Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

volvo s40 Słaba wydajnośc klimy

20 Odpowiedzi, 20634 Wyświetleń

okular766

  2013-06-20, 14:08:55
Użytkownik
#1
witam
posiadam volvo s40 z 1996r. 1800 16V 85KW 115KM
Klime nabijałem i odgrzybiałem tylko raz zaraz po kupnie wiosną 2009 bo słabo chłodziła (po nabiciu chłodziła tak samo w ogóle nie było nic czuć poza statą 200zł)
Teraz jest 2013 wiec mineło ponad 4 lata, czy powinnem klime odgrzybić? Nabić?

Jak włączam klimę to sprężarka startuje razem z 1 wentylatorem i pracują one cyklicznie z 15-20sekund i przerwa kilka sekund i tak w kółko, Dlaczego one nie pracują cały czas?
Czuć zimniejsze powietrze ale nie jest ono jakoś bardzo chłodne przy obecnych temp (ponad 30st) jak ustawie nawiewy wprost na tułów i głowę i wentylator ustawie na poziom max lub średni to owszem czuć chłód ale mam tez term. cyfrowy i we wnętrzu pokazuje mi ze mam 30-35st cały czas pomimo że klima chodzi na maxa albo ustawie na klimatroniku 17C to po 10min klima zwalnia obroty ale we wnętrzu na term. jest nadal 30st dlaczego tak jest?
Ogólnie to lepszy efekt jest jak pootwieram wszystkie szyby i klimę wyłacze to we wnętrzu jest o wiele przyjemniejsza admosfera i przewiew, jak klima on to mocno czuc podczas jazdy załączanie sie kompresora klimy, auto jest słabsze nawet dosyć mocno słabsze na klimie no i spalanie na klimie mam prawie 12l gazu a bez klimy 1-1,5l mniej.

pozdrawiam
  • Odpowiedz

okular766

  2013-06-20, 14:12:53
Użytkownik
#2
jeśli to ważne to wg. termometru cyfrowego na środkowej kratce ja klima Pracuje mam około 15st gdy na dworze 30
  • Odpowiedz

mg

  2013-06-22, 21:23:54
Top użytkownik
#3
Filtr kabinowy wymieniłeś?
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-06-22, 22:06:10
Top użytkownik
#4
Aby filtr kabinowy wymienić trzeba mieć do tego podstawy.Czasami aerometr się przydaje i znajomość różnicy ciśnień przed i za filtrem.Choć ta różnica może świadczyć złym stanie parownika i nie tylko.Istnieją przepustnice powietrza nie zawsze sprawne?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

Shalashaska

  2013-06-23, 20:30:54
Nowy użytkownik
#5
Nie wszystkie s/v40 mają filtr kabinowy. Ta nasza marka dość często ma za dużą szczelinę na sprzegle i trzeba ująć podkładek. Ja też mam S40, jak coś to zapraszam do nas na forum S/V40 www.v40.info.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-23, 20:36:02 przez Shalashaska.)
  • Odpowiedz

mg

  2013-06-24, 21:07:11
Top użytkownik
#6
Przerwa za duża bo często kłapie, jak to w volvo, tyle że to niema nic wspólnego z tematem.
  • Odpowiedz

AutoSpa

  2013-06-25, 18:54:06
Nowy użytkownik
#7
Dla Twojego auta filtr kabinowy K 1115 - lokalizacja pod schowkiem - dostęp bardzo prosty.
Jak dla mnie. to sprawdź w jakim jest stanie i koniecznie wymień.
Następnie - ciśnienie LP i HP oraz diagnostyka klimatronika po podłączeniu testera do przyłącza diagnostycznego.
Producent podaje 28 kodów usterki mających wpływ na sprawność kilmy
Co do temperatury wydmuchu, to producent tego modelu podaje:
20 st. C - 7 - 10 st.C
30 st. C - 10 - 17 st.C
40 st. C - 20 - 27 st.C
  • Odpowiedz

okular766

  2013-07-09, 10:04:45
Użytkownik
#8
filtra nie mam
a temp sie zgarza nadmuchu taka wysoka?
tak jak pisalem jak ustawie nadmuchy na siebie jedzie sie wporządku
ale jak ustawie tak jak zalecają na szyby albo nie na pasażęrów to wytrzymac nie idzie od upalu
  • Odpowiedz

Shitashii

  2013-07-09, 20:54:13
Moderator
#9
Włącz obieg wewnętrzny. Zakładam, że parownik wyczyszczony.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

okular766

  2013-07-10, 14:58:10
Użytkownik
#10
nie wyczyszczone no bo sam nie wyczyszcze no bo jak? to trzeba deske rozbierac? filtra nie mam na 100procent
przy 20C jest 7-8C
przy 30st 13-15st
wiec ok?
jak nadmuchy dam na siebie to jest komfortowo ale jak nie dam na siebie to gorąco jak w piekle
a jak dam na szybe przednią to wytrzymac nie idzie
kupując auto z klimą ja oczekiwalem ze przy 30st
ustawie nawiew na szyby na pozycje 1 i bezszelestnie bedzie dmuchac a we wnętrzu bede mial 18-19C
tak kolega opowiadal ze tam ma w audicy ze musi sam podkrecac temp bo przy max chlodzeniu na wiatraku 1 nie idzie wysiedziec
no na Boga to u mnie nawet jak dam nawiew na 5 i nadmuchy na twarz nei jest zimno ani chlodno
  • Odpowiedz

Shitashii

  2013-07-10, 18:24:30
Moderator
#11
1. Volvo to nie audi. Nie ma co porównywać różnych samochodów, bo różni ludzie to projektowali. Inna sprawa w której marce jest poprawniej.
2. Temperatury masz trochę za dużą, ale to wszystko wina brudnego parownika. Za często rozłącza sprężarkę.
3. Na upartego to możesz sam wyczyścić - poszukaj pod schowkiem. Mały otwór - jakieś 4x9cm.
4. Ustaw wentylator na AUT.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

okular766

  2013-07-11, 13:53:20
Użytkownik
#12
jak sie do tego parownika dostać? trzeba deske rozbierac i klima rozszczelniac?

no ale auto nic nie daje bo przestaje dmuchac po 5min a w aucie nadal jest gorąco wole ustawic wiatrak sam ręcznie

a myjką wysokociśnieniową moge spokojnie umyć chłodnice i chlodnice klimy czy raczej tego nie robic bo auto stare?
  • Odpowiedz

pawel858

  2013-07-28, 18:45:23
Nowy użytkownik
#13
Witam.
Problem z klimatyzacja pojawia sie gdy uruchamiam silnik samochod pracuje na wolnych obrotach,a klimatyzacja nie chlodzi jak powinna.Po przejechaniu ok 4km klimatyzacja zaczyna dzialac prawidlowo.Co moze byc przyczyna ?? (klimatyzacja nabita w zeszłym roku)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-07-29, 17:29:16
Top użytkownik
#14
pawel858 napisał(a):Witam.
Problem z klimatyzacja pojawia sie gdy uruchamiam silnik samochod pracuje na wolnych obrotach,a klimatyzacja nie chlodzi jak powinna.Po przejechaniu ok 4km klimatyzacja zaczyna dzialac prawidlowo.Co moze byc przyczyna ?? (klimatyzacja nabita w zeszłym roku)
Dużo napisałeś o swoim aucie i chcesz aby ktoś zgadywał jak wróżka co to za auto i tp
  • Odpowiedz

pawel858

  2013-08-03, 20:37:07
Nowy użytkownik
#15
Volvo s40 2003r 1.9 tdi.
Auto stalo dzis zamkniete na sloncu przy tem ok 38 st.Po kilku godz odpalilem auto,pozamykałem szyby i czekalem na schlodzenie.Jednak auto sie nie schlodzilo tak jak po przejechaniu ok 10km.Wtedy klima pracowala znakomicie.Wiec to na pewno nie jest to wina ilosci czynnikaZauwarzylem ze klima wlacza sie i wylacza co kilka sekun.Rurka od klimy (pod maska) jest zimna po czym steje sie ciepla i tak na zmiene.Oczywiscie gdy rurka byla zimna z nadmychu lecialo zimne powietrze.Gdzie moze byc problem ?? Czytam na forum posty na temat klimy i kazdy ma swoje teorie na ten temat.Dodam ze nie posiadam filtra kabinowego,wentylator kabinowy działa poprawnie,wentylatator zewnętrzy uruchomil sie zaraz po odpaleniu.Czy moze to byc wina jakiegos czujnika ?? tylko czemu dziala poprawnie jak przejade jakis dystans ?? wtedy z nawiewów powietrze leci stale zimne.Gdy odpale leci cyklicznie.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-08-04, 12:05:39
Top użytkownik
#16
Sprawdź ilośc czynnika w układzie
  • Odpowiedz

pawel858

  2013-08-04, 17:29:04
Nowy użytkownik
#17
Czy ilosc czynnika bedzie miala wplyw na dzialanie klimy na postaju ? Jak juz wczesniej napisalem,klima po przejechaniu kilkunastu km dziala prawidlowo.Jest sens sprawdzania ilosci czynnika ? Jezeli tak to sprawdze to natychmiast.Nie chcial bym co chwile jezdzic i diagnozować czegos nowego.Chcialbym trafic i miec juz to z głowy Wink
  • Odpowiedz

pawel858

  2013-08-04, 17:42:36
Nowy użytkownik
#18
oczywiscie chcialbym rowniez wiedzieć dla czego tak sie dzieje ?? czemy pracuje cyklicznie ?? gdyby pracowala na ciaglym lub wyłączała sie na znacznie krócej bylo by wszystko dobrze.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-08-04, 18:05:11
Top użytkownik
#19
A kiedy ostatnio byłeś na serwisie klimatyzacji tego auta?
  • Odpowiedz

Shitashii

  2013-08-04, 20:51:25
Moderator
#20
To już nie pierwsze Volvo z takim mankamentem.
1 Wydaje się, że mają słabą wydajność skraplacza (podczas jazdy mają znacznie poprawione chłodzenie). Spróbuj zrobić tak: na postoju przy załączonej klimatyzacji schładzaj skraplacz wodą (np przez 10minut). Jeśli pomoże, to słabe chłodzenie na postoju jest winą wysokiego ciśnienia skraplania.
2 Nie masz filtra, to możesz mieć zabrudzony parownik to też zmienia pracę układu.
3 klimatyzacja pracuje cyklicznie żeby nie uszkodzić sprężarki (gdyby nieodparowany czynnik wrócił na ssanie).
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa