Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Kombajn CLIMA 9000

24 Odpowiedzi, 29299 Wyświetleń

Kikson

  2010-04-20, 13:08:06
Użytkownik
#1
Czy ktoś z Was miał okazję pracować na stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej CLIMA 9000. Tutaj link do filmu z prezentacją tego urządzenia: http://www.youtube.com/watch?v=e21p2uNJ_...re=related

Jestem już zdecydowany na zakup stacji. Pozostało jedynie podjęcie decyzji co to będzie. Mam kilka ofert, ale najbardziej zastanawiam się nad Bosch 650 lub CLIMA 9000.
Spotkałem się z kilkoma przedstawicielami handlowymi i każdy z nich uważa, że jego produkt jest najlepszy. Mam więc pytanie do osób pracujących na stacjach obsługowych co najlepiej wybrać. Dodam, że ceny obu urządzeń są zbliżone.
Do tej pory obsługiwaliśmy auta przy pomocy manometru, termometru, wagi i pompy próźniowej - całkiem nieźle to się sprawdzało, jednak firma musi iść z duchem czasu i poprawiać konkurencyjność, dlatego proszę o poradę.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-04-20, 15:18:03
Moderator
#2
Konkurencyjnosc to fachowosc a nie to jaki kto ma kombajn do klimy.
Jaki kupisz powyzej 10.000 taki bedzie dobry
  • Odpowiedz

Kikson

  2010-04-20, 15:31:34
Użytkownik
#3
Wiem o tym, że wiedzy, doświadczenia i fachowości nie zastąpi żadna maszyna, nawet jeśli będzie kosztowała 50 000 zł. Do tej pory przy pomocy manometru zrobiliśmy dziesiątki aut i nikt nie wrócił z pretensjami. W poście chodzi o doradzenie, zebranie doświadczeń innych serwisantów, którzy pracują na stacjach.
Maszyny są po to aby ułatwić pracę serwisanta a nie po to żeby go zastąpić i właśnie pod takim kątem patrzę na tę sprawę.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-04-20, 20:14:42
Moderator
#4
Hmm, pewnie tak ale ja np nie uzywam takich kombajnow i nie zebym nie był rozwojowy, poprostu szkoda mi kasy a dobry kosztuje np 19 tysi włacznie z wydrukiem i baza danych wszystkich aut tylko pytanie kiedy on mi sie zwroci.
No ale to jest moje zdanie
  • Odpowiedz

Blachar

  2012-06-20, 10:58:15
Nowy użytkownik
#5
Pan radekklimat widze ze jest moderatorem. Ja się pytam za co ten Pan dostał moda, skoro wypowiada się nie na temat. Pan Kikson prosi o poradę, którą z tych maszyn ma wybrać, a nie czy maszyna go zastąpi czy nie.
  • Odpowiedz

KLIMAKOM

  2012-06-20, 11:33:50
Użytkownik
#6
Według mnie pytanie to jest typu "mam 20 tyś. i chce kupić auto, jakie lepsze Audi czy Toyota? " . I tu oczywiście jest szerokie pole do popisu dla zwolenników jednej i drugiej marki, wiadomo, Toyota ma swoje wady i zalety tak samo jak i Audi. Wydaje mi się, że podobnie jest z omawianymi kombajnami, ciężko stwierdzić jednoznacznie że jeden model bije na głowę wszystkie pozostałe pod każdym względem. A Pan moderator wyraźnie napisał " Jaki kupisz powyżej 10.000 taki będzie dobry ".
Osobiście tez pracuję z powodzeniem na samych manometrach, ważniejsza wiedza niż sprzęt.
Z tego co pamiętam był rok temu na forum przypadek, gdy niedoświadczony serwisant na dobrym kombajnie kilkukrotnie odsysał czynnik z układu i następnie przy nabijaniu dodawał olej, potem była wielka niewiadoma czemu sprężarka chodzi ale klima nie chłodzi?
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2012-06-20, 11:33:50
Top użytkownik
#7
Blachar napisał(a):Pan radekklimat widze ze jest moderatorem. Ja się pytam za co ten Pan dostał moda, skoro wypowiada się nie na temat. Pan Kikson prosi o poradę, którą z tych maszyn ma wybrać, a nie czy maszyna go zastąpi czy nie.
Wypowiada się ,bo mówi na temat i prawdę.Maszyna tutaj nie ma nic do rzeczy.Najlepsze są maszyny,gdzie obsługujący będzie myślał,co robi a nie zgoni to na maszynę.Wybór należy do osoby kupującej.
  • Odpowiedz

Blachar

  2012-06-21, 11:00:27
Nowy użytkownik
#8
Tadeusz4321 napisał(a):
Blachar napisał(a):Pan radekklimat widze ze jest moderatorem. Ja się pytam za co ten Pan dostał moda, skoro wypowiada się nie na temat. Pan Kikson prosi o poradę, którą z tych maszyn ma wybrać, a nie czy maszyna go zastąpi czy nie.
Wypowiada się ,bo mówi na temat i prawdę.Maszyna tutaj nie ma nic do rzeczy.Najlepsze są maszyny,gdzie obsługujący będzie myślał,co robi a nie zgoni to na maszynę.Wybór należy do osoby kupującej.

Jednak dalej twierdze że osobą która powinna w tym temacie się wypowiedzieć jest osoba co pracowała na obydwu maszynach. Ja nie napisałem że się z tym nie zgadzam. Wręcz przeciwnie, to co napisał że maszyna nie zastąpi człowieka - zgadzam się z tym w 100%. Niemniej jednak Pan radekklimat w tym temacie nie napisał na temat.

A co do tematu. Pracuję na Clima 9000, zapraszam na PW. Pomogę tyle ile jestem w stanie.

Pozdrawiam
  • Odpowiedz

driver1979

  2012-06-23, 04:44:16
Użytkownik
#9
Pracuje na BOSCH ACS650, faktycznie posiada tryb automatyczny i bazę danych aut (okrojona autodata) ale z tego trybu można skorzystać jak przyjedzie roczne lub dwuletnie auto i klient który chce zrobić "serwis" klimatyzacji bo w ASO drogo. Powiem szczerze, auta robię w trybie ręcznym czyli tak jak byś to robił na wadze itp. tylko w połowie zautomatyzowane i zastanawiam się teraz nad zakupem wagi i manometrów (ponieważ zrobiłem błąd kupując maszynę) maszyna ciężka i sam w teren do tirów czy kombajnów nie pojedziesz, a ja akurat takich klientów miałbym sporo Sad
  • Odpowiedz

awax

  2012-06-23, 06:44:57
Top użytkownik
#10
Ja również uważam,że automaty są raczej na pokaz dla Klienta.
Mamy dwa i służą najczęściej do odzysku,przy niewielkich ilościach napełnienia jest ryzyko błędu .
Ponadto sprawdzenie szczelności w trybie automatycznym uważam,że jest obarczone zbyt dużym błędem.
Wracając do tematu to wybrałbym taki,który nie wymaga konserwacji przez serwis producenta trzymający w tajemnicy hasło dostępu.
  • Odpowiedz

driver1979

  2012-06-24, 05:09:05
Użytkownik
#11
awax napisał(a):Ja również uważam,że automaty są raczej na pokaz dla Klienta.
Mamy dwa i służą najczęściej do odzysku,przy niewielkich ilościach napełnienia jest ryzyko błędu .
Ponadto sprawdzenie szczelności w trybie automatycznym uważam,że jest obarczone zbyt dużym błędem.
Wracając do tematu to wybrałbym taki,który nie wymaga konserwacji przez serwis producenta trzymający w tajemnicy hasło dostępu.

Dokładnie.
  • Odpowiedz

plusz730

  2012-06-24, 17:00:59
Użytkownik
#12
driver1979 napisał(a):Pracuje na BOSCH ACS650, faktycznie posiada tryb automatyczny i bazę danych aut (okrojona autodata) ale z tego trybu można skorzystać jak przyjedzie roczne lub dwuletnie auto i klient który chce zrobić "serwis" klimatyzacji bo w ASO drogo. Powiem szczerze, auta robię w trybie ręcznym czyli tak jak byś to robił na wadze itp. tylko w połowie zautomatyzowane i zastanawiam się teraz nad zakupem wagi i manometrów (ponieważ zrobiłem błąd kupując maszynę) maszyna ciężka i sam w teren do tirów czy kombajnów nie pojedziesz, a ja akurat takich klientów miałbym sporo Sad
A nie zauważyłeś, pracując na ACS-ie,że sporo aut jest według niego przeładowanych. JA uważam,że ACS650 to zwykły oszust zresztą jak inne automaty. Nie zastanawiaj się, tylko kupuj pompę, wagę, stację. Ja też tak niebawem zrobię, tylko odsapnę finansowo bo dużo wydatków ostatnio było Wink
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

plusz730

  2012-06-24, 17:45:30
Użytkownik
#13
fuser napisał(a):
Kikson napisał(a):Do tej pory obsługiwaliśmy auta przy pomocy manometru, termometru, wagi i pompy próźniowej - całkiem nieźle to się sprawdzało.

plusz730 napisał(a):Nie zastanawiaj się, tylko kupuj pompę, wagę, stację.

A co z wymianą oleju ?
Czy automatem czy manualnie choćby skały s.....y oleju nie wymienisz.
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2012-06-24, 17:51:10
Top użytkownik
#14
A po co wszyscy na siłę chcą wymieniać olej? Również czytając oferty niby renomowanych firm zajmujacych sie auto klimatyzacją że wymieniaja olej w układach.Paranoja czy co?
  • Odpowiedz

plusz730

  2012-06-24, 17:56:38
Użytkownik
#15
Tadeusz4321 napisał(a):Paranoja czy co?
Może chwyt marketingowy lub, co bardziej prawdopodobne, brak wiedzy.
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

awax

  2012-06-24, 18:53:21
Top użytkownik
#16
fuser napisał(a):Zakładam, że ściągasz czynnik manualnie do pustej butli. Wtedy coś tam oleju zaciągnie z gazem. Jak przelewasz z powrotem (plus tyle gazu co brakowało) to cały olej trafi do układu ? Tak się pytam z ciekawości...
Kolego,czy jesteś pewny,że Twój automat prawidłowo wskazuje Ci ile oleju odessał?
Druga sprawa to skąd Wiesz ile oleju wyciekło razem z czynnikiem jeżeli go w części brakuje?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-24, 18:54:24 przez awax.)
  • Odpowiedz

mentos

  2012-06-24, 20:29:16
Nowy użytkownik
#17
Manometry.Azot.Dobra waga.Doświadczenie.Ludwik z dodatkiem gliceryny oraz pędzelek z dobrym słuchem i wzrokiem. To najdroższy i najskuteczniejszy kombajn.
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."
  • Odpowiedz

mentos

  2012-06-24, 20:37:49
Nowy użytkownik
#18
fuser napisał(a):
awax napisał(a):skąd Wiesz ile oleju wyciekło razem z czynnikiem jeżeli go w części brakuje?

no właśnie o to mi chodzi: skąd wiadomo ile jest oleju w układzie ?

Może trochę rozjaśnię sytuację. Ja tu piszę z pozycji klienta, a nie serwisanta Wink

Interesuje mnie jak powinna być przeprowadzona prawidłowo procedura uzupełniania czynnika. Raz już się sparzyłem na serwisie i chciałbym wiedzieć jak najwięcej, aby więcej mnie w jajo nikt nie robił. Zakupiłem auto z niesprawną klimatyzacją, niestety była zima i nie można było zweryfikować jej sprawności. Na wiosnę okazało się, że klima się nie włącza nadal. Jako, że nikt nie potrafił mi polecić żadnego dobrego serwisu pojechałem do pierwszego z brzegu. Diagnoza: pusty układ. Napełnianie - po trzech miesiącach znowu nie chłodzi. Ponowna wizyta - nieszczelność na złączu skraplacza oraz sprężarka nie daje ciśnienia. Sprężarka i chłodnica do wymiany.Taki olej się wymienia.Jest bardzo higroskopijny.Oleju się nie uzupełnia.Szuka się wycieku i go eliminuje.olej wymienia się w całości według podanych danych producenta uwzględniając olej pozostawiony na ściankach instalacji.Żaden kombajn nie zastąpi doświadczenia.
Moja diagnoza - niestety po fakcie: w wyniku kolizji (wahacz od strony złącza skraplacza był nowy) nastąpiło rozszczelnienie układu i wyciek całego czynnika z większością oleju. W tym stanie klimatyzacji serwis powinien zdemontować sprężarkę i sprawdzić ile pozostało w niej oleju. Oni natomiast dolali 30g do pustego układu i prawie kilo gazu. Skutkiem tego przytarły się łopatki sprężarki, na szczęście nie na tyle, żeby poszły opiłki. Sprężarkę zregenerowałem sam - uruchomiłem łopatki, wymieniłem wszystkie uszczelnienia i zalałem odpowiednią ilością oleju (pierwotnie było ok. 20g czyli sporo za mało) z uwzględnieniem ilości w pozostałych elementach układu. Nieszczelność na chłodnicy usunąłem i w innym zakładzie napełnili mi czynnikiem.
Klima chłodzi drugi sezon, po roku ubyło 100g gazu.

Sorry za offtopic, ale wracając do sedna to jak to jest z tym olejem ? Bo, że maszyna całego nie wymieni to ja wiem. Myślałem, że jak się ściągnie z czynnikiem np. 20g to się daje tyle świeżego plus ileś tam procent na wycieki. Skoro jednak koledzy tu sugerują, że nie ma sensu wymieniać to jak wygląda taka procedura bez użycia automatu, ale zgodnie ze sztuką ?
Bo jeśli nie ma odolejacza przed stacją odzysku to olej idzie w butlę (no i w stacji coś tam też gdzieś zostaje) i potem z powrotem po próżniowaniu też nie wszystko trafia do układu. W takim razie po kilku sezonach oleju będzie sporo brakować. No, ale ja nie jestem fachowcem w tej dziedzinie więc proszę mnie poprawić jeśli źle myślę, bo chciałbym wiedzieć jak to powinno być zrobione prawidłowo.

pozdro
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."
  • Odpowiedz

mentos

  2012-06-24, 20:42:34
Nowy użytkownik
#19
oleju się nie dodaje tylko wymienia po naprawie nieszczelności.
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2012-06-25, 06:58:27
Top użytkownik
#20
Duża część oleju ucieknie przy gwałtownym wycieku czynnika.Natomiast przy małej nieszczelności olej pozostanie w układzie.Zazwyczaj przy sprawnym układzie dodaję 3 % wartości czynnika jaki brakuje .Np brak 300 g .Maszyna odessała 10 ml .Więc dodaję 20 ml oleju .Natomiast gdy jesteśmy pewni że czynnik uszedł gwałtownie to należy dodac co najmniej 50 % to co przewiduje producent.Oczywiście za duża ilość oleju to też syf.Ja stosuję specjalne testery zawartości ilości oleju w czynniku.I po zawodach.
  • Odpowiedz

plusz730

  2012-06-25, 09:27:58
Użytkownik
#21
fuser napisał(a):czy można to zrobić dobrze bez stacji automatycznej ?
Najlepiej i najdokładniej.
Manualnie możesz ściągać czynnik w fazie gazowej więc olej pozostaje w układzie.
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

awax

  2012-06-25, 09:55:21
Top użytkownik
#22
fuser napisał(a):Ok. To przy użyciu maszyny, a jak ktoś to robi ręcznie to chyba musi być jakiś odolejacz, żeby wiedzieć ile zostanie zassane z czynnikiem. Wyżej ktoś pisał, że używa tylko wagi, pompy próżniowej i manometrów. O to mi się rozchodzi: czy można to zrobić dobrze bez stacji automatycznej ?

Z całą pewnością przy użyciu jedynie samej stacji automatycznej NIE MOŻNA tego zrobić dobrze.
Natomiast ręcznie i z głową oraz doświadczeniem bez problemu .
Zastanawiałeś się czasami skąd np .lekarze wiedzą ile krwi przetoczyć pacjentowi i ile jej stracił w drodze do szpitala.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-25, 10:19:55 przez awax.)
  • Odpowiedz

awax

  2012-06-25, 17:46:27
Top użytkownik
#23
"A tak po prawdzie to nie wiedzą. Podają zwykle dwie jednostki i jak się wchłonie robią morfologię i na tej podstawie określają czy wystarczy, czy trzeba jeszcze dołożyć. Ale to trochę nie na temat..."

A tak po prawdzie to my również nie jesteśmy w stanie określić dokładnie ile należy dodać oleju.
Robimy to na podstawie doświadczenia przy uwzględnieniu takich elementów jak miejsce i rodzaj nieszczelności,ilość czynnika itp.
Automat również tego nie określi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-25, 17:46:56 przez awax.)
  • Odpowiedz

driver1979

  2012-06-25, 18:36:38
Użytkownik
#24
Wymiana oleju, jego uzupełnienie do wartości właściwej polega na tym samym co wymiana oleju w silniku. Żeby to zrobić, każdy serwisant klimatyzacji powinien wiedzieć jak to zrobić ale z powodu kosztów takiej operacji 99% klientów zrobić tego chcieć nie będzie. A jeżeli chodzi o automat to określi tylko i wyłącznie ilość oleju która jest zmieszana z czynnikiem który pracuje w układzie i też zależy czy przed serwisem była nasza kochana klimatyzacja uruchomiona czy nie i jak długo.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa