Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

nie włącza się sprężarka w Toledo

17 Odpowiedzi, 14535 Wyświetleń

PWojtek

  2015-04-21, 19:11:50
Nowy użytkownik
#1
Sprawa wygląda tak.
Toledo 2007, 1,9 TDI 105 KM.
Oddałem auto na serwis klimy po zimie nie wiedząc, że nie działa.
Po podpięciu do maszyny okazało się, że nie pracuje sprężarka.
Mimo tego Pan serwisant oznajmił, że zrobi pełny cykl i zobaczymy co będzie (chyba popełnił tu błąd proszę mnie poprawić jeżeli się mylę bo powinien raczej poszukać dlaczego sprężarka nie działa).
Czynnika było 510g gdzie fabrycznie jest 525 czyli ok, szczelnie.
Po serwisie z uzupełnieniem okazało się, że dalej nie działa.
Stwierdzono że to czujnik ciśnienia, podobno pokazywał 0 bar (nie wiem czy to prawda i czy tak mogło być czy nie).
Kupiłem czujnik po wymianie którego dalej to samo, sprężarka nie łapie chociaż podobno po wymianie czujnika raz załapała na chwilę. Podobno ciśnienie pokazuje 5 bar.
Serwis zasugerował, że przytarta sprężarka. Umotywowali to tym że pokazali mi jakąś śrubeczkę która jest na środku koła pasowego i widać, że jak jest załączona klima to ta śrubeczka kreci się razem z kołem chwilę i przestaje na chwilę i tak ciągle. Jak wyłączę klimatronik to śrubeczka na kole kręci się cały czas.
Ustaliłem że mam sprężarkę SANDEN sterowaną zaworem sterującym. Nie mam sprzęgła elektromagnetycznego.
Co myślicie o diagnozach serwisu - na ile były trafne a na ile to lipa?
Co może być uszkodzone?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-04-21, 19:23:39 przez PWojtek.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2015-04-22, 03:47:30
Zaawansowany użytkownik
#2
jeżeli jest jak piszesz to przyczyną jest zerwane "sprzęgiełko" sprężarki a nie czujnik/przetwornik ciśnienia
(swoją drogą ciekawe przy jakiej temp. wskazywał 0Bar)
Jeżeli po wyłączeniu klimatyzacji łeb śruby kręci się razem z wałkiem a po włączeniu nie, to spręzarka nie jest zatarta a zerwany jest wielowypust na tarczy lub wałku.
  • Odpowiedz

PWojtek

  2015-04-22, 04:57:04
Nowy użytkownik
#3
gajdek419 napisał(a):jeżeli jest jak piszesz to przyczyną jest zerwane "sprzęgiełko" sprężarki a nie czujnik/przetwornik ciśnienia
(swoją drogą ciekawe przy jakiej temp. wskazywał 0Bar)
Jeżeli po wyłączeniu klimatyzacji łeb śruby kręci się razem z wałkiem a po włączeniu nie, to spręzarka nie jest zatarta a zerwany jest wielowypust na tarczy lub wałku.

Jeżeli jest tak jak piszesz to jaka może być przyczyna zerwania tego wielowpustu?
Co trzeba wymienić aby to zaczęło działać i jakie mogą być orientacyjne koszty??
  • Odpowiedz

gajdek419

  2015-04-22, 09:16:31
Zaawansowany użytkownik
#4
Przyczyną moze być poluzowana nakrętka co powoduje luz na wielowypuscie i potem jego wybicie. Nie ma co ukrywac, że jest tez problem z dobranym materiałem tzn jest za miękki.

Co do wymiany: moze wystarczyc sama tarcza o ile nie zużył się wielowypust na wałku - jeżeli tak to wymiana wałka spręzarki

Pamiętaj, ze to tylko sugestie na podstawie doświadczeń ze sprężarkami
  • Odpowiedz

PWojtek

  2015-04-22, 10:05:03
Nowy użytkownik
#5
gajdek419 napisał(a):Przyczyną moze być poluzowana nakrętka co powoduje luz na wielowypuscie i potem jego wybicie. Nie ma co ukrywac, że jest tez problem z dobranym materiałem tzn jest za miękki.

Co do wymiany: moze wystarczyc sama tarcza o ile nie zużył się wielowypust na wałku - jeżeli tak to wymiana wałka spręzarki

Pamiętaj, ze to tylko sugestie na podstawie doświadczeń ze sprężarkami

Możesz mieć rację bo pojechałem do fachowca i mu to pokazałem to powiedział to co Ty.
Wygląda na to że poprzedni się nie znał i niepotrzebnie naciągnął mnie na czujnik ciśnienia i niepotrzebnie robił serwis klimy z niepracującą sprężarką.
Miał byś warsztat bliżej zyskałbyś klienta Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-04-22, 11:46:46 przez PWojtek.)
  • Odpowiedz

Whisky

  2015-04-22, 12:58:50
Top użytkownik
#6
Proszę mnie poprawić ale podobno zrywanie wielowypustu jest też spowodowane drganiem np. dwumasy, rozrządu czy tam innymi napinaczami.
  • Odpowiedz

PWojtek

  2015-04-22, 19:18:29
Nowy użytkownik
#7
gajdek419 twoja diagnoza była w 100% trafna. Tarcza wymieniona, wałek ok.
Cena za usługę wraz z nowa tarczą 380 złociszy.
Powiedz mi jak widzisz tą cenę? Pytam bo kompletnie nie wiem czy to drogo czy tanio, ale jestem zadowolony i w razie czego mam sprawdzonego fachmana od klimy Smile
  • Odpowiedz

gajdek419

  2015-04-23, 15:30:49
Zaawansowany użytkownik
#8
PWojtek napisał(a):gajdek419 twoja diagnoza była w 100% trafna. Tarcza wymieniona, wałek ok.
Cena za usługę wraz z nowa tarczą 380 złociszy.
Powiedz mi jak widzisz tą cenę? Pytam bo kompletnie nie wiem czy to drogo czy tanio, ale jestem zadowolony i w razie czego mam sprawdzonego fachmana od klimy Smile

Wszystko zależy ile kosztowała go częśc...np tutaj:
http://allegro.pl/tarcza-sprzegla-spreza...31927.html
  • Odpowiedz

PWojtek

  2015-04-23, 16:04:51
Nowy użytkownik
#9
powiedział mi że za tarczę zapłacił sto parę złotych więc robota załóżmy 270-280zł.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2015-04-24, 05:24:20
Zaawansowany użytkownik
#10
najwązniejsze czy Ty jestes zadowolonySmile
  • Odpowiedz

PWojtek

  2016-07-14, 18:53:55
Nowy użytkownik
#11
Witam ponownie po jakimś czasie Smile

od ostatniej wizyty na forum jeszcze raz zmieniałem sprzęgiełko bo się koło pasowe zablokowało i spalił się pasek.

Pochodziło to ze dwa miesiące i dzisiaj sprzegiełko znowu się ukręciło.

Jestem coraz bliższy stwierdzenia że jednak sprężarka się przyciera i w momencie kiedy stanie urywa się sprzęgiełko.

Często słyszałem miarowe "szu szu szu" jak spręzarka była włączona co też może być objawem zacierania się sprężarki.

Poradzi ktoś coś?

Jakie mogą być koszty naprawy układu przy uszkodzonej sprężarce i ile to może kosztować?
  • Odpowiedz

PWojtek

  2016-07-28, 05:20:40
Nowy użytkownik
#12
Witam,

mechanik zdjął mi sprężarkę i okazało się że olej jest bez opiłków czyli jednak sprężarka nie zatarta i wygląda że jednak sprawna.
podpowiedzcie co może być przyczyną częstego zrywania tego sprzęgiełka jak nie sprężarka?
co jeszcze sprawdzić?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-07-28, 05:21:10 przez PWojtek.)
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-07-28, 06:16:07
Top użytkownik
#13
Dwu masa, sprzęgiełko alternatora, napinacz, krzywe koło spręzarki. Podobno. Może wentylator się zawiesza i bije wysokie ciśnienie i zrywa sprzęgło?
  • Odpowiedz

gajdek419

  2016-07-28, 14:43:17
Zaawansowany użytkownik
#14
Ciężko powiedzieć jakiego producenta masz sprężarkę bo np. DELPHI ma fabrycznie zbyt miękki materiał który to powoduje ścinanie się wielowypustu nawet gdy wszystko w układzie jest ok.
  • Odpowiedz

mg

  2016-07-28, 20:09:02
Top użytkownik
#15
Whisky napisał(a):Dwu masa, sprzęgiełko alternatora, napinacz, krzywe koło spręzarki. Podobno. Może wentylator się zawiesza i bije wysokie ciśnienie i zrywa sprzęgło?
Wszystko może mieć wpływ... jednak słowa specjalisty są kluczowe.
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-07-28, 21:26:41
Top użytkownik
#16
Dziś miałem A4 na podnośniku. Do wymiany docisk tarczy zrywanej. Podobno w zeszłym roku był wymieniany na nowy komplet czyli całośc a ja tam widzę tylko nowe nity. Może takim tropem warto iść?
  • Odpowiedz

PWojtek

  2016-10-04, 19:33:12
Nowy użytkownik
#17
Temat wrócił.

Sprężarkę mam Delphi 5N0 820 803 A i po raz kolejny zerwało mi sprzegiełko po około 2,5 miesiąca od wymiany na nowe wraz z całym kołem pasowym. Koło było nowe bo widziałem komplet. Gajdek jaka jest rada na ścinający się wielowpust delphi? Bo z tego co piszesz to chyba na taki kanał trafiłem.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa