Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Ford escort, mało wydajna klimatyzacja, czy to kompresor?

33 Odpowiedzi, 26401 Wyświetleń
Wstecz 1 2

microsofter

  2015-07-20, 20:41:30
Nowy użytkownik
#26
Wracam po cieplejszych dniach. W piątek i sobotę było ponad 30 stopni w cieniu, i...... Klima nie daje rady Sad
Kurcze już mnie to denerwować zaczyna. Wychodzą cały czas nowe usterki, koszta, a tu zero poprawy. Dobrze, że za nabicia nie płacę, bo bym zbankrutował.
Do rzeczy, serwis robiony z 10 razy, oleju już nic odzyskać nie mogę. Najwięcej poszło jak przewód strzelił. Teraz nawet na pracującej klimie jak nacisnę wentylek leci sam czynnik, a oleju nie widać. Gdy na zewnątrz jest ok 20 stopni, mrozi dobrze, ok 5 st z kratek. Gdy jest ponad 30, z kratek już leci 14-17 stopni. Gdy kompresor się załącza z kratek 17 st, gdy się wyłącza 14. Dodatkowo im cieplej, tym bardziej sprężarka obciąża silnik. Sprawdzałem temp rurek przed i za zaworem. Przed niecałe 40 stopni za zaworem 20?! I tu nie wiem, czy źle nie zmierzyłem, bo z kratek leciało 15 stopni.
Czynnika nabijałem 500-800 i dużych różnic nie ma. Ciśnienia ok. Może wymienić ten zawór rozprężny?
Macie może jeszcze jakieś pomysły? Czy spuścić samochód z przepaści? Big Grin
  • Odpowiedz

mg

  2015-07-20, 21:53:03
Top użytkownik
#27
Skąd jesteś?
  • Odpowiedz

microsofter

  2015-07-21, 19:33:40
Nowy użytkownik
#28
Z Krakowa.
Mam nowe podpowiedzi do zagadki. Dziś wracałem z pracy i coś jej się polepszyło. Na zewnątrz 30 lub więcej stopni, a z kratek 10-12 stopni, najniżej na chwilę do 8 zeszło. Mało tego, tyle leciało na dmuchawie na max, gdzie zwykle wtedy dmucha najniżej 15-16 stopni!
W końcu było czuć, że klima działa. Rewelacji nie było, ale gdyby tak zostało, byłbym zadowolony.
Dodatkowo poczułem, jakby kompresor mniej silnik wtedy obciążał.

Teraz co by nie było tak kolorowo. Jest potwierdzenie, że mam pecha do tej klimy. Zajeżdżam do domu, a tu jeb... strzelił wąż na zakuciu, zakuwałem ostatnio w 2 miejscach, na pierwszym łączeniu walnął po 10 minutach, drugie dzisiaj. No kur... mać!!
  • Odpowiedz

mg

  2015-07-21, 20:05:05
Top użytkownik
#29
Nasuwa się jedna myśl...zmień fachowca.
  • Odpowiedz

awax

  2015-07-21, 20:27:08
Top użytkownik
#30
microsofter napisał(a):Wracam po cieplejszych dniach. W piątek i sobotę było ponad 30 stopni w cieniu, i...... Klima nie daje rady Sad
Kurcze już mnie to denerwować zaczyna. Wychodzą cały czas nowe usterki, koszta, a tu zero poprawy. Dobrze, że za nabicia nie płacę, bo bym zbankrutował.
Do rzeczy, serwis robiony z 10 razy, oleju już nic odzyskać nie mogę. Najwięcej poszło jak przewód strzelił. Teraz nawet na pracującej klimie jak nacisnę wentylek leci sam czynnik, a oleju nie widać. Gdy na zewnątrz jest ok 20 stopni, mrozi dobrze, ok 5 st z kratek. Gdy jest ponad 30, z kratek już leci 14-17 stopni. Gdy kompresor się załącza z kratek 17 st, gdy się wyłącza 14. Dodatkowo im cieplej, tym bardziej sprężarka obciąża silnik. Sprawdzałem temp rurek przed i za zaworem. Przed niecałe 40 stopni za zaworem 20?! I tu nie wiem, czy źle nie zmierzyłem, bo z kratek leciało 15 stopni.
Czynnika nabijałem 500-800 i dużych różnic nie ma. Ciśnienia ok. Może wymienić ten zawór rozprężny?
Macie może jeszcze jakieś pomysły? Czy spuścić samochód z przepaści? Big Grin

Po co od razu z przepaści.
Wystarczy naprawić klimę raz ,a dobrze.Piszesz o temperaturach z kratek,przed i za zaworem itp ,a to ma najmniejsze znaczenie do diagnozy.Zmierz po prostu przegrzanie i sprawdz dlaczego się wogóle wyłącza dając wtedy 14 C???Postępujac tak dalej załatwisz sprężarke i wszytko co się da.
  • Odpowiedz

microsofter

  2015-07-21, 21:22:16
Nowy użytkownik
#31
mg napisał(a):Nasuwa się jedna myśl...zmień fachowca.

Dziwne jest to, że w pracy zawsze jeździmy do nich zakuwać, kilka lat temu podobno się zdarzyło, że na zakuciu puścił, ale to raptem jeden-dwa przypadki. A przewodów zakuli nam kilkadziesiąt.
Mam nienormalny samochód, czy strasznego pecha?!

awax napisał(a):...Zmierz po prostu przegrzanie i sprawdz dlaczego się wogóle wyłącza dając wtedy 14 C???Postępujac tak dalej załatwisz sprężarke i wszytko co się da...

Jak zmierzyć to przegrzanie? Czytałem trochę o co chodzi, ale i tak niewiele wiem. Do dyspozycji mam jedynie miernik uniwersalny z sondą temp.
Na jakiej zasadzie działa czujnik ciśnienia u mnie? Ma 4 piny, wkręcony jest w osuszacz, poza nim innego czujnika nie mam. Jak steruje pracą sprężarki?
  • Odpowiedz

microsofter

  2015-08-15, 13:21:44
Nowy użytkownik
#32
Naprawiłem przewód raz a dobrze. Wywaliłem ten sztukowany kawałek i wspawałem z oryginalnego nowy odcinek alu-guma-alu, powinno być dobrze. Mierzyłem temperatury przewodu, zaraz za kompresorem ponad 80 stopni, czy nie za dużo? Skraplacz ciepły, przewód HP zaraz przed zaworem rozprężnym niespełna 40 stopni, w dotyki jest chłodny. Za zaworem nie mam za bardzo jak zmierzyć, nie ma dojścia dobrego. Mierzyłem jeszcze LP przed kompresorem, było chyba 25-30 stopni, nie pamiętam dokładnie. Wczoraj wymieniłem zawór rozprężny na nowy, ale chyba nic się nie poprawiło, na 100% będę wiedział w poniedziałek.

Wniosek, albo parownik niesprawny, albo tttm. No chyba, że ktoś ma jeszcze jakąś teorię?
  • Odpowiedz

microsofter

  2016-04-29, 19:31:18
Nowy użytkownik
#33
Witam ponownie. Jako, że sezon się zaczyna, pora przygotować klimatyzację do lata. Problem z zeszłego roku udało mi się niedawno rozwiązać, przy sprzątaniu garażu, natknąłem się na obudowę parownika i parownik ze starego escorta. Zauważyłem coś, czego wcześniej nie widziałem, tzn czujnik temperatury parownika. Nie wiedziałem, że tam jest coś takiego. Okazało się, że w samochodzie mam go uszkodzonego, za wczas wyłącza sprężarkę, wymieniłem i z kratek leci nie ponad 10, a poniżej 5 stopni (temp otoczenia, ponad 20 stopni, w upał nie testowałem jeszcze). Dzięki wszystkim za pomoc, człowiek się uczy całe życie Smile Można zamknąć.
  • Odpowiedz
Wstecz 1 2

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa