Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Za wysokie ciśnienie LP Ford Focus 2002 klima manualna

19 Odpowiedzi, 24122 Wyświetleń

karlosss

  2013-06-01, 08:06:06
Nowy użytkownik
#1
Witam wszystkich, mam problem z klimą w moim Focusie, a mianowicie ciśnienie LP po włączeniu klimy rośnie do 10 barów, HP rośnie do 13-15 jak dodam gazu. Dodam jeszcze, że przy wyższych obrotach rozłącza sprężarkę po 5-7 sek. Nastepnie po ok 15 sek znowu załącza się na 4-5sek i tak w kółko, im wyższe obroty tym sprężarka krócej pompuje. Po zmostkowaniu pinów na czujniku LP sprężarka się nie rozłącza tak często tzn dopiero po ok 1 minucie, początkowo myślałem że czujnik LP do wymiany, ale po pomiarze ciśnień wychodzi na to
że jest sprawny. Dodam jeszcze że klima chłodzi, nie daje mega zimnego powietrza, ale.czuć ze chłodzi Dlaczego LP jest tak wysokie i rośnie gdy dodaje gazu? Czy czujnik LP może rozłączyć sprężarkę przy wysokim LP dochodzacym do 10 barów? Z góry dziękuje wszystkim za pomoc
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-06-01, 08:59:39
Top użytkownik
#2
A jaki jest stan przewodów-gorace,ciepłe ,zimne,czy chodzi wentylator,czy dobrze była wykonana próznia
  • Odpowiedz

crocens

  2013-06-01, 10:00:52
Top użytkownik
#3
zkręć pokrętło w manometru wysokiego ciśnienia na oprawie bo pewnie przepuszczasz sobie na manometr niskiego. A najlepiej podłącz samo niskie ciśnienie i wtedy je odczytaj. Przy temperaturze parowania 45*C klima by Ci grzała, abstrahując od tego, że zawór by się zamkną z powodu braku przegrzania (z powodu braku odparowania czynnika) i nie byłoby obiegu czynnika chłodniczego w konsekwencji czego tak na prawdę nic byś nie poczuł.

Jeżeli podipąłeś tylko 1 manometr to upewnij się, że do "grubszej" rurki z mniejszym przyłączem...
.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-01, 10:04:11 przez crocens.)
  • Odpowiedz

karlosss

  2013-06-01, 17:06:24
Nowy użytkownik
#4
Witam, dzięki za odpowiedzi. Wiatraki działają zarówno na 1 jak i 2 biegu, ogólnie klima chłodzi. Próżnia była robiona, czy dobrze, nie wiem.

Nie mam pojęcia, czy manometry było odpowiednio skręcone, ustawione, prosiłem gościa który mi napełniał klimę, żeby sprawdzić jakie są ciśnienia na pracującej klimie, co wyszło to napisałem. Pan który mi uzupełniał klimę nie zajmuję się jej naprawą, podłączył maszynę ściągnął czynnik napuścił nowy i tyle. Na początku myślałem że zepsuty jest czujnik LP, dlatego też zmostkowałem na kostce dwa piny i klima hulała, nie rozłączała się. Ale prawdopodobnie czujnik jest sprawny. We wtorek jadę do zakładu w którym naprawiają klimatyzację samochodowe, więc pewnie podłączą manometry jeszcze raz i będzie wiadomo czy niskie ciśnienie jest OK, czy też faktycznie za wysokie. Gdyby się okazało jednak, że LP dochodzi do 10 barów to czy to oznacza że padnięta jest dysza dławiąca?? Być może ona nie wstrzymuje czynnika tylko zbyt swobodnie przepływa. Czy czujnik LP oprócz tego, że rozłącza klimę poniżej ciśnienia 2 barów może również rozłączać gdy ciśnienie LP jest zbyt wysokie, czy może on działać w ten sposób? Bo dziwne, że rozłącza mi klime gdy dodaję gazu, a po zmostkowaniu sprężarka pompuje ponad minutę nawet jak dam więcej gazu i przytrzymuje np 2500obr/min.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-06-01, 17:10:19
Top użytkownik
#5
przy różnicy ciśnień 3 atmosfer taki układ nie ma racji bytu.Dlaczego nie korzystasz z serwisu?A co rozłancza idąc metodą szeregową używając miernika.crocens zapewne zna to z autopsji.?Moim zdaniem sprężarka do wymiany.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

karlosss

  2013-06-01, 17:25:38
Nowy użytkownik
#6
Jadę do serwisu we wtorek sam tego nie zrobię, brak narzędzi itp. Nie bardzo rozumiem dlaczego uważasz, że sprężarka do wymiany skoro pompuje i się załącza?
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-06-01, 17:35:18
Top użytkownik
#7
Zapewne do wymiany element dzielący stronę wysokiego ciśnienia od niskiego.Zazwyczaj jest to sprężarka i zawór rozprężny?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

karlosss

  2013-06-01, 17:52:57
Nowy użytkownik
#8
W focusie mk1 podobno jest dysza dławiąca, z tego co wiem rozdziela ona HP od LP i mam nadzieję, że to jej sprawka Smile, nic nie wskazuje na sprężarkę, ale we wtorek się okaże.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-06-01, 18:07:26
Top użytkownik
#9
Masz rację.Ale istnieje takie coś jak Spręzarka a raczej jej głowica?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

crocens

  2013-06-01, 18:27:51
Top użytkownik
#10
dalej twierdzę, że manometry były źle podpięte / uszkodzone lub padła sprężarka.
.
  • Odpowiedz

karlosss

  2013-06-01, 18:34:37
Nowy użytkownik
#11
crocens mam nadzieję, że manometry były źle podpięte, we wtorek dam znać jaka diagnoza. Czy bylibyście na tyle uprzejmi, żeby mi wytłumaczyć dlaczego wg was padła sprężarka?? Chciałbym poszerzyć swoją wiedzę, ponieważ nie wiem jak sobie to wytłumaczyć.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2013-06-02, 08:02:35
Moderator
#12
Objaw podobny do braku dyszy rozpreznej, cisnienia sa takie jakby jej wogóle nie było.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-06-02, 18:13:15
Top użytkownik
#13
radekklimat napisał(a):Objaw podobny do braku dyszy rozpreznej, cisnienia sa takie jakby jej wogóle nie było.
To masz rację że objaw podobny.Lecz nie biorę takiej głupoty do rzeczywistości.Raczej biorę pod uwagę nieszczelność elementu bądż kilku elementów podczas sprężania sprężarki które powinny być szczelne podczas sprężania czynnika do skraplacza.A część z tych sprężonych trafia na niską stronę układu za pomocą uszkodzonych elementów sprężarki które podczas suwu sprężania powinny być szczelne.Lubię i szanuje jak ktoś logicznie myśli.Np BAYPAS przy układach z wydajnością.
crocens też idziesz dobrym tropem.Ale pytania ponoć zadają zawodowcy branżowi.A już na pewno nie rozumiem stwierdzenia zakładającego wątek- Dodam jeszcze że klima chłodzi,
perpetumobil.Mam taki pomysł.Jak potwierdzi się diagnoza kolegi marcina z manometrami nazwijmy ją .Np symptom manometrów w nie odpowiednich rękach?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-02, 18:30:45 przez klimatolog.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2013-06-02, 20:01:41
Zaawansowany użytkownik
#14
@klimatolog, nie można mówić o suwie w tej spręzarce bo w tym fordzie pracuje scroll a nie tłokowa.

Poza tym w układzie pojawia się ciśnienie 15barów co eliminuje uszkodzenie tego typu sprężarki. Uszkodzone - nie sprężają w ogóle.
Cykliczne właczanie i wyłączanie sprzęgła to też normalny objaw przy sprawnej sprężarce - najprostsza regulacja wydajności
Symptom manometrów chyba najlepiej tutaj pasuje tym bardziej, że klima chłodzi ?!?!?
  • Odpowiedz

mg

  2013-06-02, 20:02:54
Top użytkownik
#15
Zakładający wątek możliwe że ma adhd, czy ,,chłodnictwo to żużel"l? dysza do sprawdzenia.
Klimatylog, bajpasy w okolicy sprężarki jak i oprawy manometrów nie powodują działania zabezpieczenia niskiego ciśnienia jak i termicznego w okolicy parowacza.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-06-02, 20:32:14
Top użytkownik
#16
Termicznego w okolicy parowacza?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

Robert81r

  2013-06-03, 15:15:30
Zaawansowany użytkownik
#17
klimatolog napisał(a):Termicznego w okolicy parowacza?

zabezpieczenie żeby nie dostać katarku ...
  • Odpowiedz

wit

  2013-06-03, 21:06:33
Top użytkownik
#18
nie wygląda na awarię -tylko na błędne pomiary. zwłaszcza jeśli "pan który napełnia nie zajmuje się naprawą tylko podpina pod maszynę..."

generalnie albo źle podpięte manometry-źle zmierzone ciśnienia -albo pomylony -bardzo zanieczyszczony czynnik -w tym silne zapowietrzenie układu.
co do możliwych awarii -najpierw należy to zmierzyć w sposób wiarygodny -oraz napełnić prawidłowo -z prawidłową próżnią -a potem szukać ewentualnych uszkodzeń. wyniki pomiarów -nietypowe dla awarii -typowe dla błędnej obsługi.
oczywiście możliwe i to i to -czyli awaria -i jednocześnie źle wykonane pomiary. ale... co do awarii -bez wiarygodnych pomiarów można jedynie wróżyć... jedź do serwisu -serwisu klimy a nie do nabijacza. porządnego serwisu.
  • Odpowiedz

karlosss

  2013-06-04, 08:28:53
Nowy użytkownik
#19
Witam panowie,
właśnie wróciłem z serwisu, wszyscy mieliście rację "syndrom manometrów" jak to ktoś ładnie nazwał, wiarygodne pomiary to 2 bary na LP schodzące do 1 bara - czujnik w tym momencie rozłącza sprężarkę, ciśnienie HP nadąża jedynie napompować do 13-14 bar, cykl pracy sprężarki około 10 sekund i rozłącza, także jak to ujął "klimatolog" perpetummobile nie istnieje. Przy okazji wiem że czujnik LP jest sprawny bo rozłącza sprężarkę przy zbyt niskim ciśnieniu. Klimatyzacja jeszcze nie naprawiona - czekam na części. Chcę wymienić osuszacz i dyszę dławiącą i mam nadzieję, że po tym wszystko będzie działać. Jaki osuszacz polecacie i jaką dyszę (podobno ma być pomarańczowa??) Panowie dziękuję za zainteresowanie tematem i za odpowiedzi.

Co do gościa od klimy który napełniał i sprawdzał ciśnienia - zajmuje się tylko podłączeniem przewodów - resztę robi automat, nie ma zielonego pojęcia o działaniu klimatyzacji.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa