Rozbieralem rózne scrolle najłatwiej ciąć nad podstawą z jakieś 2-4cm a potem tnij po długości, lub tak jak pisali przedmówcy (nad podstawą i pogrzanie tylko żeby cię olej nie udusił :] )
Pozdro.
Pozdro.
|
Rozbieralem rózne scrolle najłatwiej ciąć nad podstawą z jakieś 2-4cm a potem tnij po długości, lub tak jak pisali przedmówcy (nad podstawą i pogrzanie tylko żeby cię olej nie udusił :] )
Pozdro.
Taka mała uwaga do KCICHIK to że pytam nie znaczy że nie znam budowy,więc kolego Twoja uwaga była nie okey.A teraz napisze co wyszło na koncu,czyli było inaczej niż wszyscy pisali/kurs budowy nie wystarczy do KCICHIK/.Przecięcie centymetr nic nie dało ,pięć od dołu pomogło dolne łożysko wyleciało i cały wirnik z wałem.Przecięcie z wzdłuż wyleciał stojan,oczywiscie zdrowy.A co do wirnika i wykorbienia to to ostatnie odpadło.Żebv dostać sie dogłowicy musiałem ciąć jeszcze raz górę o pótora centymetra niż na zdjęciach,i wtedy ją dopadłem.N a koniec usterka ta sama co na fimiku ,który zapodał MG,ale rozbiorka już inna.Więc reasumujac wynika z tego że nie ma zasady co do konstrukji,tylko działanie jest podobne pozdr.piotr
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-03-05, 17:23:46 przez łysy45.)
Ja bym przeciął wzdłuż po przeciwnych stronach, jak tuleje. I te przyspawane elemnety do obudowy wywiercił wirtarką.
A swoja drogą po kiego lich zakładać cos co się nie sprawdza i jest tak awaryjne jak scroole w chłodnictwie. Klima owszem, ale chłodnictwo i scrool. Założyłem jakieś 12 lat temu 4 sztuki i po roku nie było juz żadnej, to mnie wyleczyło na długo ze scrooli. kendzior napisał(a):Założyłem jakieś 12 lat temu 4 sztuki i po roku nie było juz żadnej, to mnie wyleczyło na długo ze scrooli. teraz są lepsze scrole. a zwłaszcza lepsze czujniki CKF. w zerówkach scrole się dobrze sprawdzają . w mroźniach -już niekoniecznie. Ze scrolami w mroźniach tez mam nie najlepsze doświadczenia -widziałem troszkę pracujących na mroźniach ale i klika uszkodzonych tez widziałem... awarie głównie przy pracy na granicy koperty. i oczywiście jeśli ktoś fazy zamieni to też awarie....
Witam,
Ja rozciąłem teraz pierwszy raz swojego scrolla po lini spawu dekla i zrobiłem pewne modyfikacje w głowicy. Mam pytanie teraz do tych co wiedzą coś o układzie smarowania w scrolach, bo dla mnie jest to jeszcze nie do końca jasne a nie bardzo chcę rozcinać ją dalej. Otóż chciałbym żeby smarowanie olejem działało także przy lewych obrotach silnika. W DTR-kach producent pisze, że jest dopuszczalne działanie Scrola w przeciwnym kierunku ale nie dłużej niż godzinę. Jest to oczywiste, bo zawór zwrotny zamyka się przy przeciwnym ruchu spiral i dłuższa praca może doprowadzić do utraty oleju bo będzie on wydmuchiwany bez dostarczania nowego. Ale tu producent nic nie pisze czy głowica jest smarowana przy lewych obrotach. Jak patrzy się na filmy na Youtube, gdzie demontują jej bebechy to widać w środku wałka napędowego u dołu wydrążony otwór z dwiemia łopatkami który wędruje do góry zbaczając z osi wałka. Te łopatki widać że są prostopadle zamontowane ale nie widać jak one dalej biegną (prosto czy spiralnie). Dla mnie wygląda to tak, że lecą prosto i niezależnie od obrotów zabierają olej i pompują do głowicy. Czy się mylę? Czy ktoś z was sprawdzał to i wie czy olej będzie doprowadzany przy lewych obrotach do głowicy? Jak puszczam prężarkę w prawo i w lewo to tego nie widać od góry czy olej jest zabierany. pozdrawiam, Nardis |