Witam wszystkich,
Poszukuje informacji jakie powinno byc standardowe (ksiazkowe) niskie i wysokie cisnienie w stilo w czasie pracy klimatyzacji. Dodam ze mam silnik 1.9JTD 100KM (choc nie wiem czy to ma jakies znaczenie bo chyba klima jest jedna do wszystkich silnikow). Ostatnio klima przestala mi dzialac. Pojechalem do mechanika. Sprawdzil szczelnosc. Dolozyl czynnik do 525gr. Mimo to klima nie chlodzi. Powiedzial ze cos jest z niskim cinieniem nie tak. Wartosci cinien w czasie pracy to: LP:3,5 HP:13. Podobno pierwsze powinno byc w granicach 2 barow zeby klima zaczela chlodzic. Studiowalem juz rozne watki na roznych forach i wydaje mi sie ze mam problem z uruchamianiem wentylatora chlodnicy na 1 biegu. Znalazelm schemat elektryczny (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e510...bd082.html) ktory pokazuje ktore przekazniki sa odpowiedzialne za uruchamianie wentylatora na pierwszy bieg (T6). U mnie na tym przekazniku na 85 jest 12V z akumulatora ale na 86 jest 3,5V z jakiegos powodu i dlatego pewnie nie wlacza sie wentylator(przekaznik jest 12V). Zakladam ze na 86 z ECU powinno byc sterowanie masa czyli albo nic albo masa. Byc moze wartosc ta jest uzalezniona od czujnika wysokiego cisnienia. Wyczytalem na forum ze wentylator nie zalacza sie od razu, tylko po pewnym czasie. Moze czujnik cisnienia jest zepsuty. Chociaz w sumie sprezarka sie zalacza wiec nie wiem. Filtr kabinowy byl wymieniany.
Dodam jeszcze ze podlaczalem pod FES(interfejs) i zadnych bledow odnosnie czujnika cisnienia czy przekaznikow, ewentualnie wentylatora nie wykazal.
Czy ktos moze wie jakie sa objawy np uszkodzonego zaworu rozpreznego klimy albo zapchanego osuszacza? Moze powinienem zbadac temperature rurek niskiego i wysokiego cisnienia albo osuszacza.
Za wszelka pomoc z gory dziekuje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-05-20, 19:06:20 przez shelby.)
Poszukuje informacji jakie powinno byc standardowe (ksiazkowe) niskie i wysokie cisnienie w stilo w czasie pracy klimatyzacji. Dodam ze mam silnik 1.9JTD 100KM (choc nie wiem czy to ma jakies znaczenie bo chyba klima jest jedna do wszystkich silnikow). Ostatnio klima przestala mi dzialac. Pojechalem do mechanika. Sprawdzil szczelnosc. Dolozyl czynnik do 525gr. Mimo to klima nie chlodzi. Powiedzial ze cos jest z niskim cinieniem nie tak. Wartosci cinien w czasie pracy to: LP:3,5 HP:13. Podobno pierwsze powinno byc w granicach 2 barow zeby klima zaczela chlodzic. Studiowalem juz rozne watki na roznych forach i wydaje mi sie ze mam problem z uruchamianiem wentylatora chlodnicy na 1 biegu. Znalazelm schemat elektryczny (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e510...bd082.html) ktory pokazuje ktore przekazniki sa odpowiedzialne za uruchamianie wentylatora na pierwszy bieg (T6). U mnie na tym przekazniku na 85 jest 12V z akumulatora ale na 86 jest 3,5V z jakiegos powodu i dlatego pewnie nie wlacza sie wentylator(przekaznik jest 12V). Zakladam ze na 86 z ECU powinno byc sterowanie masa czyli albo nic albo masa. Byc moze wartosc ta jest uzalezniona od czujnika wysokiego cisnienia. Wyczytalem na forum ze wentylator nie zalacza sie od razu, tylko po pewnym czasie. Moze czujnik cisnienia jest zepsuty. Chociaz w sumie sprezarka sie zalacza wiec nie wiem. Filtr kabinowy byl wymieniany.
Dodam jeszcze ze podlaczalem pod FES(interfejs) i zadnych bledow odnosnie czujnika cisnienia czy przekaznikow, ewentualnie wentylatora nie wykazal.
Czy ktos moze wie jakie sa objawy np uszkodzonego zaworu rozpreznego klimy albo zapchanego osuszacza? Moze powinienem zbadac temperature rurek niskiego i wysokiego cisnienia albo osuszacza.
Za wszelka pomoc z gory dziekuje.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY