mam pytanie dotyczace kompresora klimatyzacji w samochodzie co oznacza ze kompresor jest zatarty czyli co kolo na pasku sie nie obraca?? poniewaz ponoc jest zatarty a kolo z paskiem na kompresorze po wlaczeniu silnika sie obraca wiec nie wiem jak to sprawdzic i czy jest mozliwosc naprawienia takiego zatartego kompresora?
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
zatarty kompresor klimatyzacji
13 Odpowiedzi, 49544 Wyświetleń|
pewnie sprzęgło rozłączyło .
może filtr zapchany i rozłacza sprzęgło
Koło przy zatartym kompresorze będzie sie obracało ,bo mogło zerwać sie sprzęgło.Czasami rwie sie pasek klinowy.Zatarcie to brak możliwości ruchu tłoczków czy jednego tłoczka w kompresorze.Częsta przyczyną zatarcia jest brak oleju w układzie klimatyzacji.
najogólniej mówiąc kompresor jest zatarty gdy nie można obrócić wałem.
Jak wiadomo w zwykłym elektormagnetycznym sprzęgle gdy klima nie jest właczona to koło nie ma zadnego połączenia z tarczą sprzęgła (tarczka przekazuje napęd na wał kompresora). W sprzegłach zrywalnych obracajace się koło również nie oznacza ,że napęd jest przekazywany na wał bo tarczka sprzęgła może być zerwana. Zawsze należy sprawdzić czy obraca się wał a najlepiej patrzeć na śrubę lun nakrętkę która dokręca tarczę do wału - jeżeli się obraca wraz z tarczą to znaczy że kompresor jest ok. Co do naprawy to pewnie, że ejst możliwość naprawy ale często jest to ekonomicznie nieuzasadnione.
Posty nie na temat zostały usunięte.
Miejsce na szermierkę słowną jest w Hyde Parku ( oczywiście zgodną z regulaminem, kulturą i ogólnie przyjętymi zasadami komunikacji w społeczeństwie). Panowie, proszę o przestrzeganie zasad pozdrawiam Admin
Witam,
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-07-06, 17:19:53 przez kokojumbo.)
Widze ze post juz jest, a problem mam podobny. Chodzi o sprezarke firmy denso do audi a4 b6. Dzisiaj bylem u mechanika zeby naciagnal mi pasek bo piszczal. Zrobilem od razu serwis klimy, napelnienie oraz odgrzybianie jak co roku, czasem co dwa lata. Mechanik naciagnal pasek (przestalo piszczec) i stwierdzil ze sprezarka z klimatyzacji daje za duze opory stad pisk. Dodam ze nie zajmuja sie klimatyzacja poza napelnianiem i odgrzybianiem. Teraz mam pytanie. Co zrobic ? 1) Czy jezeli bede jezdzil dalej to zatrze sie sprezarka czy moze zerwie najpierw sprzeglo lub pasek? 2) Jakie moga byc powody zwiekszonych oporow i czy da sie to "wyleczyc" czy moze po prostu sprezarka "konczy sie" ? 3) Czy podczas zatarcia sprezarki cos jeszcze moze sie uszkodzic oprocz jej samej ? P.S. zalaczam zdjecie modelu mojej sprezarki jakby ktos potrzebowal Dzieki za odpowiedz !
Wydaje mi się że wraz ze wzrostem ciśnienia na HP wzrasta opór na pasku. Wydaje mi się że jeśli nie tracisz mocy silnika to jest ok. Wydaje mi się że lepiej zmienić fachowca.
Whisky napisał(a):Wydaje mi się że wraz ze wzrostem ciśnienia na HP wzrasta opór na pasku. Wydaje mi się że jeśli nie tracisz mocy silnika to jest ok. Wydaje mi się że lepiej zmienić fachowca. Mocy nie trace. Co to znaczy HP ? Sorry jestem laikiem jezeli chodzi o klimatyzacje. Teoretycznie to co mechanik mowi moze miec sens - z tego co widze pod maska to jeden pasek laczy dwa kola pasowe, jezeli jedno w tym przypadku kolo od sprezarki daje opor to pasek bedzie sie slizgal (?). Jak pisalem wyzej, jestem poczatkujacy w temacie klimy, nigdy nie mialem z tym problemu, takze prosze o wyrozumialosc.
Sprężarka tworzy ciśnienie w twoim przypadku jakieś 10-15bar i mi się wydaję że raczej trudno takie ciśnienie utrzymać więc ślizgający pasek to coś normalnego jeśli jest stary czy rozciągnięty pasek. HP to wysokie ciśnienie które jest za sprężarką i kończy się przy duszy. Jeśli sprężarka się zatrze to powinno zerwać pierw sprzęgło a jeśli zatrze się to raczej opiłki zdążą się gdzieś dostać.
Whisky napisał(a):Sprężarka tworzy ciśnienie w twoim przypadku jakieś 10-15bar i mi się wydaję że raczej trudno takie ciśnienie utrzymać więc ślizgający pasek to coś normalnego jeśli jest stary czy rozciągnięty pasek. HP to wysokie ciśnienie które jest za sprężarką i kończy się przy duszy. Jeśli sprężarka się zatrze to powinno zerwać pierw sprzęgło a jeśli zatrze się to raczej opiłki zdążą się gdzieś dostać. Dzieki Whisky za odpowiedz. Napisz jeszcze prosze czy jest mozliwosc sprawdzenia czy sprezarka sie zaciera (daje za duze opory) i jak to wyglada ?
U ciebie pierwszy objaw będzie zerwanie sprzęgła ale i nie koniecznie bo one padają. Jedz do twojego mechanika i zapytaj się czy pamięta jak wyglądał twój olej z odzysku. Jeśli nie pamięta a jego słowa nie dają tobie spokoju to za jakiś tydzień podjedz do niego i niech zrobi cały serwis ale tym razem twój stary olej niech tobie pokaże (najlepszy by był ten z przed bo dłużej był w układzie). ew. po odzysku wykręcić przewód przy sprężarce i sprawdź co kapie ze sprężarki. Najlepiej zrobisz jeśli podjedziesz do osoby która się takim czymś zajmuje a nie tylko nabija i straszy ludzi swoją niewiedzą.
Whisky napisał(a):U ciebie pierwszy objaw będzie zerwanie sprzęgła ale i nie koniecznie bo one padają. Jedz do twojego mechanika i zapytaj się czy pamięta jak wyglądał twój olej z odzysku. Jeśli nie pamięta a jego słowa nie dają tobie spokoju to za jakiś tydzień podjedz do niego i niech zrobi cały serwis ale tym razem twój stary olej niech tobie pokaże (najlepszy by był ten z przed bo dłużej był w układzie). ew. po odzysku wykręcić przewód przy sprężarce i sprawdź co kapie ze sprężarki. Najlepiej zrobisz jeśli podjedziesz do osoby która się takim czymś zajmuje a nie tylko nabija i straszy ludzi swoją niewiedzą. Ok, tak zrobie. Troche mnie pocieszyles ale tak jak mowisz: nie daje mi spokoju pojade do kogos kto sie tylko klima zajmuje, ale to za jakis czas. Dam oczywiscie znac co i jak. PozdrawiamP.S. sa tu jakies podziekowania na forum albo cos co sie klika uzytkownikowi za pomocne info? |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
pojade do kogos kto sie tylko klima zajmuje, ale to za jakis czas. Dam oczywiscie znac co i jak. Pozdrawiam