Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Pęknięty przewód, zatarta sprężarka Denso - Audi A4 B6 1.9TDi '04

17 Odpowiedzi, 16369 Wyświetleń

kqba

  2016-08-16, 12:21:07
Nowy użytkownik
#1
Sprawa wygląda następująco.
Klimatyzacja od jakiegoś czasu słabiej chłodziła (nabijana 2 lata temu). Myślałem, że mało czynnika. Sprawdziłem ciśnienie, było 8bar. Lecz pewnego dnia przestała chłodzić całkowicie. Zauważyłem, że zerwane jest sprzęgło sprężarki, ponadto po oględzinach okazało się, że uszkodzeniu uległ przewód elastyczny 8E0260701BP. Po zdemontowaniu okazało się, że sprężarka zatarta na amen. Nie da się w ogóle przekręcić trzpieniem, a na dławiku były opiłki metalu.
Zamówiłem wszystkie części tj. zregenerowaną sprężarkę Denso 6SEU14C, skraplacz, osuszacz, dławik, o-ringi oraz wspomniany przewód (który niestety jeszcze nie dotarł).

Cały układ rozebrałem, węże przeczyściłem przy użyciu kompresora i benzyny ekstrakcyjnej. Niestety nie mogłem jeszcze poskładać do końca, bo nie dotarł wspomniany przewód. Więc na razie zamontowana jest stara sprężarka z zerwanym sprzęgłem. Osuszacz nie jest jeszcze otwarty, a węże zabezpieczone.
Teraz mam pytanie:
Kiedy wszystko poskładam, zamontuję nowe części, w tym sprężarkę, która jest zalana 80g oleju i wszystko podłączę, to mogę przejechać kilka km do mechanika w celu sprawdzenia szczelności i napełnienia układu?
Jak pokręcę kołem sprężarki, to kręci się razem z trzpieniem i w środku słychać, jak przelewa się olej, dlatego boję się, żeby się czasem nie przytarła.
Ile oleju mechanik powinien dodać z czynnikiem?



[Obrazek: jnqtkn8m.jpg]

[Obrazek: iqlcycay.jpg]
  • Odpowiedz

maksio78

  2016-08-16, 13:49:20
Nowy użytkownik
#2
Z tego co widzę to twój kompresor ma zmienną pojemność, czyli tłoki powinny stać w miejscu lub robić ruch posuwisto zwrotny milimetrowy, nic nie powinno się stać. Dla pewności koło kompresora obróć ręką z 20 razy by nasmarować. Ile oleju dać przy napełnianiu? jeśli twój układ ma pojemność 700g dał bym 21g oleju.
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-08-16, 13:53:07
Top użytkownik
#3
maksio78 napisał(a):21g oleju.

hmm.. a nie za mało?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-08-16, 13:54:47 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

maksio78

  2016-08-16, 14:10:50
Nowy użytkownik
#4
Whisky może masz racje. Tylko trzeba pamiętać że przedawkowanie oleju powoduje zablokowanie zaworu sterującego. Dał bym 40g maksymalnie.
Doprecyzowując mój wcześniejszy post to według informacji technicznych firmy Behr/Hella sprężarki bez sprzęgłowe powinny pracować tylko przy zamkniętym (szczelnym) i napełnionym układzie klimatyzacji. W przeciwnym przypadku sprężarka może ulec uszkodzeniu wskutek niedostatecznego smarowania i przegrzania. Jeśli jednak istnieje potrzeba włączenia silnika, jego prędkość obrotowa nie powinna przekraczać 2500 obr/min, a w sprężarce powinno znajdować się przynajmniej 25%całkowitej ilości oleju w układzie.
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-08-16, 18:38:45
Top użytkownik
#5
W sprężarce jest 80g oleju a ty chcesz dolać 21g a może max 40g czyli jakieś 100/120g w układzie. Pytanie czy wiesz ile w ogóle do tego układu wchodzi oleju? bo z tego co widzę to tak na chybił trafił celujesz.
  • Odpowiedz

radekrp90

  2016-08-16, 20:47:39
Użytkownik
#6
Dane dla A4. Jak ktoś chce całą instrukcję serwisową to też mogę wrzucić.
  • Odpowiedz

maksio78

  2016-08-17, 07:37:42
Nowy użytkownik
#7
Nic na chybił trafił. Kolega kqba zrobił zdjęcie sprężarki i masz jasno napisane na tabliczce znamionowej 120cm3. DENSO podaje na tej tabliczce pojemność oleju dla całego układu a nie dla kompresora. Tak na marginesie DENSO nakazuje przy wymianie kompresora, cały olej wlać do kompresora on sam dozuje w układ, natomiast pierwsze napełnienie układu napełniamy sam gaz bez oleju. Są to ich sztywne wytyczne w innym przypadku nie ma gwarancji na kompresor. Oczywiście po wymianie kompresora trzeba jeszcze zastosować procedure docierania kompresora. Jak ktoś by nie wiedział to 120cm3=120g tak ku przypomnieniu. Wink
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2016-08-17, 14:27:04
Top użytkownik
#8
Kolego od kiedy olej ma ciężar właściwy wody.120cm3 nie jest równe 120g.Nie wprowadzaj ludzi w błąd W całym układzie winno być ok 140 ml oleju.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-08-17, 14:35:31 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz

maksio78

  2016-08-18, 06:54:51
Nowy użytkownik
#9
Na tabliczce znamionowej jest napisane jak wół 120cm3 a ty mówisz 140 BRAWO!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aptekarzem nie jestem ale dla Ciebie specjalnie zważyłem 10ml oleju i wyszło 11g. Ciekawe czy wszystkie śruby kluczem dynamometrycznym dokręcasz?
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2016-08-18, 09:00:16
Top użytkownik
#10
maksio78 napisał(a):Na tabliczce znamionowej jest napisane jak wół 120cm3 a ty mówisz 140 BRAWO!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aptekarzem nie jestem ale dla Ciebie specjalnie zważyłem 10ml oleju i wyszło 11g. Ciekawe czy wszystkie śruby kluczem dynamometrycznym dokręcasz?
Sprężarki o zmiennej regulacji wydajności są bardzo czułe na ilość oleju.A jeżeli nie jesteś aptekarzem przy serwisie klimatyzacji to wlej pół wiadra oleju i drugie tyle czynnika i wystarczy no końca żywota auta.
  • Odpowiedz

maksio78

  2016-08-18, 11:58:16
Nowy użytkownik
#11
Tadeuszu 4321 nie zaśmiecaj forum, z faktami nie polemizuje się, masz napisane na tabliczce znamionowej 120cm3 to tyle trzeba wlać i koniec, nie bądź mądrzejszy od producenta sprężarki. Resztę oleju z wiadra wlej sobie do głowy Big Grin Co do aptekarza to dla Ciebie specjalnie zważyłem olej, w całej Twojej wypowiedzi jest jedna prawda!!! że "sprężarki o zmiennej regulacji wydajności są bardzo czułe na ilość oleju" bo przedawkowanie oleju powoduje zablokowanie zaworu sterującego sprężarką a Ty właśnie to robisz świadomie.
Nie wiem czy jesteś serwisantem czy nabijaczem klimatyzacji ale współczuje Twoim klientom. Rolleyes
W poniższym pliku podkreśliłem gdzie to odczytać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-08-18, 12:07:28 przez maksio78.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2016-08-18, 12:28:40
Top użytkownik
#12
Te sprężarki montowane są w dużej części Grupy vw.Weż tabelę i zobacz że ilośc oleju jest od 120 do 190 ml w zaleznosci od modelu auta.Szkoda słów.
  • Odpowiedz

maksio78

  2016-08-18, 13:34:00
Nowy użytkownik
#13
Po co mam brać tabele i sprawdzać inne samochody skoro jest mowa o konkretnym samochodzie i w dodatku posiada tabliczkę znamionową. Będzie inny samochód, będzie inna tabliczka i inna pojemność. W ostatnim zdaniu masz rację, szkoda słów. Pozdrawiam Cię, może kiedyś jeszcze pogadamy i wzajemnie pomożemy sobie.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2016-08-18, 19:37:51
Zaawansowany użytkownik
#14
Tak apropos ilości oleju i zablokowania zaworu.... mocno teoretyczne i naciągane... Zapewniam Was że nadmiar oleju sprężarka wyrzuci do układu a elektrozawor będzie działał.
Nowe układy klimatyzacji są czułe na ilość oleju a przede wszystkim na jego przedawkowanie z racji oszczędzania na materiałach i projektowaniu wymienników ciepła "na styk" tzn przy przeolejeniu głównie skraplacz nie jest w stanie oddać ciepła.
  • Odpowiedz

mg

  2016-08-18, 20:00:32
Top użytkownik
#15
gajdek419 napisał(a):Tak apropos ilości oleju i zablokowania zaworu.... mocno teoretyczne i naciągane... Zapewniam Was że nadmiar oleju sprężarka wyrzuci do układu a elektrozawor będzie działał.
Nowe układy klimatyzacji są czułe na ilość oleju a przede wszystkim na jego przedawkowanie z racji oszczędzania na materiałach i projektowaniu wymienników ciepła "na styk" tzn przy przeolejeniu głównie skraplacz nie jest w stanie oddać ciepła.
I za to człowieka szanuje, nic dodać nic ująć.
To ile wlać tego oleju??? Smile
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

kqba

  2016-08-19, 09:50:36
Nowy użytkownik
#16
Jest to sprężarka nowszego typu Denso 6 SEU 14

Układ wypłukany jest całkowicie. Sprężarka zalana przez serwisanta 80g oleju.
Na sprężarce jest oznaczenie ND-OIL8 120ccm

W każdym razie dzisiaj mam zamiar zmontować cały układ. Auto mam zostawić u mechanika na noc podłączone do azotu. Jak będzie szczelny układ, to jutro ma to zalać.
Czy układ trzeba jeszcze czyścić jakkolwiek? Wszystko było czyszczone benzyną i kompresorem.

Czyli cały układ dla Denso 6 SEU 14 ma:
500g czynnika +-20g
oraz 120ml oleju +-10ml

Więc mechanik powinien dodać 500g czynnika oraz ok 40ml oleju (80g jest już zalane)?
Teraz, czy ten olej ma być wlany bezpośrednio do sprężarki, czy łącznie z czynnikiem?

edit: znalazłem jeszcze takie wyjaśnienie na stronie Denso:

KIEDY DOLAĆ OLEJU:
Nigdy nie należy dolewać oleju bezpośrednio do sprężarki. Jeżeli jest to możliwe, należy zawsze dolewać olej do skraplacza, osuszacza lub drugiego obiegu parownika.




W serwisówce jest tak:

[Obrazek: Clipboard01_1400050.jpg]
[Obrazek: Clipboard02_7100966.jpg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-08-19, 10:19:31 przez kqba.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2016-08-19, 10:56:57
Top użytkownik
#17
Olej podaj z czynnikiem.Wygodniej.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa