MB 124 320 CE,czynnik uzupełniony a mimo to po włączeniu klimy chodzi przez chwilę i się wyłącza,proszę o pomoc.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
Witam,mam problem z klimą i liczę na waszą pomoc.
20 Odpowiedzi, 14987 Wyświetleń|
malo danych, jakie cisnienia
moze filter masz zapchany i parownik zamarza, zprawdz filter
Witam i z góry dziękuję za podjęcie próby pomocy.Dane MB 124 rok prod.1994 poj.3.2 automat.Nieznam się na wartościach ciśnień ale w piątek były podłączane manometry i mechanik twierdzi że jest o.k, i dodam że po sprowadzeniu tego samochodu z niemiec 06.2007 tam był już zrobiony taki dziwny patent, był wyprowadzony jeden przewód ze sprężarki drugi z czujnika(chyba presostatu) i to szło do skrzynki z bezpiecznikami,jak się ten przewód dołączy do bezpiecznika to klima startuje po jakimś czasie załączają się wentylatory i jak się ciśnienie unormuje wentylatory się wyłączają ,nie znam sie na tym ale wydaję mi sie że wszystko dziala normalnie tylko czemu ona nie startuje z guzika na konsoli,przepraszam że tak nasmęcilem ale może to coś pomoże a jeżeli były by pytania zwiazane z lakiernictwem to chetnię pomogę.pozdrawiami i liczę na wsparcie,Marcin.
radekklimat napisał(a):malo danych, jakie cisnieniaDzięki za podpowiedz,ale żebym się pochwalił że to trafna diagnoza to muszę wiedzieć o jaki filtr chodzi,(kabinowy?).
tak sprawdz filtr kabinowy- to podstawa
mister napisał(a):tak sprawdz filtr kabinowy- to podstawajutro upewnie się czy w tym modelu mercedesa występuje filtr kabinowy,bo kolega ma MB124(kombi)300TDrok prod 1992 i w tym modelu filtr kabinowy nie występuje a klima jest.
jak nie ma filtra to może parownik zapchany syfem
mister napisał(a):jak nie ma filtra to może parownik zapchany syfemdzięki,a jest możliwość sprawdzenia tego parownika i ewentualne czyszczenie?
Witam filtr kabinowy wymieniony( co nie jest to prosta czynność w mercedesie 124) i nadal jest to samo włączam klime sprężarka rusza chwile (2-3 sekundy) i się wyłącza,czy jest ktoś z Was co może mi pomóc rozwikłać tą zagadkę ?
z kad jestes
Pabianice woj Łódzkie.
Panie Radku ! Czy jest Pan w stanie rozwikłać ten problem? , ciekawostką jest to , że do sprężarki dochodzi wtyczka z trzema kablami, a ze sprężarki wychodzi tylko jeden pin na którym jest napięcie do załączenia sprzęgła. to moje pytanie brzmi : z kąd pobierany jest impuls prędkości obrotowej sprężarki ? nie widać żeby w aucie było coś grzebane . ! po załączeniu klimy na krótko chodzi normalnie... Proszę o pomoc . !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-06-30, 19:59:32 przez marcin124320.)
w sprężarce w tylnej pokrywywie korpusu powinien byc montowany czujnik prędkosci obrotowej.
Czy Twoja spreżarki wyglada jak ta: http://www.airstal.com/Compressors/0201-...-0208.html Apropos wtyczki z trzema pinami, to jeden zasila cewkę sprzęgła sprężarki a pozostałe dwa to właśnie piny z sygnałem od czujnika obrotów spreżarki.
tak, jestem tego pewny. Czujnik ten umieszczony jest przy samym wale i jest to czujnik indukcyjny. Wał posiada nacięcia w kształcie X patrząc od tyłu, dzięki czemu indukoway sygnał jest proporcjonalny do prędkości obrotowej wału.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-07-01, 20:13:18 przez gajdek419.)
gajdek419 napisał(a):w sprężarce w tylnej pokrywywie korpusu powinien byc montowany czujnik prędkosci obrotowej.Tak zgadzam się,tylko u mnie ze sprężarki wychodzi jeden pin,a wtyczka ma trzy gniazda i w każdym jest przewód,i to mnie dziwi,czy to tak ma być ? może właśnie tam brakuje jakiegoś sygnału(impulsu) i dlatego po włączeniu klimy sprężarka rusza (max.2 sekundy) i rozłącza się.Pozdrawiam.
Samochód wykrywa, że po podaniu napięcia na cewkę, sprężarka nie obraca się więc rozłącza zasilanie.
Jest to jeden ze sposobów zabezpieczenia silnika, paska, przed przeciązeniem (samochód traktuje brak impulsów z czujnika jako zablokowanie wału sprężarki). koledze np. zabezpieczenie to zadziałało gdy zatarła się sprężarka tzn po próbie uruchomienia klimy spadały gwałtowanie obroty silnika a czasem piszczał pasek. Trwało to 2-3 sekundy i rozłaczało zasilanie spręzarce.
Witam,wyjaśniła się sprawa dlaczego ze sprężarki wychodzi jeden pin z niewiadomej przyczyny ktoś zamontował sprężarkę która nie posiada czujnika prędkości obrotowej i to właśnie jest przyczyną czemu klima rusza i po chwili (1-2 sekundy) staje,kolega Gajdek miał rację,zamówiłem dziś odpowiednią sprężarkę mam ją mieć po niedzieli,na razie DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC zdam relację ja już będzię zamontowana mam nadzieę że z pomyślnym rezultatem,do usłyszenia. pozdrawiam Marcin.
w niektorych kompresorach zamontowany tez jest tam czujnik lp
albo dwa: LP i HP np w V5
gajdek419 napisał(a):albo dwa: LP i HP np w V5albo 2 razy HP |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY