Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Audi a3 1.9tdi

15 Odpowiedzi, 16211 Wyświetleń

Whisky

  2014-06-17, 17:32:52
Top użytkownik
#1
Witam w w/w pojeździe mam następujący problem. Po wykonaniu próżni i dodaniu czynnika klimatyzacja zaczyna chłodzić a ciśnienie LP spada do 1.9 bar a HP podnosi się do 9.0 bar. Temperatura w kabinie powoli się obniża aż tu nagle na zegarach ciśnienie powoli na LP i HP się wyrównuje do około 6.0 bar. Rurki cały czas zimne a temperatura na wylocie w nawiewu się podnosi. Jako że uczę się dopiero na temat ukł. klimatyzacji chciałbym się dowiedzieć czy wymieniać od razu zawór rozprężny czy jednak sprężarka już traci na mocy?

Pozdrawiam
  • Odpowiedz

gajdek419

  2014-06-17, 18:53:32
Zaawansowany użytkownik
#2
Który rok Audi?
  • Odpowiedz

Whisky

  2014-06-17, 19:05:21
Top użytkownik
#3
gajdek419 napisał(a):Który rok Audi?

Sorka. Audi A3 1.9 tdi 90 km rok 1997.
  • Odpowiedz

mt

  2014-06-17, 21:12:16
Użytkownik
#4
Zawór sprężarki wymiana.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2014-06-18, 03:54:57
Zaawansowany użytkownik
#5
Na poczatek zacznij od sprawdzenia czy sprezarka jest napedzana gdy spada jej wydajnosc tzn czy nie rozlacza sie sprzegielko.
  • Odpowiedz

Whisky

  2014-06-18, 06:30:38
Top użytkownik
#6
mt napisał(a):Zawór sprężarki wymiana.
Jest to sprężarka z elektromagnesem jeśli chodzi o elektrozawór.

gajdek419 napisał(a):Na poczatek zacznij od sprawdzenia czy sprężarka jest napędzana gdy spada jej wydajnosc tzn czy nie rozlacza sie sprzegielko.

Na moje oko nie dochodzi do żadnej zmiany jesli chodzi o elektromagnes, już też myślałem czy nie jest pasek luźny albo mokre koło ale nic. Sam wałek na postoju kręci się luźno i z delikatnym oporem mechanicznym a gdy nim kręce czuję że wytwarza się powoli ciśnienie.Podczas wyrównania się ciśnienia nie widzę zmian a przytrzymać też się nie da by sprawdzić czy się ślizga Tongue . Jeszcze dodam że odczekam z 15minut odpalę samochód i znów klima działa przez jakieś 5 minut a później powtórka z ocieplenia.

edit: napięcie na wtyczce to ponad 12V
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-18, 06:31:56 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

Klimek

  2014-06-18, 08:48:34
Użytkownik
#7
Whisky napisał(a):
mt napisał(a):Zawór sprężarki wymiana.
Jest to sprężarka z elektromagnesem jeśli chodzi o elektrozawór.

gajdek419 napisał(a):Na poczatek zacznij od sprawdzenia czy sprężarka jest napędzana gdy spada jej wydajnosc tzn czy nie rozlacza sie sprzegielko.

Na moje oko nie dochodzi do żadnej zmiany jesli chodzi o elektromagnes, już też myślałem czy nie jest pasek luźny albo mokre koło ale nic. Sam wałek na postoju kręci się luźno i z delikatnym oporem mechanicznym a gdy nim kręce czuję że wytwarza się powoli ciśnienie.Podczas wyrównania się ciśnienia nie widzę zmian a przytrzymać też się nie da by sprawdzić czy się ślizga Tongue . Jeszcze dodam że odczekam z 15minut odpalę samochód i znów klima działa przez jakieś 5 minut a później powtórka z ocieplenia.

edit: napięcie na wtyczce to ponad 12V

Mimo tego ze jest elektromagnes to wewnatrz sprezarki jest jeszcze zawor ktory u Ciebie prawdopodobnie nie dziala prawidlowo.
  • Odpowiedz

neronman

  2014-06-18, 09:20:08
Nowy użytkownik
#8
gajdek419 napisał(a):wewnatrz sprezarki jest jeszcze zawor
Jako że to mój pierwszy post Witam wszystkich.
Ale do rzeczy.
czy chodzi o ten zawór mosiężny jak na zdjęciu ?

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?i...7d5f9e2a7e

jak sprawdzić czy pracuje prawidłowo ? czy tylko wymiana na nowy ?
  • Odpowiedz

Whisky

  2014-06-18, 10:07:41
Top użytkownik
#9
Klimek napisał(a):Mimo tego ze jest elektromagnes to wewnatrz sprezarki jest jeszcze zawor ktory u Ciebie prawdopodobnie nie dziala prawidlowo.

Po wy googlowaniu wydaje mi się że nawet nie muszę sprężarki ściągać z samochodu. Czy dla ludzi z doświadczeniem jest to typowa usterka tego zaworka? W "Klimatyzacja samochodowa w praktyce warsztatowej" w sumie potwierdza wasze zdanie na temat zaworka bo teoretycznie po zmianie temperatury zaworek sie uchyla i wyrównuje ciśnienie. czy ktoś może potwierdzić że dobrze myślę? Tongue
  • Odpowiedz

Whisky

  2014-06-18, 14:11:23
Top użytkownik
#10
Podziękowania dla mt i Klimek za pomoc no i dla gajdek419 Wink klima działa jak marzenie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-18, 14:12:25 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

neronman

  2014-06-19, 08:17:06
Nowy użytkownik
#11
Whisky napisał(a):Podziękowania dla mt i Klimek za pomoc no i dla gajdek419 Wink klima działa jak marzenie.
I co wymieniales ten zawór w sprężarce ? Bo mam podobne problemy ze sprężarką.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-19, 08:18:06 przez neronman.)
  • Odpowiedz

Whisky

  2014-06-19, 14:50:50
Top użytkownik
#12
neronman napisał(a):
Whisky napisał(a):Podziękowania dla mt i Klimek za pomoc no i dla gajdek419 Wink klima działa jak marzenie.
I co wymieniales ten zawór w sprężarce ? Bo mam podobne problemy ze sprężarką.

Tak. W starym czuć sprężynkę ułamaną.

Ciśnienie na LP w granicach 2bar a HP 9bar w temperaturze otoczenia około 24C po 30minutach w cieniu zero zmian więc myślę że jest ok, tym bardziej że na wylocie mam 4,9C Wink
  • Odpowiedz

neronman

  2014-06-19, 18:53:58
Nowy użytkownik
#13
Whisky napisał(a):
neronman napisał(a):
Whisky napisał(a):Podziękowania dla mt i Klimek za pomoc no i dla gajdek419 Wink klima działa jak marzenie.
I co wymieniales ten zawór w sprężarce ? Bo mam podobne problemy ze sprężarką.

Tak. W starym czuć sprężynkę ułamaną.

Ciśnienie na LP w granicach 2bar a HP 9bar w temperaturze otoczenia około 24C po 30minutach w cieniu zero zmian więc myślę że jest ok, tym bardziej że na wylocie mam 4,9C Wink
A mozesz opisac czy trudno wymienic ten zawór i czy uszczelki zmieniales czy stare zostaly
  • Odpowiedz

Whisky

  2014-06-19, 21:05:29
Top użytkownik
#14
neronman napisał(a):A mozesz opisac czy trudno wymienic ten zawór i czy uszczelki zmieniales czy stare zostaly

Nie uważam się za experte ale trudno to się pod wodą oddycha a stare to podobno wino dobre jest.
  • Odpowiedz

Whisky

  2014-06-25, 07:31:32
Top użytkownik
#15
Nie będę tworzył nowego tematu bo w sumie podobno objawy i ta sama sprężarka, ale czy zdarzyło wam się kiedyż że zawór w sprężarce się zawiesił na chwile po czym się odblokował i działał w miarę prawidłowo?
Wymieniony osuszacz, przedmuchany zawór rozprężny, klima działa jak marzenie po 30minutach i 3km drogi nagle ciepło. Ciśnienie wyrównane, po zgaszeniu pojazdu i ponownym odpaleniu lp w granicy 3-4 bar i schodzi czyli zaczyna chłodzić. Po 5minutach Ciśnienie znów się wyrównuje, znów ciepło, gaszę pojazd czekam znów 5minut. Po ponownym odpaleniu ciśnienie około 2,5 bara, leci zimno, gazuje czekamy a LP nie chce się podnieść czyli wnioskuję że zawór albo się zawiesił przez brud w starym osuszaczu albo po prostu zaworek do wymiany. Moje pytanie czy zdarzyło się wam że zaworek świrował i nagle przestał świrować?
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa