Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

dziwna praca klimy - Civic '04 (lp chlodne, hp zimne) a chlodzi!!

14 Odpowiedzi, 16326 Wyświetleń

wally

  2010-06-04, 18:13:11
Użytkownik
#1
Witam serdecznie,
na wstepie napisze ze jestem uzytkownikiem a nie fachowcem od klimy ale bardzo chetnie porozmawiam z kims o szerszej wiedzy.

Pacjent: Honda Civic Type-R 2.0 '04. Klima fabryczna (dokladana z rownolatka 1.5 roku temu - w serwisie Honda).
Objawy: wszystko dziala bez zarzutu Big Grin

Historia: Po roku uzywania klimatyzacji, po zimie spotkalo mnie niemile zaskoczenie, klima przestala chlodzic a jak sie pozniej okazalo, byla juz prawie pusta. Boje sie ze mam gdzies nieszczelnosc ale zastanawiam sie, jak to mozliwe ze po 2-3 miesiacach od ponownego napelnienia, klima nadal dziala...

Temteratury: klima na postoju po rozgrzaniu auta przy temp. +23stC na zewnatrz wieje ok 6.0-7.1stC z centralnych kratek (nawiew ustawiony "na klatke" + boczne na szyby). Wydaje mi sie, ze jest ok ale boje sie co bedzie przy +30st na zewnatrz? Niestety nie znam cisnien HP/LP

Rurki: tuz po odpaleniu rurka wychodzaca ze skraplacza (hp) jest zimna az milo jednak po kilku minutach chlodzenia, wydaje sie cieplejsza choc nadal jest zimna. Rurka powrotna przez caly czas pozostaje letnia - podobna do temp. otoczenia. Skraplacz jest chlodny/letni (spokojnie moge trzymac na nim reke. Auto posiada 2 wentylatory i cyklicznie co kilkanasie sekund zalaczaja sie oba. Trzymajac reke na przewodzie hp, wyraznie czuje jak staje sie zimniejsza.

Fitr kabinowy: nowy, wymieniony tuz po zimie, stary (po roku uzytkowania) byc zasmiecony do granic mozliwosci.

Pytania:
1. jaka powinienem utrzymywac temp. z kratek i czy obecna jest poprawna,
2. jak taka temp. rokuje w przypadku upalow,
3. czy po zalaczeniu klimy, wlaczanie 2 wentylatorow jest normalne (np. zamiast jednego)?
4. chlodny letni skraplacz i rurka dochodzaca do niego - czy nie powinna byc ciepla/goraca?
5. przez 10min od odpalenia klimy nie zauwazylem ani jednej kropelki pod autem - wiem ze temp na zewnatrz jest dosc niska i jest sucho ale czy nie powinny znalezc sie tak skropliny z parownika?
6. czy w gre wchodzi jakas nieszczelnosc skoro klima byla dosc pusta po raptem 1.5 roku od poprzedniego napelnienia?
7. czy przy nieszczelnosci przelechal bym 2 miesiace na nadal sprawnie dzialajacej klimie?


Z gory dziekuje za wszelkie porady!

Pozdrawiam,
Marcin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-06-04, 18:15:07 przez wally.)
  • Odpowiedz

CHŁODnick

  2010-06-04, 19:35:33
Użytkownik
#2
Faktycznie niepokojące objawy zwłaszcza, że wentylatory pracują cyklicznie.
Po objawach można by wywnioskować że jest zwężenie przepływu czynnika przy wyjściu ze skraplacza. A może dotykasz tą rurkę po filtrze?
Profesjonalne strzyżenie owiec, naprawa bojlerów, destylatorów i kalkulatorów.
  • Odpowiedz

Robert81r

  2010-06-04, 20:01:29
Zaawansowany użytkownik
#3
Powiem tak - jezeli te wentylatory maja regulacje predkosci np niski i wysoki bieg i pracuja tylko na wysokim wlaczajac sie i wylaczajac co chwile (podobnie pracuje sprzeglo sprezarki) to moze byc problem w sterowaniu tych wentylatorow np brak wolnego biegu. Mialem kiedys cos takiego w Peugeocie i wyszlo to na ogolnej diagnostyce komputerowej samochodu - byly bledy na sterowanie wentylatorem. Po usunieciu usterki jest OK.
  • Odpowiedz

mt

  2010-06-04, 20:12:27
Użytkownik
#4
Przecież w japończykach sprężarka włancza się cyklicznie i z nią wentylatory, a temp. 6 stopni na kratkach to w hondzie raczej normalka, nie to co VW gdzie potrafi zejść do +1 lub nawet 0 stopni.
  • Odpowiedz

wally

  2010-06-05, 07:51:15
Użytkownik
#5
Jesli wentylatory to norma to ok. A co powiecie na letnia rurka powracajaca do skraplacza, czy to normalne ze jest chlodna a nie ciepla/goraca?
  • Odpowiedz

Kikson

  2010-06-05, 10:54:18
Użytkownik
#6
Ja posiadam Hond Accord, 2000 r, Klimatyzacja automatyczna. Wentylatory i sprężarka jest załączana cyklicznie. Honda ma takie rozwiązanie w swoich auta. To co opisałeś jest narmalne i nie ma się czym martwić.
  • Odpowiedz

Robert81r

  2010-06-05, 16:16:02
Zaawansowany użytkownik
#7
No to dosc rzadko spotykane rozwiazanie, bo czesto wentylator/y chodza przez caly czas zalaczonej klimy.
Dobrze sie czegos nowego dowiedziec - Dzieki.
  • Odpowiedz

wally

  2010-07-01, 09:40:05
Użytkownik
#8
Odgrzebuje kotleta:
nastaly upaly i klima nie ma lekkiego zycia, prosze o diagnoze na odleglosc:
- temp. zewnetrzna - 30-32stC,
- temp. z kratek po przejechaniu kilku km - 8-11st na 1 biegu, 12-14 na 2gim,
- cisnien nie znam Sad
- rurka zimna staje sie mocno zimna tylko kiedy wlacza sie wentylatory, rurka ciepla jest ciepla ale z pewnoscia nie goraca,
- wentylatory wlaczaja sie cyklicznie,
- gdy stawialem auto na podziemnym parkingu na obiegu zewnetrznym przy 35stC na zewnatrz udalo mi sie zejsc do 6.5-7stC z kratek na 1 biegu.

Czy wszystko jest ok czy mozna jakos podwyzszyc skutecznosc chlodzenia?

Z gory dzieki!
Wally
  • Odpowiedz

CHŁODnick

  2010-07-01, 10:04:20
Użytkownik
#9
Rurka powrotna po ustabilizowaniu układu powinna być zawsze zimna. Sprawdź ilość czynnika w układzie.
Profesjonalne strzyżenie owiec, naprawa bojlerów, destylatorów i kalkulatorów.
  • Odpowiedz

wally

  2010-07-01, 10:25:19
Użytkownik
#10
Wyglada to tak. Jak wlaczaja sie wentylatory i silnik dostaje obciazenie, rurka robi sie wyraznie zimniejsza ale jak tylko sie skonczy sie tloczenie, rurka staje sie wyczuwalnie cieplejsza - nadal jest zimna ale nie tak mroząco zimna jak podczas tloczenia.
  • Odpowiedz

wally

  2010-07-01, 17:19:51
Użytkownik
#11
po przejechaniu jakis 10-15km pod domem popatrzylem na rurki - jedna zimna i cala pokryra woda (rosa) a druga ciepla - w temp. otoczenia
  • Odpowiedz

mt

  2010-07-01, 19:08:51
Użytkownik
#12
Jak dla mnie całkiem OK.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-07-01, 19:20:06
Top użytkownik
#13
Wg mnie też nie ma czym sie przejmować.
  • Odpowiedz

4toku

  2010-07-01, 19:59:25
Nowy użytkownik
#14
wally napisał(a):Wyglada to tak. Jak wlaczaja sie wentylatory i silnik dostaje obciazenie, rurka robi sie wyraznie zimniejsza ale jak tylko sie skonczy sie tloczenie, rurka staje sie wyczuwalnie cieplejsza - nadal jest zimna ale nie tak mroząco zimna jak podczas tloczenia.
to akurat tak powinno być
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa