Witam,
Jak zmierzyć wysokie ciśnienie (HP) czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji w Renault Megane II 2004 r?
Wg instrukcji serwisowych wartość ta powinna być w zakresie od min. 2,0 bar do max. 27,0 bar.
Czujnik ciśnienia (3-stykowy) wyłącza kompresor/sprężarkę układu klimatyzacji, gdy ciśnienie jest poniżej 2,0 bar lub gdy jest powyżej 27,0 bar.
U mnie po uzupełnieniu czynnika chłodzącego w Renault Megane II (masa uzupełniona to 150 g na 550 g całkowite deklarowane w instrukcjach serwisowych), po włączeniu automatycznej klimatyzacji (A/C), kompresor pracuje w takim dziwnym cyklu:
1. załączy się na 1,0 s do 1,5 s
2. wyłączy się
3. odczeka ok. 10 s
i powrót do pkt. 1 i tak w koło. Czasami zdarza się, że sprężarka załączy się na dłużej np. kilka minut max. i wyłączy się. To znowu wejdzie w taki tryb pracy cyklicznej.
Przed uzupełnianiem czynnika chłodzącego takiego zachowania podczas pracy klimatyzacji nie było.
Pozdrawiam,
Kuba
Jak zmierzyć wysokie ciśnienie (HP) czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji w Renault Megane II 2004 r?
Wg instrukcji serwisowych wartość ta powinna być w zakresie od min. 2,0 bar do max. 27,0 bar.
Czujnik ciśnienia (3-stykowy) wyłącza kompresor/sprężarkę układu klimatyzacji, gdy ciśnienie jest poniżej 2,0 bar lub gdy jest powyżej 27,0 bar.
U mnie po uzupełnieniu czynnika chłodzącego w Renault Megane II (masa uzupełniona to 150 g na 550 g całkowite deklarowane w instrukcjach serwisowych), po włączeniu automatycznej klimatyzacji (A/C), kompresor pracuje w takim dziwnym cyklu:
1. załączy się na 1,0 s do 1,5 s
2. wyłączy się
3. odczeka ok. 10 s
i powrót do pkt. 1 i tak w koło. Czasami zdarza się, że sprężarka załączy się na dłużej np. kilka minut max. i wyłączy się. To znowu wejdzie w taki tryb pracy cyklicznej.
Przed uzupełnianiem czynnika chłodzącego takiego zachowania podczas pracy klimatyzacji nie było.
Pozdrawiam,
Kuba
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY