Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Ford Focus mk1 - uruchomienie klimatyzacji

6 Odpowiedzi, 13551 Wyświetleń

MarcinT

  2013-06-07, 08:25:46
Nowy użytkownik
#1
Witam

Auto z 2001r zakupione zimą z niby działającą klimatyzacją.
Pierwszy właściciel auta serwisował podobno klimatyzacje co 2 lata i nie miał z nią problemu.

Sprężarka: Ford scroll

Stan obecny:
Po nadejściu cieplejszych dni okazało się, że klimatyzacja niesprawna - ciśnienie 0.

Najpierw zrobiłem próbę azotem 15 bar po dwóch dobach ~3 bar.
Nieszczelność na łączeniu osuszacza z przewodem ssącym sprężarki.

Po uszczelnieniu, próba azot 20 bar, spadek do 19 bar przez 3 doby.

Szukając dalej nieszczelności odkręciłem dyszę i okazało się że na siatce filtrującej są opiłki:
http://imageshack.us/a/img41/1508/wp001696s.jpg

Wałek sprężarki obraca się gładko, bez niepokojących odgłosów.
Po zdemontowaniu sprężarki i odkręceniu korka spustowego ściekło ~10ml oleju - czysty.

Po przedmuchaniu układu nie zleciało prawie nic.
Układ nie posiadał nigdzie śladów wycieku.

1. Czy jest sens rozbierać sprężarkę w drobny mak celem kontroli na podstawie zanieczyszczeń na filtrze dyszy?
2. Czy możliwe aby w innych elementach układu, zwłaszcza osuszaczu i parowniku były znaczne ilości oleju, skoro na nalepce sprężarki widnieje zapis 200cc?


Pozdrawiam
MarcinT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-14, 08:41:23 przez MarcinT.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2013-06-07, 19:49:47
Zaawansowany użytkownik
#2
ad.1 - tak, nie jestes w stanie sprawdzić elementów roboczych (spiral) bez ich zdemontowania;
ad.2- i tak i nie; 200cc zalewana jest spręzarka ale po jej zamontowaniu olej rozprowadzany jest po całym układzie; przez korek spustowy również w tej sprężarce nie wypuścić całego oleju - spróbuj przez porty LP i HP;
  • Odpowiedz

MarcinT

  2013-06-10, 04:56:25
Nowy użytkownik
#3
Witam

gajdek419 napisał(a):ad.2- i tak i nie; 200cc zalewana jest spręzarka ale po jej zamontowaniu olej rozprowadzany jest po całym układzie; przez korek spustowy również w tej sprężarce nie wypuścić całego oleju - spróbuj przez porty LP i HP;

Wszelkie materiały jakie spotkałem sugerują największą ilość obecną w sprężarce.
Dlatego jeśli ze sprężarki udało mi się zlać ~10ml to czy nie jest to podstawa do tego, żeby twierdzić, że gość który mi sprzedał samochód wciska jakiś kit twierdząc, że klimatyzacja jest(była) działająca?
Przypomnę, że nigdzie nie ma śladów wycieku.

- Czy z taką ilością oleju w sprężarce możliwa jest praca układu?
- Czy mógłbyś mi polecić gdzie kupiłbym komplet uszczelnień do tego SANDENa?
(Bo jak już zaglądać to trzeba by złożyć jakoś sensownie.)
  • Odpowiedz

AutoSpa

  2013-06-10, 21:17:21
Nowy użytkownik
#4
Mam kilka pytań!
Jeżeli dobrze rozumiem, to układ został przynajmniej częściowo zdemontowany. Sprężarka "na pokładzie"
Jak mam rozumieć "przedmuchałem układ" ?

Przypuszczam, że sprzedający dobrze wiedział, że klima nie działa. Zastanawia mnie obecność opiłków, co może sugerować, że wcześniej zatarta była sprężarka i niezbyt dokładnie wypłukano układ.

MOIM SKROMNYM ZDANIEM. Jeżeli zamierzasz doprowadzić klimę do "porządku" to możesz ocenić, czy stosowany u mnie algorytm bedzie przydatny:
tj.
- pewność, że sprężarka jest "czysta"
- pewność, że układ jest czysty (płukanie układu)
- nowy osuszacz,
- kontrola zaworu rozprężnego lub jego wymiana,
- zalanie sprężarki 75% ilości oleju zalecanego dla NIEJ
- montaż ukłądu w całość,
- kontrola szczelności (próżnia, a następnie azot 15-16 bar na 24 godz.)
- jeżeli OK!, to:
- próżnia, po czym pozostałe 25% oleju dozownikiem
- CZYNNIK zgodnie zaleceniami ilościowymi dla układu - moim zdaniem 750 gram (mogę się mylić, bo nie wiem nic więcej poza marką, modelem i datą produkcji)
Niestety co do uszczelek nie mam wiedzy. W takich przypadkach zdaję się na wiedzę warsztatu, któtry dla mnie regeneruje sprężarki.
  • Odpowiedz

MarcinT

  2013-06-11, 04:46:05
Nowy użytkownik
#5
Witam
AutoSpa napisał(a):Mam kilka pytań!
Jeżeli dobrze rozumiem, to układ został przynajmniej częściowo zdemontowany. Sprężarka "na pokładzie"
Jak mam rozumieć "przedmuchałem układ" ?

W pierwszym wpisie napisałem:
"Po zdemontowaniu sprężarki i odkręceniu korka spustowego ściekło ~10ml oleju - czysty."
Czyli demontowałem ją, olej zlatywał zarówno z otworu spustowego jak i z portów.

Obecnie zdemontowałem wszystko oprócz parownika i sprężarki (brak jej unieruchomiłby mi pojazd).
Wymiana na nowe obejmie: osuszacz, dyszę dławiącą, o-ringi wszelkich połączeń i skraplacz bo marnie wygląda.

Za radą znajomego kupię używany kompresor (YS4H-19D629-AB) i zrobię przegląd w "wolnym czasie" i podmienię podczas montażu całości.

Według nalepki w układzie powinien być olej taki jak przy FS10 czyli PAG46 i taki będzie.
Ilość czynnika 0.74 kg
  • Odpowiedz

AutoSpa

  2013-06-11, 20:47:11
Nowy użytkownik
#6
Czyli wszystko OK. PO montażu powinna pracować jak nowa.

Pozdrawiam.

Daj znać jak uruchomisz.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa