Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Czy to mosze być dysza?? A6 C4 2.5 TDI

10 Odpowiedzi, 8075 Wyświetleń

reso

  2008-06-26, 08:12:58
Nowy użytkownik
#1
Zaobserwowałem w swoim aucie dziwną zależność.

Klima najlepiej działa w przedziale obrotów 1500-200obr/min, jadąc tak cały czas można nawet zejść poniżej 4* bez obiegu zam., jednak jesli tylko przyspieszam(obroty rosną temperatura rośnie. Gdy jade szybko trasą i obroty są ok 3tyś lub więcej, to z kratki leci tylko 7-8*.
Jednak gdy jade szybko i nagle dohamowuję np. do świateł to temperatura automatycznie spada np z 6* do 5-4 i przez chwile się tak trzyma, jednak po dłuższym postoju w korku zaczyna rosnąc czasem nawet do 14*(przy wielkich upałach) Sad.

W moim aucie nie ma zaworu rozprężnego tylko dysza. Czy to mogą być objawy zapchanej dyszy, ktoś ma jakieś pomysły?(klima szczelna, wentylatory sprawne, skraplacz czysty)

Pozdrawiam
  • Odpowiedz

tom17

  2008-06-26, 16:05:54
Użytkownik
#2
pisałem juz kiedyś o tym (miałem podobnie w polo). uszkodzony zawór regulujący sprężarki. na niskich obrotach sprężarka ustawia się na maksymalne tłoczenie i jest ok ale kiedy obroty się zwiększają zwiększa się siła odsrodkowa i prostuje "krzywkę" wału natomiast zawór w sprężarce nie jest w stanie wysterować ciśnienia tak aby krzywka powróciła do swojej normalnej pozycji. Fajnie jakbys sprawdził cisnienia. miałem tak: na początku bylo ok ale jak silnik wchodził na obroty wysokie cisnienie spadało natomiast rosło niskie.
  • Odpowiedz

reso

  2008-06-26, 17:17:53
Nowy użytkownik
#3
Hej

Ciśnienia mam: na wysokim 16-18( zależy jak się włączy drugi bieg wentylatora) na niskim ok 2.5.

Dzisiaj wymieniłem dysze i była strasznie zabita syfem. Pojezdziłem trochę i temp się troszke lepiej trzyma( ale jest tylko 25* i nie ma słońca więc to nic jak narazie nie daje) Pojeżdżę troszkę i dam znać czy jest poprawa. Co do tego zaworu, to czy poprostu się go wymienia, czy da się to jakoś wyregulować?

Jakie miałeś u siebie ciśnienia?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-06-26, 17:18:17 przez reso.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2008-06-26, 18:48:57
Zaawansowany użytkownik
#4
Niestety zawór regulujący się tylko wymienia, nie ma możliwości nawet w warunkach warsztatowych go wyregulować.
Jakiego rodzaju syf był na dyszy, opiłki metalu???
  • Odpowiedz

reso

  2008-06-26, 19:48:25
Nowy użytkownik
#5
Troszkę opiłków było, ale reszta to taki jakby szlam. W zeszłym roku miałem wymieniany skraplacz, ale przy montażu objechał gwint i trochę paprochów się dostało do środka(może to te), zostal on potem wyczyszczony ale jak widać chyba nie dokładnie.
  • Odpowiedz

tom17

  2008-06-26, 20:21:13
Użytkownik
#6
tak jak pisalem na poczatku normalnie 15 i 2,5. po podkręceniu obrotów wysokie zaczelo spadac (nie pamiętam jak bardzo ale na pewno ponizej 10 bylo) niskie doszlo do ok 6 z tego co pamiętam.
reso napisał(a):Jednak gdy jade szybko i nagle dohamowuję np. do świateł to temperatura automatycznie spada np z 6* do 5-4 i przez chwile się tak trzyma, jednak po dłuższym postoju w korku zaczyna rosnąc czasem nawet do 14*(przy wielkich upałach)
dokładnie tak miałem
  • Odpowiedz

reso

  2008-06-26, 21:11:30
Nowy użytkownik
#7
hmm, zobaczymy. Dysze wymieniałem(była tak zawalona syfem że nie wyobrażam sobie jej wyczyszczenia) pod wieczór, więc nie mogę sprawdzić jeszcze czy jest poprawa. Czekam na upały wtedy będę mógł powiedzieć coś więcej. Mam nadzieje że będzie jakaś poprawa Sad
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-06-27, 05:39:31
Moderator
#8
codziennie sa upały a dysze da sie wyczyscic
  • Odpowiedz

gajdek419

  2008-06-27, 07:05:55
Zaawansowany użytkownik
#9
jeżeli były opiłki i szlam to jest spora szansa, że blokuje się właśnie zawór regulujący
  • Odpowiedz

reso

  2008-06-30, 13:44:31
Nowy użytkownik
#10
Pojeździłem trochę i oto rezultaty:

Ogólnie wzrosła wydajność klimy podczas jazdy(zdarza się nawet że potrafię troszkę zmarznąć) , ale na postojach niestety to samo, temperatura szybko leci w górę przy upałach. Wymieniałem wcześniej skraplacz na oryginalną używkę(niby była czyszczona), sam już nie wiem, może poprostu jest zasyfiona i nie daje rady schłodzić na postoju?
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa