Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

VoLVO s40 1998 1,8 Słabo chłodzi

41 Odpowiedzi, 38223 Wyświetleń
1 2 Dalej

okular766

  2014-06-12, 13:12:03
Użytkownik
#1
Volvo
s40 1998 1800 115km

Przed ostatni raz serwisowana i odgrzybiona 6lat temu no i wczoraj ostatni.

Odzyskano 700g naładowano 900g
Próżnia 15 min
Na zegarze pierwszym wskazówka na zielonym polu 1,5-3 bar ,na środkowym 100 / 7,5bar na prawym na zielonym od 12-17bar. Przy 17 wiatrak odłącza się .
Wentylator chłodnicy włącza się cyklicznie na kilka sekund i na kilka odłacza i tak w kółko.
Chłodzenie jest słabe teraz jak i przed serwisem.
Filtr nie występuje.
  • Odpowiedz

okular766

  2014-06-13, 07:19:24
Użytkownik
#2
pomozecie?
  • Odpowiedz

Wilux

  2014-06-13, 08:12:18
Nowy użytkownik
#3
wentylator powinien chodzic caly czas moze gdzies cos z elektryka bezpiecznik lub przekaznik wentyl musi chodzic aby poprawic wydajnosc ukladu po drugie po takim czasie przed napelnieniem ukladu koniecznie do wymiany osuszacz ! o wiele poprawi wydajnosc ukladu
  • Odpowiedz

okular766

  2014-06-13, 09:13:51
Użytkownik
#4
a cisnienia ok?
a ile tam wchodzi czynnika?
  • Odpowiedz

okular766

  2014-06-14, 10:13:55
Użytkownik
#5
pomozecie?
co sądzicie o cisnieniach itp?

przedostatni 5 lat temu
odzyskano 700 nabito 900g
lewy zegar 1,5-2-3b środkowy 100/ 7,5bar prawy 12-17b
wg mechaników jest wporzo ale za bardzo wg mnie nie chlodzi
wentylator +sprezarka co chwile sie wlacza i wylacza i tak cyka cyklicznie on i off
Serwis i odgrzybianie jak na mój gust nic nie czuc nie ma poprawy dziala jak przed wydaniem 150zlociszy
  • Odpowiedz

okular766

  2014-06-14, 10:37:01
Użytkownik
#6
Poprosze o fachowców o pomoc

1/ile powinno wejsc czynnika do tego auta? czy 700g po 5 latach to duzo?
2/czemu wentylator co chwila startuje i sie wylacza?

czemu pomimo ze niby wszystko jest ok w aucie jest gorąco?
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-06-14, 12:23:34
Top użytkownik
#7
Czy to jest disel czy benzyna.Z tymi ciśnieniami coś nie tak.Albo 1.5 na lp albo 3 ,bo to robi różnice.To samo na HP.Ciśniuenia nie mogą skakac.Sądzę że jest za dużo czynnika.Zostawiłbym na 750 g i sprawdził ciśnienia.
  • Odpowiedz

okular766

  2014-06-14, 16:42:24
Użytkownik
#8
a jaka to róznica?
benzyna
to jak jest wiecej to nie lepiej?
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-06-14, 18:23:11
Top użytkownik
#9
okular766 napisał(a):a jaka to róznica?
benzyna
to jak jest wiecej to nie lepiej?
Zgadłeś.Im więcej ponad ilości tabelowe tym gorzej.Dlatego skaczą ci ciśnienia.750 g i ani grama więcej.Inaczej pożegnasz szię ze sprężarką.A benzyna przewiduje 750 g
  • Odpowiedz

okular766

  2014-06-15, 08:38:04
Użytkownik
#10
skąd te dane?
wg mojej instrukcji 800g wg z roku 1999 850g a z roku 2000 900g
nabili mi 900g a bylo 700 wiec przez 5 lat ubylo 200
  • Odpowiedz

LDR

  2014-06-15, 09:05:03
Nowy użytkownik
#11
Wg. katalogu sprawa Volvo wygląda tak:

S40/V40 | 1997-2003 | 900g
S40/V40 1,8 GDI | 1998 | 750g
S40/V40 1,8 GDI | 1999-2003 | 850
S40/V40 ON | 1996-1998 | 900g
S40/V40 ON | 1999-2003 | 850g

Nie jest to 1.8 GDI bo ta wersja miała 125 HP więc jest to raczej 1.8 16V (116 KM) czyli pierwsza pozycja (900g).

Włącz klimę is sprawdź termometrem jaka jest temperatura z nawiewu (na maksa) na słońcu w ciepły dzień po około 5 minutach pracy silnika na około 1500 obr/min.

Co do wentylatora sprawdź presostat(y) jak się zachowują kiedy wentylator się wyłącza i włącza (czy przerywają któryś z obwodów elektrycznych).

Sprawdź też czy rurę wychodzącą ze skraplacza czy jest mocno ciepła (czy można dotknąć ręką) czy jest parząca.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-15, 09:07:02 przez LDR.)
  • Odpowiedz

okular766

  2014-06-15, 16:51:57
Użytkownik
#12
Spoko sprawdzę
A co możecie mi powiedzieć na teraz?
Czy przez 6 lat nic nie robienia miało prawo wycieknąć 200g bo było 700g? Serwisanci złapali się za głowę bo niektórzy czynnika nie mają po roku i po roku ludzie z reguły nabijają. Ale wg mnie to jest szczelny układ wiec jak ja często używam klimki to ten czynnik się zużywa czy nie? Bo jedni znajomi mówią że tak, że jak ktoś klimę oszczędza to na więcej mu czynnik starczy.

Co sądzicie o wykonaniu serwisu i tych ciśnieniach? Zobaczcie 1 mój post w tym temacie.

Jak to w ogóle jest. Wg mnie po wydaniu 150zł ani nie czuje tego ozonowania a klimka działa jak wcześniej tz nie chłodzi za bardzo. Różnicy nie ma żadnej. Reklamować?

A ciśnienia to jak pisałem na środkowym zegarze 7,5b/100, lewy chodził 2-3bar, HP prawy od 12-17b., przy 17 się wentylator wyłaczał i spadało do 12 i właczał i tak non stop.
Ozonowało się wiec luknąłem.
Wentylator mam elektryczny od klimy i chłodnicy. A od klimy chodzi jedynie gdy sprężarka działa.
Do tego jak się chłodnicy właczył dodatkowo to ciśnienia jakby o wiele szybciej spadały.

A temp to ja badałem w te upały 25C to wyszło ok 7,5 - 8C na kratce. No ale jak pisałem ustawie nawiew na 5 to jest chłodno ale jak ustawie na 1-2-3 to jedynie fajnie jest jak dam w twarz. Jak mi nie wieje po twarzy to się wysiedzieć nie da.
No i moim skromnym zdaniem o wiele chłodniej jest, o wiele wiecej mocy i mniejsze spalanie jak sie klime da na off a otworzy okna. a tak byc chyba nie powinno
mam tez term w kabinie to caly czas pokazuje 30-35c mimo ze klimka chodzi na maxa.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-06-15, 17:27:27
Top użytkownik
#13
Niepokoja mnie te ciśnienia.Niskie powinno stać w miejscu 2 do 2,5 Bara Wysokie 17 bar to dobre.Może być brudny skraplacz-ta chłodnica przed chłodnica wody.WEntylator nie powinien się wyłączać przy 17 barach.Może być uszkodzony czujnik ciśnienia i on rozłącza wentylator i spręzarkę.Temperatura na kratkach jest dobra.
  • Odpowiedz

LDR

  2014-06-15, 18:25:56
Nowy użytkownik
#14
Bardzo ważna rzecz. Odłącza się sam wentylator czy wentylator razem ze sprzęgłem sprężarki?

Ciśnienie mogło być badane tylko na wolnych obrotach. Jak skraplacz nie oddaje wystarczającej ilości ciepła, to przy dodaniu gazu i przytrzymaniu jakiś czas gwałtownie rośnie ciśnienie na tłoczeniu. Wtedy presostat odłącza klimę do momentu aż ciśnienia powrócą do prawidłowych.

PS. Czynnik się nie zużywa. W czystej teorii klimatyzacja 100% szczelna nie powinna nigdy stracić czynnika. W praktyce chyba zawsze coś minimalnie ucieka, w jednej mniej w drugie więcej. A to na wentylach, na oringach, na sprężarce. Szczególnie zimną, bo się materiały kurczą i są sztywne.

PS2. Jeśli na wolnych obrotach też Ci się rozłącza klimatyzacja to lej po skraplaczu wodą z węża ogrodowego i zobacz czy jak lejesz to działa normalnie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-15, 18:34:18 przez LDR.)
  • Odpowiedz

okular766

  2014-06-16, 11:46:27
Użytkownik
#15
kazaliscie podac temp
to ta rurka idąca z osuszacza chybaSmile do sprezarki jest gorąca parzy jak cholera
idąca do osuszacza z kabiny jest letnia, a idąca z sprezarki do kabiny jest bardzo zimna

No pisalem na poczatku ze went jest elektryczny i on jedynie sie obraza z spręzarką sprezarka sie odlaczy odrazu wentylator staje i tak w kółko w cyklach
na postoju je widać w czasie jazdy tez tak jest bo czuc jak sprezarke zalacza albo odlacza (mniejsza moc, wieksza moc jakby mi koni przybylo) i to jest w cyklach

to 900g jest ok? To czemu kolega pisał ze powinno byc max 750g? w instrukcji mojej pisze 800g, z innego roku 850 lub 900, w mojej pisze 800g

Czy ubytek 200g w 5 lat jest akceptowalny duzy?

No powiem tak po nabiciu jakby leciało troszke chlodniejsze ale rewelacji nie ma. Wydaje mi sie ze jak klime odlacze calkiem i odworze okno to jest chlodniej i lepszy przewiew i to powietrze jakby lepszej jakosci, nie mówię juz o tym ze mocy mam sporo więcej i spalanie na stacji wynosi ok 9-10l a nie 11,5-13l

To niskie tylko nieznacznie chodzilo tak ok 2-3bar ale na prawym zegarze wyraźnie od 12-17b a środkowy 7,5/100b lewy i prawy na zielonym polu byly ciśnienia, na prawym w granicach prawej strony zielonego , na lewym w środku
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-16, 11:48:32 przez okular766.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-06-16, 12:31:26
Top użytkownik
#16
Pozostaje wymienić filtr kabinowy oraz ściągnąc czynnik jeszcze raz zrobić długą ok 40 min próżnię i napełnić 900 g.Pisałem o 750 ponieważ po wymianach np skraplacza na nieoryginał pojemnośc układu może być mniejsza.Stąd moja sugestia.Zawsze jest lepiej gdy czynnika jest trochę za mało niż miało by być nawet odrobina za duzo.Nie pamiętam czy tam jest czujnik temperatury wewnętrz auta, bo on może jest skopany-stąd to wyłączanie sprężarki podczas gdy auto jest jeszcze nie schłodzone.
  • Odpowiedz

okular766

  2014-06-16, 13:01:30
Użytkownik
#17
tam jest klimatronik
ale filtra nie ma
przeciez jak grzeje to tez mi sprezarka cyklicznie chodzi zawsze czy ustawie auto czy manual na max chlodzenie
gadali ze to normalne ze cyklicznie chodzi a powinna caly czas?
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-06-16, 14:35:16
Top użytkownik
#18
Nie powinna cały czas, ale ją coś przedwcześnie wyłącza przed schłodzeniem auta
  • Odpowiedz

gajdek419

  2014-06-16, 14:47:26
Zaawansowany użytkownik
#19
okular766 napisał(a):gadali ze to normalne ze cyklicznie chodzi a powinna caly czas?

Powinna cyklicznie - w ten sposób odbywa się w Twoim samochodzie regulacja "zapotrzebowania na chłód"
http://www.elstock.dk/da/shop/product/51-0077/22419
  • Odpowiedz

gajdek419

  2014-06-16, 14:49:10
Zaawansowany użytkownik
#20
okular766 napisał(a):gadali ze to normalne ze cyklicznie chodzi a powinna caly czas?

Powinna cyklicznie - w ten sposób odbywa się w Twoim samochodzie regulacja "zapotrzebowania na chłód".
Tutaj link jak wyglada Twoja sprężarka

http://www.elstock.dk/da/shop/product/51-0077/22419
  • Odpowiedz

okular766

  2014-06-16, 16:58:31
Użytkownik
#21
to wkoncu jak

no to Panowie czemu wg term w aucie jest caly czas 25-35 do 40st mimo wlaczonej klimy
z kratki leci te 7,5- 9C
jak ustawie na max nawiew jest przyjemnie
jak dam 3-4 tez ok ale przy 1-2 jedynie da sie jechac jak dam wprost na twarz a tak sie klimy nie ustawia wiec na mój gust ona slabo daje
wnetrza schlodzic nie moze reką subiektywnie leci chlodne powietrze


Powiem tak jak na mozliwosci mojej klimy wole ją dac na off i otworzyc wszystkie szyby, przewiew jest jakby lepszy, spalanie o wiele mniejsze z 12 do 9l i moc jakby z 50km wiecej
to po co taka klima? Chce ją miec sprawną.

pomozecie?

A jesli teraz mam 900g a nie 700 to bede mial wieksze spalanie?
  • Odpowiedz

okular766

  2014-06-17, 14:29:10
Użytkownik
#22
Witam
dzisiaj spr temp więc 8,8C na kratce na jalowym na nadmuchu 3/5 i zamkniętym obiegu, zew. ok 23-25C
Sprężarka się właczała z wentylatorem i potem sie wlacza went. chlodnicy pochodzi 3-5sekund i jak się wyłaczy od chłodnicy to odrazu odłacza went klimy i spręzarkę i po kilku sekundach znowu się włacza went klimy i sprężarka i po 20s znów wentylator chłodnicy na pare sekund i odłacza wszystko sie
  • Odpowiedz

radekklimat

  2014-06-17, 21:12:35
Moderator
#23
okular766 napisał(a):to wkoncu jak

no to Panowie czemu wg term w aucie jest caly czas 25-35 do 40st mimo wlaczonej klimy
z kratki leci te 7,5- 9C
jak ustawie na max nawiew jest przyjemnie
jak dam 3-4 tez ok ale przy 1-2 jedynie da sie jechac jak dam wprost na twarz a tak sie klimy nie ustawia wiec na mój gust ona slabo daje
wnetrza schlodzic nie moze reką subiektywnie leci chlodne powietrze


Powiem tak jak na mozliwosci mojej klimy wole ją dac na off i otworzyc wszystkie szyby, przewiew jest jakby lepszy, spalanie o wiele mniejsze z 12 do 9l i moc jakby z 50km wiecej
to po co taka klima? Chce ją miec sprawną.

pomozecie?

A jesli teraz mam 900g a nie 700 to bede mial wieksze spalanie?



Jak nie masz filtra to umyj parownik bo pewnie jest zarosniety to i klima zacznie ci chlodzic i powietrze bedzie lepiej leciec na 1 i 2 biegu wentylatora.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2014-06-18, 19:30:24
Moderator
#24
Co roku ten sam temat jest wałkowany: volvo s40, '98r - klima słabo chłodzi.
A jak ma działać jeśli nie ma tam filtra i nie było serwisu od dekady? A okular się pręży i wali po 30 postów w temacie na który dawno dostał odpowiedź.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

okular766

  2014-06-19, 09:48:21
Użytkownik
#25
No ale przecież piszę ze serwisowałem ją i odzyskali 700g wiec jesli przedostatni raz nabijałem ponad 6 lat temu to chyba dużo? Zagłowę się chwytali że tak dużo tam było czynnika myśleli ze nie będzie wcale
napibi 900g
chodzenie moze jest minimalne lepsze ale bez rewelacji nadal lepiej szybe uchylić.
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa