Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Witam,mam problem z klimą i liczę na waszą pomoc.

20 Odpowiedzi, 14990 Wyświetleń

marcin124320

  2008-06-28, 21:09:28
Nowy użytkownik
#1
MB 124 320 CE,czynnik uzupełniony a mimo to po włączeniu klimy chodzi przez chwilę i się wyłącza,proszę o pomoc.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-06-29, 07:47:25
Moderator
#2
malo danych, jakie cisnienia
moze filter masz zapchany i parownik zamarza, zprawdz filter
  • Odpowiedz

marcin124320

  2008-06-29, 08:37:58
Nowy użytkownik
#3
Witam i z góry dziękuję za podjęcie próby pomocy.Dane MB 124 rok prod.1994 poj.3.2 automat.Nieznam się na wartościach ciśnień ale w piątek były podłączane manometry i mechanik twierdzi że jest o.k, i dodam że po sprowadzeniu tego samochodu z niemiec 06.2007 tam był już zrobiony taki dziwny patent, był wyprowadzony jeden przewód ze sprężarki drugi z czujnika(chyba presostatu) i to szło do skrzynki z bezpiecznikami,jak się ten przewód dołączy do bezpiecznika to klima startuje po jakimś czasie załączają się wentylatory i jak się ciśnienie unormuje wentylatory się wyłączają ,nie znam sie na tym ale wydaję mi sie że wszystko dziala normalnie tylko czemu ona nie startuje z guzika na konsoli,przepraszam że tak nasmęcilem ale może to coś pomoże a jeżeli były by pytania zwiazane z lakiernictwem to chetnię pomogę.pozdrawiami i liczę na wsparcie,Marcin.
  • Odpowiedz

marcin124320

  2008-06-29, 16:44:18
Nowy użytkownik
#4
radekklimat napisał(a):malo danych, jakie cisnienia
moze filter masz zapchany i parownik zamarza, zprawdz filter
Dzięki za podpowiedz,ale żebym się pochwalił że to trafna diagnoza to muszę wiedzieć o jaki filtr chodzi,(kabinowy?).
  • Odpowiedz

mister

  2008-06-29, 17:04:04
Zaawansowany użytkownik
#5
tak sprawdz filtr kabinowy- to podstawa
  • Odpowiedz

marcin124320

  2008-06-29, 17:22:54
Nowy użytkownik
#6
mister napisał(a):tak sprawdz filtr kabinowy- to podstawa
jutro upewnie się czy w tym modelu mercedesa występuje filtr kabinowy,bo kolega ma MB124(kombi)300TDrok prod 1992 i w tym modelu filtr kabinowy nie występuje a klima jest.
  • Odpowiedz

mister

  2008-06-29, 17:48:39
Zaawansowany użytkownik
#7
jak nie ma filtra to może parownik zapchany syfem
  • Odpowiedz

marcin124320

  2008-06-29, 18:44:23
Nowy użytkownik
#8
mister napisał(a):jak nie ma filtra to może parownik zapchany syfem
dzięki,a jest możliwość sprawdzenia tego parownika i ewentualne czyszczenie?
  • Odpowiedz

marcin124320

  2008-06-30, 19:03:49
Nowy użytkownik
#9
Witam filtr kabinowy wymieniony( co nie jest to prosta czynność w mercedesie 124) i nadal jest to samo włączam klime sprężarka rusza chwile (2-3 sekundy) i się wyłącza,czy jest ktoś z Was co może mi pomóc rozwikłać tą zagadkę ?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-06-30, 19:09:03
Moderator
#10
z kad jestes
  • Odpowiedz

marcin124320

  2008-06-30, 19:12:48
Nowy użytkownik
#11
Pabianice woj Łódzkie.
  • Odpowiedz

marcin124320

  2008-06-30, 19:24:53
Nowy użytkownik
#12
Panie Radku ! Czy jest Pan w stanie rozwikłać ten problem? , ciekawostką jest to , że do sprężarki dochodzi wtyczka z trzema kablami, a ze sprężarki wychodzi tylko jeden pin na którym jest napięcie do załączenia sprzęgła. to moje pytanie brzmi : z kąd pobierany jest impuls prędkości obrotowej sprężarki ? nie widać żeby w aucie było coś grzebane . ! po załączeniu klimy na krótko chodzi normalnie... Proszę o pomoc . !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-06-30, 19:59:32 przez marcin124320.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2008-07-01, 07:22:30
Zaawansowany użytkownik
#13
w sprężarce w tylnej pokrywywie korpusu powinien byc montowany czujnik prędkosci obrotowej.
Czy Twoja spreżarki wyglada jak ta: http://www.airstal.com/Compressors/0201-...-0208.html
Apropos wtyczki z trzema pinami, to jeden zasila cewkę sprzęgła sprężarki a pozostałe dwa to właśnie piny z sygnałem od czujnika obrotów spreżarki.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2008-07-01, 20:08:12
Zaawansowany użytkownik
#14
tak, jestem tego pewny. Czujnik ten umieszczony jest przy samym wale i jest to czujnik indukcyjny. Wał posiada nacięcia w kształcie X patrząc od tyłu, dzięki czemu indukoway sygnał jest proporcjonalny do prędkości obrotowej wału.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-07-01, 20:13:18 przez gajdek419.)
  • Odpowiedz

marcin124320

  2008-07-01, 21:10:23
Nowy użytkownik
#15
gajdek419 napisał(a):w sprężarce w tylnej pokrywywie korpusu powinien byc montowany czujnik prędkosci obrotowej.
Czy Twoja spreżarki wyglada jak ta: http://www.airstal.com/Compressors/0201-...-0208.html
Apropos wtyczki z trzema pinami, to jeden zasila cewkę sprzęgła sprężarki a pozostałe dwa to właśnie piny z sygnałem od czujnika obrotów spreżarki.
Tak zgadzam się,tylko u mnie ze sprężarki wychodzi jeden pin,a wtyczka ma trzy gniazda i w każdym jest przewód,i to mnie dziwi,czy to tak ma być ? może właśnie tam brakuje jakiegoś sygnału(impulsu) i dlatego po włączeniu klimy sprężarka rusza (max.2 sekundy) i rozłącza się.Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-07-01, 21:11:22 przez marcin124320.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2008-07-02, 05:40:25
Zaawansowany użytkownik
#16
Samochód wykrywa, że po podaniu napięcia na cewkę, sprężarka nie obraca się więc rozłącza zasilanie.
Jest to jeden ze sposobów zabezpieczenia silnika, paska, przed przeciązeniem (samochód traktuje brak impulsów z czujnika jako zablokowanie wału sprężarki). koledze np. zabezpieczenie to zadziałało gdy zatarła się sprężarka tzn po próbie uruchomienia klimy spadały gwałtowanie obroty silnika a czasem piszczał pasek. Trwało to 2-3 sekundy i rozłaczało zasilanie spręzarce.
  • Odpowiedz

marcin124320

  2008-07-03, 20:19:00
Nowy użytkownik
#17
Witam,wyjaśniła się sprawa dlaczego ze sprężarki wychodzi jeden pin z niewiadomej przyczyny ktoś zamontował sprężarkę która nie posiada czujnika prędkości obrotowej i to właśnie jest przyczyną czemu klima rusza i po chwili (1-2 sekundy) staje,kolega Gajdek miał rację,zamówiłem dziś odpowiednią sprężarkę mam ją mieć po niedzieli,na razie DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC zdam relację ja już będzię zamontowana mam nadzieę że z pomyślnym rezultatem,do usłyszenia. pozdrawiam Marcin.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-07-07, 19:29:31
Moderator
#18
w niektorych kompresorach zamontowany tez jest tam czujnik lp
  • Odpowiedz

gajdek419

  2008-07-07, 21:18:06
Zaawansowany użytkownik
#19
albo dwa: LP i HP np w V5
  • Odpowiedz

RobertS

  2008-07-07, 21:58:56
Użytkownik
#20
gajdek419 napisał(a):albo dwa: LP i HP np w V5
albo 2 razy HP
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa