Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

jaki czynnik będzie lepszy r407c czy r410a

19 Odpowiedzi, 25560 Wyświetleń

Klimair

  2012-11-01, 15:18:41
Nowy użytkownik
#1
Mam klimatyzator na R410a AUX Asw-h18b4/ear1 zatarła się w nim sprężarka i wstawiłem w jej miejsce sprawną sprężarkę wymontowaną z urządzenia na czynnik R22 mianowicie pochodzi z urządzenia Tadiran TNL-S20H
Moje pytanie to który czynni zastosować??? (priorytetem jest grzanie w zimę)
  • Odpowiedz

wit

  2012-11-01, 18:19:10
Top użytkownik
#2
najlepiej do sprężarki daj ten r22 (oczywiście ten który odzyskałeś przed demontażem sprężarki)-ewentualnie r407 oczywiście wymiana oleju filtra itd -też tylko do samej sprężarki

-a do reszty klimy oczywiście dawaj r410 do którego jest przeznaczona....


słowem ta klima to BZDURA.

jestem głodny i chce mi się pić -czy mam się napić wody -czy zjeść suchara?

wsadziłem do benzyniaka pompę wtryskową z diesla -czy mam lać benzynę czy ropę?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-11-01, 18:19:59 przez wit.)
  • Odpowiedz

wit

  2012-11-01, 18:27:19
Top użytkownik
#3
-r22 odzyskał ze sprawnej -tej z której wziął sprawną sprężarkę do przeszczepu...
  • Odpowiedz

klimatolog

  2012-11-01, 19:35:56
Top użytkownik
#4
Panowie nikt nie pisze o odzysku czynnika.Mamy sprężarkę z odzysku i to wszystko.Nawet nie wiemy jaki mamy tam olej.Ten czy inny stosowany w chłodnictwie nie zaszkodzi.Odnośnie czynnika jest wiele informacji odnośnie zamienników czynnika chłodniczego.Kolego Wit w jakim momencie to odzyskał?Czy musiał Może zdemontował fachowo tą sprężarkę posiadającą zawory.Ludzie opanujcie się trendem ochrony środowiska naturalnego skoro człowiek myślący chce wykorzystać naturalnie coś co jest sprawne i kiedyś wygenerowało coś do jego wytworzenia.Jak co niektórych słucham to mi się wydaje że lepiej wymienić silnik samochodu niż element powodujący jego zużycie.A jak to ma się na poprawie współczynnikach?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-11-01, 19:54:31 przez klimatolog.)
  • Odpowiedz

wit

  2012-11-02, 14:48:39
Top użytkownik
#5
piszesz "człowiek myślący"

człowiek myślący nie wkłada sprężarki na r22 w klimę na r410. bo to się gryzie.

a nikt rozsądny nie poradzi łamania prawa - nabijania wycofanym czynnikiem innym niż z odzysku....
jeśli pytał człowiek myślący i fachowiec -to zakładam, że nie łamał prawa -i zrobił to co powinien -czyli odzyskał r22.

jak demontował układ na r22 -odzyskał sprawna sprężarkę -to i czynnik powinien odzyskać -i do tej sprężarki ten czynnik byłby najlepszy. co do zamienników czynnika -nie istnieją zamienniki które zastopują dwa różne czynniki o tak odległych właściwościach.
jak kolega pyta o totalne bzdury -bez choćby odrobiny wiedzy fachowej -to i odpowiedzi otrzymał świadomie bzdurne -ale dokładne. po prostu odpowiedź brzmi NIE DA SIĘ.

po prostu klima wykonana na r410 -na innych czynnikach (o dużo niższych ciśnieniach) straci wydajność -i jeszcze kilka problemów może się pojawić -
a wstawiona tam sprężarka na r22 -nie da rady na r410.
te dwie rzeczy mocno się gryza.

Oczywiście można wymienić tylko uszkodzony element -ale na pasujący a nie na dowolny który jest pod ręką.
i taki był sens wypowiedzi.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2012-11-02, 16:11:22
Top użytkownik
#6
Wit czyli sądzisz że obecną sprężarkę należy poddać utylizacji a wyprodukować nową?A może nowa ze względu oszczędności produkcyjnych nie wytrzyma tyle co ta stara.I trzeba wyprodukować następną generując dwutlenek-węgla przy produkcji-składowania i przewozie do docelowego klienta.Skąd wiesz że nie da rady?410 to zamiennik?Pewnie wypisują bzdury.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2025-02-26, 11:56:27 przez Redakcja.)
  • Odpowiedz

klimatolog

  2012-11-02, 16:58:06
Top użytkownik
#7
dziuchol napisał(a):Mam klimatyzator na R410a AUX Asw-h18b4/ear1 zatarła się w nim sprężarka i wstawiłem w jej miejsce sprawną sprężarkę wymontowaną z urządzenia na czynnik R22 mianowicie pochodzi z urządzenia Tadiran TNL-S20H
Moje pytanie to który czynni zastosować??? (priorytetem jest grzanie w zimę)
Wymień olej i daj 410-a.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

Klimair

  2012-11-02, 18:45:20
Nowy użytkownik
#8
Wit za dużo zakładasz i za dużo się domyślasz, jak już czytasz ten temat i chcesz coś napisać to najpierw przeczytaj ze zrozumieniem.
Czasem wydaje mi się że niektórzy to na kacu takie pierdoły piszą.
Ten klimatyzator AUX-a mam z odzysku zatarła się sprężarka, a dobrą sprężarkę z jednostki zewnętrznej Tadirana od kolegi freon też mi dał na szczęście wpuścił go w balon i trzymam go w pokoju obok żyrandola Tongue
Klime mam zamiar zamontować u siebie i na razie służy mi do testów.
Oczywiście że bym wpuścił r22 ale go nie mam dlatego zadaję pytanie czy ten układ będzie działał na którymś z gazów przecież są zamienniki słyszałam że można zamienić na r407c i będzie to pracowało.
  • Odpowiedz

awax

  2012-11-02, 19:18:57
Top użytkownik
#9
Zastosuj po prostu którykolwiek,oczywiście po uprzednim wypłukaniu układu (po zatarciu)
Sprężarka scrol będzie pracowała na każdym .
Jeżeli priorytetem ma być grzanie to daj 410 tkę.
  • Odpowiedz

wit

  2012-11-02, 19:46:12
Top użytkownik
#10
zakładam jedynie , że działasz zgodnie z prawem. nic innego nie zakładam
- do wszelkich prac z czynnikiem r22 obowiązują pewne procedury i uprawnienia -w innym przypadku popełniasz PRZESTĘPSTWO.



co do opisu urządzenia -napisałem wyraźnie -nie będzie działać -a analogie chyba były jasne.

sprężarka na r22 nie da rady z r410 -za słaby silnik -i szybko padnie -po prostu sprężarki na r410 są inne -mają mocniejsze o 50% silniki.

w drugą stronę klimatyzator na r410 -jeśli napełnisz r407 -powinien zadziałać -ale straci połowę wydajności. oczywiście dojdą sprawy typu niewłaściwy lub zmieszany olej, zła długość kapilary lub niewłaściwy zawór rozprężny itp. w tą stronę da się -ale trzeba sporo dostosować. i traci się wydajność.

r407 i r410 -są zamiennikami ale nie "drop in" .
nie można spuścić 22 i napełnić 407 czy 410.
zamiennikami są jedynie w sensie, ze kiedyś urządzenia kiedyś budowane na 22 -obecnie buduje się na 407 lub 410. ale budowa będzie inna.
inna na 22 -inna na 407 i jeszcze inna na 410. inna -choć w ogólnym zarysie podobna. diabeł tkwi w szczegółach.

jak ten samochód - i ten ma 4 koła i ten -i ten ma kierownice i ten drugi -ale jeden jest na ropę a drugi na benzynę -i to nie jest zamienne.

choć -można powiedzieć, że ropa (olej napędowy) jest zamiennikiem benzyny -kiedyś budowano prawie wszystkie samochody na benzynę -teraz -buduje się na ropę. więc to zamiennik.
ropa zamieniła benzynę -samochody ropniaki zastąpiły benzyniaki .
jednak nie da się lać ropy do benzyniaka -choć ropa zamieniła w wielu zastosowaniach benzynę -to urządzenie musi być przystosowane.


kompletne urządzenie na r22 można przystosować pod r407.
nie da się w sposób dowolny składać elementów -każdy od innego czynnika -bo całość nie gra ze sobą.
sprężarka na r22 nie nadaje się do układu na r410. sprężarka od r407 zresztą te nie zawsze.
choć teraz często są sprężarki uniwersalne -na r404,r407,r410 i r134

-to stara sprężarka na r22 raczej nie da rady na 410 .
te uniwersalne mają mocniejszy silnik -z 407 czy 134 pracuje niedociążony.
ta na 22 ma prawdopodobnie mały -słabszy silnik -który przy 410 będzie przeciążony.

cytat z linka podanego przez Klimatologa...

"Jeśli rozważa się wykorzystanie mieszaniny R41OA w całym typowym zakresie stosowania R22, trzeba uwzględnić wyraźnie różne własności termodynamiczne obu czynników (np. ciśnienia robocze, masowe i objętościowe natężenie przepływu, gęstość pary). Wymuszają one poważne zmiany konstrukcyjne w sprężarkach,"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-11-02, 19:54:29 przez wit.)
  • Odpowiedz

miezala5

  2012-11-03, 08:07:43
Top użytkownik
#11
No przyznam ze to jest ciekawa odpowiedz i z checia ja przeczytalem!
Moze kiedys sie skoncza te przepychanki miedzy Wami na forum!Wink
Pozdrawiam!
Robert

p.s Tak sie zastanawiam jak mozna ocenic spadek wydajnosci po puszczeniu tej klimy na 407?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-11-03, 08:10:18 przez miezala5.)
  • Odpowiedz

crocens

  2012-11-03, 08:37:22
Top użytkownik
#12
Można go oszacować. Przyjmując parametry pracy na nowym czynniku jako np to=0*C, tc=45*C i znając strumień objętości (m3/h) można to po prostu policzyć. Gdyby się mocno zagłębić w temat to można to nawet z dosyć dobrym przybliżeniem podać.

Generalnie, wykres log(p)-h i kwestia trafnych założeńlub nakładu pracy aby niec nie zakładać tylko policzyć.
.
  • Odpowiedz

wit

  2012-11-03, 11:13:56
Top użytkownik
#13
najprościej -SZACUNKOWO -bierzesz dane znanej sobie sprężarki o podobnej wydajności objętościowej -zbliżone m3/h
i dla wymaganych parametrów np 0/45 czy 5/50 odczytujesz wydajności sprężarki dla różnych czynników.

wynik da ci dość dobra proporcję -nie da się wprost przenieść tego to konkretne urządzenie -ale wyjdzie ile tracisz -czy 30% czy 50 %

dokładne obliczenia -to wykresy czynników entalpia-entropia i troszkę dłuższe obliczenia.
dawno tego nie robiłem -i nie chce mi się... musiałbym sobie troszkę przypomnieć...
  • Odpowiedz

klimatolog

  2012-11-04, 19:06:55
Top użytkownik
#14
Wit ciekawa Twoja wypowiedż mająca na uwadze ochronę środowiska.(sprężarka na r22 nie da rady z r410 -za słaby silnik -i szybko padnie -po prostu sprężarki na r410 są inne -mają mocniejsze o 50% silniki.)Czyli jak sądzę do produkcji sprężarki na 410-a trzeba podnieść wydajność żużycia o 50 procent wszystkich linii technologicznych wraz ze wzrostem poboru energii elektrycznej.Czy możesz odnieść się co do ochrony środowiska naturalnego?Czy aby podczas szkolenia nie wyprano Tobie mózgu?Biorąc pod uwagę takie aspekty jak jak transport i zużycie paliwa do przewozu wyrobu cięższego o 50 procent na przykład?Lub wydobycie miedzi i przetworzenie jej na drut nawijalny silników pokrytych specjalnym lakierem?Jeżeli wkraczasz na drogę ekonomii i ratowania świata warto pomyśleć czy nie warto pojeżdzić rowerem ukraina szanując środowisko naturalne?Czy likwidując sprawne urządzenie chłodnicze na r-22 zastępując je nowższym Zużywającym
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-11-04, 19:41:23 przez klimatolog.)
  • Odpowiedz

miezala5

  2012-11-05, 10:19:54
Top użytkownik
#15
ale tak prosto tlumaczac w przypadku on/off
silnk R22 3,5kW a silnik R410 3,5kW
to silnik na R410 ma 5kW
Ja nie wiem ale moze roznia sie konstrukcją? i dlatego mowa jest ze mocniejsze?
  • Odpowiedz

klimatolog

  2012-11-05, 17:12:39
Top użytkownik
#16
Napewno różnią się średnicami kanałów i zaworów w sprężarce.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

wit

  2012-11-07, 11:06:29
Top użytkownik
#17
przykładowo -pokazuje zasadę a nie dokładnie moc i wydajność -to przykład poglądowy - a nie żaden katalog.

R22 -1kW silnik - sprężarka wydajności 4kW a objętościowo przetłacza 4m3/godz
R410 -1kW silnik -sprężarka wydajności 4kW a objętościowo przetłacza 2m3/godz

dajemy sprężarkę od r22 na r410 -dalej przetłacza swoje 4m3/godz -i daje zamiast 4 aż 8kW wydajności -ale potrzebuje silnika 2kw a nie takiego jak ma -potrzebuje silnika adekwatnego do swojego "nowego" obciążenia.

jeśli zechcemy zachować taki sam efekt chłodzenia wydajność -4kW -jak było na początku -i wsadzimy do układu na r410 nominalnie mniejszą objętościowo sprężarkę od r22 -sprężarkę -2m3/godz -to silnik tez będzie miała mniejszy -za mały.

sprężarki dedykowane pod r410 maja w stosunku do swojej wydajności objętościowej (pojemności skokowej) silniki o 50% mocniejsze niż sprężarki na r22

czyli -podobna wydajność chłodnicza - tyle samo kW -to podobne silniki -jednak zestawione z różnymi wielkościami sprężarek.

r410 -do tej samej budowy -wielkości sprężarki mocniejszy silnik.
r22 mniejszy silnik
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-11-07, 11:11:43 przez wit.)
  • Odpowiedz

wit

  2012-11-07, 11:21:49
Top użytkownik
#18
ciekawostka -dodam, ze często jednak możliwa jest zamiana czynników -tylko, ze przy zmianie na czynnik o wyraźnie innych właściwościach znacznie zmienia się obszar pracy sprężarki i jej wydajność.

np. dyskutowana zmiana -sprężarka klimatyzacyjna oryginalnie na R22 -puszczona na R410 staje się ... sprężarką mroźniczą -o bliżej nie określonej wydajności.

czasem coś takiego zadziała -czasem nie -łatwo można uszkodzić sprężarkę, albo narobić się i nie mieć efektu
-nie polecam takiego "kombinowania" nikomu kto naprawdę dobrze "nie czuje chłodnictwa" -do eksperymentów trzeba mieć dużo wiedzy , doświadczenia i intuicji jednocześnie...
  • Odpowiedz

miezala5

  2012-11-07, 15:23:09
Top użytkownik
#19
Dzieki za wyjasnienia!
Juz rozumiem o co cho!Smile
Pozdrawiam!
Robert
  • Odpowiedz

benek_54

  2024-10-20, 12:27:22
Nowy użytkownik
#20
(2012-11-01, 18:19:10)wit Jeśli chesz pomóc t nie wstawiaj idiotycznych komentarzy na koniec swoich wypocin bo to denerwuje napisał(a): najlepiej do sprężarki daj ten r22 (oczywiście ten  który odzyskałeś przed demontażem sprężarki)-ewentualnie  r407 oczywiście wymiana oleju filtra itd -też tylko do samej sprężarki

-a do reszty klimy oczywiście dawaj r410 do którego jest przeznaczona....


słowem ta klima to BZDURA.

jestem głodny i chce mi się pić -czy mam się napić wody -czy zjeść suchara?

wsadziłem do benzyniaka  pompę wtryskową z diesla  -czy mam lać benzynę czy ropę?
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa