Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Sprężarka Opel Astra I

21 Odpowiedzi, 23731 Wyświetleń

pl65

  2008-08-04, 13:06:06
Nowy użytkownik
#1
Zepsuła mi się klimatyzacja. Pojechałem do zakładu w którym stwierdzili następującą awarię. Mechanik przejrzał pod ultrafioletem sprężarkę i orzekł, że w miejscu łączenia obudowy sprężarki nastąpiło rozszczelnienie układu. Pokazał mi w ultrafiolecie wygląda to zielonkawo. Poniżej podaje link do zdjęcia na którym połączeniu to nastąpiło (zdjęcie sprężarki z netu). Po czym następnie powiedział że moja sprężarka po tego typu awarii nie nadaje się do niczego i należy kupić nową (za 1,5 tyś zł Sad ). Powiedział też że sprężarek do Opli się nie naprawia i tylko można kupić nową bo używanej też się nie opłaca bo za jakiś czas to samo mi się zrobi.
Moją astrą jeżdżę ponad 2 lata używając klimatyzacji do tej pory. Chłodziła ona szybko aż do niedawna kiedy do w ciągu dnia w ogóle przestała działać :/ .
Co można w zrobić w tego typu awarii? Czy jest inna metoda naprawy sprężarki? Widziałem gdzieś w internecie zestaw uszczelek do sprężarki, może wystarczy wymienić uszczelkę i cały układ będzie dobrze działał... Bo szczerze mówiąc taka cena sprężarki jest zdecydowanie za duża.
Moja Astra I ma silnik 1.6 16V.

Tutaj link do zdjęcia z pokazanym połączeniem na którym u mnie nastąpiło rozszczelnienie:

[Obrazek: rysunek1zs7.th.jpg]
  • Odpowiedz

RobertS

  2008-08-04, 13:20:48
Użytkownik
#2
nie wiem dlaczego by nie naprawiać takiej sprężarki - nie pracuje w tym zawodzie, ale wg mnie wystarczy wymienić uszczelki. Sam raczej tego nie zrobisz, ale myślę że w porządnym warsztacie nie powinno to kosztować więcej niż 500-600 zł z napełnieniem i gwarancją. Możliwe też, że gaz uciekł inną drogą, a sprężarka lekko się poci - ja mam sprężarkę harrison (ten sam producent co w oplu) i też mi się poci na łączeniu korpusu, jednak od dwóch lat jeżdżę i klima ciągle działa. Najlepiej jedź do innego warsztatu - ten w którym byłeś pewnie Cię zlekceważył - wiedzieli że się narobią a zarobek będzie mały, w tym czasie wolą napełnić klimę w ośmiu autach 200 pln każde...
  • Odpowiedz

sebotrucker

  2008-08-04, 13:27:13
Użytkownik
#3
Ja spróbował bym nabić klime od nowa, jezeli nieszczelnośc jest mała, ale jezeli juz większa to na allegro są zestawy naprawcze do sprężarek bodajże po 220zł jest tam komplet uszczelek podobno te sprężarki da się samemu naprawić tylko każdy uważa że trzeba jechać do fachowca a kolega rozebrał taka sprężarkę w ciężarówce mówił że praktycznie nie ma się co w niej popsuć jezeli w pore wymienimy łożysko kolega na swojej zrobił 1200 000 tys.
  • Odpowiedz

pl65

  2008-08-04, 13:27:16
Nowy użytkownik
#4
Moja sprężarka też się poci. Oczywiście, sam tej naprawy nie zrobię. Jak tylko będę wiedział czy to jest do naprawy to pojadę do innego zakładu, w którym profesjonalnie mi to zrobią. Być może to zakład w który mi polecicie.
  • Odpowiedz

pl65

  2008-08-04, 14:35:42
Nowy użytkownik
#5
Znalazłem takie coś na allegro http://tnij.org/klim_uszczelka. Ile panowie mniej więcej robocizna by kosztowała takiej wymiany? Wiadomo koszt napełnienia klimatyzacji to jakieś 150-200zł. Czy dało by się to zrobić w ciągu 1 dnia? Nie mieszkam w dużym mieście i musiałbym pojechać, a jedyny specjalista w moim mieście co naprawia klimatyzację, powiedział to co wyżej napisałem.

Jeszcze jedno miałem sprawdzane na automacie do klimki ciśnienie w układzie i w innym zakładzie powiedział że mam dobrą ilość czynnika, ale nie maił możliwości sprawdzenia szczelności układu. To było w piątek następnego dnia po tym jak mi klima przestała działać. Dziś w innym zakładzie co opisałem powiedział co innego. Na moje zdanie o tym, że nie słyszę stuknięcia sprzęgła sprężarki mechanik mi powiedział że nie będzie słychać bo nie ma czynnika i sprężarka nie działa pod obciążeniem.
Jak to naprawdę jest?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-08-04, 14:47:54 przez pl65.)
  • Odpowiedz

tom17

  2008-08-04, 15:50:30
Użytkownik
#6
jezeli rzeczywiście masz dobrą ilość czynnika w układzie a sprężarka nie załącza to masz uszkodzony bezpiecznik termiczny w cewce. to typowe w oplach. sprawdź rezystancje cewki. prawidłowo ok 3,5 Ohm. bezpiecznik kosztuje kilka groszy.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2008-08-04, 16:50:17
Zaawansowany użytkownik
#7
tylko weź go wymień.... to już nie jest takie proste bo trzeba zdemontować całe sprzęgło i dostać się do cewki. No i znaleźć ten termik
  • Odpowiedz

pl65

  2008-08-04, 17:38:53
Nowy użytkownik
#8
A to możliwe że jeśli w sobotę sprawdził mi facet automatem do klimki który pokazuje ciśnienie a nie waży czynnik chłodzący żeby on zszedł do dziś? Bo tak mi powiedział ten mechanik dziś w zakładzie... Tylko z szoku jaki na mnie wywołała cena sprężarki nie kazałem mu sprawdzić wagę czynnika chłodzącego. A może tak jak on mi powiedział on sprawdził ciśnienie gazu a nie cieczy chłodzącej? Jak to jest tak naprawdę?

To może być tak że klima będzie mi działać z pocącą się olejem sprężarką, która tak prawdopodobnie chodziła do tej pory. To u mnie wygląda tak z punktu laika. Włączając przycisk klimki włącza się wentylator przed chłodnicą ale na włączonym silniku nie słychać stuknięcia sprzęgła, ani też nie podwyższają się obroty silnika.
Tak jak pisałem stało to się w ciągu 1 dnia. Zauważyłem to po tym jak wyjeżdżałem z podziemnego, nagrzanego parkingu, gdzie przez kawał miasta nawet z nawiewów leciało silnie nagrzane powietrze (jak bym miał ogrzewanie włączone).

Jeszcze jedno mi powiedział mój dzisiejszy "spec", że w moim Oplu Astrze z 1997 roku to nie ma bezpiecznika termicznego to tylko w późniejszych Oplach. Jak to jest, on jest czy go nie ma Tongue?
  • Odpowiedz

tom17

  2008-08-04, 18:02:43
Użytkownik
#9
jeżeli masz sprężarkę jak na zdjęciu (sanden) zamieszczonym przez Ciebie o jest bezpiecznik termiczny.
ale jeżeli masz oryginalną sprężarkę harrison (czyli taką: http://allegro.pl/item409178739_opel_ast...995r_.html ) to nie ma bezpiecznika. tutaj masz nową ale wygląda mi na chińczyka: http://allegro.pl/item409703053_sprezark...nowa_.html
  • Odpowiedz

pl65

  2008-08-04, 18:32:57
Nowy użytkownik
#10
Na mojej jest napisane Delphi. To chyba źle :/ ...
  • Odpowiedz

tom17

  2008-08-04, 18:50:51
Użytkownik
#11
to to samo co harrison
  • Odpowiedz

pl65

  2008-08-04, 18:56:52
Nowy użytkownik
#12
czyli nie ma bezpiecznika Sad. To w takim razie nie wchodzi w grę opcja z bezpiecznikiem. Czyli nie słyszę stuknięcia sprzęgła, włącza się wentylator, poci się sprężarka i facet mi pokazał że jest nieszczelność dziś a w sobotę przy pomiarze ciśnieniowym wyszło że jest odpowiednie ciśnienie czyli jest czynnik.

Z tego całego wychodzi że prawdopodobnie szykuje się naprawa nieszczelności przy pomocy uszczelek, a ze sprzęgłem to nie wiadomo czy działa czy nie nie rozbierając sprężarki...

Teraz jestem ciekawy ile wg. was zapłacę za tą naprawę?
  • Odpowiedz

tom17

  2008-08-04, 19:15:50
Użytkownik
#13
pl65 napisał(a):a ze sprzęgłem to nie wiadomo czy działa czy nie nie rozbierając sprężarki...
sprzęgło możesz podłączyć "na krótko" bezpośrednio z akumulatora. sprawdź również rezystancję cewki jak pisałem wcześniej

jeżeli jest nieszczelność to regeneracja sprężarki ok. 600 PLN
  • Odpowiedz

pl65

  2008-08-04, 19:26:01
Nowy użytkownik
#14
Czyli mogę z akumulatora na ostro podłączyć do tego styku i nie robi różnicy plus i minus bo to idzie do cewki. Jeśli usłyszę stuk to działa.
A może znacie zakład w którym mógłbym to zrobić w Lublinie, Zamościu lub Chełmie bo to większe miasta do których mam dość blisko.

Mi coś mówił (ale nie rozbierał mojej sprężarki) mechanik dziś że często rdzewieje przy tym złączu od wewnątrz i przez to mam nieszczelność i dlatego nie robi się tych sprężarek. Czy to jest prawda? Czy mogę z tym jakiś czas jeździć bez szkody dla klimatyzacji (oczywiście nie włączając jej)?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-08-04, 19:26:44 przez pl65.)
  • Odpowiedz

dv24v

  2008-08-04, 22:03:06
Użytkownik
#15
mysle ze kolega o nicku marekklima ci pomoze jest z lublina i urzeduje obok pks-u i wordu ...
  • Odpowiedz

pl65

  2008-08-05, 13:56:13
Nowy użytkownik
#16
A z tym rdzewieniem to jak jest? I jak podłącze kabelki od akumulatora do sprzęgła sprężarki to usłyszę stuknięcie oczywiście robiąc to krótko?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-08-05, 14:29:41 przez pl65.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-08-05, 15:38:25
Moderator
#17
sprezarke nalezy wyjac z auta, rozkrecic, wymienic uszczelki, zamontowac i sprawdzic szczelnosc i jak jest ok to napełnic i to cała filozofia a tego co kazał kupowac nowa bo sie nie naprawia j..nac w łeb
powodzenia
  • Odpowiedz

tom17

  2008-08-05, 17:11:14
Użytkownik
#18
pl65 napisał(a):A z tym rdzewieniem to jak jest?
konstrukcja jest taka że rzeczywiście osadza sie tam wszystko co samochód z drogi zbierze wię koroduje, jeśli nie ma osłony silnika jeszcze bardziej są narażone te elementy sprężarki.
sprężarka jest do zrobienia. jak będziesz wymieniał oringi sugeruję użyc zielonych gdyż są lepsze niż czarne.

pl65 napisał(a):jak podłącze kabelki od akumulatora do sprzęgła sprężarki to usłyszę stuknięcie oczywiście robiąc to krótko?
dokładnie. polaryzacja nie ma znaczenia ponieważ dioda jest za wtyczką wiązki
  • Odpowiedz

pl65

  2008-08-07, 09:15:17
Nowy użytkownik
#19
Chcę sprawdzić przy okazji sprawdzania działania sprzęgła rezystancję cewki. Czy mogę to zrobić przez wtyczkę w sprężarce bo na ile wiem to do cewki stamtąd idą kable czyli pomijalny opór.
  • Odpowiedz

tom17

  2008-08-07, 16:24:47
Użytkownik
#20
dokładnie tak powinieneś to zrobić
  • Odpowiedz

pl65

  2008-08-11, 19:20:41
Nowy użytkownik
#21
Dziś przy okazji wolnego popołudnia zdjąłem osłonę i zajrzałem do sprężarki. Sprawdziłem rezystancje cewki wyszła 4Ohm czyli dobrze. Po czym zmierzyłem napięcia jakie dochodzi tam do silnika i wyszło 1V szybko popatrzyłem po kablach i zobaczyłem że kiedyś była zmieniana wtyczka i lutowany był kabel co do czego okazało się że to był zimny styk. Zlutowałem właściwie i teraz sprzęgło elegancko zaskakuje z charakterystycznym stukiem i klimatyzacja działa bardzo dobrze. Chłodzi momentalnie Smile. A ten wg. tego "mechanika" przeciek to chyba on sobie w głowie wymyślił to jak sobie przypomniałem to była maluteńka zielona plamka a dziad chciał ze mnie pieniądze zedrzeć Tongue.
Jak by ktoś potrzebował to mogę podać nazwę tego zakładu i adres aby nikt tam z klimatyzacją nigdy nie zajeżdżał.
Dziękuję wszystkim za głosy w tej dyskusji bo bez waszej fachowej wiedzy sprawa pewnie potoczyła by się inaczej...
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa