Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

kompresor do regeneracji?

8 Odpowiedzi, 7802 Wyświetleń

lukasz12

  2008-06-12, 10:24:18
Nowy użytkownik
#1
Mam taki problem ze klimą w aucie - po włączeniu klimy wszystko działa jak należy - chłodzi aż miło (aż za mocno) jednakże odczuwalne jest wyraźne osłabienie samochodu. Prosze nie pisać ze każda klima spowalnia samochód bo mam porównanie w znacznie słabszym, młodszym aucie i tam włączenie klimy nie powoduje odczuwalnego osłabienia (u siebie mam niby 205, drugie auto 120).
Koledzy z forum zwrócili mi uwagę że być może kompresor ze względu na wiek samochodu (Mitsubishi Sigma 95, wkrótce skonczy 13 lat) jest już po prostu mocno zużyty i stawia znaczne opory dlatego auto jest zamulone. Czy regeneracja kompresora może rozwiązać sprawe? Na czym polega regeneracja i czy przyniesie to spodziewane efekty? Gdzie w małopolsce lub okolicach (podkarpacie, ślask) można znaleźć zakład który podejmie sie roboty, nie sciągnie ze mnie skóry i zrobi to jak należy?
  • Odpowiedz

max

  2008-06-12, 11:57:35
Użytkownik
#2
Kompresor, kompresorowi nie równy. Pobór mocy od 3 do 12 KM!! Gdzieś takie coś przeczytałem, ale czy to prawda Smile
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-06-12, 20:13:22
Moderator
#3
jak działa to sie nie regeneruje, poszukaj winy gdzie indziej
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2008-06-12, 20:22:08
Zaawansowany użytkownik
#4
jest już po prostu mocno zużyty i stawia znaczne opory


Bardziej zużyty miałby słabsze tłoczenie a więc silnik miałby lżej. Klima miałaby mniejsza wydajność.
  • Odpowiedz

lukasz12

  2008-06-12, 20:24:15
Nowy użytkownik
#5
elektromechanik napisał(a): jest już po prostu mocno zużyty i stawia znaczne opory


Bardziej zużyty miałby słabsze tłoczenie a więc silnik miałby lżej. Klima miałaby mniejsza wydajność.
to w takim razie co to jest? dodam jeszcze ze na 100% jest to kompresor bo jak załącze klime to czasem potrafi mi zapiszczeć pasek napędowy (przy znacznych zmianach prędkosci obrotowej silnika) mimo ze normalnie (bez klimy) chodzi idealnie (zresztą wszystkie rolki, pasek i koło pasowe są nowe)
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2008-06-12, 20:42:17
Zaawansowany użytkownik
#6
Trudno o jednoznaczną odpowiedź na odległość . Czy przypadkiem nie nabijałeś ostatnio klimy?
Przyczyną takiego objawu może być zbyt duża ilość oleju w instalacji lub zapowietrzony układ.
  • Odpowiedz

lukasz12

  2008-06-12, 20:44:28
Nowy użytkownik
#7
klimy nie nabijałem - była w porządku od momentu kiedy mam samochód, wydaje mi się też że mulił z włączona klimą od zawsze, chodzi mi o to jak to ugryźć bo trochę szkoda że auto jedzie jakby nie mogło a nadchodzą takie dni że bez klimy ciężko wytrzymać - zresztą od tego ona jest
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-06-13, 05:42:34
Moderator
#8
najpierw to sprawdz jakie masz cisnienia na obrotach, zobacz czy tarcza sprzegła luzno sie obraca na wyłaczonym silniku dobry kompresor powinien miec wyczuwalne opory
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa