Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Klimatyzacja Brava 1.6L 103KM Denso TV12SC

14 Odpowiedzi, 11574 Wyświetleń

kiuba_k

  2015-10-08, 16:41:39
Nowy użytkownik
#1
Witam. Jestem nowym.
Mam TV12SC HFC 134a Denso spreżarkę w aucie od nowości.

Posiadam Brava Fiat 1.6L 103KM 99r. z klimatyzacją.
Nowa chłodnica wody i nowa chłodnica klimatyzacji NRF.
To jest ta Bravka, gdzie wentylator jest sterowany przez ECU, nie ma czujnika płynu w chłodnicy.

Wymontowałem sprężarkę, a posiadam Denso HFC 134a
Sprzęgło już ciężko się obraca, łożysko w miarę okej. Ale coś jej
dolega ponieważ przy włączaniu klimy moc auta spada o conajmniej 15%,
wchodzi na obroty bardzo wolno. Komfort jazdy jest zły.
Wiem, że to już stare auto i pewnie nikt tego nie naprawia, ale ja mam
możliwośc dlatego to robię. Teraz nie wiem, czy regenaracja sprężarki
wchodzi w grę? Jak to cenowo wychodzi, może nowa.... ale nowa jest za
droga.
Pewnie trzeba i tak czy tak - zobaczyć i ocenić stan sprężarki.
Wąż od sprężarki do chłodnicy (ten krótszy wąż) mam z nowymi oringami.
Osuszacz stary, pewnie trzeba go wymienić.Osuszacz wg Fiat Eper mam
numer części: 46527180

Nie wiem co robić i jak, aby nie wpaść w koszta duże, ale żeby stan
sprężarki był w miarę dobry, aby było okej.
Proszę o pomoc.

Dziękuje.

Może inaczej: sprężarka kręci się, obraca nie aż tak ciężko, słychać,
że łopatki chodzą, w pewnym momencie jak ją obracam czuć minimalnie
większy opór bo właśnie ruszam łopatkami.
Ten spadek mocy może być wynikiem osuszacza, że ma już 16 lat i nie
działa okej, jest zapchany. Sprężarka może być sprawna.
Czujnik wysokiego ciśnienia czynnika, który jest wkręcany na górę na
osuszacz też może być uszkodzony.
Może zakupię nowy osuszacz i czujnik i złoże to z powrotem i będę
badał, mierzył.
Tylko teraz ile czynnika wpompować? Olej też do sprężarki teraz trzeba
zalać, ale to już maszyna robi też, automat do klimy.
Proszę o pomoc.

Słyszałem o firmie Laser-Sinex Łódź ze firma robi popelinę.
Tylko gdzie oddać, gdzie wysłać sprężarke? Jaka firma w Polsce robi takie rzeczy dokładnie i dobrze?
W częstochowie u mnie brak, lipa.
Może lepiej kupić sprężarkę uzywaną na allegro sprawną z gwarancją na 14 dni i będzie lepiej i taniej.
Proszę o porady.
Mogę tez z CHOMIKA ściągnąć bo jest regeneracja opisana tego modelu, krok po kroku, jakie elementy kupić... można zrobić w warunkach warsztatowych. Robiłbym to pierwszy raz jesli chodzi o klimę samochodową, inżynierem jestem, umiem wykonać techniczne, ale nie wiem czy poradzę sobie z tym zadaniem. Tam jest wałek z takimi łopatkami, fachowiec, który ma maszyny sprawdzi czy jest prześwit między korpusem wałka a łopatką odpowiednia odległość, pomierzy na maszynie ciśnienie robocze.

Proszę o porady. Dziękuje
  • Odpowiedz

kiuba_k

  2015-10-08, 18:22:11
Nowy użytkownik
#2
Ktoś odpowiedział a nie widzę odpowiedzi, jakiś błąd przeglądarki czy coś
  • Odpowiedz

mg

  2015-10-08, 18:42:38
Top użytkownik
#3
Tak, odpowiedziałem ale usunąłem wypowiedź.
Przepraszam
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2015-10-09, 06:40:41
Top użytkownik
#4
Czujnik zostaw w spokoju.Filtr osuszacz jak najbardziej do wymiany.Regeneracja sprężarki wchodzi w grę .Napisz na priv to podam ci namiary we Wrocławiu
  • Odpowiedz

gajdek419

  2015-10-09, 09:17:37
Zaawansowany użytkownik
#5
Podstawowoe pytanie: jakie masz ciśnienie HP gdy jak piszesz moc spada o 15% (i jaka tempe. zewnętrzna)
Spadek mocy moze być spowodowany zbyt wysokim ciśneiniem do jakiego musi spręzać sprężarka

Edit: sprężarka TV12 to spręzarka łopatkowa, przepraszam za błąd.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-09, 15:22:21 przez gajdek419.)
  • Odpowiedz

kiuba_k

  2015-10-09, 09:37:21
Nowy użytkownik
#6
Ciśnienie nie wiem jakie mam, ktoś jak napełniał układ nie mówił mi takich rzeczy. Raz i to chyba ostatnio mówił mi tylko tyle Pan od klimy, że spreżarka już licha bo nie daję już takiego ciśnienia dobrego. Tylko tyle wiem. Temperatura zewnetrzna w jakiej włączam klimę to w lato.... zimą to tylko opcję MAX DEF czyli osuszanie szyby przedniej, klima się pali ale wtedy chyba sprezarka nie chodzi.
  • Odpowiedz

kiuba_k

  2015-10-09, 10:19:07
Nowy użytkownik
#7
Firma Airstal od klimy samochodowej piszę, że jest okej, ze trzeba regenerować ale opisuje moją sprężarkę, że są w niej tłoczki, cylindry i tak dalej. Przecież to sprężarka spiralna. Nie wiem komu już ufać.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2015-10-09, 16:07:54
Zaawansowany użytkownik
#8
Co do typu: masz Denso TV12 a to jest łopatkowa. Pomyliłem ją z bardziej popularną w grupie Fiata SC08 czyli spiralną...
Zacznij od sprawdzenia ciśnień - na ich podstawie bez wyciągania sprężarki już bedziesz wiedział czy układ klimatyzacji nie przeciąza sprężarki tjczy HP nie jest zbyt wysokie.
TV12 to naprawdę trwała konstrukcja i ciężko ją uszkodzic
  • Odpowiedz

kiuba_k

  2015-10-09, 16:25:59
Nowy użytkownik
#9
Tylko ja już wyjąłem sprężarke. Jest układ nowy cały, przed remontem spreżarkę wyjąłem. I teraz nie chce jej wkładać, żeby się okazało, że nabiję za 80zł, a tu znowu ZONK. Wtedy osuszacz znowu do zmiany i nabicie jestem w plecy. Teraz by pasowało sprezarke pod wzgledem cisnienia sprawdzić na maszynie najpierw, bez rozkrecania, jesli na masynie wyjdzie okej to wkładam, wymieniam osuszacz, nowy czujnik wysokiego cisnienia czynnika i nabijanie klimy. Tylko trzeba powiedzieć na stacji, że proszę nabicie jakim olejem? Jakim czynnikiem i ile nabić czynnika. Sprężarkę wyczyściłem, czujnik termiczny przykrecony na korpusie sprezarki wyczyściłem (wewnatrz był pokryty jakby białym nalotem ten termiczny czujnik). Styki elektryczne wyczyściłem. Teraz sprawdzanie ciśnień.
  • Odpowiedz

kiuba_k

  2015-10-09, 16:27:07
Nowy użytkownik
#10
Olej to ND-oil 9 to wiem.
  • Odpowiedz

kiuba_k

  2015-10-09, 17:27:35
Nowy użytkownik
#11
Korka wlewowego nie ma chyba ta sprezarka. To chyba powinno się zalać olejem do wejscia ssącego, potem kilka razem zakręcić wałkiem i wkładamy sprezarkę na auto i potem już tylko automat robi robotę.
Ale też gdzieś chodzą słuchy, że te sprezarki czyli z elektrozaworem zaklada się na pusty układ. Takowy wlasnie mam, chlodnica nowa, osuszacz nowy itd. Jak wyjąłem sprezarke to wiadomo z wylotów dwóch wypłynął olej czy czynnik to był.... nie wiem. Zielony płyn. Czynnik to gaz, to raczej był to olej. Teraz nie wiem ile zalać sprężarke do montazu. Na stronie Denso nie ma danych, nie moge znaleźć. Automat powinnien robić dalszą robotę, zalewa olejem układ razem z czynnikiem, bo olej i czynnik w ukladzie zapewnia płynięcie, obieg układu. Raczej pustej bez oleju sprezarki się nie zakłada, bo włączenie kompresora przy podlaczonym automatem do napelnienia zapewni mi zatarcie kompresora. Tylko ilość teraz potrzebna i kroki jak to zrobić z głową w warunkach warsztatowych.
  • Odpowiedz

kiuba_k

  2015-10-10, 11:52:03
Nowy użytkownik
#12
R134a w ilości 630g (producent zaleca 650g+-25g) + 40ml oleju
później ktoś pisze, że 80ml w układzie.... nie wiem jak to zrobić.
Wyczyszczę sprzęgło, wymienie łożysko, osuszacz, czujnik wys.cisnienia, zawór przy parowniku i uruchamiam sprzęt. Tylko zebym znał ilosc oleju, to wleje do sprezarki przez zawór ssący odpowiednią ilość. Zakręce aby zassał. I podłączam rurki i pod automat, wtedy automat zrobi sam robote.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2015-10-11, 13:29:31
Zaawansowany użytkownik
#13
ND Oil9 to olej PAG100.
Jeżeli olej ze spręzarki któy wylałes nie był czarny i bez metalicznych wtrąceń a olej był klarowny z barwnikiem to raczej spręzarka jest ok. Przyczyn zamulania samochodu należałoby szukac w układzie albo ilości oleju i czynnika.

Na cały układ wchodzi 160-180ml oleju PAG100 - ani grama więcej. Czynnik - tak jak napisałeś
  • Odpowiedz

kiuba_k

  2015-10-11, 17:51:45
Nowy użytkownik
#14
Czyli pozostałości mam to ustawię 150ml. Ale zaleję wcześniej sprężarkę na przykład 30ml i wtedy już ustawić 120ml, tak?
Czynnika ilosc i oleju ustawie manualnie na maszynie.
Tylko nie wiem jak wykręcić tą śrubę chyba rozm. 10 centralną co jest w środku koła pasowego, gdzie trzyma elektromagnez. Bo chcę ściągnąć koło pasowe, wyczyścić styk i obrzeże tego elektromagnezu.... ale włożę klucz 10 i nie mogę kręcić śrubą, bo kręci się razem z nią sprzęgło.
Tylko tyle jestem w stanie zrobić. Olej stary był bez opiłek, klarowny. Zawór rozprężny przy parowniku nowy będzie, nowy osuszacz, czujnik wysokiego ciśnienia czynnika nowy, chłodnica wody i chłodnica klimatyzacji już nowa założona. Tylko stare przewody i parownik.
Tylko jedno mnie martwi, elektryka. Jak to sprawdzić? Jest na sprężarce złącze dwu pinowe, to załącza nią, wiem, ze to ma isc na ECU, czyli kabelek na ECU..... generalnie elektrykę sprawdzę jak działa jak już uruchomię klimatyzację, wtedy będę widział czy wentek działa na II biegu, czy sprężarka się włącza i wyłącza i czy moc auta nie spadła o 15%.... po włączeniu sprężarki na biegu jałowym mają obroty wzrosnąć, też nie wiem ile. Przy temp. powiedzmy jak bede sprawdzał w garazu bedzie 15-17st. C, to spreżarka ma się włączać i wyłączać jak dobije ciśnienie?
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa