Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Zerwany pasek klimatyzacji

3 Odpowiedzi, 7569 Wyświetleń

daromega

  2015-08-16, 13:17:12
Nowy użytkownik
#1
Witam wszystkich serdecznie.

Pacjent BMW E60. Sprężarka ze sprzęgłem zrywalnym o numerze 64526917859. Konstrukcja taka sama jak opisana tutaj :

http://www.klimatyzacja-samochodowa.net/...matyzacji/

Ostatni serwis klimy wrzesień 2014. Klima automatyczna działała bezbłędnie do ostatniej chwili. Wczoraj przy wjeździe do garażu usłyszałem pisk i smród. Otworzyłem maskę i widzę że usmażyło i zerwało mi pasek koło - sprężarka. Koło sprężarki jest zablokowane. Wskazuje to w/g mnie na to, że sprzęgło się nie zerwało więc sprężarka nie jest zablokowana, a pasek urwało samo koło pasowe sprężarki które się zablokowało. Czym takie koło może być zablokowane ?. W/g mnie zatartym / uszkodzonym łożyskiem koła pasowego które w niej występuje 35x52x12. Nie słyszałem żadnych dziwnych odgłosów jednak kończącego się łożyska. Czy ktoś może potwierdzić że uszkodzeniu mogło ulec łożysko koła pasowego ?. Czy może te sprzęgła nie zawsze się zrywają a uszkodzona może być sprężarka. Jakie są Wasze doświadczenia w tej materii ?
  • Odpowiedz

gajdek419

  2015-08-17, 14:58:03
Zaawansowany użytkownik
#2
Sprzęgło powinno się zerwac ale zdarza się, przy sprzyjających warunkach, że koło stoi - pasek trze i w końcu pasek pęka.
Tak naprawdę to rozwalone łożysko spowodowałoby hałas i tarcie koła o korpus.
  • Odpowiedz

daromega

  2015-08-18, 09:58:18
Nowy użytkownik
#3
gajdek419 napisał(a):Sprzęgło powinno się zerwac ale zdarza się, przy sprzyjających warunkach, że koło stoi - pasek trze i w końcu pasek pęka.
Tak naprawdę to rozwalone łożysko spowodowałoby hałas i tarcie koła o korpus.

Nie mogło być tak, że pasek się ślizgał bo bym to wyczuł i zauważył. Natomiast jak napisałeś sprzęgło powinno się zerwać a się nie zerwało. W/g mnie prawdopodobnie sprężarka jest zablokowana lub zatarta. Ruszałem kołem sprężarki. Mogę nim kręcić o powiedzmy 1 stopnień do nagięcia gum amortyzujących sprzęgła. Samo koło pasowe nie ma żadnego luzu. Czeka mnie na 99,9 wymiana sprężarki i całego serwisu z tym związanego łącznie z płukaniem układu. Jutro będę wiedział co naprawdę się stało bo jestem umówiony na serwis.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa