Witam wszystkich
Mam problem z klimatyzacją w Daewoo Matiz.
W ubiegłym roku uzupełniono w niej czynnik, i tak jeździło do lipca tego roku. W lipcu zaczęło przepalać bezpiecznik sprzęgła 10A. Po wymianie nowy wytrzymywał ok. 4 sekund i go paliło. Pierwsze podejrzenie padło na cewkę sprzęgła, że ma przebicie. Ale sprawdzając miernikiem nic takiego nie stwierdzono, natomiast przy podłączeniu sprzęgła przez amperomierz początkowo pobór prądu wynosił ok. 12,6A, a obroty silnika spadały dosyć znacznie.
Jednak jak kompresor pochodził tak trochę to obciążenie spało do 8,7-9,6A, a w momencie załączenia sprzęgła ok.10,2A ale wydaje mi się że i tak to jest za dużo. Pierwsza myśl jaka nasunęła się po tych pomiarach to początek zacierania się łożyska. I tu nasuwa się pytanie czy nastąpiło to w wyniku braku oleju w obiegu czy przyczyna może leżeć gdzie indziej, i czy ewentualnie uzupełnienie oleju załatwi problem czy rozglądać się za nową sprężarką.
Proszę o jakieś sugestie co dalej mam robić, ewentualnie na co mam być przygotowanym jak podjadę do fachowca żebym nie został wydojony na maxa.
I gdzie w Lublinie lub okolicach można podjechać do ludzi naprawdę znających się na rzeczy.
Mam problem z klimatyzacją w Daewoo Matiz.
W ubiegłym roku uzupełniono w niej czynnik, i tak jeździło do lipca tego roku. W lipcu zaczęło przepalać bezpiecznik sprzęgła 10A. Po wymianie nowy wytrzymywał ok. 4 sekund i go paliło. Pierwsze podejrzenie padło na cewkę sprzęgła, że ma przebicie. Ale sprawdzając miernikiem nic takiego nie stwierdzono, natomiast przy podłączeniu sprzęgła przez amperomierz początkowo pobór prądu wynosił ok. 12,6A, a obroty silnika spadały dosyć znacznie.
Jednak jak kompresor pochodził tak trochę to obciążenie spało do 8,7-9,6A, a w momencie załączenia sprzęgła ok.10,2A ale wydaje mi się że i tak to jest za dużo. Pierwsza myśl jaka nasunęła się po tych pomiarach to początek zacierania się łożyska. I tu nasuwa się pytanie czy nastąpiło to w wyniku braku oleju w obiegu czy przyczyna może leżeć gdzie indziej, i czy ewentualnie uzupełnienie oleju załatwi problem czy rozglądać się za nową sprężarką.
Proszę o jakieś sugestie co dalej mam robić, ewentualnie na co mam być przygotowanym jak podjadę do fachowca żebym nie został wydojony na maxa.
I gdzie w Lublinie lub okolicach można podjechać do ludzi naprawdę znających się na rzeczy.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY