Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

audi a6c5 1999r. zamarza parownik

18 Odpowiedzi, 18563 Wyświetleń
Wątek zamknięty 

aguamak

  2014-07-03, 18:20:17
Nowy użytkownik
#1
witam, koledzy może ktoś znajdzie odpowiedź na problem z którym walczę już kilka tygodni, otóż zamarza mi parownik klimatyzacji, przez co zablokowany jest przepływ powietrza i w aucie robi się duszno po dłuższej jeździe, co zostało zrobione:
1. na VAGu brak jakichkolwiek błędów
2. wskazania odczytów ciśnienia i temperatury z czujników prawidłowe
wymieniono:
-osuszacz
-dysze rozprężną
-panel sterowania climatronik
-wentylator i opornicę wentylatora
-czujnik nasłonecznienia
- w końcu całą nagrzewnicę z systemem klap i 2 czujnikami temperatury
(w moim modelu nie ma czujnika temperatury zamarzania parownika)

pomimo tych napraw parownik nadal szroni i pokrywa się lodem, temperatura wylotowego powietrza z dysz to 2 st!!!, żaden fachowiec do tej pory nie potrafił poradzić sobie z tym moim climatronikiem, chociaż po jednym magiku, który wymienił mi czujnik nasłonecznienia na podszybiu, jakby problem ustał na jakiś czas, choć może temperatura zewnętrzna i wilgotność wtedy nie sprzyjała zamarzaniu
z tego co wiem to pozostały do wymiany chyba już tylko 2 czujniki temperatury na dyszach wylotowych po prawej i lewej stronie, ale komp pokazuje właściwe odczyty, to raczej nie to...macie jakieś pomysły?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-07-03, 18:23:42 przez aguamak.)

bula_wrz

  2014-07-03, 19:56:36
Użytkownik
#2
Może zmniejszyć ilość czynnika w układzie?

aguamak

  2014-07-03, 20:06:30
Nowy użytkownik
#3
czynnika jest tyle ile powinno być, proponujesz dać mniej niż jest zalecane wg. instrukcji?

mg

  2014-07-03, 20:17:49
Top użytkownik
#4
Należałoby sprawdzić czujnik temperatury za parownikiem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-07-03, 20:18:34 przez mg.)

aguamak

  2014-07-03, 20:36:29
Nowy użytkownik
#5
w moim modelu są 4 czujniki
2 w lewej i prawej dyszy wylotowej
1 koło dyszy wylotowej przy nogach od str. kierowcy
1 na wlocie świeżego powietrza przy filtrze pp
sprawdzałem po VINie w serwisie i wiem, że nie mam czujnika temperatury przy parowniku!

radekklimat

  2014-07-03, 20:51:31
Moderator
#6
Jakie sa cisnienia podczas pracy ukladu zwłaszcza na ssaniu?

aguamak

  2014-07-03, 20:55:29
Nowy użytkownik
#7
kolego, nie powiem ci teraz dokładnie, ale spec od klimatyzacji sprawdzał wszystko i mówił mi, że są książkowe, także problem tkwi gdzie indziej

radekklimat

  2014-07-03, 21:16:30
Moderator
#8
To niech ci podepnie manometry i poda cisnienia bo opis ksiazkowe nie pasuje mi do usterki.
Pomiar niech dokona przy 1500rpm/min sinika.

A i jeszcze jaki tam masz silnik w tym aucie?

aguamak

  2014-07-04, 13:27:36
Nowy użytkownik
#9
silnik 1,9 TDI, AFN,
kolego a jakąś konkretną usterkę obstawiasz?, bo ja mam już niemal wszystko powymieniane, a szczerze mówiąc nie mam znajomego mechanika, a jak znowu pojadę, żeby "coś" sprawdzać to kasują jak za zboże, rozmawiałem tylko z tym mechanikiem, to mówił, że ciśnienia sprawdzał i były OK,jeśli miałbyś jakiś typ to proszę o konkretną radę co proponowałbyś sprawdzić, ja już z tą klimą to popłynąłem na jakieś 1500 zł i nadal zamarza, chociaż, zdarza się czasem zrobić trasę 300 km i działa ok, nie wiem od czego to zależy, bo wczoraj jak włączyłem nawet na 5 min to już rurka pokryła się grubym lodem

aguamak

  2014-07-04, 19:05:51
Nowy użytkownik
#10
koledzy miał ktoś podobny problem? bo za tydzień wczasy i długie podróże, a walka z klimą może sporo humoru napsuć ;-) pomóżcie

radekklimat

  2014-07-04, 20:42:07
Moderator
#11
Dawaj jeszcze dokładnie miesiac produkcji bo sa zmiany w ilosciach czynnika.
Obstawiam przeładowanie czynnikiem lub problem z klapa defrostu.
Jednak bez podania cisnien to nici z diagnozy.

aguamak

  2014-07-04, 21:26:50
Nowy użytkownik
#12
kolego, jeśli chodzi o klapę defrostu (defrost flap), to na 100% nie to, gdyż wymienianą miałem całą nagrzewnicę z całym układem silniczków i klap, więc druga z tą samą usterką raczej by się nie trafiła, poza tym nie mam żadnych błędów klap, nastawy są porobione, a każda klapa działa jak trzeba gdy sprawdzam po kolei.
jeśli chodzi o ciśnienie...hmmm może i jest możliwe aby 2 fachowców nabiło za dużo...
data produkcji to 07.99

radekklimat

  2014-07-05, 05:57:39
Moderator
#13
Od 04/99, 18mm grubosc skraplacza powinno byc 650-700g gazu.
Przy wymianie skraplacza dodaje sie 10ml oleju, parownika 20ml, rurki cieczowej 10ml oleju.
Wnioskuje ze układ moze byc przepełniony olejem i gazem stad takie objawy czyli zamarza rurka powrotna i parownik.
Niezwsze tez zamarznie bo zalezy ile np oleju w danym momencie wyzyga sprezarka w układ.
I jeszcze oczywiscie parownik jest czysty a filtr kabinowy jest nowy.

aguamak

  2014-07-05, 08:46:53
Nowy użytkownik
#14
dziękuje za odpowiedź, podjadę w tygodniu do "fachowca" i zweryfikuję te ilości czynnika, filtr pyłkowy oczywiście nowy, a co do parownika, to ciężko sprawdzić w tym modelu, ale dla pewności kupię jakąś piankę do czyszczenia

ansu

  2014-07-06, 08:32:56
Nowy użytkownik
#15
Witam, może inny pojazd, po uruchomieniu klimatyzacji (brak czynnika) niby wszystko OK ale po dłuższej pracy coraz słabiej po wyłączeniu woda lała się sumieniami. Po rozmontowaniu obudowy wentylatorów , parownika okazało się, że parownik jest oblodzony i zarośnięty co dziwne tylko od wlotu powietrza jakby warstwą filcu, który udało się ściągnąć w całości bez rozerwania.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-07-06, 10:59:40 przez ansu.)

radekklimat

  2014-07-06, 15:30:35
Moderator
#16
Nie było filtra kabinowego i taki efekt jest.
Gruba warstwa zbitego kurzu itp.
Ciekawe co na to ci od ozonowania i innych bajerow, co poleca swoim klientom oprocz kitu.

Whisky

  2014-07-06, 21:57:21
Top użytkownik
#17
Ja bym polecał wymianę Wink

ansu

  2014-07-07, 09:36:58
Nowy użytkownik
#18
Filtr kabinowy był i jest, ale 16 lat robi swoje. Może jak naprawiacze zainwestują np w endoskop techniczny i pokażą klientowi jak wygląda parownik przed czyszczeniem i po czyszczeniu to staną się bardziej wiarygodni Big Grin .. lub mniej..

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa