Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

BMW a kontrast UV

15 Odpowiedzi, 13130 Wyświetleń

kakus

  2011-06-05, 16:50:49
Nowy użytkownik
#1
Dowiedziałem się że do nowszych BMW nie wolno dodawać kontrastu ponieważ układ ulegnie awarii. Czy ktoś może powiedzieć dlaczego tak się dzieje.
  • Odpowiedz

mg

  2011-06-05, 17:09:58
Top użytkownik
#2
W nowych BMW zainstalowano czujnik barwnika UV, po zaaplikowaniu tegoż środka chemicznego układ natychmiast u lega awarii. Co innego jeśli zaaplikujesz dedykowany przez koncern barwnik, wtedy układ działa długo i bezawaryjnie.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-06-05, 17:29:37
Moderator
#3
Skąd Ty masz takie informacje??????? :o
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

kakus

  2011-06-05, 19:29:07
Nowy użytkownik
#4
Mógłbyś przybliżyć które modele i od którego rocznika są objęte tym chorym patentem. Mam E60 z 2005 roku gdzie w innym warsztacie nabili klimatyzacje i chodziła kilka dni poczym przestała.
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-06-05, 19:45:16
Zaawansowany użytkownik
#5
No wlasnie Twoj model i rocznik BMW lapie sie w tej populacji pojazdow. Jezeli nabili Ci nieoryginalnym czynnikiem chlodniczym to prawdopodobnie mogla sie przytrzec sprezarka.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2011-06-05, 20:02:05
Top użytkownik
#6
Rozjaśnijcie temat.Kontrast jest winien przytarcia czy R134A?
  • Odpowiedz

mg

  2011-06-05, 20:08:45
Top użytkownik
#7
To i to, BMW nie toleruje ingerencji ,,obcych".
  • Odpowiedz

kakus

  2011-06-05, 20:10:32
Nowy użytkownik
#8
Jest to auto klienta. W sumie do dzisiaj też bym użył normalnego kontrastu. Powodem awari klimy może być fakt że auto było uderzone a właściciel pojeździł sobie 2 dni bez czynnika. W takim razie jeżeli kontrast UV jest powodem zatarcia sprężarek to powinno się tam stosowac jakiś specjalny olej.
  • Odpowiedz

Kikson

  2011-06-05, 20:35:08
Użytkownik
#9
Pozwolę się wtrącić w temat. Jakim cudem barwnik UV doprowadzi do zatarcia sprężarki?? R134a to R134a!!! Nie ważne czy będzie w butli opisanej Linde czy BMW. Materiały które posiadam podają czynnik R134a i olej PAG lub PAO.
Wątpię aby do układu klimatyzacji dołożono czujnnik, który będzie rozpoznawał skład chemiczny barwnika i przez to blokował pracę klimy.
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-06-05, 20:52:08
Zaawansowany użytkownik
#10
kolega z pracy kiedys pracowal w ASO BMW i mowil mi ze klima w tych nowszych modelach BMW to bardzo sliski temat, takze z tego co czytam to nie wroze nic dobrego.
Nie pamietam juz od ktorego roku, ale w tych modelach byly wprowadzone dwa skraplacze (jeden dosyc dobrze schowany) i ekonomizer.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-06-05, 20:55:26 przez Robert81r.)
  • Odpowiedz

Kikson

  2011-06-06, 05:43:28
Użytkownik
#11
kakus napisał(a):Mógłbyś przybliżyć które modele i od którego rocznika są objęte tym chorym patentem. Mam E60 z 2005 roku gdzie w innym warsztacie nabili klimatyzacje i chodziła kilka dni poczym przestała.

Podjedź do innego warsztatu. Niech jeszcze raz sprawdzą układ. Może masz nieszczelność.
  • Odpowiedz

driver1979

  2011-06-07, 04:09:39
Użytkownik
#12
mg napisał(a):W nowych BMW zainstalowano czujnik barwnika UV, po zaaplikowaniu tegoż środka chemicznego układ natychmiast u lega awarii. Co innego jeśli zaaplikujesz dedykowany przez koncern barwnik, wtedy układ działa długo i bezawaryjnie.


W nowszych BMW są dwa czujniki UV, jeden na niskim, drugi na wysokim. Nie da rady oszukać bestii Big Grin Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-06-07, 06:11:10
Moderator
#13
Początkowo dałem się nabrać.... Dowcipnisie. Ale po przeczytaniu, że są dwa czujniki UV - na LP i HP wszystko jest jasne...
Cool
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2011-06-07, 07:06:15
Top użytkownik
#14
Ja słyszałem o trzecim w parowniku,aby ciężko się było dostać.
  • Odpowiedz

wit

  2011-06-07, 11:38:25
Top użytkownik
#15
ja w normalnym chłodnictwie spotkałem się, że firmy dodają do oleju jakiś znacznik -mikroskopijna ilość substancji chemicznej -obojętnej dla układu... ale -dającej się potem wykryć.
jeśli po awarii sprężarki olej nie zawiera tej substancji lub ma jej inną ilość niż fabryczny wzorzec... to oznaczam, że olej był zmieniony na nieoryginalny i nieautoryzowany -wiec można np. wykpić się z gwarancji...

firmy żądają obsługi za pomocą własnych markowych olei -i są w stanie to sprawdzić
-mimo, że oleje kilkunastu firm są praktycznie takie same i pewnie nawet z jednej linii produkcyjnej zeszły... to każdy dostaje własny niepowtarzalny podpis.

co do samochodówki -nigdy nie słyszałem, żeby jakieś czujniki rodzaju oleju lub barwnika ktoś montował -pewnie droga i skomplikowana sprawa... ale teoretycznie pewnie się da zrobić.
jakąś substancję jako dodatek -i jakiś czujnik który ją wykryje... kiedyś na pewno producenci samochodów wymyślą kolejny myk żeby zmusić do obsługi w autoryzowanych serwisach...
tyle, że raczej będzie to komputerowo elektroniczne... np co roku klima się wyłączy do czasu serwisu... gdzie ktoś podepnie klucz kodowy i wpisze własne hasło...

co do awarii z powodu nieoryginalnego barwnika... pewnie każdy barwnik spowoduje awarię jak go jest za dużo.
jeśli każdy kolejny serwisant dodaje barwnik... to w krańcowym przypadku po kilku latach sprężarkę smarujesz barwnikiem zamiast olejem...
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa