Witam
Auto z 2001r zakupione zimą z niby działającą klimatyzacją.
Pierwszy właściciel auta serwisował podobno klimatyzacje co 2 lata i nie miał z nią problemu.
Sprężarka: Ford scroll
Stan obecny:
Po nadejściu cieplejszych dni okazało się, że klimatyzacja niesprawna - ciśnienie 0.
Najpierw zrobiłem próbę azotem 15 bar po dwóch dobach ~3 bar.
Nieszczelność na łączeniu osuszacza z przewodem ssącym sprężarki.
Po uszczelnieniu, próba azot 20 bar, spadek do 19 bar przez 3 doby.
Szukając dalej nieszczelności odkręciłem dyszę i okazało się że na siatce filtrującej są opiłki:
http://imageshack.us/a/img41/1508/wp001696s.jpg
Wałek sprężarki obraca się gładko, bez niepokojących odgłosów.
Po zdemontowaniu sprężarki i odkręceniu korka spustowego ściekło ~10ml oleju - czysty.
Po przedmuchaniu układu nie zleciało prawie nic.
Układ nie posiadał nigdzie śladów wycieku.
1. Czy jest sens rozbierać sprężarkę w drobny mak celem kontroli na podstawie zanieczyszczeń na filtrze dyszy?
2. Czy możliwe aby w innych elementach układu, zwłaszcza osuszaczu i parowniku były znaczne ilości oleju, skoro na nalepce sprężarki widnieje zapis 200cc?
Pozdrawiam
MarcinT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-14, 08:41:23 przez MarcinT.)
Auto z 2001r zakupione zimą z niby działającą klimatyzacją.
Pierwszy właściciel auta serwisował podobno klimatyzacje co 2 lata i nie miał z nią problemu.
Sprężarka: Ford scroll
Stan obecny:
Po nadejściu cieplejszych dni okazało się, że klimatyzacja niesprawna - ciśnienie 0.
Najpierw zrobiłem próbę azotem 15 bar po dwóch dobach ~3 bar.
Nieszczelność na łączeniu osuszacza z przewodem ssącym sprężarki.
Po uszczelnieniu, próba azot 20 bar, spadek do 19 bar przez 3 doby.
Szukając dalej nieszczelności odkręciłem dyszę i okazało się że na siatce filtrującej są opiłki:
http://imageshack.us/a/img41/1508/wp001696s.jpg
Wałek sprężarki obraca się gładko, bez niepokojących odgłosów.
Po zdemontowaniu sprężarki i odkręceniu korka spustowego ściekło ~10ml oleju - czysty.
Po przedmuchaniu układu nie zleciało prawie nic.
Układ nie posiadał nigdzie śladów wycieku.
1. Czy jest sens rozbierać sprężarkę w drobny mak celem kontroli na podstawie zanieczyszczeń na filtrze dyszy?
2. Czy możliwe aby w innych elementach układu, zwłaszcza osuszaczu i parowniku były znaczne ilości oleju, skoro na nalepce sprężarki widnieje zapis 200cc?
Pozdrawiam
MarcinT
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY