Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Problem z klima - sprezarka wlacza i wylacza co 5s podczas jazdy

19 Odpowiedzi, 37496 Wyświetleń

Mayhemtpc

  2012-08-07, 17:25:31
Nowy użytkownik
#1
Witam,

to moj pierwszy post, wiec jednoczesnie chcialbym powitac wszystkich.

Mam ciezki problem z klimatyzacja (Chrysler pt cruiser 2.2 crd 2003r).
Otoz podczas jazdy sprezarka klimatyzacji wlacza sie i wylacza co 5s nonstop (odczuwam to jadac ze stala predkoscia poprzez lekkie zdlawienie / odetchniecie samochodu). Chlodzenie jest wzorowe (nie wiem czy nie za mocne nawet). Na postoju jest OK, cykle zalaczania za bardzo rzadkie, wentylator dziala. Dodam tylko, ze jak jest chlodno, tj. ponizej 20 stopni, to i na postoju te cykle sa co kilka sekund, co objawia sie czestym szarpaniem silnika, ale jak ustawie nadmuch na 3, to cykle robia sie duzo rzadsze, tyle ze nie daje to rezultatu na ich czestosc w czasie jazdy (niedawno wymienialem pasek osprzetu, napinacz i rolke - bez zmian). Podmienialem rowniez presostat. Nie wiem co jeszcze robic, a juz troche kasy wydalem na te zabawy.

Dzis rowniez wymienilem osuszacz, bo nigdy go nie ruszalem, oraz zmniejszono mi ilosc czynnika (bo ktos mi przy poprzedniej kontroli nabil za duzo, zamiast 510 bylo 625g). Niestety nic to nie dalo, dalej jest tak samo.
Komputer nie pokazuje zadnych bledow ponadto.


Moze ktos mi tu pomoze, bo rece opadaja :/

Reasumujac 2 problemy:
1. czeste cykle wlaczania sprezarki w czasie jazdy oraz gdy jest chlodno (ponizej 23st zwykle) - na postoju
2. wyrazne szarpanie silnikiem podczas zalaczania klimy (w tym przygasanie swiatel)

Z gory dzieki i pozdrawiam.
  • Odpowiedz

majki

  2012-08-07, 18:06:01
Użytkownik
#2
witam ,fajnie by było jakbyś podał ciśnienia pracy i kiedy się wyłącza ,bo ciśnienia to dla nas cała encyklopedia
  • Odpowiedz

Mayhemtpc

  2012-08-07, 18:51:24
Nowy użytkownik
#3
Cisnien niestety nie znam, musze podjechac gdzies gdzie maja manometry w takim razie.

klimatolog - no wlasnie dzis jak mi odsysano czynnik to odessano zaledwie 2cc oleju. A uzupelniono 5g.
A klimy nie ruszalem jak dzialala, tzn szarpanie sprezarki mam od poczatku jak kupilem, ale wmawiano mi ze to niby dobrze jest, a w zadnym innym aucie nigdy nie czulem zadnego szarpania.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2012-08-07, 19:11:10
Zaawansowany użytkownik
#4
posiadasz sprezarkę ze stałą wydajnością DENSO 10S17C i samo rozłączanie/załaczanie sprzęgła to normalna rzecz bo w ten sposób układ klimatyzacyjny reguluje sobie zapotrzebowanie na "chłód".
Co do kwestii częstotliowści tych załączeń to trzeba zacząć od pomiaru ciśnień w czasie pracy bo może się okazać, że masz za mało czynnika (może to sugerować to, że na postoju przy temp. poniżej 20 cykle są częstrze - sprężarkę wyłącza presostat LP) lub czynnika jest za duzo i spręzarkę odłącza presostat na HP

Niestety sprężarki 10s17 we wszytskich chryslerach są dość mocno eksploatowane i bardzo często gdy trafiają do regenracji to juz nie ma co naprawiać.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2012-08-07, 19:53:51
Top użytkownik
#5
Znając życie po uruchomieniu po 5-ciu sekundach wyłączy LP Smile A czy wentylator skraplacza w ciągu tych 5-ciu sekund się załącza?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-08-07, 19:55:57 przez klimatolog.)
  • Odpowiedz

Mayhemtpc

  2012-08-07, 20:02:06
Nowy użytkownik
#6
klimatolog - wycieku zadnego nie ma, ponad rok jezdzilem z lekkim nadmiarem czynnika i nic nie ubylo.
Wentylator sie za kazdym razem zalacza.

gajdek419 - wiem, ze sprzeglo ma sie zalaczac i rozlaczac, ale raczej nie co 5s. Po rozlaczeniu zawsze jest jakies 2s wylaczona i zalacza sie znow. Rozlaczenie nigdy nie trwa dluzej niz 2s. Widze ze cos tam robisz przy klimach, jak masz warsztat z mozliwoscia pomiaru cisnien, to moze bym podjechal, bywam w Lodzi.
Czynnika mam aktualnie tyle, ile zaleca producen: 510g.
  • Odpowiedz

Mayhemtpc

  2012-08-09, 13:43:08
Nowy użytkownik
#7
OK, wymienili mi osuszacz. Oczywiscie po zalozeniu cos zle uszczelnili i zszedl mi czynnik, ale dzis poprawili, nabili na nowo i zbadali cisnienia:

Niskie oscyluje w granicach ok. 2,9 - 3,4
wysokie: ok. 8-11 (mam nagrane telefonem dokladnie)
Przy 16 stopniach na zewnatrz powietrze wylatujace z kratek mialo temp. 2,8-4,5 stopnia.
Cykl sprezarki na 2 biegu = 5s wł/ 2s wył, na 3 biegu cykl wydluzal sie do jakichs 15s wł / 2s wył.
Podczas jazdy juz nie czulem zalaczania sprezarki, ale jeszcze jutro w dluzszej trasie sie okaze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-08-09, 13:43:53 przez Mayhemtpc.)
  • Odpowiedz

lolek

  2012-08-09, 21:32:44
Użytkownik
#8
510g to od 2004r
  • Odpowiedz

Mayhemtpc

  2012-08-09, 22:08:27
Nowy użytkownik
#9
lolek napisał(a):510g to od 2004r

Sugerujesz, ze mam maske z nowszego modelu?

To ile powinno byc w 2003?
I czy mniej czynnika nie powinno dawac odwrotnego efektu, czyli dluzsze cykle sprezarki zeby nabic cisnienie, a co za tym idzie wyzsza temp. z nawiewu?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2012-08-10, 06:05:20
Moderator
#10
Lata produkcji 2002-2003 ilosc czynnika wynosi 850 gram i tyle powinienes nabic jezeli to benzyniak.
510 gram od roku 2004 w dieslu
595 gram diesel 2002
  • Odpowiedz

Mayhemtpc

  2012-08-10, 07:40:45
Nowy użytkownik
#11
radekklimat napisał(a):Lata produkcji 2002-2003 ilosc czynnika wynosi 850 gram i tyle powinienes nabic jezeli to benzyniak.
510 gram od roku 2004 w dieslu
595 gram diesel 2002

Mam diesla z 2003r.
W warsztacie dodatkowo sprawdzali w tabeli ilosci czynnika dla konkretnych modeli i bylo napisane 510g dla mojego rocznika. Lifting byl dopiero w 2005r, wiec modele 2001-2005 powinny miec takie same parametry.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2012-08-10, 08:21:29
Top użytkownik
#12
W twoim aucie 595 g
  • Odpowiedz

royal

  2015-06-11, 15:47:08
Nowy użytkownik
#13
Witam nie c hce zakladac nowego tematu wiec napisze tutaj.
autko pt cruiser 2002r klima nabita poprawnie sprezarka startuje
i teraz objawy rurka HP lodowata cisnienie okolo 2 bar a rurka LP chlodna cisnienie spada ponizej 2 bar
dodam ze dysza rozprecna znajduje sie zaraz za skraplaczem a przed zaworkiem HP... troche dziwne...
oczywiscie klima ledwo chlodzi.
  • Odpowiedz

kokoszon

  2015-06-12, 11:32:53
Nowy użytkownik
#14
Witam
Czy gdy nabijam 7 barów sprezarka na strone wysoka i po sekundzie jest 5 barów na niskiej i po poł godziny cisnienia sie wyrównoja tj. około 5 barów tu i tu to wskazuje na usterke zaworu sterujacego sprezarki? Harrison v5 Prosze o odpowiedz
  • Odpowiedz

Whisky

  2015-06-12, 12:47:33
Top użytkownik
#15
kokoszon napisał(a):Witam
Czy gdy nabijam 7 barów sprezarka na strone wysoka i po sekundzie jest 5 barów na niskiej i po poł godziny cisnienia sie wyrównoja tj. około 5 barów tu i tu to wskazuje na usterke zaworu sterujacego sprezarki? Harrison v5 Prosze o odpowiedz


Boże widzisz i nie grzmisz...
  • Odpowiedz

renegat35

  2015-06-12, 16:35:10
Użytkownik
#16
Whisky napisał(a):
kokoszon napisał(a):Witam
Czy gdy nabijam 7 barów sprezarka na strone wysoka i po sekundzie jest 5 barów na niskiej i po poł godziny cisnienia sie wyrównoja tj. około 5 barów tu i tu to wskazuje na usterke zaworu sterujacego sprezarki? Harrison v5 Prosze o odpowiedz


Boże widzisz i nie grzmisz...

Właśnie czytam i za oknem grzmi, więc jest sprawiedliwość
  • Odpowiedz

kokoszon

  2015-06-12, 17:24:05
Nowy użytkownik
#17
Swietni jestescie na pewno fachowcy ale takich forów to pełno gdzie tylko marudza jak wy. pozdrawiam i ch wam w d
  • Odpowiedz

renegat35

  2015-06-12, 19:54:44
Użytkownik
#18
kokoszon napisał(a):Swietni jestescie na pewno fachowcy ale takich forów to pełno gdzie tylko marudza jak wy. pozdrawiam i ch wam w d

a wystarczy jak sobie poczytasz i od razu będziesz 100 razy mądrzejszy niż jesteś
  • Odpowiedz

Whisky

  2015-06-12, 20:14:08
Top użytkownik
#19
kokoszon napisał(a):Swietni jestescie na pewno fachowcy ale takich forów to pełno gdzie tylko marudza jak wy. pozdrawiam i ch wam w d

Chłopie! nigdy nie uważałem się za fachowca bo do niego mi daleko ale gdy nie można się rozczytać o co komuś chodzi to wybacz. Sam mam czasem problemy złożyć zdanie ale to było przegięcie.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa