Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Zawór sterujący kompresora vs buczenie klimatyzacji w gorące dni.

5 Odpowiedzi, 5409 Wyświetleń

Sik

  2018-05-26, 12:29:22
Nowy użytkownik
#1
Witam
Na początek powiem że przejrzałem forum i nie tylko i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na problem z moim samochodem.
Jest kilka czynników jakie mogą wpływać na tą usterkę.
Może ktoś ma pomysł i coś podpowie.
Pacjent: Opel Corsa B 1.4 8v 60 km (proszę się nie śmiać)
Kompresor Delphi /Harrison v5
Wymieniony skraplacz (hella) osuszacz (hella) presostat (zamiennik/działa) zawór sterujący tani zamiennik kolor niebieski (zakres ciśnień 41-43 psi)
układ szczelny nabity 950gram
Ciśnienie na manometrach LP 2 bary HP 10 bar temp otoczenia 19°C
Klimatyzacja chłodzi dobrze.
Problem: Dźwięk buczenia-warczenia narastający wraz z obrotami silnika ,szczególnie w dni gorące temperatura powietrza powyżej 20°C (jak jest chłodniej to prawie nie słyszalna)
Wraz ze wzrostem temperatury gdy włącza się wentylator drugiego stopnia większe obciążenie silnika ( po odessaniu na próbę 50 gram troszkę lepiej ale nadal jest hałas).
Podczas jazdy z wyższą prędkością hałas prawie znika.W korku wraca.
Na biegu jałowym zauważyłem że rurka LP pokrywa się szronem ale parownik nie zamarza.
Wiem że w różnych markach są podobne problemy ale tam zawory sterujące są ECV sterowane PWM.
Podobno za duża ilość oleju w układzie może powodować taki efekt?
Czy wymienić zawór sterujący na wyższa wartość ciśnień nap pomarańczowy 44-46psi?
Są tez opinie że uszkodzenie zaworków kompresora może być powodem?
Nie wymieniałem jeszcze zaworu rozprężnego (mam nowy zamiennik)
Mam Omege z takim układem i tam jak zawór sterujący stał to tylko kiepsko chłodził na biegu jałowym.
Czy po prostu ten typ tak ma.
Proszę o sugestie.
Pozdrawiam
Adam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-05-26, 12:52:30 przez Sik.)
  • Odpowiedz

Sik

  2018-05-26, 14:25:34
Nowy użytkownik
#2
Sik napisał(a):Witam
Na początek powiem że przejrzałem forum i nie tylko i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na problem z moim samochodem.
Jest kilka czynników jakie mogą wpływać na tą usterkę.
Może ktoś ma pomysł i coś podpowie.
Pacjent: Opel Corsa B 1.4 8v 60 km (proszę się nie śmiać)
Kompresor Delphi /Harrison v5
Wymieniony skraplacz (hella) osuszacz (hella) presostat (zamiennik/działa) zawór sterujący tani zamiennik kolor niebieski (zakres ciśnień 41-43 psi)
układ szczelny nabity 950gram
Ciśnienie na manometrach LP 2 bary HP 10 bar temp otoczenia 19°C
Klimatyzacja chłodzi dobrze.
Problem: Dźwięk buczenia-warczenia narastający wraz z obrotami silnika ,szczególnie w dni gorące temperatura powietrza powyżej 20°C (jak jest chłodniej to prawie nie słyszalna)
Wraz ze wzrostem temperatury gdy włącza się wentylator drugiego stopnia większe obciążenie silnika ( po odessaniu na próbę 50 gram troszkę lepiej ale nadal jest hałas).
Podczas jazdy z wyższą prędkością hałas prawie znika.W korku wraca.
Na biegu jałowym zauważyłem że rurka LP pokrywa się szronem ale parownik nie zamarza.A w trasie do połowy od zaworu.
Wiem że w różnych markach są podobne problemy ale tam zawory sterujące są ECV sterowane PWM.
Podobno za duża ilość oleju w układzie może powodować taki efekt?
Czy wymienić zawór sterujący na wyższa wartość ciśnień nap pomarańczowy 44-46psi?
Są tez opinie że uszkodzenie zaworków kompresora może być powodem?
Nie wymieniałem jeszcze zaworu rozprężnego (mam nowy zamiennik)
Mam Omege z takim układem i tam jak zawór sterujący stał to tylko kiepsko chłodził na biegu jałowym.
Czy po prostu ten typ tak ma.
Proszę o sugestie.
Pozdrawiam
Adam
  • Odpowiedz

Sik

  2018-05-26, 14:33:15
Nowy użytkownik
#3
Przepraszam miała być edycja.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2018-05-26, 14:42:45
Zaawansowany użytkownik
#4
V5 będzie buczeć również gdy będzie miała luz wewnątrz pomiędzy wałkiem a płytką z tłokami.
Trochę latek już sprężarka ma więc to może być - świadczy o tym nasilanie hałasu przy większym obciązeniu
  • Odpowiedz

Sik

  2018-05-26, 16:08:11
Nowy użytkownik
#5
Powiem szczerze że z sześć lat temu robiłem w omedze uszczelnienie v5 i wtedy miała 14 lat i żadnych luzów nie widziałem i pięknie działa do dzis. A w Corsie nie wiem mam dopiero rok. A jak częste są to przypadki? I jak można zaradzić?
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa