Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

VW Passat b5 1998r Klimatyzacja nie chłodzi jak powinna.

14 Odpowiedzi, 13464 Wyświetleń

Browiec

  2016-05-28, 20:56:06
Nowy użytkownik
#1
Witam. Posiadam Passata b5 110km. Mam problem, otóż klima nie chłodzi jak powinna. Niby leci coś tam troszkę zimna , np. na 'LO', ale u brata w Audi A3 i u innych znajomych na LO nie da się wytrzymać na krótkim rękawku. Dałem auto do mechanika, wiatrak od klimatyzacji nie działał, (ten mniejszy przy chłodnicy) wymienili na nowy, od nowa napełnili klime,700 czynnika. Co może być nie tak?
Podsumowując : chłodzi, ale nie tak jak powinno.
Na klimie mam błąd 4f7 02 i czy może ten błąd powodować silniczek v68 (siłownik klapy regulacji temperatury) ? Że za słabo daje? 2 rurki od klimy pod maską są zimne, tak powinno byc?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-28, 21:00:21 przez Browiec.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-05-29, 07:21:40
Moderator
#2
Jak jest błąd tego nastawnika to będzie chlodzic ale słabo, zależy w jakiej pozycji jest klapa która on steruje czyli ciepło/zimno
Wyjmij schowek i taki mały plastik na tunelu przy lewej nodze pasażera a zobaczysz nastawnik z czerwonym ciegnem, zdejmij ciegno z nastawnika i ręcznie zamknij klapę powinno lecieć zimne powietrze, kup oryginalny nastawnik w aso za par setek, zamontuj, skasuj błędy i ciesz się Klima.

Nie kupuj zamienników Topran za 230 zł bo to szajs i szkoda kasy
  • Odpowiedz

Browiec

  2016-05-29, 10:07:00
Nowy użytkownik
#3
Właśnie wykrecilem schowek i nastawnik z czerwonym ciągiem wgl nie zamyka się jak dam na zimne powietrze, natomiast ten z niebieskim działa. i dlatego prawdopodobnie leci tylko trochę zimne powietrze, bo ten czerwony nie działa? Zaraz spróbuję go wyczyścić.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-05-29, 10:24:41
Moderator
#4
Jak bedziesz czyscic potencjometr wewnetrzny to nie uszkodz go, uzyj wacika i spirytusu, taka naprawa czesto pomaga
  • Odpowiedz

Browiec

  2016-05-29, 11:22:55
Nowy użytkownik
#5
Orientujesz się czy oryginalny czujnik v68 jest firmy Bosch? Bo taki miałem w aucie. W razie 'W' nie lepiej poszukać ja szrotach jak wyczyszczenie nic nie da?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-29, 12:09:05 przez Browiec.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-05-29, 17:27:08
Moderator
#6
Na szrocie mozesz kupic taki sam jak twoj, niestety posadacze passatow beda sie borykac z takimi problemami i jezeli auto ogolnie jest dobre i do dłuzszej eksploatacji ja bym kupił oryginał w aso, jak dobrze popłaczesz to dadza ci rabat.
Oryginały sa tylko Bosch
Nastawnik tylko z czerwonym ciegnem jest do przełaczania ciepło/zimno i tylko on cie interesuje.
  • Odpowiedz

Browiec

  2016-05-30, 16:53:12
Nowy użytkownik
#7
Dziś jeszcze byłem na diagnostyce u innego mechanika no i niby wszystko ok, ciśnienie jest ok, temperatura w nawiewach 13st gdzie na dworzu bylo 27. Nie wiem, może tak powinno być.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-05-30, 17:39:00
Moderator
#8
Przy takiej temperaturze jak była dzis, oczywiscie w cieniu, powinno byc na nadmuchu około 3-5 stopni
  • Odpowiedz

Browiec

  2016-05-30, 19:33:20
Nowy użytkownik
#9
No to coś nie tak jest. Ja juz sam nie wiem do kogo jechać z tą klima. Mechanik dziś jeden mi powiedział, że temp w tych kratkach gdzie leci zimne powietrze powinno być połowa temp z nadworza.
Natomiast inny powiedział, że klima 'albo działa albo nie działa' i nie ma sensu dalej jeździć po mechanikach, bo będą tylko naciągac na kasę. I nie jest źle. Tylko ze u mnie w aucie na 'LO' wcale nie jest zimno.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-05-31, 06:11:47
Moderator
#10
Pisałem ci o nastawniku ciepło/zimno, jeżeli część ciepłego powietrza dostaje się z niedomknietej nagrzewnicy to nie będzie dobrze chodzić mimo odpowiednich ciśnień itp, czy nadal masz błąd tego nastawnika
  • Odpowiedz

Igoor1978

  2016-05-31, 10:40:01
Nowy użytkownik
#11
Zrób adaptację klapek climatronika, najpierw nie możesz mieć w sterowniku klimatyzacji żadnych błędów, w nastawach podstawowych wybierasz 00 lub 01 w zależności jaki to sterownik i robisz adaptacje, potem znów wejdź w czytanie błędów i zobacz czy błąd klap znów się powtarza.
  • Odpowiedz

Browiec

  2016-05-31, 13:05:16
Nowy użytkownik
#12
Radek - nagrzewnica się zamykala na pewno, bo mając rozebrany schowek domykałem ją ręcznie za ten czerwony zaczep i słyszałem 'jak wali o ściankę ' - dochodzi do oporu.
No i niestety na dlawiku były opylki metalu, sprężarka (nie daje już rady) i się zaciera, trzeba wymienić chłodnice, osuszczacz itd wraz z plukaniem koszt ok 1800zl.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-31, 14:02:40 przez Browiec.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-05-31, 17:55:56
Moderator
#13
Zakładałem ze układ chodniczy jest ok, skąd jesteś
  • Odpowiedz

Browiec

  2016-05-31, 19:43:34
Nowy użytkownik
#14
Pomorze, okolice trójmiasta. Każdy w sumie mechanik chce wymieniać wszystko po za sprężarka i mycie układu jeszcze chłodnica, skraplacz, osuszczacz. Czy to wszystko jest potrzebne?

Co do sprężarki to dołożyć do regenerowanej czy uzywke?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-31, 19:45:30 przez Browiec.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa