Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Uszczelnienie zaworu rozprężnego Chrysler

13 Odpowiedzi, 10059 Wyświetleń

lutek34

  2016-04-22, 13:17:13
Użytkownik
#1
Panowie mam do Was pytanie, bo może ktoś z Was przerabiał temat wymiany uszczelnień zaworu rozprężnego w Chrysler Pacifica? Mam dość dużą nieszczelność w układzie, podjechałem do szpeca który napompował azotu do układu i wpierw nasłuchiwał co nakierunkowało go w okolice zaworu rozprężnego, całość popsikał sprayem do nieszczelności ale pojawiła się jedna-dwie bombelki, a pufanie było słychać. Po zdemontowaniu filtra kabinowego który znajduje się zaraz przed parownikiem, to od strony parownika nie było słychać niczego, żadnego syczenia czy pufania jakie było słychać przy zaworze. Padła decyzja że zdemontuje zawór i wymieni oringi, po zdemontowaniu zaworu okazało się że od strony kompresora na zaworze są podkładki metalowo gumowe których nie posiada a od drugiej strony są oringi. Zaczął dobierać te dwa oringi, coś dobrał na oko bo te oryginalne były dość mocno odkształcone, poskręcał wszystko do kupy, nabił azotu do 12bar, żadnego pufania w okolicy zaworu niby nie było słychać, ale po 10min ciśnienie spadło na 11,5bar, wcześniej ciśnienie szybciej spadało. Podłączył pomp próżniową i robił próżnie przez około 40min, po czym wtłoczył 700g czynnika z barwnikiem, sprężarka się uruchomiła i zaczęło chłodzić, z tym że na zewnątrz było zaledwie 10stopni. Po kilku minutach pracy sprężarki na podwyższonych obrotach silnika zaczął świecić lampą UV, niby niczego nie było widać, czyli powinno być OK. Skasował 130zł i pojechałem. Tego samochodu nie używam na codzień, ale po dwóch dniach odpaliłem żeby sprawdzić czy się sprężarka włączy i się włączyła. Dziś czyli 4 dni od napełnienia już się sprężarka nie włącza. Stawiam że te uszczelnienia zaworu trzeba wymienić na nowe ale o rozmiarach przewidzianych przez producenta. Nigdzie nie mogę znaleźć dokładnych rozmiarów, jedynie że podkładki metalowo gumowe są 5/8 i 1/2, ale nie ma ani rozmiaru zewnętrznego ani grubości. Może ktoś z Was przerabiał temat wymiany tych uszczelnień i zna dokładne rozmiary jakie mają mieć te uszczelnienia.
W opisie zamiennika tego zaworu rozprężnego znalazłem taki opis, może ktoś będzie potrafił wysnuć z tego jakie rozmiary mają te uszczelnienia.
Ton 1.5
Superheat 3
Liquid Inlet #8
Liquid Inlet Note Captured O-Ring
Suction Inlet #12
Suction Inlet Note Male Insert O-ring
Liquid Outlet #8
Liquid Outlet Note Male Insert O-ring
Suction Outlet #12
Suction Outlet Note Captured O-Ring
Fitting Type Flange / O-Ring
Gaskets / O-Rings: (1)-[24608]; (1)-[24612]
Gaskets / O-Rings: (1)-[24661]; (1)-[24681]

a tak jak wygląda ten zawór i uszczelki
[Obrazek: e8cfe203afdb.jpg]

[Obrazek: 0a28ba43f627.jpg]

[Obrazek: 67081509379a.jpg]
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-04-22, 17:00:31
Moderator
#2
Euroklima Wawa
  • Odpowiedz

lutek34

  2016-04-23, 08:04:12
Użytkownik
#3
radekklimat napisał(a):Euroklima Wawa

dzwoniłem tutaj http://www.e-sklep-laser-sinex.pl ale nie byli w stanie pomóc. Zadzwonię do euro klima w poniedziałek.

Panowie mam jeszcze pytanie do Was czy świecąc lampa UV bez okularów będzie widać wyciekający barwnik przy słabym oświetleniu zewnętrznym?
  • Odpowiedz

lutek34

  2016-05-07, 17:26:28
Użytkownik
#4
Euro klima nie sprzedaje tych podkładek metalowo gumowych w pojedynczych sztukach, może ktoś sprzedał by takie podkładki uszczelniające w rozmiarze 5/8 i 1/2?
  • Odpowiedz

lutek34

  2016-05-25, 20:16:37
Użytkownik
#5
Jednak okazało się że nieszczelność w moim układzie to parownik, a dokładnie jedna z rurek przy parowniku. Mam jednak pytanie odnośnie plastikowej wkładki jaką miałem w cieńszej rurce zaraz za zaworem rozprężnym, przy nowym parowniku cieńsza rurka jest nieco cieńsza i ta wkładka nie mieściła się do środka, więc jej nie wkładałem na siłę, żeby nie ograniczyć za dużo przepływu. Pytanie do was, do czego służy ta wkładka?

[Obrazek: 801dddfb7d60.jpg]

[Obrazek: c34633f0b056.jpg]

[Obrazek: 4e8363112343.jpg]
  • Odpowiedz

mg

  2016-05-25, 20:43:38
Top użytkownik
#6
Do uspokojenia i ukierunkowania strumienia.
  • Odpowiedz

lutek34

  2016-05-25, 21:02:24
Użytkownik
#7
mg napisał(a):Do uspokojenia i ukierunkowania strumienia.

Ale chyba nie włożenie tego wkładu, nie będzie skutkowało spadkiem wydajności układu?
  • Odpowiedz

Jarek79kk

  2016-05-29, 07:10:10
Użytkownik
#8
Lutek34 meeeega tani ten twoj szpec.
  • Odpowiedz

lutek34

  2016-06-02, 15:46:25
Użytkownik
#9
Jarek79kk napisał(a):Lutek34 meeeega tani ten twoj szpec.

Chyba skasował mnie normalnie, po tych kilku dniach jak czynnik uciekł i do niego zadzwoniłem to podjechał do mnie i jeszcze próbował znaleźć nieszczelność, on prowadzi mobilny serwis. Nic nie znalazł i już nic więcej nie liczył.
Po wymianie parownika podjechałem do warsztatu po sąsiedzku, nabili 5bar azotu i kazali wrócić następnego dnia, kiedy do nich wróciłem podłączyli stacje i w układzie nadal jest ciśnienie 5bar, więc wypuścili azot, zrobili próżnie przez 30min i załadowali czynnik dodając troszkę oleju ze względu na to że wymieniany był element układu. Odpalenie silnika i klimy, wiatraki się uruchamiają i po chwili ciśnienia się stabilizują na poziomie 14-16bar i 2bar, temp na zewnątrz 24stopnie. Szpec który mnie obsługiwał mówi że wysokie ciśnienie jest lekko za wysokie, ale patrząc na serwisówke samochodu to ciśnienia są chyba raczej OK, jak waszym zdaniem z tymi ciśnieniami?
Acha i w tym warsztacie skasowali mnie 100zł za całość, tj azot w pierwszy dzień i potem 0,68kg czynnika i przedmuchanie z zewnątrz skraplacza.

A wy ile kasujecie za tego typu serwis?
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-06-02, 16:50:30
Top użytkownik
#10
Tanio, poważnie. Ja biorę dużo więcej Wink
  • Odpowiedz

lutek34

  2016-06-02, 20:03:54
Użytkownik
#11
Whisky napisał(a):Tanio, poważnie. Ja biorę dużo więcej Wink

w opolskim to już w ojro zarabiają, więc i stawki muszą być wyższe Wink

Panowie a jak z tymi ciśnieniami mojego układu?
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-06-03, 08:22:49
Top użytkownik
#12
lutek34 napisał(a):
Whisky napisał(a):Tanio, poważnie. Ja biorę dużo więcej Wink

w opolskim to już w ojro zarabiają, więc i stawki muszą być wyższe Wink

e tam Wink Jak tak przeliczysz 100zł - czynnik - azot - czas - użycie sprzętu - podatek = jakieś 15zł netto? Albo że facet na lewo to robi i ma ucieche z dodatkowego zarobku nie płacąc podatki Big Grin Tak czy siak Tanio.
  • Odpowiedz

lutek34

  2016-06-03, 09:52:37
Użytkownik
#13
radekklimat napisał(a):Albo że facet na lewo to robi

to jest dośc stary zakład, wpierw prowadzony przez ojca który zajmował się chłodnictwem a teraz przejęty przez syna [reklama]
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa