Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Przyczyna zadziałania presostatu różnicy ciśnień oleju.

20 Odpowiedzi, 23303 Wyświetleń

rabix

  2010-12-09, 14:18:01
Użytkownik
#1
W agregacie wody lodowej MTA 477 (2 układy chłodnicze po 2 sprężarki tłokowe) zadziałał presostat olejowy w jednej ze sprężarek. Agregat był maksymalnie obciążony. Problem pojawił sie raz kilka dni temu. Poziom oleju ok. Co teoretycznie może być przyczyną zadziałania tego presa?
  • Odpowiedz

barbie

  2010-12-09, 16:05:08
Top użytkownik
#2
zmień obroty sprężarki może to na jakiś czas pomóc .
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-12-09, 17:47:41
Moderator
#3
Zabrudzone sitko na smoku pompy olejowej a zadziałanie polega na małej roznicy pomiedzy ssaniem sprezarki a tłoczeniem pompy olejowej.
Jakie masz tam cisnienia, jaki kompresor
  • Odpowiedz

barbie

  2010-12-09, 19:24:53
Top użytkownik
#4
jeśli wyłączy bezpiecznik sprężarki po krótkim czasie zadziała presostat różnicowo-olejowy,przy zatrzymanej sprężarce ciśnienia się wyrównają .
  • Odpowiedz

mentor

  2010-12-09, 20:20:22
Zaawansowany użytkownik
#5
Różnicowo olejowe mają zwłokę czasową pozwalającą układowi po rozruchu na stabilizację całego ukladu.Uklad ten często jest wynikiem tego problemu.Lub jak napisał radekklimat chwilowe zdławienie smoka.Tak naprawdę przyczyn może być wiele a uszcypliwość usterki jest naprawdę bolesnaSpotkałem się z problemem gdzie naprawdę rzadko zdarzało sie że od czasu do czasu układ opóżniający zadziałanie układu zawodził.
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.
  • Odpowiedz

rabix

  2010-12-10, 07:11:10
Użytkownik
#6
barbie napisał(a):zmień obroty sprężarki może to na jakiś czas pomóc .

A co z pompą oleju wtedy? Również zmienią się jej obroty.
  • Odpowiedz

awax

  2010-12-10, 07:16:00
Top użytkownik
#7
Jeżeli ta sytuacja miała miejsce jedynie raz to szukanie przyczyny jest wróżeniem z fusów.
Można przedobrzyć i rozregulować układ.Ja zaczekałbym czy się powtórzy.
  • Odpowiedz

rabix

  2010-12-10, 07:26:29
Użytkownik
#8
radekklimat napisał(a):Zabrudzone sitko na smoku pompy olejowej a zadziałanie polega na małej roznicy pomiedzy ssaniem sprezarki a tłoczeniem pompy olejowej.
Jakie masz tam cisnienia, jaki kompresor

Kompresor to DWM Copeland D8SJ1-600XC-AWM/D
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-12-10, 16:44:31
Moderator
#9
A cisnienia na pompie i na saniu
  • Odpowiedz

barbie

  2010-12-10, 16:46:11
Top użytkownik
#10
chodzi właśnie o pompę olejową---w przeciwną stronę ,jeśli pompa jest zużyta poprawia się ciśnienie oleju.czy sprężarka ma już dowód osobisty ? .
  • Odpowiedz

mentor

  2010-12-10, 17:57:54
Zaawansowany użytkownik
#11
A może problem polega na zbyt niskim ciśnieniem parowania.Zalodzony parownik uszkodzony zawór rozprężny.Różnica ciśnień idzie w dół.Odwrócenie kota ogonem niepoprawia wydajności pomp olejowych.50 procent serwisów straciło by pracę.Ta megaporada jest fałszem.Niewmawiajmy człowiekowi że jest zdrowy jeżeli będzie chodził do tyłu.
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.
  • Odpowiedz

barbie

  2010-12-10, 18:02:24
Top użytkownik
#12
mentor--patrz Urlich Von Jungingen i nie pieprz głupot .
  • Odpowiedz

mentor

  2010-12-10, 18:46:35
Zaawansowany użytkownik
#13
barbie napisał(a):mentor--patrz Urlich Von Jungingen i nie pieprz głupot .
Czasami mieć warto 2 autorytety.
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.
  • Odpowiedz

barbie

  2010-12-10, 18:56:53
Top użytkownik
#14
rabix---podłącz do pompy olejowej manometr aby zmierzyć ciśnienie oleju .
  • Odpowiedz

mentor

  2010-12-10, 19:22:25
Zaawansowany użytkownik
#15
barbie napisał(a):rabix---podłącz do pompy olejowej manometr aby zmierzyć ciśnienie oleju .
Podłączenie jednego manometru oscyluje z niewiedzą.Natomiast różnica ciśnień może dać nam odpowiedż
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.
  • Odpowiedz

wit

  2010-12-10, 19:25:01
Top użytkownik
#16
zobacz czy układ elektryczny nie powoduje wywalania presa olejowego...np czy awaria termika sprężarki nie wyłacza silnika a jednocześnie nadal idzie zasilanie na pres...

zmierz ciśnienia oleju... manometr na ssanie -drugi na olej... i jak jest różnica?

czy przy np. zalodzonym parowniku olej prawidłowo wraca do sprężarki? może chwilowo było mało oleju?

czy działa grzałka karteru -czy układ jest z odessaniem? -bo może olej rozcieńcza się czynnikiem i się pieni...

zmiana kierunku obrotów... to proszenie się o kłopoty. pompie oleju nie pomoże -a panewki dotarte w jedną stronę -docierają się ponownie inaczej -i przyspieszone zużycie.... zmiana obrotów skraca trwałość sprężarki.
jak posprawdzasz powyższe -i nic konkretnego nie wydedukujesz -a problem bedzie się powtarzał.... spuść olej -sprawdź smok. NA końcu bo robota kłopotliwa... zwłaszcza zimą to kłopot... chyba, że sprężarkę masz w ogrzewanym pomieszczeniu...
  • Odpowiedz

mentor

  2010-12-10, 19:34:18
Zaawansowany użytkownik
#17
Czyż nie lalka wprowadza ludzi w błąd?
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.
  • Odpowiedz

AS

  2010-12-10, 21:14:20
Zaawansowany użytkownik
#18
mentor napisał(a):A może problem polega na zbyt niskim ciśnieniem parowania.Zalodzony parownik uszkodzony zawór rozprężny.Różnica ciśnień idzie w dół.Odwrócenie kota ogonem niepoprawia wydajności pomp olejowych.50 procent serwisów straciło by pracę.Ta megaporada jest fałszem.Niewmawiajmy człowiekowi że jest zdrowy jeżeli będzie chodził do tyłu.

Kolego nie sil się bo nik tutaj Ciebie nie rozumie, próbujesz w naprawdę inteligentny sposób coś podpowiedzieć , lecz nikt nie potrafi przeczytać wiadomości pomiędzy wierszami. Za to proponują rozebranie osmiocylindrowej sprężarki lub zmianę obrotów bo coś nie tak z pompą. Pompa w takiej sprężarce półhermetycznej tłokowej jest pompą zębatą, tłoczy obracając się w jedną lub drugą stronę.
Dołączę się do mentora i zaryzykuję tezę ,że winna jest ..... pogoda i zapewne niesprawne urządzenie: nie działająca grzałka sprężarki, zabrudzony filtr przed pompą agregatu lub fabrycznie nie przystosowany agreagat do pracy w niskich temperaturach(dla niedowiarków nazywa się to zjawisko zbyt dużym dochłodzeniem czynnika chłodniczego).
Do kolegi, który ma problem z MTA: firma nie produkuje żadnego agregatu z oznaczeniem 477.
  • Odpowiedz

rabix

  2010-12-10, 21:26:26
Użytkownik
#19
Dzięki za odzew. Na zadane pytania postaram się odpowiedzieć w poniedziałek. Agregat na pewno ma oznaczenia MTA CE 477/SSF. Dodam, że parametry wody lodowej są ok, tj. 6/12.
  • Odpowiedz

AS

  2010-12-11, 14:32:22
Zaawansowany użytkownik
#20
Ach, stary poczciwy Centaurus. Oczywiście, że tak.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-12-11, 19:20:07 przez AS.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa