Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Wymiana, czy czyszczenie parownika klimatyzacji?

15 Odpowiedzi, 15915 Wyświetleń

mazda10000

  2016-07-29, 14:32:10
Nowy użytkownik
#1
Witam!
Tuż po kupnie BMW E39, zauważyłem, że z kanałów wentylacyjnych, zwłaszcza po wyłączeniu klimy wydobywa się okrutny smród. Byłem na ozonowaniu, czyszczeniu pianką, podaną bezpośrednio na parownik, ale nic nie pomaga. Zdecydowałem, że muszę rwać deskę i wyjąć parownik. Moje pytanie jest następujące: czy jestem w stanie wyczyścić stary parownik w 100% i czy są jakieś środki pozwalające na pewność, że parownik jest zdezynfekowany? Jeżeli nie będę mógł mieć takiej pewności, konieczna będzie wymiana.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-07-29, 14:32:54 przez mazda10000.)
  • Odpowiedz

radekrp90

  2016-07-29, 18:33:57
Użytkownik
#2
Podobno metoda TUNAP'a (jeśli można używać nazw handlowych) stosowna w salonach VW/Audi daje rewelacyjne rezultaty (mycie środkiem myjącym pod ciśnieniem chyba 8 bar). Trzeba jednak mieć dostęp do parownika. W VW robią otwór lub wykorzystują istniejące otwory np.: od serwomotorów.
  • Odpowiedz

mg

  2016-07-29, 19:17:57
Top użytkownik
#3
WURTH ma podobną technologie, równie skuteczną. Jednak wiele zależy od dokładności aplikacji. Na kanały i parowniki zasyfione ,,piankami'' z marketów nie ma rady.
  • Odpowiedz

mazda10000

  2016-07-29, 19:30:59
Nowy użytkownik
#4
Mowa o zdemontowanym skraplaczu, moje pytanie to: wymieniać czy czyścić
  • Odpowiedz

mg

  2016-07-29, 19:42:46
Top użytkownik
#5
,,Czyściłeś" metodą ciśnieniową?
  • Odpowiedz

mazda10000

  2016-07-29, 19:50:24
Nowy użytkownik
#6
Byłem w serwisach, w których takie rzeczy wykonują, ale tam twierdzą, że w e39 przed liftem nie ma dojści sztywną lancą do skraplacza
  • Odpowiedz

mg

  2016-07-29, 19:55:50
Top użytkownik
#7
mazda10000 napisał(a):Byłem w serwisach, w których takie rzeczy wykonują, ale tam twierdzą, że w e39 przed liftem nie ma dojści sztywną lancą do skraplacza

Pisałeś, że ktoś tam coś bezpośrednio nanosił na parownik Smile
  • Odpowiedz

mazda10000

  2016-07-29, 21:55:20
Nowy użytkownik
#8
Tak nanosił, ale nie pod ciśnieniem, elastyczną sondą, wprowadzoną przez kanały biegnące od filtrów przeciwpyłkowych, a żeby nanosić pod ciśnieniem, potrzebne jest dojście sztywną lancą. Powtarzam pytanie - czy po wyjęciu skraplacza jestem w stanie go zdezynfekować w 100%, czy dla 100% pewności potrzebna jest wymiana skraplacza?
  • Odpowiedz

radekrp90

  2016-07-29, 22:22:42
Użytkownik
#9
Moim zdaniem wymoczyć go przez dobrych kilkanaście godzin w jakimś alco-roztworze i płukać. Ważne aby środek nie reagował z materiałem parownika.
  • Odpowiedz

wallygator

  2016-07-30, 04:10:06
Użytkownik
#10
Mycie chemiczne może usunąć powłokę ochronną z parownika. Niektórzy producenci nie zalecają tej metody. Ja stosuję ozonowanie i jak na razie jeszcze nie miałem przypadku by było nieskuteczne. Kwestia głownie ozonatora (wydajność) i jeszcze kilku innych rzeczy. Obecnie moim zdaniem jeśli już masz rozbierać deskę to lepiej wymień. Po czyszczeniu chemicznym często powstają mikro pory na powierzchni przez co szybciej znów będzie potrzebna dezynfekcja.
"Uuu Panie czynnik się zużył trzeba uzupełnić."
  • Odpowiedz

radekrp90

  2016-07-30, 15:06:23
Użytkownik
#11
Ale ozon fizycznego zabrudzenia nie usunie. A co do chemii - jeśli użyje się delikatnej nic się nie powinno wydarzyć.
  • Odpowiedz

mg

  2016-07-30, 17:33:25
Top użytkownik
#12
W/w preparaty Tunap, Wurth, oparte są na alkoholu, alkohol nie powoduje korozji aluminium.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2016-08-01, 01:36:21
Moderator
#13
Poważni jesteście? parownik=skraplacz=chłodnica ??? :o :mad:
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

radekrp90

  2016-08-01, 11:18:44
Użytkownik
#14
Kolega mazda10000się chyba "przejęzyczył" we własnym temacie, bo pierwszy post był o parowniku nie skraplaczu Wink
  • Odpowiedz

radekklimat

  2016-08-01, 16:00:51
Moderator
#15
E39 ma parownik umieszczony centralnie w obudowie nagrzewnicy, dostęp jest do niego po wyjęciu wentylatora od strony silnika, obejrzyj sobie zdjęcia nagrzewnic na alledrogo lub na bmwfans a po wyjęciu wiatraka parownik jest jak na dłoni, nawet karcherem możesz go umyć
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa