Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Ilosc czynnika a wydajnosc klimy (+jak zwiekszyc wydajnosc)

29 Odpowiedzi, 44779 Wyświetleń
1 2 Dalej

wally

  2011-05-04, 20:38:58
Użytkownik
#1
witam,
kilka ladnych lat temu pomagaliscie mi z Civiciem '96, teraz zwracam sie do Was nie tyle o pomoc, a o porade w sprawie sprawnosci dzialania klimy.

Pacjent: Honda Civic 2004, 2.0L Type-R

Klima nabita rok temu, nabite 600gr. czynnika, filtr ppylkowy wymieniony 4 dni temu. Klima wydaje sie malo wydajna, niby chodzi poprawnie, niby osiaca te 7-8stC przy temp. rzedu 25-30st.C ale wiadomo, ze jest to sa malo przy tak wysokiej temp na zewnatrz. Klime nabijalem u wulkanizatora, przewody zachowuja sie poprawnie, jeden "rosieje" a drugi jest cieply (ale nie goracy), wentylatory zalaczaja sie wraz z zalaczaniem sprezarki. Czy istnieje mozliwosc obnizenia temp. z kratek? wspomniane 7-8st.C utrzymuja sie jedynie na pierwszym biegu, wraz ze wzrostem obrotow dmuchawy, temperatura wzrasta.

Pytanie: o ile dobrze kojarze, w tym modelu powinno byc 500-550gr. czynnika - czy nabicie 600gr (koles mowi, ze wiecej o 50gr. nie zaszkodzi) moze spowodowac pogorszenie wydajnosci klimy?

Moje watpliwosci pojawily sie po tym, jak kupilem zonie Honde CR-V '04 2.0L - auto o wiele wieksze, o wiele szybciej sie nagrzewa, silnik auta jest podobny a w ukladzie klimy wystarczy ok 480-530gr. czynnika.

Dodam tylko, ze w moim aucie przy zalaczaniu sprezarki czyc wyrazne szarpniecie, a u mojej zony, klima zalacza i wylacza sie niemal bezglosnie.

Bede wdzieczny za wszelkie porady/sugestie

Dziekuje i pozdrawiam,
Wally
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-04, 20:47:34
Top użytkownik
#2
W civicu jest kiepski skraplacz, nie powinno się dodawać więcej czynnika niż przewiduje producent (zwłaszcza w civicach), jedyne co możesz zrobić to zadbać o czystość skraplacza.
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-04, 21:04:34
Użytkownik
#3
a czy uwazasz, ze przy kolejnym przegladzie klimy (spuszczenie + nabicie + czyszczenie) poprosic o np. 520-530gr czynnika? Czy 600gr. wobec ksiazkowych 500-550 moze wplynac negatywnie na wydajnosc? Jesli sie myle z ilosciami, dajcie prosze znac
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-04, 21:16:07
Top użytkownik
#4
Odzysk+próżnia+ponowne napełnienie odpowiednią ilością czynnika. Niech nic nie dodaje od siebie Wink
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-04, 21:20:10
Top użytkownik
#5
Skoro w/g producenta 500 gram jest OK, to po kiego napełniać 600.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2011-05-05, 03:32:43
Top użytkownik
#6
Większa ilość czynnika jak podaje producent auta powoduje obniżenie skutecznosci chłodzenia.
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-05, 07:10:16
Użytkownik
#7
czy z czystym sumieniem mozecie polecic mi kogos z Warszawy (lewy brzeg) kto moglby usiasc do mojego autka, sciagnac i zwazyc ilosc czynnika ktory byl w ukladzie, zrobic proznie na kilka godzin a pozniej sensownie nabic mi klime?
  • Odpowiedz

Kikson

  2011-05-05, 16:15:34
Użytkownik
#8
Tak jak kolega wcześniej napisał: Civic ma kiepski skraplacz tzn. trochę nie dowymiarowany do potrzeb. 7-8 *C jest OK. 600 g to jednak trochę dużo. Skoro ma być 550g to tyle trzeba nabić. Większa ilość czynnika powoduje większe obciążenie układu.
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-05, 17:36:16
Użytkownik
#9
Panowie, szanuje wasza wiedze i doswiadczenie ale nie tworzmy mitow... Maly skraplacz to byl w hondach z lat 90tych (ok 35x35cm) a w mojej jest pelnowymiarowy30x65 cm czyli dokladnie taki sam, jak w mojej drugiej hondzie CR-V gdzie klima radzi sobie dobrze autem 2x wiekszym niz civic.
  • Odpowiedz

j_a_c

  2011-05-05, 19:30:56
Użytkownik
#10
myślę ze 50 gram nie robi wielkiej różnicy różnicy ,a czy na pewno tyle weszło do klimy to kto wie ? w przewodach staci zw zależności od długości i pogody można zaoszczędzić 20-100 gram,wiec może gość chciał być uczciwy ,.
Co do obniżenia temperatury to trudno powiedzieć ,ale myślę ze tu jest kluczowy czujnik oblodzeniowy ,do tego to nie pamiętam czy tam nie powinno tyle byc przy tych warunkach ,ja bym poczekał az zrobi sie naprawdę ciepło i sprawdził czy będzie jakiś problem
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

Kikson

  2011-05-05, 20:53:17
Użytkownik
#11
Przepraszam kolego wally. Miałem na myśli parownik a napisałem skraplacz. Przepraszam za pomyłkę.
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-06, 09:47:23
Użytkownik
#12
Kikson, alez nie ma za co przepraszac Smile
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-12, 11:03:36
Użytkownik
#13
Panowie, jest slabo - na zewnatrz rano bylo jakies 17-18stC a z dmuchawy temp. wynosila ok 9-11stC - SLABO!! Czy mozecie mi kogos konkretnego polecic z Warszawy kto moglby rzucic okiem na to? O ile dobrze pamietam, nabijalem klime rok temu i nie chce co rok wydawac XXX pln na ta czynnosc.
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-15, 06:33:03
Użytkownik
#14
Czy ktos pomoze? Obawiam sie ze mam po prostu jakas nieszczelnosc. Rurki wydaja sie byc njeodpowiednio cieple/zimne. Jedna jest tylko chlodna a druga co najwyzej troch ciepla, wentylator zalacza sie razem ze sprezarka i wlacza sie co 6-7 sekund na 10 sekund pracy
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-18, 14:13:05
Użytkownik
#15
Pisalem juz w innym watku ale warto usupelnic ten wlasciwy.

Pojechalem wczoraj do serwisu samochodowego gdzie na forum mercedesa polecali mi kolesia od klimy. Koles podlaczyl manometry i stwierdzil, ze brakuje gazu. Podpial swoja maszynke i odciagnal jedynie 230g (rok temu nabite bylo ok 600g) wiec jest gdzies nieszczelnosc. Od razu golym okiem zauwazyl, ze ja jednym z laczen jest przeciek bo bylo pokryte brudnym lalotem umazanym w czyms tlustym. Okazalo sie, ze ktos "troche malo inteligentny" kto przekladal klime z innego auta do mojego, porysowal w tym miejscu wewnetrzna czesc rurki (ta w ktora wchodzi meska koncowka z oringiem) wiec w ruch poszedl pilniczek i zadziory zostaly zlikwidowane. Nastepnie serwisant sprawdzil szczelnosc (15 minut azot do 12.5bar - nic nie zeszlo), pozniej proznia na 5 minut, pozniej znowu szczelnosc 15 min, pozniej znowu prioznia no i nabil mi 500g czynnika (w instrukcji jest 500-550). Po tym zabiegu na termometrze zaczely pokazywac sie wartosci rzedu 5-6stC (najnizsza chwila to 4.8stC) wiec zapowiadalo sie fajnie. Zaplacilem i pojechalem, umowilem sie na przeglad za 1-2 tyg. celem szukania dalszych ewentualnych nieszczelnosci.

UWAGA - po wyjechaniu z serwisu (na zewnatrz jakies 19-20stC) z kratek znowu polecialo nieco cieplejsze powietrze o temp. rzedu 8-9stC ale po 5 minutach zeszlo do 6-7st. Dzis troche pojezdzilem po Warszawie i przez pierwsze kilka kilometrow z kratek wialo 9-10 stC zeby finalnie ustabilizowac sie na poziomie ok 7.5stC. Co ciekawsze, temperatura z kratek jest podobna niezaleznie czy chodzi 1, 2 czy 3 bieg dmuchawy. Nie jestem pewien, ale na manometrach zauwazylem na luzie na klimie cisnienie LP na poziomie troche ponizej 4 a HP ok 10-11.

PYTANIA:
1. Czy cisnienie LP nie jest za wysokie?
2. jedna z rurek jest zimna (nie rosi) druga jest chlodna (na pewno nie ciepla ani goraca - ma temperature otoczenia i czulem na niej chlod surowego aluminium) - skraplacz tez jest chlodny. Czy to normalne? Sprawdzialem to przy temp. ok 23stC - po przejechaniu dobrych 20km (wolno)
3. skoro udalo sie tuz po napelnieniu osiagnac temp. ok 5stC - czy mozna zrobic cos zeby temp. podczas jazdy osiagala mniej niz 7stC ?
3.
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-19, 16:51:12
Użytkownik
#16
Panowie, czy ktos sie zlituje i odpowie na moje pytania? od prawie 2 tygodni prowadze monolog i nie umiem sam sobie odpowiedziec.
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-05-19, 20:57:17
Zaawansowany użytkownik
#17
Cytat:Zaplacilem i pojechalem, umowilem sie na przeglad za 1-2 tyg. celem szukania dalszych ewentualnych nieszczelnosci.

Pojedziedziesz do goscia na ten powtorny przeglad to niech oceni czy wszystko OK. Z tego co czytam to "jajko chce byc madrzejsze od kury".
Tak mnie tylko zastanawia czy jest koniecznosc wlaczania klimy jezeli na zewnatrz jest ponizej 20stC ?
Ile chcesz miec wewnatrz ? 10 stC ? Wozisz tym samochodem jakas spozywke ? Jezeli tak to powinienes pomyslec o montazu agregatu chlodzniczego.
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-20, 05:09:27
Użytkownik
#18
Robert, powiedzmy ze dmucham na zimne. Co z tego ze na zewnątrz jest 25stC skoro w aucie po 10h stania na sloncu mam 40stC?Wsiadam w garniturze i jestem mokry. Wietrzenie nie pomaga a jazda z otwartymi oknami i mokrymi plecami kończy sie choroba. Poza tym, moze skupmy sie na diagnozie a nie dociekaniu czemu chce aby klima byla sprawna, ok?
  • Odpowiedz

janpl2

  2011-05-20, 05:19:18
Użytkownik
#19
u mnie jest to samo z kratek leci 8,5-9C a ja sie poce

co i co z tego ze na zew 20C? jak 20C to w aucie juz sie robi pieklo bo jadąc na zamknietych szybach auto rozgrzewa sie na sloncu do ponad 30C lub wiecej nawet jak slyszalem ze przy ponad 30C w aucie jest ponad 60C
wystarczy ze na zew jest powyżej 16C i świeci mocno slonce to w aucie jest juz ponad 20C
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-05-20, 07:30:46
Zaawansowany użytkownik
#20
moim zdaniem czlowiek powinien sie ubierac odpowiednio do pogody.
Mozna kozuch latem ubrac, wsiasc do samochodu i narzekac na klime.
Z tego co czytam to zadna klima nie sprosta powyzszym wymaganiom tzn wsiadamy do nagrzanego samochodu i po kilku minutach mamy lodowke wewnatrz.
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-20, 08:04:49
Użytkownik
#21
No tak, mozna ubierac sie w weekendy tak jak chcemy ale w pracy wybacz, nie przyjde co biura w krotkich szortach (mimo, ze bardzo bym chcial). Oczekuje od auta, ze po przewietrzeniu wnetrza, po wlaczeniu klimy w kilka minut osiagne z kratek temp. ponizej okolice 4-6stC - w mojej ocenie bede w ten sposob w stanie wystarczajaco schlodzic auto zebym sie nie przeziebil ale tez nie zaposil. Tak czy inaczej, nie oczekuje lodowki tylko poprawnego dzialania klimy - po kilku km chcialbym osiagnac temp. w okolicach 25stC w srodku (przy 28stC na zewnatrz auto w srodku ma ponad 40sci). Wczoraj przejechalem sie z ojcem jego Vectra C i chcialbym miec tak dzialajaca klime u siebie. Wydaje sie, ze klima w jego samochodzie dziala stale - na odcinku 15km sprawdzielm temp. z kratek i sukcesywnie spadala z 8.5 (od momentu wlozenia sondy termometru) do 5.5stC osiagnietych po kilku km - na zewnatrz bylo 28stC. Da sie? ano da.

Wracajac do moich pytan - pomoze ktos? Przypomne moze:
PYTANIA:
1. Czy cisnienie LP nie jest za wysokie (ok 4bar)?
2. jedna z rurek jest zimna (nie rosi) druga jest chlodna (na pewno nie ciepla ani goraca - ma temperature otoczenia i czulem na niej chlod surowego aluminium) - skraplacz tez jest chlodny. Czy to normalne? Sprawdzialem to przy temp. ok 26stC - po przejechaniu dobrych 20km (wolno)
3. skoro udalo sie tuz po napelnieniu osiagnac temp. ok 5stC, to czy mozna zrobic cos aby ta temp. utrzymac?
  • Odpowiedz

cleanpark

  2011-05-20, 10:18:53
Użytkownik
#22
wally, nie czekaj 2 tygodnie tylko jedz ponownie i niech sprawdzą jak teraz działa układ
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-20, 10:23:36
Użytkownik
#23
w sumie racja, jestem jeszcze kilka dni na urlopie wiec podjade. Dzis akurat robie sprzeglo w innym zakladzie wiec niebede mial mozliwosci ale po weekendzie od razu jade na sprawdzenie. Poradzcie jakie jeszcze testy zrobic jak bede mial klime podpieta pod manometry?

1. cisnienie spoczynku,
2. cisnienie podczas pracy na wolnych obrotach wentylatora i silnika
3. cisnienie podczas pracy przy przegazowaniu auta

cos jeszcze?
  • Odpowiedz

janpl2

  2011-05-20, 10:59:11
Użytkownik
#24
wally spr prosze temp z kratek włóż temp do lewej kratki, a później do środkowej, wlaczajac obieg otwarty, nawiew na maxa, i klime oraz max chlodzenie lo lub na niebieskie i odpal auto wyjzdz z niego, zamknij szyby, drzwi i obserwuj prace sprezarki i wentylatora napisz jak pracują po 10min wejsc do auta i spr termomtery ten w kratce oraz drugi który polozyles np na desce lub z tylu, zmniejsz dmuchawe do 2 i napisz czy temp spadla do ilu?
u mnie jest na max nawiewie 9C na 2 spada do 8,5C a sprezarka przez pierwsze 3min pracuje non stop a później tarcza sprezarki razem z wentylatorem pracują 8-9s i nie pracują 4s i tak w kólko
no i u mnie przez klime nie da sie przeziebic i nie wierze ze są takei wydajne klimy zeby np na wiatraku 1 czy 2 uzyskac w aucie 17-18C gdy na dworze ponad 30C
bo zeby klima schlodzila wnętrze z 60C do tych 30C to juz ledwo wyrabia
a pod maską 1 rura jest chłodna, 1 gorąca jak cholera i ta z skraplacza do osuszacza tez gorąca a skraplacz jest ciepły, ręką mozna spokojnie dotknąc i trzymać
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-20, 11:02:56 przez janpl2.)
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-24, 14:01:34
Użytkownik
#25
jak nie urok to sraczka albo przemarsz wojsk - okazalo sie, ze mam mala dziurke w sklaplaczu wiec czeka mnie nie lada wydatek... Przynajmniej oring ktory juz zostal wymieniony, trzyma dobrze
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa