Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

[Carrier]Supra 844 dobór akumulatora

8 Odpowiedzi, 12943 Wyświetleń

dudsi

  2011-12-23, 16:44:52
Nowy użytkownik
#1
Witam.

Proszę o pomoc w doborze akumulatora do agregatu Supra 844. Zaczęły się przymrozki i stara bateria nie daje rady. Po naładowaniu raz próbuje odburzyć potem komunikat "low battery". Parę razy pojawiło się nawet "ENG" Oil" ale mam nadzieję że to z powodu aku a nie rozrusznika... Obecnie mam 750A 105Ah ale nie wiem czy jest odpowiedni. Z danych technicznych sprzętu znalazłem takie info: silnik elektryczny 220/380/3/50 Hz o mocy 4,8 kW.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-12-23, 16:46:17 przez dudsi.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-12-24, 09:14:41
Moderator
#2
720 A 64Ah w zupełnosci wystarczy ale zanim kupisz to sprawdz połaczenia kablowe i wymien klemy na nowe.
105Ah jest za duzy i nie doładowywany przez alternator moze skutkowac brakiem dobrego rozruchu i pojawianiem sie odpowiednich komunikatow
  • Odpowiedz

dudsi

  2011-12-31, 08:53:02
Nowy użytkownik
#3
Witam.
Akumulator wymieniony. Niestety teraz pojawia się komunikat "ENG OIL". Poziom oleju ok. Wydaje mi się, że stara bateria uszkodziła alternator...Przy ładowaniu jej prostownikiem wyskakiwał bezpiecznik, nie wiem nie znam się na tym. Czytałem już posty z tematu http://www.forum.klimatyzacja.pl/viewtopic.php?id=6289
Mam prośbę. Czy ktoś posiada schemat elektryczny od tego agregatu? Znajomy elektryk potrzebuje go do naprawy.
Z góry dziękuję. Pozdrawiam. I wszystkiego najlepszego w Nowym roku!
  • Odpowiedz

wenon

  2011-12-31, 10:05:27
Moderator
#4
wymień regulator napięcia, engine Oil wyrzuci jak będzie uszkodzony lub gdy szczotki nie dotykają komutatora.
"I DON'T MIND IF I DON'T HAVE A MIND." (Kurt Cobain)
  • Odpowiedz

dudsi

  2012-02-09, 14:25:57
Nowy użytkownik
#5
Witam.
Piszę w tym temacie bo problemów ciąg dalszy.
Błąd
Cytat:ENG OIL
zlikwidowany, okazało się że przewód "+" przy altelnatorze był poluzowany.
Zakupiłem nowy akumulator 74Ah 720A jednak przy temperaturach jakie teraz mamy codziennie,
rano agregatu nie udaję się odpalić. Pompka pracuje, rozrusznik kręci nawet dosyć długo ok 8-12s po czym
pojawia się komunikat
Kod:
Battery Low
. Ładowanie jest ok ponad 14V. Proszę o pomoc czy oddawać aku na gwarancję czy grzebać dalej przy altelnatorze?
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-02-09, 14:26:46 przez dudsi.)
  • Odpowiedz

frigipol

  2012-02-10, 07:29:07
Nowy użytkownik
#6
dudsi napisał(a):Zakupiłem nowy akumulator 74Ah 720A jednak przy temperaturach jakie teraz mamy codziennie,
rano agregatu nie udaję się odpalić. Pompka pracuje, rozrusznik kręci nawet dosyć długo ok 8-12s po czym
pojawia się komunikat

Powiem tak - takie akumulatory dajemy tylko do Maxim. Do Supr idą 100Ah lub nowe 95Ah boscha. I raz na jakiś czas zgłasza się klient któremu akumulator zdycha po roku. Co ciekawe gwarancja Bosch na te akumulatory to 12 miesięcy (w ciężarówkach, w osobowych dłużej). My je kupujemy do ciężarówek, więc żadnej reklamacji Bosch nie rozpatrzy pozytywnie. Koniec kropka.
Druga rzecz - to, że akumulator kręci a agregat nie odpala wcale nie musi być winą akumulatora. Sam piszesz "na takich mrozach" - wystarczy że zamarzła Ci cewka gaszenia i akumulator prędzej padnie niż odpali agregat. Oczywiście mocny padnie później, słaby wcześniej, ale żaden nie odpali.
  • Odpowiedz

Derek

  2012-02-10, 20:26:07
Użytkownik
#7
A może masz zapowietrzony układ paliwowy. Odepnij przewód dochodzący do filtra paliwa i zobacz czy zaciąga paliwo.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2012-02-11, 14:37:47
Moderator
#8
Derek napisał(a):A może masz zapowietrzony układ paliwowy. Odepnij przewód dochodzący do filtra paliwa i zobacz czy zaciąga paliwo.



Carrier w agregatach stosuje pompki paliwa elektryczne wiec zapowietrzyc jest ciezko układ paliwowy tym bardziej ze przelewem nadmiar wraca do zbiornika.


Do Dudsi

Ustaw na sterowniku parametr ADD GLOW zamiast NORMAL GLOW i jak masz naładowana baterie spróbuj zapalic agregat
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-02-11, 14:40:28 przez radekklimat.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa