Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Peugeot 407 HP - 10-11 barów LP - 4 bary - Słabe chłodzenie

20 Odpowiedzi, 20219 Wyświetleń

lunio666

  2014-07-01, 16:36:22
Nowy użytkownik
#1
Witam

Jestem nowy na tym forum tak wiec zacznę od tego że próbowałem znaleść odpowiedz na swój problem ale bez powodzenia. Jest troch wątków podobnych ale ludzie po naprawie już nie mają chwili żeby napisać co było przyczyną....

Mieszkam w Hiszpanii i niema tu dobrych specjalistów tylko hieny które próbują wymieniać części na pałę i kasować kasę za nie i robotę.

Mój problem polega na tym ze po wymianie chłodnicy i osuszacza klima przestała dobrze chłodzić, powodem wymiany była nieszczelność chłodnicy, po około 5 dniach od nabicia ciśnienie spadało do 2 barów.

Ciśnienia na jałowym:
HP - 10-11 barów
LP - 4 bary

Przy podniesienu obrotów do 2500:
HP - 13-14 barów
LP - 4 bary

Ciśnienia były sprawdzane manometrami.

Moje pytanie jest czy jest to wina słabej sprężarki (dodam że wcześniej HP było w granicy 15-16barów) czy zawór rozprężny się zaciął w pozycji otwartej...

Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-07-01, 18:26:13 przez lunio666.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2014-07-01, 18:41:36
Moderator
#2
Jaki silnik i rok produkcji?????????
  • Odpowiedz

lunio666

  2014-07-01, 18:43:04
Nowy użytkownik
#3
Silnik 2.0HDI kod RHR rok 2006. Napełnione było ilością 650g.
  • Odpowiedz

lunio666

  2014-07-07, 21:13:12
Nowy użytkownik
#4
Żadnych chętnych żeby pomóc?
  • Odpowiedz

plusz730

  2014-07-07, 21:25:35
Użytkownik
#5
Ile oleju podane było po wymianie skraplacza i osuszacza? Jak wysterowuje sterownik elektrozawór-wartości? Temperatura tarczy zabierakowej sprzęgła?
Pozdrawiam
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

lunio666

  2014-07-08, 07:52:30
Nowy użytkownik
#6
Otóż nie wiem ile było dodanego oleju do układu po wymianie skraplacza i osuszacza ponieważ wszystko było robione przez stację do klimatyzacji w warsztacie... Podejrzewam że było napełnione odpowiednią iloscią po opróżnieniu układu i zrobionym vacum.

Co do sterownika elektrozaworu pewnie chodzi o zawór sterujący wydajnością sprężarki... W PP2000 niema możliwości sprawdzenia działania tego zaworu tak wiec niemam możliwości sprawdzenia... chyba ze da rade miernikiem odczytać napięcie...

Temperaturę sprzęgła sprawdzę dziś i napiszę.
  • Odpowiedz

lunio666

  2014-07-08, 12:08:24
Nowy użytkownik
#7
Ok zmierzyłem temperaturę sprzęgła i jest około 5 stopni cieplejsze niż kompresora.

Dałeś mi do myślenia tym olejem... Pogrzebałem na necie i okazuje się że stacja do klimatyzacji dodaje zaledwie tyle co odciągnie z czynnikiem a ja wymieniłem skraplacz i osuszacz.... Gdzie w skraplaczy jest około 30ml i osuszaczu około 15ml.

Tylko teraz, wszyscy gadają że co roku powinno się serwisować klimatyzacje ze względu na olej który stacja do klimatyzacji wymienia przy serwisie ale to co przeczytałem wyklucza jedno od drugiego....

Teraz moje pytanie jest czy mogło przytrzeć kompresor? Czy za mała ilość oleju przy 2 miesięcznej eksploatacji nie zatarła by kompresora i dlaczego przy większych obrotach klima zaczyna lepiej chłodzić.
  • Odpowiedz

Haurox91

  2014-07-09, 19:57:34
Użytkownik
#8
Pasek napedu sprezarki slizga sie po kole pasowym. Sprzegło elektromagnetyczne sprezarki uszkodzone lub niewłasciwie wyregulowane, sprawdz szerokosc szczeliny.
  • Odpowiedz

lunio666

  2014-08-13, 09:13:11
Nowy użytkownik
#9
Otóż sprzęgło wygąda na sprawne i jak by się slizgało to myślę że po tylu kilometrach co zrobiłem już by się rozsypało tak więc uważam ze to nie to....

Kupiłem manometry do klimatyzacji żeby mieć możliwość sprawdzenie ponownego czy coś się nie zmieniło i teraz jest troszkę inaczej....

Cisnienie bez pracy:
LP = 7Bar
HP = 7Bar
temp. zew. 33

Na jałowym:
LP = 3.8-4Bar
HP = 10-11bar
temp. zew. 33C

Przy 3000rpm:
LP = 2.5bar
HP = 14-15bar
temp. zew 33C
  • Odpowiedz

lunio666

  2014-08-18, 20:17:00
Nowy użytkownik
#10
Nikt nie wie co to może być?
  • Odpowiedz

Shitashii

  2014-08-19, 15:39:01
Moderator
#11
lunio666 napisał(a):Nikt nie wie co to może być?
Klimatyzacja?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

lunio666

  2014-08-19, 15:40:53
Nowy użytkownik
#12
To to jak wiem... tylko dlaczego na postoju słabo chłodzi???????????
  • Odpowiedz

Shitashii

  2014-08-19, 15:43:46
Moderator
#13
ogólnie mówiąc: chyba coś ze sprężarką (lub jej komponentami).
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

lunio666

  2014-08-19, 15:46:46
Nowy użytkownik
#14
Możesz jeszcze powiedzieć jaka zachowuje się zacięty zawór rozprężny w stosunku do obrotów silnika??

Bo znalazłem taką informacje w internecie:

"Prawidłowe ciśnienie LP to 1,5 do 2,5 bara. Nawet, jeżeli zawór rozprężny jest zablokowany w pozycji otwartej, nastąpi obniżenie ciśnienia, lecz spadek nie będzie aż tak znaczny. Podniesienie obrotów sprężarki obniży wartość LP i potwierdzi diagnozę."
  • Odpowiedz

Shitashii

  2014-08-19, 16:26:13
Moderator
#15
Problem (lub zaleta) układów klimatyzacji jest taka, że wiele usterek daje podobne objawy. To co napisałeś (cytowałeś) może być prawdziwe.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

lunio666

  2014-08-19, 16:29:32
Nowy użytkownik
#16
Dzięki i o taką odpowiedź mi chodziło...

Jak nie sprzedam tego grata przed zrobieniem klimy to napisze czy to zawór rozprężny czy coś innego.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2014-08-19, 17:15:06
Moderator
#17
Starałem się odpowiedzieć wymijająco Big Grin
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

bula_wrz

  2014-08-20, 10:55:38
Użytkownik
#18
najważniejsze że pytający został usatysfakcjonowany Smile
  • Odpowiedz

waldek407

  2016-07-23, 14:26:07
Nowy użytkownik
#19
Mam podobny problem , czy wiadomo co było przyczną usterki w twoim samochodzie , Jeżeli tak to prosze o odpowiedz
  • Odpowiedz

lunio666

  2016-07-23, 14:28:13
Nowy użytkownik
#20
Witam,

Sprzedalem auto przed rozwiazaniem problemu ale na 99% byla to przyczyna kompresora.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa