Witam panowie
Kupiłem sobie do pomocy na budowie 2003 Berlingo z "klimą", którą w te upalne dni chciałbym żeby działała jak się jedzie na skład budowlany ;-).
Po włączeniu klimy sprężarka się uruchamia, wentylator nie startuje i nie ma chłodzenia. Skoro sprężarka się załącza wnioskuje że coś czynnika w układzie musi być, podłączam manometry i LP na poziomie 2-3bar a HP 10bar, zwiększanie obrotów silnika powoduje że LP spada do 2bar. Myślę że pewno mało czynnika, mając czynnik próbuje go dodać, podczas próby dodawania LP wzrasta do 5 bar ale pobiera śladowe ilości czynnika, HP nie drgnie, po zakręceniu zaworu na butli LP spada do 3bar. Sprężarka zaczyna się włączać cyklicznie, przewody przy zaworze rozprężnym są ciepłe, w kabinie słychać syczenie. Nurtuje mnie to że wentylator nie pracuje, więc wywalam przekaźnik i zmuszam go do pracy na maksa co powoduje że HP spada do 8bar a rurki przy zaworze może nie są aż tak ciepłe jak wcześniej ale nie są chłodne, ponownie próbuje dodać czynnika ale bez skutku. Panowie wiem że najchętniej napiszecie żeby podjechać do speca, ale u mnie w okolicy znam dwóch do których zapisy są na miesiąc do przodu a reszta to napełniacze z pojęciem na moim poziomie a w samochód za 3k nie chcę wiele inwestować, więc może ktoś nakieruje mnie czy opisane symptomy mogą wskazywać na skończoną sprężarkę czy coś innego? I czy wentylator w tym samochodzie powinien startować natychmiast po włączeniu klimy czy po osiągnięciu jakiegoś ciśnienia w układzie? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-05-31, 19:41:17 przez lutek34.)
Kupiłem sobie do pomocy na budowie 2003 Berlingo z "klimą", którą w te upalne dni chciałbym żeby działała jak się jedzie na skład budowlany ;-).
Po włączeniu klimy sprężarka się uruchamia, wentylator nie startuje i nie ma chłodzenia. Skoro sprężarka się załącza wnioskuje że coś czynnika w układzie musi być, podłączam manometry i LP na poziomie 2-3bar a HP 10bar, zwiększanie obrotów silnika powoduje że LP spada do 2bar. Myślę że pewno mało czynnika, mając czynnik próbuje go dodać, podczas próby dodawania LP wzrasta do 5 bar ale pobiera śladowe ilości czynnika, HP nie drgnie, po zakręceniu zaworu na butli LP spada do 3bar. Sprężarka zaczyna się włączać cyklicznie, przewody przy zaworze rozprężnym są ciepłe, w kabinie słychać syczenie. Nurtuje mnie to że wentylator nie pracuje, więc wywalam przekaźnik i zmuszam go do pracy na maksa co powoduje że HP spada do 8bar a rurki przy zaworze może nie są aż tak ciepłe jak wcześniej ale nie są chłodne, ponownie próbuje dodać czynnika ale bez skutku. Panowie wiem że najchętniej napiszecie żeby podjechać do speca, ale u mnie w okolicy znam dwóch do których zapisy są na miesiąc do przodu a reszta to napełniacze z pojęciem na moim poziomie a w samochód za 3k nie chcę wiele inwestować, więc może ktoś nakieruje mnie czy opisane symptomy mogą wskazywać na skończoną sprężarkę czy coś innego? I czy wentylator w tym samochodzie powinien startować natychmiast po włączeniu klimy czy po osiągnięciu jakiegoś ciśnienia w układzie? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY