Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Fiat Marea 1.9TD

13 Odpowiedzi, 12880 Wyświetleń

hamerg

  2010-08-13, 20:30:45
Nowy użytkownik
#1
Witam.
Jestem nowy na tym forum ponieważ "ręce opadają" w moim mieście i okolicy jeśli chodzi o obsługę klimy w aucie.
Ale do rzeczy. Uciekł mi cały gaz więc sprawdzono i okazało się że cieknie sprężarka ( denso TV12SC). Oddałem auto do firmy zajmującej się naprawą sprężarek ( i tu pierwszy zonk- chcieli mnie naciągnąć na wymianę przewodów jak i skraplacza pod pretekstem przecieku), po niby naprawie i nabiciu w dalszym ciągu ucieka gaz tym razem nawet nietrzeba lampy UV aby sprawdzić gdzie. Wyciek następuje w tym samym miejscu jak przed naprawą. Pojechałem do gościa w sprawie reklamacji :
- Podłączył manometr na HP i na silniku o temp 55 stopni i tyle miała sprężarka, ale skraplacz nie wiem, ciśnienie było 9Bar.
- Po załączeniu silnika skoczyło do 20-23 i tak się trzymało przez 40 min - na wolnych obrotach oczywiście.
- podczas zwiększania obrotów rosło oczywiście ciśnienie do 27-30 Bar i przy górnej wartości sprężarka się wyłączała.
Pan oznajmił mi że on uszczelnienia wymieniał i przeciek spowodowany jest zbyt wysokim ciśnieniem i mam sobie wymienić skraplacz.
Mam w związku z tym zachowaniem pytanie. Czy tak powinna działac klima jak u mnie? Wentylatory załączają się wg książki serwisowej tj 16bar I bieg i 20Bar II bieg. Działa zabezpieczenie max ciśnienia 30 Bar. Boję się że jestem wkręcany i próbuje się na mnie zarobić pieniążki. Dodam że podczas postoju sprężarki tj kiedy niedziała wycieków nie ma.
Proszę o pomoc i wyjaśnienie co może być przyczyną , bo nie jestem w tej kwestii biegły i nie mam argumentów na gościa aby usługę za którą zapłaciłem wykonał dobrze.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2010-08-13, 21:17:15
Moderator
#2
Ciśnienie jest stanowczo za wysokie, więc z tym skraplaczem może być racja. A jakie było niskie ciśnienie podczas pracy?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

hamerg

  2010-08-14, 07:36:40
Nowy użytkownik
#3
Ciśnienia na niskim niesprawdzał, ale podczas jazdy klima chłodzi tak mocno że szyba od strony zewnętrznej robi się biała przy wylotach nawiewu ( nawet w bardzo gorący i suchy dzień). Skraplacz myłem karcherem doś dokładnie i był tylko lekko zabrudzony. Przelot z wszystkich lamelek jest. Sugestia była jeszcze taka że możliwa jest zbyt duża ilość czynnika w układzie.
Może coś się stało z zaworem rozprężnym i puszcza zbyt małą ilość przez co schładzanie mam bardzo mocne. Zrobiłem jeszcze coś takiego, zestaw wentylatorów został bardziej przybliżony do chłodnicy. Była tam przerwa na 3mm. Teraz prawie idealnie przylaga. Tak się zastanawiam czy instalacja niepowinna bez problemu wytrzymywać ciśnień granicznych? Skoro presostat ma max ciśnienie 30Bar. Czy mogę jeździć z taką przypadłością i czy mogę załączać klimę tylko przy dużych prędkościach samochodu tak aby było duże chłodzenie skrapacza.

Dziś pojechałem na wycieczkę z małżonką i załączałem tylko przy prędkościach pow 60 km/h. Okazało się że w dalszym ciągu wywala z pod tego czyjnika temperatury na sprężarce.
Rozebrałem przód i okazało się że między chłodnicą a skraplaczem jest dość wielka przerwa ( miałem małego dzwona 2 latka temu). Uczelniłem, ale w dalszym ciągu na wolnych obrotach ciśnienie jest chyba wysokie gdyż cały czas działa II bieg wentylatorów. Pokusiłem się o nawilżenie skraplacza wodą ( taki pojemniczek do mycia szyb i zalana woda). Okazało się że jeśli nanosiłem dość dużą ilość wody na skraplacz przełączała się na I bieg i nawet udało mi się tak ją zalać wodą że wentylatory się wyłączały. Skraplacze są dość drogie i jutro ściągnę jeszcze zderzak i popatrzę na lamelki. Może coś jeszcze przepcham. Ten wyciek na czujniku to olej wraz z barwnikiem. Niewiem ile gazu uciekło ale w każdym bądż razie jeszcze nie syczy w kabinie ( zauważalne syczenie dopiero przy 350 g czynnika ).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-08-14, 19:51:25 przez hamerg.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-08-15, 05:59:09
Top użytkownik
#4
Masz zapchany skraplacz od środka i raczej tu już mycie z zewnątrz mało pomoże
  • Odpowiedz

hamerg

  2010-08-15, 09:05:48
Nowy użytkownik
#5
Teraz to nawet przez noc pompa się spociła. Muszę i tak chyba sam wymienić oringi na czujniku temp i tym dekielku do którego jest przymocowany. Niewierzę już mechanikom którzy potraktowali mnie w ten sposób. Mam pytanie czy można bez problemu zakupić takie oringi i ewentualnie gdzie ?.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-08-15, 12:52:56
Moderator
#6
Z jakiego roku ta Marea?
Jaka temperatura otoczenia podczas pomiarow?
  • Odpowiedz

hamerg

  2010-08-15, 15:14:32
Nowy użytkownik
#7
98 rok, temp powietrza podczas wczorajszych zabaw to 28 stopni i było strasznie duszno. Z odprowadzenia wody z kabiny to się lało. Koleś jak mi pokazywał że to nie jego wina ( niby uszczelnienia były wymienione- a leje nawet przez noc) sprawdzał przy temp 32 stopnie powietrza i u niego po 40 minutach na wolnych obrotach nic nieciekło.
Ja już niewiem czy mam wymieniać skraplacz czy przy tych temperaturach to tak ma być. Zawsze jak pamietam II bieg włączal mi się podczas postoju i niewyłączał się dopuki nierozpędziłem auta. Nie mam manometru a szkoda bo bym sprawdził czy czasem po wyłączeniu silnika niezwiększa się ciśnienie do granicznego. Chłodnica przecież jest bardzo blisko i bardzo gorąca. W necie sprawdzałem to przy 67 stopniach parownika powinno być ciśnienie ok 20 bar, a przy 57 15bar, tak sobie myślę co się stanie jeśli temp od chłodnicy osiągnie 80 stopni. Może wentylatory spiąć na stałe, a nie ze stacyjki. Po osiągnięciu wys ciśnienia załączały by się mimo wyłączonego zapłonu. W megankach chyba jest na stałe. Kolega ma i po wyłączeniu zapłonu to mu jeszcze kilkadziesiąt sekund potrafi dmuchać.
P.S.
Zauważyłem że nalepiej chłodzi jeśli jadę z prędkością 70 Km/h kiedy mam ok 1500 obr/min.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-08-15, 15:36:49 przez hamerg.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-08-17, 20:12:01
Zaawansowany użytkownik
#8
a sprawa ilosci oleju w układzie? czy przypadkiem nie jest go za dużo w układzie? takie objawy daje też zalany olejem skraplacz
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-08-17, 20:33:40
Top użytkownik
#9
gajdek419 napisał(a):a sprawa ilosci oleju w układzie? czy przypadkiem nie jest go za dużo w układzie? takie objawy daje też zalany olejem skraplacz
Między innymi o tym też pisałem do hamerg
  • Odpowiedz

hamerg

  2010-08-18, 06:11:49
Nowy użytkownik
#10
Dzięki wielkie osobą wypowiadającym się w mojej sprawie. Jest to jedyne forum gdzie podjęto dyskusję. Ale do żeczy.

Czyli muszę jechać do gościa niech ściągnie czynnik i olej i ma sprawdzić czy stan nie jest za wysoki ?. Jestem wogule w szoku że koleś któremu oddałem auto i chciał mnie naciągnąć na węże ( których niewymienił), nawet głupich oringów nie wymienił. Teraz to chyba sam sobie zrobię, tylko muszę zakupić takie. Może pomożecie znaleźć sklep w których będę mógł zakupić. Pod czujnik temperatury oraz pod kopułkę tego czujnika ( taka prostokątna). Podobno jest problem z zakupem części jeśli nie ma się zakładu .
  • Odpowiedz

max

  2010-08-18, 08:41:16
Użytkownik
#11
Witam.
Odwołując się do Twojego pierwszego postu, mogę stwierdzić że Twoje podejrzenia o naciąganiu mogą być wyolbrzymione. Dlaczego? Żaden z Nas tutaj nie wie jak naprawdę wygląda sprawa z tym układem fizycznie, może nakrętki od przewodów klimatyzacji są już bez gwintu (zdarza się w aluminiowych połączeniach), a jeśli chodzi o skraplacz to na pewno coś jest nie halo z wysokim ciśnieniem i właśnie rozwiązaniem tego może być wymiana skraplacza. Piszesz później, że miałeś dzwona - może ten skraplacz jest wygięty w łuk i też nie będzie odprowadzał ciepła należycie?
Dalej idąc tym torem, ktoś Ci zrobił regenerację sprężarki, ale mówisz że nie udało się - wcale się nie dziwię, układ działający non-stop przy ciśnieniu granicznym. W teorii jest wartość graniczna, dopuszczalna, a w praktyce sam już wiesz. Autem nie jeździ się non-stop na 100% bo to wiąże się z usterkami i szybszym zużyciem pojazdu.
Wcale nie twierdzę, że żadna z wypowiedzi kolegów nie jest słuszna, mój post niczego nie wyklucza - daje nowe spojrzenie na sprawę.
Pozdrawiam.
  • Odpowiedz

hamerg

  2010-08-18, 09:14:54
Nowy użytkownik
#12
Dzwon polegał na tym że maska wraz z pasem przednim została podgięta. To nie było wielkie kuku. ani chłodnica, ani skraplacz nie ucierpiały(żadnych wgięć czy pałąków). Łączenia przewodów też są ok. Stwierdzam tylko fakty, które mówią same za siebie. Tak jak ciekło tak cieknie i to w tym samym miejscu. Jeśli coś jest zabezpieczone na 30 Bar to powinno to wytrzymywać. Gdyby pękł przewód albo inna część układu która jest stara i niebyła wymieniana- regenerowan to bym miał pretensje do siebie. Ale jeśli W sprężarce wymienia się oringi i mimo niewłączania klimy przez ostatnie 2 dni ( mimo że jest zimno), dalej się poci to chyba świadczy że coś nie halo ze sprężarką. Skraplacz już znalazłem za 350 PLN , nowy . W tym roku chyba się niepokuszę o wymianę, ale na wiosnę wymienię wraz z filtrem ( osuszaczem).
Jeśli ktoś może dać namiary na sklep gdzie mogę bez problemu zakupić oringi to będę wdzięczny.
Uwagi waszę będą pomocne w naprawie układu, gdyż ja jestem zielony, ale szybko się uczę.
  • Odpowiedz

Robert81r

  2010-08-18, 20:53:22
Zaawansowany użytkownik
#13
np tu:

http://www.robotserwis.pl/html/test/start.html

albo prawdopodobnie we Fiacie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-08-18, 20:53:54 przez Robert81r.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa