Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Montaż klimy w starym aucie PYTANIA

2 Odpowiedzi, 1895 Wyświetleń

wolga24

  2017-05-07, 20:04:03
Nowy użytkownik
#1
Cześć wszystkim, w temacie klimatyzacji jestem laikiem i mam parę pytań dotyczących montażu klimy w starym aucie, mianowicie wołdze 24. Znajduje się w niej silnik z omegi 2.0 8v.
1. Czy klima manualna znaczy że jednym guzikiem załączam jej pracę i potem odpowiednio miksując ciepłe powietrze z zimnym ustawiam temperaturę i nie ma tam żadnych czujników temperatury itp?
2. Czy można zastosować parownik z innego auta? Chodzi o to że sprężarka i skraplacz byłby z omegi, jednak parownik który musiałbym wkomponować w obudowę dmuchawy jest za duży w omedze, na tą przeróbkę idealnie podszedłby parownik z golfa IV-typ czynnika jest ten sam, sprawdzałem.
3.Parownikowi obojętny jest montaż bokiem, do góry nogami, pod skosem?
Jak coś mi się przypomni to dopiszę, pozdrawiam Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-05-07, 20:37:03 przez wolga24.)
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-05-09, 14:57:42
Użytkownik
#2
1. Jest presostat i przełącznik termiczny dla temperatur zewnętrznych (odcięcie poniżej 0*C). Czasami jest też termostat na parowniku (przeciwdziałanie zamarzaniu)
2. Węże i tak musisz dorabiać więc jeśli czynnik jest ten sam (czyli R134a) to moim zdaniem nie ma znaczenia jakich komponentów się użyje. Ważne aby dorabiający przewody miał odpowiednie króćce.
3. Raczej nie ale niech to jeszcze ktoś potwierdzi.

Pamiętaj, że musisz zapewnić działanie wentylatora skraplacza niezależne od wentylatora chłodnicy (czyt. gdy uruchomisz klimatyzację ma się uruchomić wentylator i musi reagować na zmiany ciśnienia - po to jest m.in. presostat).
Dodatkowo musisz mieć zapewniony odpływ skroplin z parownika.
Parownik powinien być zaraz za wentylatorem nawiewowym (przed klapami mieszalnika powietrza) warto też doposażyć się w jakiś filtr przeciwpyłkowy - szkoda brudzić parownik.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa