Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

jak wlutować szkło poziomu oleju do danfossa?

34 Odpowiedzi, 30848 Wyświetleń
1 2 Dalej

wit

  2011-03-12, 11:43:12
Top użytkownik
#1
Witam.
potrzebuję wyposażyć sprężarkę danfoss SC18Cl w szkiełko wskaźnik poziomu oleju... robił to już ktoś da się wlutować lub wspawać jakieś szkło bezpośrednio na korpus? bez ryzyka przegrzania uzwojeń ?
w którym dokładnie miejscu to robić jak nawiercać, żeby nie ryzykować ? cholerka uzwojenia są blisko powierzchni tego "garnka" Sad
iakie szkiełko wskaźnik dobrać ? najprościej byłoby np wyciąć kawałek korpusu ze szkiełkiem ze złomu jakiegoś dużego hermetycznego agregatu ...

obecnie mam "typowo" czyli rurkę fi6 wlutowaną w dno -szkiełko -i potem w ssanie (ściślej w króciec napełniający) -tylko, że te plączące się pod spodem rurki mocno utrudniają montaż sprężarki i aż się proszą o przypadkowe urwanie...

zdecydowanie lepiej byłoby mieć szkiełko bezpośrednio na korpusie sprężarki -tak jak w niektórych większych modelach jest fabrycznie... niestety aplikacja "mocno nietypowa" i wskaźnik poziomu oleju jest potrzebny...
pozdrawiam.
Witek.
  • Odpowiedz

mg

  2011-03-12, 12:37:55
Top użytkownik
#2
Może tak? Wink
  • Odpowiedz

mg

  2011-03-12, 12:58:13
Top użytkownik
#3
Nawierca(np Słodowy) Smile wiertłem małej średnicy zarys otworu w taki sposób aby nie przewiercać blachy na wylot. Można to zrobić za pomocą wiertła z nałożoną tulejką dystansową. Następnie na obrzeżu przewidzianego otworu przyspawałby śrubę tak aby łeb był przyspawany a gwintowana część sterczała. Przy pomocy ściągacza udarowego wyrwałby osłabione miejsce.
W ten sposób możesz wykonać duży otwór w sprężarce bez żadnych opiłków.
  • Odpowiedz

wit

  2011-03-12, 13:51:24
Top użytkownik
#4
Opiłków się nie boję. opróżnię z oleju -dam azot na 20 bar -i będę wiercił koroną tak żeby otwór był jako"sufit" -sprężarka przykręcona nóżkami do ściany. Ciśnienie wydmucha wszystko... jak już zacznie się z jednej strony odrywać -to ciśnienie spadnie a nadal będzie wydmuchiwać... potem resztę podważę śrubokrętem i wyrwę...

Boję się spawania.

boję się przegrzania uzwojeń.

Mg -dzięki za radę i za zdjęcie.
A propos zdjęcia co to za "maszyna" ? i czy mógłbyś dać jeszcze jakieś zdjęcia wnętrza? -wygląda ciekawie. A ja zawsze muszę wszystkie ciekawe urządzenia obejrzeć... ot taka mała wada -"zboczenie zawodowe" Wink
  • Odpowiedz

coolmaker1

  2011-03-12, 15:56:32
Zaawansowany użytkownik
#5
Witam.Podepnę się pod temat tej "szatańskiej maszyny".Kilka lat temu PROZON udostępnial taką i większą pompe do ewakuacji niedużych ilości czynnika chłodniczego.Miała również zastosowanie do robienia próżni ewentualnie do przedmuchiwania.Tą mniejsza obsługiwał DanfossTL4(o ile pamiętam)na R134a.Dwa zegary LP i HP,press HP z ręcznym resetem pod czerwonym deklem.Całość zgrabnie złożona,lekka i służyłą parę sezonów.Dużej nie zdązyłem wypróbować.Pozdraiam
  • Odpowiedz

wit

  2011-03-12, 16:09:40
Top użytkownik
#6
ja pytam -bo sam robię "szatańską maszynę" i to w wersji full -czyli oprócz odzysku i pompowania +kompleksowe oczyszczenie -dokładne usuwanie wilgoci i starego oleju... bardziej do płukania czystym freonem instalacji przy retroficie niż do samego odzysku...
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-03-12, 16:10:24
Moderator
#7
wit napisał(a):(...) -dam azot na 20 bar (...)
A broń Cię Panie Boże... Daj 2 bary, no może 3.... no 5 to już max, ale i tak za dużo. Ja w podobny sposób nawiercałem butle - lekkie ciśnienie aby wypchnąć pierwsze opiłki, a później azot odkręcony na stałe i wiercenie (tak jak piszesz) do góry.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

wit

  2011-03-12, 16:17:24
Top użytkownik
#8
jak za ostro pieprznie -to do wnętrza korony. Oczywiście pancerne okulary (lub przyłbicę) i rękawice włożę...

aha koronę dałbym bez wiertła-pilota -tylko dospawał do sprężarki jakiś pręt który osiowałby się bezpośrednio wewnątrz uchwytu koronki.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-03-12, 17:42:25
Moderator
#9
Lutuj smiało srebrem 45% i nie obawiaj sie o uzwojenie bo jest powyzej oczka olejowego i w pewnym odstepie od obudowy.
  • Odpowiedz

wit

  2011-03-12, 18:38:39
Top użytkownik
#10
radekklimat napisał(a):Lutuj smiało srebrem 45% i nie obawiaj sie o uzwojenie bo jest powyzej oczka olejowego i w pewnym odstepie od obudowy.

dzięki.

myślałem o wycięciu kątówką fragmentu ze szkiełkiem z dużego danfossa -np. ze spalonych mtz160 ...
wykręceniu szkiełek i uszczelek -ładnego oszlifowania z niewielkim nadmiarem blachy wokół tulejki szkiełka -oraz wspawaniu w korpus sprężarki. Wspawać chciałem elektrodą stal do stali lub ewentualnie tigiem -niedługo będę miał pod ręką ekipę spawaczy w tigu.... za piwo by wspawali...
  • Odpowiedz

łysy45

  2011-03-12, 19:49:24
Użytkownik
#11
WIT GRATULUJĘ zrobiłeś w konia parę osób ,tłumaczył tego niebędę .A Tak asekurancko TY tego nie wiedziałś i jeszcze tigiem no nie migo mat najlepszy pozdro piotr
  • Odpowiedz

wit

  2011-03-12, 20:07:59
Top użytkownik
#12
Łysy45 -nikogo w konia nie robię. naprawdę potrzebuję rady.
i nigdzie nie pisałem, że problemem jest zespawanie -bo to można na wiele sposobów.

pytanie było, czy nie spalę uzwojeń i wcale nie jestem pewien, czy spawanie tigiem garnka od sprężarki jest dobrym pomysłem -spoina -super, ale tig bardzo mocno nagrzewa spawany materiał wiec garnek byłby bardzo gorący -i boję się tej metody -czy nie spalę uzwojeń pod spodem. Koledzy troszkę rozproszyli obawy. A naprawdę nie sztukaby było szybko i dobrze zespawać a przy okazji "załatwić" sprężarkę -która troszkę kosztuje.

Więc wszelkie rady nadal mile widziane -i raczej przychylam się do pomysłu Kolegi radekklimat niż własnego...
a tig po prostu trafia się okazja skorzystać...
  • Odpowiedz

łysy45

  2011-03-12, 20:36:32
Użytkownik
#13
Uzwojenie jest na górze spawaj czym chcesz byle szczelnie pozdro piotr
  • Odpowiedz

mg

  2011-03-12, 20:45:10
Top użytkownik
#14
Podczas spawania przepuszczaj azot przez sprężarkę tak aby azot wyprowadzał ciepło czyli powinien wychodzić przez w wspawywany element. Dodatkowo azot zabezpieczy przed wybuchem gazów powstałych podczas spalania oleju wewnątrz sprężarki.
  • Odpowiedz

mg

  2011-03-12, 21:03:13
Top użytkownik
#15
grzeczny napisał(a):Ja bym proponował argon i nie ma mowy o oleju wewnątrz.Nie ma się co obawiać o uzwojenia,ale jeżeli musisz to spawaj krótkimi etapami
Zwłaszcza jeśli zdecyduje się na spawanie metodą TIG.
  • Odpowiedz

restart

  2011-03-13, 00:07:18
Nowy użytkownik
#16
Moje pytanie brzmi po co poziom oleju w tak małym układzie chłodniczym.Poziom oleju w układzie fachowiec poznaje po ciśnieniach.Czym niższe ciśnienie ssania tym powrót oleju bardziej skomplikowany/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-03-13, 00:14:27 przez restart.)
  • Odpowiedz

mg

  2011-03-13, 07:53:14
Top użytkownik
#17
restart napisał(a):Radeklimat nie ma pojęcia o usytowaniu uzwojeń sprężarek :|

I co z tego? inni potrafią milczeć. Nietrafne podpowiedzi uczą, że należy polegać głównie na swojej wiedzy i doświadczeniu, a Ty kłapiesz i kłapiesz, jak stara przekupka na bazarze. :/
  • Odpowiedz

mg

  2011-03-13, 07:56:22
Top użytkownik
#18
Cała sztuka polega na przesianiu informacji. Wydaje Ci się że laik poradzi sobie z tym?
  • Odpowiedz

mg

  2011-03-13, 10:47:10
Top użytkownik
#19
To otwarte forum dyskusyjne więc każdy może wyrazić swoją opinię. To że nie musisz przesiewać dobrze świadczy o Tobie, natomiast początkujący nie mogą bezkrytycznie ufać poradom.
To chyba logiczne?
  • Odpowiedz

mg

  2011-03-13, 11:01:47
Top użytkownik
#20
Komu na tym zależy? bo Tobie na pewno nie.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-03-13, 11:05:04
Moderator
#21
grzeczny, 14-11-2010 12:35:42 napisał(a):Jednym słowem to jakaś ściema z tymi certyfikatami,badania wysokościowe to pikuś,SEP ma jeden z nas ,do 1 kV chyba musi starczyć.Co do "maniany" to mi nie przeszkadza,jak się przestanie opłacać to przecież ślubu z tym nie biorę.Inwestycja też żadna kilka wężyków,zegary i pompa.Klucze to każdy ma w samochodzie.My nie musimy robić dużych klim ani ich naprawiać.Jest tyle zleceń na sam montaż małych ,że można fajnie zarobić.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

restart

  2011-03-13, 11:38:54
Nowy użytkownik
#22
Wit ja bym nawiercił dwa otwory fi 6 nad i pod poziomem oleju i wlutował bym wziernik cieczy który będzie wskazywał poziom oleju Wink
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-03-13, 14:35:31
Moderator
#23
Wit napisał w pierwszym poście:
wit napisał(a):obecnie mam "typowo" czyli rurkę fi6 wlutowaną w dno -szkiełko -i potem w ssanie (ściślej w króciec napełniający) -tylko, że te plączące się pod spodem rurki mocno utrudniają montaż sprężarki i aż się proszą o przypadkowe urwanie...

A restart "pomaga":
restart napisał(a):Wit ja bym nawiercił dwa otwory fi 6 nad i pod poziomem oleju i wlutował bym wziernik cieczy który będzie wskazywał poziom oleju Wink
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

restart

  2011-03-13, 15:53:15
Nowy użytkownik
#24
Poniżej prawidłowego poziomu oleju nie oznacza w dnie karteru Rolleyes
  • Odpowiedz

wit

  2011-03-13, 17:17:00
Top użytkownik
#25
restart napisał(a):Poniżej prawidłowego poziomu oleju nie oznacza w dnie karteru Rolleyes

ta... może za mało widziałem... ale wszystkie oczka do wlutowania albo maja na wprost kroćce długie na kilka cm. albo lutuje/spawa się korpus oczka bezpośrednio do rury dużej średnicy lub do korpusu sprężarki.

jeszcze nie widziałem oczka które miałoby dwie króciutkie rurki fi6 do wlutowania w korpus. i niestety mimo 20lat praktyki nadal nie umiem wygiąć rurki nawet fi6 o prawie zerowym promieniu gięcia...
wiec lutowane wedlug powyższego pomysłu zero zalet a oczko jeszcze gorzej odstaje i przeszkadza niż lutowane rurką w dno korpusu.... nadal jest plątanina rurek -tyle, ze w jeszcze mniej wygodnym miejscu...

pytanie było jak bezpiecznie wlutować / wspawać oczko bezpośrednio w bok korpusu -i czy w ogóle się da nie ryzykując spalenia uzwojeń....

chyba obecnie sprężarka trafi do maszyny z plątaniną rurek do oczka -nie będę ryzykował uszkodzenia.

-a następną sprężarkę -jako część zamienna pomału przygotuję wspawując oczko bezpośrednio w bok korpusu. i żeby posiać ferment i wywołać burzę -do spawania wnętrze sprężarki zaleję WODĄ -żeby przy spawaniu chłodziła uzwojenia...
w dno sprężarki na sreberko króciutki schreder do spuszczania oleju a na bok korpusu bezpośrednio spawany stalowy fragment z oczkiem z innego korpusu. I na czas spawania woda do środka obudowy sprężarki tak, żeby przykryć uzwojenia. i kolego restart główkuj jak to może wyjść. to nie żart ani podpucha -naprawdę do kolejnej sprężarki zamierzam wlać wody żeby nie przegrzać uzwojeń przy spawaniu tego garnka... tyle,że procedura będzie dość kłopotliwa i pracochłonna... wolałbym takiej uniknąć.

pomysł z wodą -za kilka dni napiszę co mam na myśli. a na razie - sieję ferment i burzę... i czekam nagłosy oburzenia. może być ciekawa -nieszablonowa dyskusja Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-03-14, 07:44:39 przez wit.)
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa