chciałbym nabyć termometr do dokładnego napełnienia invertera itp chodzi mi o coś sprawnego prostego i wyczymałego który dokładnie zmierzy mi odparowanie między 6-8k POZDRO
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
jaki termometr
22 Odpowiedzi, 23682 Wyświetleń|
jutro wkleje ci fotki tego co ja urzywam, uwarzam ze jest bardzo dobry
Wklej na forum bo też bym chcętnie zobaczył
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
Też używam termometru samochodowego (bez przerubek). Uważam, że jest OK
Witam chodzi wam o termometr zapewnie z marketu wygląd ala jak zegarek z otpustu ?????
Termometr znajde na alegro ich jest setki. A teraz pytanie jak to dokładnie zmierzyć poniewasz w firmie której pracowałem ładne pare lat zawsze i wszendze do serwisu zabierało się tylko zegary,pompe, przedóżacz klucze itp . nigdy nie pracowałem za pomocą termometra teraz otworzyłem swoją firme i chce robić dokładnie czysto itp. Prosze o wyczerpującą odp oczywiście bendze obliczał różnice w stopniach poniewasz łatwiej coś obliczyć od zera niż od -273/15K POZDRAWIAM
Od temperatury odczytanej na termometrze odejmujesz temperaturę odczytaną na skali temperaturowej manometru sawnego jeżeli o to ci chodzi ( przegrzanie par)
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-10-05, 11:32:14 przez byniom.)
Popraf mnie jak nie mam racji czyli np. gaz 407 odparowanie wynosi +8 a rura sawna ma +2 to +i+ daje minus czyli + 6 i to wszystko a jak do tego sie ma 2 temperatura na zewnącz Pozdro
=D
Wszyscy, wszystko wiedzieli... a mój fotoblog?
czyli nie tak to możecie nie ziać ze mnie tylko mi to napisać jak to wkącu jest.
Jeżeli na termometrze zamontowanym na rurze ssawnej masz np. +12stC a na skali temperaturowej manometru przy danym czynniku jaki jest w układzie masz np. +2stC to przegrzanie wynosi 10stC.
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
Klima-cool napisał(a):czyli nie tak to możecie nie ziać ze mnie tylko mi to napisać jak to wkącu jest.Kolego, bez obrazy, zamów sobie książkę z podstawami chłodnictwa, możesz to zrobić chyba nawet na tym portalu, koszt kilkudziesięciu złotych nikogo jeszcze nie zrujnował, poczytaj, a jak czegoś nie zrozumiesz to zadaj pytanie na tym forum, zapewne Twoje wątpliwości się wyjaśnią.
AS daj spokój jesteśmy tu o to żeby pomagać jak się mylę to lepiej zamknąć to forum.
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
Witam
Parę słów do tego co napisał Byniom. Przeczytałem Twój post Klima-Cool od początku. Ja wiem o co Tobie chodzi. Popatrzyłem na Twoje wcześniejsze posty i zastanawiam się czy odpowiadając temu forumowiczowi, który chciał zacząć montować klimy, doradziłeś żeby parę lat popracował przy fachowcach z branży, to zrobiłeś dobrze czy źle. Nieważne. Idea tego forum to pomaganie sobie nawzajem w codziennych problemach. Ja wyznaje dewizę ,,Lepiej się nie wstydzić i zapytać niż splitolić i się wstydzić.'' Więc jeżeli chcesz robić dokładnie i czysto tak jak deklarujesz, napiszę Tobie od początku jak powinno się robić żeby satysfakcja była z pracy. Nie będę kazał Ci katować się literaturą branżową bo to trochę za późno i za mało jedna książka. Opiszę Ci to co najważniejsze w skrócie. Po dokładnym przemyśleniu umiejscowienia instalowanych jednostek, dokładnym ułożeniu rur (oczywiście nie dłuższych niż producent pozwala i nie wyżej), dokładnym montażu jednostki wewnętrznej i zewnętrznej z użyciem poziomnicy zachowując wymiary i odległości, po prawidłowym połączeniu złączek gwintowanych tj. obcięciu rury na wymiar, po usunięciu takiego dziwnego przewężenia które powstało po obcięciu, gradujesz i wykonujesz kielich, oczywiście robisz te wszystkie czynności jak najbardziej pionowo w kierunku ziemi i sprawdzasz czy czasem nie zawieruszyły się opiłki z obróbki. Dokręcasz złączki kluczem dynamometrycznym kontrując kluczem nastawnym i powinieneś też kontrować również gdy dokręcasz przewody przy jednostce zewnętrznej. Idziesz sobie spokojnie do jednostki zewnętrznej i podłączasz pompę próżniową. Sprawdzasz dokładnie czy masz po dokręcane węże i włączasz ją- niech hula (jeżeli jest to nieduża jednostka z krótkimi przewodami można pominąć próbę szczelności azotem). Zaczynasz sobie podłączać przewody elektryczne zawsze dobrane tak jak przewody chłodnicze do wartości w DTR urządzenia. To taka książeczka z dużą ilością obrazków i mało tekstu, parę tabelek, przeważnie na dnie kartonu, której nikt nie czyta. Robisz elektrykę od piętnastu do trzydziestu minut. Po 30 minutach zakręcasz zawór łączący pompę z jednostką na manometrze i wyłączasz pompę próżniową (dla krótkiej instalacji około 10 mb, dla dłuższych potrzebny jest odczyt głębokości próżni z wakuometru). Odczekujesz 15 minut i sprawdzasz wskazanie manometru. Jeżeli zauważyłem spadek próżni lub jak kto woli wzrost ciśnienia, ponownie dokręcasz połączenia i ponownie wyciągasz próżnie. Jeżeli po 15 minutach nic nie ubyło to dobrze, ale jeżeli ubyło to źle. Dobra zakładamy że już jest OK i przechodzimy do napełniania instalacji. Rób to zaczynając od zaworu rury tłocznej (tej cienkiej), a kończ otwarciem zaworów na rurze ssącej (tej grubej) . Druga próba szczelności polega na dopuszczeniu niewielkiej ilość czynnika do instalacji około 5 bar i szukasz ponownie przecieków z detektorem do nieszczelności dostosowanym do czynników chłodniczych lub jak wolisz wodą z płynem do mycia naczyń (ale rozumiesz że to nie profesjonalne, bo Ci nic nie wykaże). Uruchamiasz jednostkę na chłodzenie pełna moc, możemy ustawić to w dwojaki sposób np. pilotem lub włącznikiem serwisowym (obrazek gdzie się znajduje można zobaczyć w DTR gdzie znaleźć ją pisałem wcześniej) i zauważasz takie dziwne wahania ciśnień na manometrze. Nie interesuje Ciebie to w ogóle, interesuje temperatura wynikająca z właściwości czynnika. Ale jedna to za mało więc podłączasz termometr do rury i tu pytanie dla Ciebie: Do której rury podłączasz termometr? a. gazowej b. ssącej c. tej grubej czy: a. cieczowej b. tłoczącej c. no tej cienkiej Oczywiście termometr podłączamy do rury ssącej. Jak już masz te dwa parametry to możesz określić: czy urządzenie chłodzi prawidłowo i czy jest odpowiednia ilość czynnika. To się tak ładnie z angielskiego nazywa Superheat. Ważna jest różnica temperatur. Jeżeli używasz zwykłych manometrów i termometru musisz sobie przeliczać różnicę. Jeżeli ze wskazania manometru odczytasz temperaturę 0 st.a z termometru +10 st. to temperatura przegrzania wynosi 10 K. Dla lepszego zrozumienia, jeżeli temperatura odczytana z manometru wynosi +1 a termometr wskazuje +10, temperatura przegrzania wynosi 9 K lub trudniejszy przykład -1 na manometrze, +10 na termometrze to temperatura przegrzania 11 K Co z tego wynika? A no to, jeżeli jest większa niż 10K to znaczy że jest zbyt mało czynnika a jeżeli jest mniejsza niż 6K to oznacza że jest wprowadzone za dużo czynnika. Zakładając że mamy np.: 8 mb instalacji chłodniczej, gdy producent urządzenia przygotował w nim czynnik na 5 mb musimy dopełnić instalacje czynnikiem w ilości 3mb razy (np.20gram/1mb) i ponownie zmierzyć ten sam parametr po ponownym restarcie urządzenia. Możesz to zrobić na oko. Ja to robię za pomocą wagi i dozownika. Nie musimy od razu ustawiać dawki wyliczonej z długości rur, nie raz jest tak że mniejsza ilość czynnika wystarczy. Wiedza chłodnicza klasyfikuje tak parametry przegrzania: dla klimatyzatorów 6-8K dla chłodni 8-10K dla możni 10-13K i tego trzeba się trzymać. Natomiast co do ciśnień i temperatury odparowania to są wielkości wynikowe i jak dla klimy odparowanie jest 0, +1 to przegrzanie powinno wynosić 8 bez znaczenia na gaz, ponieważ 0 odparowanie to 0, natomiast każdy gaz ma swoje ciśnienie pracy i jest to najmniej ważne. (czyt. radekklimat) Ja osobiście trzymam się środka czyli 7K. Powyższy opis dotyczy klimatyzatorów ON/OFF oraz Inwerterów. Różny jest tylko czas oczekiwania na stały parametr przegrzania, przy zwykłych jest to około 10 minut ale przy inwerterach 15-20 minut. Jeżeli chodzi Tobie o dobre przyrządy serwisowe kup sobie manometr Testo, jeżeli potrzebujesz sam termometr, ja używam CPS Tmini na podczerwień z możliwością pomiaru z termopary bo taki pomiar tylko wchodzi w grę. Posprzątaj z grubsza po swoich pracach i idź spokojnie po kasę, masz teraz pewność że zostawiłeś urządzenie w pełni sprawnie i oszczędnie działające. Pozdrawiam
Wszyscy, wszystko wiedzieli... a mój fotoblog?
Klima-cool napisał(a):Popraf mnie jak nie mam racji czyli np. gaz 407 odparowanie wynosi +8 a rura sawna ma +2 to +i+ daje minus czyli + 6 i to wszystko a jak do tego sie ma 2 temperatura na zewnącz PozdroWitam Ja używam manometru elektronicznego który wylicza w czasie rzeczywistym temperaturę przegrzania, więc rozleniwiłem myślenie. Spróbuje rozwikłać ten niecodzienny przypadek ręcznie. Przy czynniku R407C w trybie chłodzenia temperatura wynikowa +8 st.C to 6,3bara, +2 na rurze ssawnej daje nam to -6 różnicy (nie stopni ani nie K), więc jest na pewno za dużo czynnika. O wiele za dużo. Musimy iść w górę zmniejszając ilość czynnika co za tym idzie ciśnienie w dół. Trzeba upuścić czynnik do butli do momentu gdy na skali manometru pojawi się 0st.C i ciśnienie około 4bara, a na rurze ssawnej temperatura osiągnie 7-8st.C wtedy będzie 7-8K różnicy. Przy takiej zabawie jest wskazany cylinder. Trzeba jeszcze pamiętać o jednym. Dlaczego określa się właśnie ilość czynnika? Ponieważ ważna jest ilość w stanie ciekłym nie gazowym. Pozdrawiam
Wszyscy, wszystko wiedzieli... a mój fotoblog?
Wielkia DZĘKUWA stefanbud. Z zegarami na kolanach przestudiowałem tą literature którą mi podałeś, co do montażu to naprawdę postępuję krok po kroku jak napisałeś. Od lat ja osobiście nie używam klucza dynamometrycznego, zostałem nauczony pracy bez jego pomocy. Jak kielich dobrze zrobie to nigdy po moim dokręceniu nie było problemu. Raz w praktyce miałem do czynienia z szwedzką miedzią 16mm, gdze musiałem napocić się by dobrze kielich się wyłożył. Tak jak nauczono mnie pracy bez klucza dynamometrycznego, tak nigdy nikt mi nie pokazał pracy za pomocą termometru, dlatego moje pytania do Was starych wyjadaczy, ja czuję się jak nowicjusz w pracy z termometrem. Stefanbud dzięki za wskazówki i jestem pewien ze one są naprawde ważne, nie tylko da mnie ale i dla nie jednego na tym forum.
mam kilka pytań do "mędrca"
od kiedy + i + daje minus ? czy zawsze wysokie odparowanie to za dużo gazu ? a nie bierze waść pod uwagę że może to być spowodowane np. zabrudzeniem skraplacza lub słabą wydajnością sprężarki ? czy musisz się za każdym razem chwalić manometrem elektronicznym ? czy musisz w co drugim poście przytaczać swoją teorię na temat prawidłowego montażu klimatyzacji ?
+ i + tu nic nie daje b to chodzi tylko o ilość stopni między termoetrem a manometrem to nie matematyka że trzeba to brać pod uwage + i +
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
Witam
Słuchaj Klima Cool ten przykład który omówiłem w życiu nie wystąpi, jest to nie możliwe. Starałem Tobie uzmysłowić kierunek w którym trzeba iść po odczycie wartości. Mały sprawdzian tylko dla Klimy-Coola: Wiadomo że mamy podłączony manometr (najlepiej elektroniczny manometr) i termometr na ssącej. Tryb chłodzenia, max. Klimatyzator nowy, pierwsze uruchomienie. Klima ON/OFF. Minęło 10-15 minut od startu. Temperatura wynikowa z własności czynnika R410A to -3st.C, a odczyt z termometru z rury ssącej 14st.C. Co jest nie tak, co musisz zrobić dalej? Pozdrawiam P.S. Kupiłem sobie drugi elektroniczny manometr tym razem REVCO DIGIMON 3 PLUS. W porównaniu z Mastercoolem ma ,,dwie skale'' dla cieczy i par. Wakuometr wbudowany, termopara w komplecie. A i co najważniejsze jest o połowę tańszy. POLECAM WSZYSTKIM nawet profesjonalistom 1+1=2 Mam już dwa elektroniczne manometry.
Wszyscy, wszystko wiedzieli... a mój fotoblog?
żal mi ciebie
P.S. Kupiłem sobie drugi elektroniczny manometr tym razem REVCO DIGIMON 3 PLUS. W porównaniu z Mastercoolem ma ,,dwie skale'' dla cieczy i par. Wakuometr wbudowany, termopara w komplecie. A i co najważniejsze jest o połowę tańszy. POLECAM WSZYSTKIM nawet profesjonalistom
Daj namiary na taki manometr - jestem zainteresowany Pozdrawiam Remik napisał(a):Daj namiary na taki manometr - jestem zainteresowanyWitam Jakby zabrakło super manometrów elektronicznych REVCO DIGIMON 3 PLUS w Adexie to jeszcze są na Allegro no i oczywiście w Wigmorsie. Z tym że w Wigmorsie jest najdroższa wersja z pięcioma wężami. Dodatkowe dwa węże są do r410, 1/4 na 1/2 bez zbędnych redukcji. Życzę wszystkim manometrów elektronicznych. Jakby były problemy z obsługą w praktyce służę poradą. Pozdrawiam wszystkich fanów elektronicznych manometrów, niech żal tych co nie mają będzie z Wami
Wszyscy, wszystko wiedzieli... a mój fotoblog?
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
1+1=2 Mam już dwa elektroniczne manometry.