Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

słabe chłodzenie układu klimatyzacji manualnej golf III

27 Odpowiedzi, 41057 Wyświetleń
1 2 Dalej

tberent

  2010-08-16, 17:28:43
Nowy użytkownik
#1
Dzień Dobry wszystkim znawcom tematu.
Auto to GOLF III TDI z manualną klimatyzacją.
Panowie mam problem ponieważ w te ostatnie upały (36) zauważyłem że klimatyzacja nie wyrabia, załącza się po czym słychać sprzęgiełko, z kratek czuć "świeże " powietrze ale niestety jest ono za ciepłe. Dokładnie chodzi mi o to że aby w aucie było chłodno to muszę nawie włączyć na minimum 3 i obieg zamknięty a mimo to i tak jest ciepło w środku.
Auto jest bezwypadkowe i wszystkie elementy układu klimatyzacji są raczej z 1996/97.
Po przewertowaniu działu klimatyzacji samochodowej nasuwa mi się potrzeba wymiany osuszacza. w czwartek będę miał możliwość podłączenia się w CAR serwisie do maszyny co napełnia i tam zobaczę te ciśnienia to przekaże kolegom

pytania:
1) wymieniać osuszacz
2) jeżeli ma dostęp do maszyny do klimy to samemu to zrobić, jestem mechanikiem/elektrykiem więc nie lewe ręce ale może brak wiedzy i praktyki w temacie
3) jaka powinna być temperatura na wyjściu od kratek w moim aucie??
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-08-16, 17:34:46 przez tberent.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-08-16, 18:00:32
Top użytkownik
#2
Witam.
Filtr osuszacz wg praktycznie wszystkich producentów nalezy wymienic po trzech latach eksploatacji .Jeżeli układ nie był serwisowany, byc może że jest wilgoc i powietrze w układzie.Może tez być za mało czynnika chłodniczego i stąd Twoje problemy.Bez sprawdzenia ciśnień po LP i HP nic nie mozna wywnioskować co autku dolega.Czasami filtr osuszacz pracował w układzie klimki nawet 12 lat i dopiero padł.Regułą jest że wymienia się go po każdym rozszczelnieniu układu .Na stacji napewno Ci powiedzą czy kwalifikuje się on czy też nie do wymiany.
  • Odpowiedz

tberent

  2010-08-17, 14:02:32
Nowy użytkownik
#3
Właśnie wydaje mi sie że nigdy nie był wymieniany i układ raczej niue naprawiany.
A czy nikt z szanownych kolegów nie wie jaka powinna być temperatura wyjściowa przy kratkach ? Możliwe że nawet 4 stopnie?? Kurde jak u mnie by schodziło do 15 to by było cudownie
ewentualnie jeszcze kolega mi radzi podmienić zawór rozprężny???
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-08-17, 14:07:00 przez tberent.)
  • Odpowiedz

Alpak

  2010-08-17, 16:22:38
Użytkownik
#4
Wyczysc skraplacz.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-08-17, 17:02:46
Top użytkownik
#5
12-13 lat dla filtra osuszacza to chyba wystarczająca ilość lat pracy.Czyszczenie skraplacza tak jak pisze Alpak jak najbardziej wskazane.Jak bedziesz miał 10 stopni na kratkach to tez dobrze-(to nie jest nowe auto) Chcesz mieć 4 stopnie-? kurczaki mrozi się w lodówce-(Żart) Aby taki parametr osiagnąć trzeba mieć 100% sprawne nawiewy,czyściutki wentylator,filtr kabinowy, itd.Słowem nowy samochód i też czasami nie osiagnie sie tego.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

tberent

  2010-08-19, 19:02:45
Nowy użytkownik
#6
Alpak napisał(a):Wyczysc skraplacz.
skraplacz to nic innego jak chłodnica tak? tak mi pokazuje ETKA- program do obsługi VAG-ów
  • Odpowiedz

tberent

  2010-08-19, 19:24:26
Nowy użytkownik
#7
a więc chłodnica od klimy jest czysta, niema w niej żadnych paproków, chyba że mam ja przejechać karcherem???

Panowie dziś pomierzyłem Ciśnienia LP i HP.
Przy wyłączonej klimie utrzymywały się na podobnym poziomie tzn 6-

zaraz po włączeniu LP spadło na jakieś 3,5 a HP podskoczyło na 14-
chwile po zaczeło spadać powoli i było LP na 3 a HP na 9 -
LP na 3,2 a HP 8 - pomiar 4
i na końcu tak po paru minutach , może z 5 to stanęło na tym że LP na 3,2 a HP na 7,5

w niedzielę jadę na sprawdzenie czynnika bo może jakiś czubek co ustawiał tą maszyna za mało go po prostu wepchnął w układ i dlatego słabo sobie radzi??

wstawię jedno zdjęcie ( w gwoli ścisłości że dobrze czytam te ciśnienia ) jako plik bo nie wiem jak na tym forum umieszcza się zdjęcia :mad:

i jak to jest z osuszaczem? powinien byc pokryty kropelkami wody że z niego leci po kropelce na postoju czy ciepły? bo już nie wiem sam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-08-19, 19:47:57 przez tberent.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-08-20, 04:54:22
Top użytkownik
#8
Za wysokie LP .Zdecydowanie wymień osuszacz.
  • Odpowiedz

cleanpark

  2010-08-20, 07:54:13
Użytkownik
#9
a co się stało jak dodałeś gazu tak na 1500 obrotów???
  • Odpowiedz

miezala5

  2010-08-20, 17:19:20
Top użytkownik
#10
Mozna sprobowac pociagnac proznie z dwoch stron kolo 40min!
Powinno pojsc po napelnieniu i chodzic jezeli to przyblokowany osuszacz!
I nie piszcie ze to bzdura bo juz pare razy tak zrobilem i poszedl uklad tip top!
Dobra pompa wyciaga wilgoc elegancko!
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-08-20, 19:09:54
Top użytkownik
#11
miezala5 napisał(a):Mozna sprobowac pociagnac proznie z dwoch stron kolo 40min!
Powinno pojsc po napelnieniu i chodzic jezeli to przyblokowany osuszacz!
I nie piszcie ze to bzdura bo juz pare razy tak zrobilem i poszedl uklad tip top!
Dobra pompa wyciaga wilgoc elegancko!
Dobra-na jak długo?.Jezeli woreczek z gorczyca lub innym czynnikiem pochłaniającym wiloć jest nasycony na maxa to na długo nie pomoże.Ludzie my robimy serwis auta a nie bylejakośc
  • Odpowiedz

Shitashii

  2010-08-20, 19:42:46
Moderator
#12
W starych książkach pisali jak regenerować odwadniacze. Nie wiem czy teraz jest taki sam związek jak kiedyś (jakaś połowa lat '70-ych). Ktoś wie? I czy to się opłaca? - taka niepewność. ?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

tberent

  2010-08-20, 20:40:25
Nowy użytkownik
#13
cleanpark napisał(a):a co się stało jak dodałeś gazu tak na 1500 obrotów???
sprawdzę jutro zanim napełnię jeszcze raz układ

Panowie zamierzam jutro jeszcze raz napełnić układ i zobaczę co i jak, po różnicy ciśnień domniemam że układ jest szczelny.
W sumie to dowiedziałem się że klima chodziła wcześniej ale była strasznie zaniedbana bo poprzednia właścicielka przez dwa lata nie wymieniała filtra kabinowego

myślę nad ta wymiana osuszacza bo w sumie to nie są aż tak duże pieniądze ale czy dam rade to sam czy jednak potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia i umiejętności pracownika z serwisu czy mnie zwykłego mechanika?? no i czy to wystarczy tylko wykręcić i wkręcić i nabić układ czy jak ??
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-08-21, 05:26:53
Top użytkownik
#14
Wystarczy wykręcić i wkręcić.Prosta robota.
  • Odpowiedz

tberent

  2010-08-23, 12:51:53
Nowy użytkownik
#15
Banita napisał(a):Zacznij od kabinowego.
był wymieniony w kwietniu, poza tym jeżeli obieg jest zamknięty to nie przechodzi nawet przez filtr pyłkowy który jest w podszybiu.
  • Odpowiedz

max

  2010-08-23, 15:27:55
Użytkownik
#16
tberent napisał(a):Panowie dziś pomierzyłem Ciśnienia LP i HP.
Przy wyłączonej klimie utrzymywały się na podobnym poziomie tzn 6-

zaraz po włączeniu LP spadło na jakieś 3,5 a HP podskoczyło na 14-
chwile po zaczeło spadać powoli i było LP na 3 a HP na 9 -
LP na 3,2 a HP 8 - pomiar 4
i na końcu tak po paru minutach , może z 5 to stanęło na tym że LP na 3,2 a HP na 7,5
Witam.
Widzę że jesteś strasznie przejęty swoim problemem wpisując się do innych tematów.
Tak więc inne spojrzenie na przypadek. Patrząc na wszystkie wyniki stwierdzam z całą stanowczością że niskie ciśnienie jest za wysokie. Za niskie ciśnienie odpowiedzialny jest zawór rozprężny. Tak więc jest podejrzenie uszkodzenia.
Niepokoją jednak wskazania późniejsze, które przedstawiają że wysokie ciśnienie spada do w moim przekonaniu za niskiego poziomu.
Moja rada. Masz dostęp do maszynki do klimatyzacji - wymień zawór rozprężny, (osuszacz na pewno też nie zaszkodzi) a jak będzie dalej lipka to znowu na forum z danymi ciśnień.
Miłego dnia
  • Odpowiedz

tberent

  2010-08-23, 16:47:11
Nowy użytkownik
#17
max napisał(a):
tberent napisał(a):Panowie dziś pomierzyłem Ciśnienia LP i HP.
Przy wyłączonej klimie utrzymywały się na podobnym poziomie tzn 6-

zaraz po włączeniu LP spadło na jakieś 3,5 a HP podskoczyło na 14-
chwile po zaczeło spadać powoli i było LP na 3 a HP na 9 -
LP na 3,2 a HP 8 - pomiar 4
i na końcu tak po paru minutach , może z 5 to stanęło na tym że LP na 3,2 a HP na 7,5
Witam.
Widzę że jesteś strasznie przejęty swoim problemem wpisując się do innych tematów.-masz rację, jestem. nie każdy może zaglądał a wydaje mi sie że to była krótka wzmianka a jednak razem może dojdziemy do sensownych rozwiązań
Tak więc inne spojrzenie na przypadek. Patrząc na wszystkie wyniki stwierdzam z całą stanowczością że niskie ciśnienie jest za wysokie. Za niskie ciśnienie odpowiedzialny jest zawór rozprężny. Tak więc jest podejrzenie uszkodzenia.
Niepokoją jednak wskazania późniejsze, które przedstawiają że wysokie ciśnienie spada do w moim przekonaniu za niskiego poziomu. z racji tego że nie jestem doświadczony w tych tematach a tylko prezentuję wiedzę teoretyczną i to w nikłym zakresie zapytałem na forum , nie mniej w większości przypadków dowiaduję się że powinno oscylować na poziomie 14
Moja rada. Masz dostęp do maszynki do klimatyzacji - mam do takiego automatu wymień zawór rozprężny, (osuszacz na pewno też nie zaszkodzi) a jak będzie dalej lipka to znowu na forum z danymi ciśnień.
Miłego dnia

Dziękuje za radę. postaram się to uczynić w tym tygodniu.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-08-26, 08:31:11
Zaawansowany użytkownik
#18
w golfach III nie było fabrycznej klimatyzacji a jedynie w ASO montowano klimy DIAVIA z dwoma typami sprezarek: jedna Delphi V5 ze zmienna wydajnoscia a drugie (znacznie mniej) łopatkowe Seiko-seiki ze stałą wydajnością.
O ile masz V5 to zbyt wysokie cisnienie LP moze byc spowodowane rzeczywiscie zaworem rozpreznym ale równie dobrze i zaworem regulujacym który znajduje sie w sprezarce.
Z drugiej strony piszesz ze osuszacz jest zimny tzn wykrapla sie na nim wilgoc - byc moze rzeczywiscie jest juz zapchany i przepływ jest na tyle mały, że zaczyna robić za zawór rozprężny albo w układzie jest za mało czynnika.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-08-26, 13:09:10
Top użytkownik
#19
Elektrozawory nie padaja tak często.Ja byłbym za wymiana w pierwszej kolejności fliltra i pomiar ciśnień.Oczywiscie cała procedura przed napełnieniem czynnikiem,bo Banita znowu powie że rada do d......
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-08-26, 15:13:14
Zaawansowany użytkownik
#20
w tej sprezarce V5 nie ma elektrozaworu tylko zwykły mechaniczny zawór regulujący wydajność
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-08-26, 18:26:23
Top użytkownik
#21
A jaki typ sprężarki w tym aucie, bo rozmawiamy o czymś ,co naprawde nie wiemy?.Sprężarka Delphi,Seiko, a może jeszcze inna.Mozna gdybać jak nie ma podanych konkretnych danych.Gajdek skąd wiesz że jest tam akurat V5?Może cos przeoczyłem.
  • Odpowiedz

tberent

  2010-08-28, 10:26:38
Nowy użytkownik
#22
Moja sprężarka jest taka sama jak na tym linku:
http://allegro.pl/vw-golf-iii-sprezarka-...68852.html

wczoraj wymieniłem zawór rozprężny na nowy, efekt taki że zaczęło dziać się dobrze tzn, rórka od sprężarki jest mocno chłodna i na niej zaczyna się skraplać woda, tak samo jak na takiej bańce zaraz przy skraplaczu co jest, no i pod autem zaczyna kapać. Temperatura na wylocie z kratek wczoraj wieczorem przy zewnętrznej 22 ustawionej na obieg zamknięty i 1 bieg i na 4 kratki z przodu otwarte tylko 11,2 stopnia. na drugim biegu 12,2.

sprawdzałem osuszacz to jest cały ciepły, i nie ma odczuwalnej różnicy temperatur przed i za nim, sprężarka się załącza,
sprawdzałem węże przy osuszaczu i sprawa wygląda tak że jeden jest chłodny i zimny a drugi który wraca do skraplacza jest tak jakby w temperaturze pokojowej. dziś myśle podmienić sprężarkę, osuszacza nie wymieniałem bo wg wskazówek z forum jest dobry.
ciśnienia pozostały bez zmian ;(
  • Odpowiedz

max

  2010-08-28, 14:24:59
Użytkownik
#23
Witam
tberent napisał(a):efekt taki że zaczęło dziać się dobrze
Tzn jest dobrze czy tak samo jak wcześniej?
Tak to właśnie wygląda pomaganie przez internet - mało danych, brak namacalnych faktów.
Proszę rozpisz jeszcze raz sytuację z rurkami (temperatura). Poniżej zamieszczam kierunek przepływu czynnika razem z przedstawionymi temperaturami i ciśnieniami w chwili obecnej.
Oczywiście test był robiony przy 1500obr/min?
[Obrazek: klima2.jpg]
  • Odpowiedz

tberent

  2010-08-29, 10:10:35
Nowy użytkownik
#24
Witam kolegów.
Wczoraj walczyłem z 4 godziny z tym (najgorszy jest okres jak maszyna robi 20 minut podciśnienie i w sumie nabijanie i sprawdzanie trwa z 30 minut a wypuszczanie z 7)

ostatnio [po wymianie zaworu rozprężnego na nowy rurka pomiędzy 1 a 8 zrobiła się mocno zimna i zaczęła na niej się skraplać woda , to samo na takim elemencie obok chłodnicy (zdjecie w pliku)
ale temperatura nadal tylko 11 stopni z kratek .
ciśnienie na wyłaczonym kompresorze po obu stronach ok 6 lub troche ponad
po załączeniu sprzęgła spada na 3,5 LP a HP szybko na 14 i spda na 8

wczoraj, zabrałem się za wymianę filtra osuszacza , po wymianie żadnego efektu tj jak wyżej
dodawanie gazu nic nie zmieniało na manometrach.
rurka pomiędzy 1 a 3 ciepła ale za to rurka 1a 8 przestała skraplać (osuszacz był ciepły cały a ani na wlocie ani na wylocie nie było czuć ani widać termo różnicy temperatur)
zdenerwowało mnie to i postanowiłem wrzucić kompresor identyczny od Ibizy z tego samego roku i ten sam typ.pomęczyłem się też bo dojście jest kiepskie i trzeba altka wykręcić itp.
ze starego zauważyłem że wyleciało dość dużo oleju i raczej nie był zielonkawy a zgniło zielony ale nie pomyślałem żeby sprawdzić magnesem czy ma w sobie opiłkik metalu ;(
podmieniłem, zrobiłem próżnie i napełniłem
wyszło że szczelna jest więc zadowolony bo tylko skraplacz mi został do roboty lub parownik ;P
po odpaleniu klimy (auto nie miało nawet 70stopni) ciśnienia takie same co wcześniej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dodawanie gazu nic nie dawało efektu.
ale temperatura w środku na wewnętrznym obiegu spadła na drugim biegu do 6 (4 kratki centralne otwarte) a na pierwszym do 5,2 Wink niestety temperaturę mierzyłem termometrem samochodowym IN/OUT ale efekt zadowolił mnie Wink

teraz pytanie :
PODEJRZEWAM BRAK WYKWALIFIKOWANEGO PRACOWNIKA OBSŁUGI TEJ MASZYNY.
CZY JEŻELI W UKŁADZIE JEST ZA DUŻO OLEJU TO KLIMA BĘDZIE MIAŁA TAKĄ SŁABĄ WYDAJNOŚĆ?
no bo w sumie te moje wymiany nie powodowały żadnych zmian w układzie.
zadowolony jestem z efektu bo jest dobrze i w sumie zawór rozprężny 120, osuszacz 75 a sprężarka od kumpla ale z nim się policzę jak będę roił mu elektrykę w domu Wink

proszę o odpowiedź to podsumuje prace i zrobimy mały faq jak to u mnie było Wink
  • Odpowiedz

max

  2010-08-30, 00:57:29
Użytkownik
#25
Witam
Tak - układ przeładowany olejem nie będzie działać poprawnie, tym samym jego wydajność będzie słaba. Mam parę pytań:
Od jak dawna masz auto?
Wcześniej klimatyzacja działała poprawnie?
Od kiedy zauważyłeś tą usterkę?
Ile oleju odzyskiwano przy kolejnych obsługach klimatyzacji (odzysk i nabijanie)?
Ile oleju dodawano do układu przy kolejnych obsługach.
Pozdrawiam i moje gratulacje z wyników.
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa