Witajcie,
Od dłuższego czasu już zbierałem części klimatyzacji po allegro, po szrotach i innych porozbijanych samochodach. W tym momencie wydaje mi się, że mam wszystkie elementy które są potrzebne do zamontowania klimatyzacji w moim samochodzie czyli Hondzie Civic (MB) 5D 6gen. popularnie zwaną "angielką". Bazowałem na tych rysunkach http://japancars.ru/cat/honda/index.php?...1&nplgrp=7 oraz manualu, pozwoliłem go sobie odpowiednio skrócić i rozdział o samej klimie zamieściłem tutaj http://www.megaupload.com/?d=FEVZEGXI uprzedzam, że jest tego 44strony ;] Ale chciałbym żeby było jasne o czym piszę.
Tak jak wspomniałem części klimatyzacji to totalne puzzle. Z nowych elementów kupiłem tylko:
- osuszacz
- pasek sprężarki
- oringi
- śruby do poskręcania tego (przyoszczędziłem tutaj i kupiłem zwykłe ocynkowane śruby - w ASO Hondy za jedną wołali 12zł ;/ )
Mam kilka pytań do specjalistów:
Po pierwsze - rurki są brudne w środku, polecono mi płukanie ich benzyną ekstrakcyjną aż będą czyste w środku a po wyschnięciu zakorkowanie ich do czasu montażu. Jak zapatrujecie się na cos takiego?
Po drugie - czy mam czyścić chłodnicę (skraplacz) jesli tak to w jaki sposób?
Po trzecie - w manualu (do którego link dałem wczesniej) pojawia się pojęcie "przewodu spustowego) co to jest? Nie znalazłem informacji o tym. Po przyglądnięciu się parownikowi doszedłem do wniosku, że jest to wężyk który odprowadza na zewnątrz skroploną wodę, dobrze myślę? Daję zdjęcie parownika http://img215.imageshack.us/i/20110430223.jpg/ ten dynks który zaznaczyłem na czerwono znajduje się na dole i skierowany jest po skosie w dół - wcisnąłem na niego zwykły wężyk przezroczysty i przez fabryczny otwór w karoserii wyprowadziłem do komory silnika, dobrze zrobiłem czy źle?
Po czwarte - nie wiem ile oleju zostało w sprężarce, na pewno w niej jest bo te dwa otwory w których montuje się rurki mam zatkane chusteczkami higienicznymi i jak sprężarka leżała na boku to nasiąkły olejem. Co z tym fantem zrobić? Spuścić do zera i zalać nowego tyle ile producent zaleca? W manualu pojawia się takie zdanie: "Przy montowaniu nowej sprężarki spuścić cały olej z wymontowanej sprężarki i zmierzyć jego ilość. Odjąć ilość spuszczonego oleju od 130cm3, wynikiem jest ilość oleju którą należy spuścić z nowej sprężarki". Ja to rozumiem tak - w całym układzie ma być 130cm3 oleju, ja mam wszystko w częściach, przewody będą czyszczone, czyli powinienem pozbyć się całego oleju z sprężarki i wlać tam 130cm3 nowego oleju? Pomóżcie przy tym
Po piate - możecie dać mi jakieś rady praktyczne które przydadzą się przy składaniu?
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Marcin
Od dłuższego czasu już zbierałem części klimatyzacji po allegro, po szrotach i innych porozbijanych samochodach. W tym momencie wydaje mi się, że mam wszystkie elementy które są potrzebne do zamontowania klimatyzacji w moim samochodzie czyli Hondzie Civic (MB) 5D 6gen. popularnie zwaną "angielką". Bazowałem na tych rysunkach http://japancars.ru/cat/honda/index.php?...1&nplgrp=7 oraz manualu, pozwoliłem go sobie odpowiednio skrócić i rozdział o samej klimie zamieściłem tutaj http://www.megaupload.com/?d=FEVZEGXI uprzedzam, że jest tego 44strony ;] Ale chciałbym żeby było jasne o czym piszę.
Tak jak wspomniałem części klimatyzacji to totalne puzzle. Z nowych elementów kupiłem tylko:
- osuszacz
- pasek sprężarki
- oringi
- śruby do poskręcania tego (przyoszczędziłem tutaj i kupiłem zwykłe ocynkowane śruby - w ASO Hondy za jedną wołali 12zł ;/ )
Mam kilka pytań do specjalistów:
Po pierwsze - rurki są brudne w środku, polecono mi płukanie ich benzyną ekstrakcyjną aż będą czyste w środku a po wyschnięciu zakorkowanie ich do czasu montażu. Jak zapatrujecie się na cos takiego?
Po drugie - czy mam czyścić chłodnicę (skraplacz) jesli tak to w jaki sposób?
Po trzecie - w manualu (do którego link dałem wczesniej) pojawia się pojęcie "przewodu spustowego) co to jest? Nie znalazłem informacji o tym. Po przyglądnięciu się parownikowi doszedłem do wniosku, że jest to wężyk który odprowadza na zewnątrz skroploną wodę, dobrze myślę? Daję zdjęcie parownika http://img215.imageshack.us/i/20110430223.jpg/ ten dynks który zaznaczyłem na czerwono znajduje się na dole i skierowany jest po skosie w dół - wcisnąłem na niego zwykły wężyk przezroczysty i przez fabryczny otwór w karoserii wyprowadziłem do komory silnika, dobrze zrobiłem czy źle?
Po czwarte - nie wiem ile oleju zostało w sprężarce, na pewno w niej jest bo te dwa otwory w których montuje się rurki mam zatkane chusteczkami higienicznymi i jak sprężarka leżała na boku to nasiąkły olejem. Co z tym fantem zrobić? Spuścić do zera i zalać nowego tyle ile producent zaleca? W manualu pojawia się takie zdanie: "Przy montowaniu nowej sprężarki spuścić cały olej z wymontowanej sprężarki i zmierzyć jego ilość. Odjąć ilość spuszczonego oleju od 130cm3, wynikiem jest ilość oleju którą należy spuścić z nowej sprężarki". Ja to rozumiem tak - w całym układzie ma być 130cm3 oleju, ja mam wszystko w częściach, przewody będą czyszczone, czyli powinienem pozbyć się całego oleju z sprężarki i wlać tam 130cm3 nowego oleju? Pomóżcie przy tym

Po piate - możecie dać mi jakieś rady praktyczne które przydadzą się przy składaniu?
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Marcin
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
ale szalu nie bylo, klima w civicu jest bardzo slaba i nie zejdziesz ponizej 9-10stC