  2010-05-31, 12:16:58
Nowy użytkownik
#13
Czyli gdzie mam się udać najpierw i co mam naprawiać na początku?
Wypowiedzcie się Panowie i napiszcie ostateczną przyczyne według Was Smile.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-05-31, 12:18:29 przez wojciech679.)
  • Odpowiedz

Robert81r

  2010-06-02, 15:31:40
Zaawansowany użytkownik
#14
Po pierwsze - musisz poszukac sobie schemat elektryczny tej klimatyzacji np AutoData.

Po drugie - musisz zrobic ten nadmuch - wszystkie 4 biegi musza dzialac, niezaleznie od tego czy klima dziala czy tez nie.
(Z tego co widze na schemacie to obroty silnika sa regulowane za pomoca zestawu opornikow drutowych (czesto spotykane rozwiazanie)- trzeba to sprawdzic czy nie posniedziale lub popalone, oraz sprawdzic wyjscia z sterownika/panela ktory puszcza prad na te oporniki.

Po trzecie - trzeba bedzie sprawdzic cisnienia na pracujacym ukladzie. Z tego co napisales - to uklad byl bardzo dlugo rozszczelniony i w zwiazku z tym mozesz miec spore wydatki.

Inne wyjscie: oddajesz to do goscia, ktory ma o tym pojecie.
  • Odpowiedz

sebcio

  2010-06-08, 18:40:12
Nowy użytkownik
#15
mam dokładnie to samo i nie bardzo wiem co jest nie halo chciałem wymienić układ pokręteł ale chyba Tobie to nie pomogło ? rozwiązałeś już problem ??
  • Odpowiedz

wojciech679

  2010-06-08, 23:11:44
Nowy użytkownik
#16
Jeszcze nie rozwiązałem problemu. Musze zadzwonić do jednego fachowca i żeby mi stwierdził na 100% co tam jest walnięte, czy rzeczywiście uszkodzony jest zawor sterujacy wydajnoscia kompresora oraz problem z okablowaniem przełacznika wentylatora nadmuchu - tak jak pisał "radekklimat". Jak coś będe wiedział to napisze i Ty też napisz jak rozwiążesz problem Smile.
  • Odpowiedz

sebcio

  2010-06-09, 15:03:51
Nowy użytkownik
#17
tzn. szczerze to ja czekam w sumie aż Ty rozwiążesz problem. Dla mnie dziwne jest że dmuchawa nie działa na 1 biegu może to te przełączniki... nie wiem na początek wybiorę się chyba na kompa może coś tam wyjdzie :/
  • Odpowiedz

wojciech679

  2010-06-09, 19:45:46
Nowy użytkownik
#18
Robert81r napisał(a):(Z tego co widze na schemacie to obroty silnika sa regulowane za pomoca zestawu opornikow drutowych (czesto spotykane rozwiazanie)- trzeba to sprawdzic czy nie posniedziale lub popalone, oraz sprawdzic wyjscia z sterownika/panela ktory puszcza prad na te oporniki.

Ten zestaw oporników drutowych to się znajduje nad pedałami sprzęgła, hamulca ??
A sprawdzić "wyjscia z sterownika/panela" to poprostu sprawdzić czy prąd z nich wychodzi ??
  • Odpowiedz

sebcio

  2010-06-13, 13:31:35
Nowy użytkownik
#19
dostałem info od osoby która ma jakieś pojęcie że może być to - rezystor dmuchawy
  • Odpowiedz

wojciech679

  2010-06-13, 13:40:38
Nowy użytkownik
#20
To teraz pytanie do chłopaków znających się na temacie - Gdzie jest ten rezystor dmuchawy i jak go sprawdzić Wink. Albo spytaj się sebcio tego Twojego fachowca Smile
  • Odpowiedz

sebcio

  2010-06-13, 13:57:41
Nowy użytkownik
#21
trzeba schowek zdjąć i jest chyba przy dmuchawie tylko muszę się spytać który to bo na allegro są takie płaskie i takie jerze Tongue
  • Odpowiedz

wojciech679

  2010-06-14, 11:25:16
Nowy użytkownik
#22
Też właśnie patrze na allegro i są czarne płaskie i czerwone z takimi bolcami. Na jednej aukcji (na tej z tym czarnym płaskim) było napisane, że wersja bez klimatyzacji (czyli chyba są dwa rodzaje tych czarnych). Bo ten czerwony to jest chyba to wersji z climatroniciem (na jednej aukcji było tak napisane, ale to trzeba się dowiedzieć na 100%).

**********************************************************

NOWE INFO!

Sprawdziłem i mam w Golfie ten czarny płaski rezystor dmuchawy (jest on schowany pod schowkiem tam gdzie siedzi pasażer, dokładnie jest pod taką pianką, którą trzeba troche wyciągnąć, aby wykręcić rezystor, nie trzeba odkręcac całego schowka).
Dwie blaszki (z czterech) były zaśniedziałe. Tata w Leonie ma identyczny rezystor, więc przełożyłem do siebie, żeby sprawdzić.
I co się okazało..... podłączam do siebie i.... na wszystkich biegach świeci dioda AC oraz na wszystkich dmucha dmuchawa w kabinie (wtedy na jedynce nie dmuchał). Teraz tak jakby wszystko jest już dobrze, tylko gościu ściągnął mi cały czynnik z układu i klima jest pusta i w ogóle nie załącza sie sprężarka ani nie kręcą się wiatraki na chłodnicy.
Czy jak nabije klime to już klima się bedzie załączać??? Jutro podjade do gościa to zobaczymy Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-06-16, 20:17:51 przez wojciech679.)
  • Odpowiedz

sebcio

  2010-06-17, 10:03:46
Nowy użytkownik
#23
a widzisz Smile muszę u siebie sprawdzić Smile napisz do mnie na gg. 8673673 Smile
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa