Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

klima w autobusie

12 Odpowiedzi, 12475 Wyświetleń

lukas

  2006-08-25, 18:20:47
Nowy użytkownik
#1
Witam
Czy ktoś może mi pomódż siedzę już drugi tydzień i szukam dzióry w klimatyzacji autobusowej zawiodły próba szczelności przeprowadzona azotem-uciekł po dwóch dniach a nigdzie nie było go słychać,próżnia zniknęła po jednej dobie,barwnik pod lampe uv też nie dał żadnego efektu krążył w układzie dwa dni nigdzie nie ma ani najmniejszego śladu nie mówiąc juz o oleju z układu wszystko czyste.
Może ktoś z was ma jeszcze jakiś pomyśł bo jestem bliski poddania się POMOCY!!!
  • Odpowiedz

Andrzej Molicki

  2006-08-26, 07:50:28
Nowy użytkownik
#2
Tylko azotem i szukać. Było by wskazane o dcięcie sprężarki od układu i badanie obu części układu osobno bo może nieszczelność właśnie w sprężarce występuje a nie samym układzie .Zrób ciśnienie w układzie około 4-5 KG/cm2 i przeglądaj wsystkie złącza bo innego sposobu nie widzę .
  • Odpowiedz

lukas

  2006-08-26, 08:22:46
Nowy użytkownik
#3
A jak jest z wężami w autobusach jak szybko guma sie starzeje i jak często trzeba je wymieniać?
  • Odpowiedz

awax

  2006-08-26, 11:10:30
Top użytkownik
#4
Podaj typ i model klimatyzacji oraz sprężarki.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

lukas

  2006-08-26, 17:04:36
Nowy użytkownik
#5
nie ma żadnej metki na sprężarce typu klimy też nie znalazłem mogę powiedzieć tylko tyle że ma cztery parowniki skraplacz umieszczony jest w podwoziu przed przednią osią a autobus to neoplan z 90r.
  • Odpowiedz

awax

  2006-08-26, 18:00:14
Top użytkownik
#6
Nie zazdroszczę Ci.
Sprawdż na początek sprężarkę (prawdopodobnie Bock),po zakręceniu zaworów będziesz miał dostęp przez serwisowy na ssaniu.Istnieje duże prawdopodobieństwo nieszczelności na dławicy (uszczelnieniu wału),następnie musisz sprawdzać kolejne sekcje rozdzielając układ.Jeżeli masz zawór na zbiorniku ciekłego czynnika to przy zakręconym tłocznym na sprężarce możesz stwierdzić ,po której stronie masz nieszczelność.
Nie jestem pewien czy dobrze kojarzę typ byłoby dobrze gdybyś przesłał fotkę.
Piszesz,że znacznik nie pomógł,ile go dałeś i jak długo chodziła na nim klima?.
Ewentualnie 606878124.
  • Odpowiedz

YN

  2006-09-07, 19:39:14
Użytkownik
#7
Panowie
Wydaje mi się, iż warto zastanowić się, czy w tym układzie, w trakcie jego eksploatacji, nie został zmieniony czynnik chłodniczy?
Struktura przewodów elastycznych w instalacji musi odpowiadać stosowaniu konkretnego czynnika chłodniczego. Nie będzie nic słychać, nie będzie nic widać a układ będzie nieszczelny. Myślimy!!!
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Andrzej Molicki

  2006-09-07, 21:18:29
Nowy użytkownik
#8
Bez czarnowidztwa po co domniemać coś co wcale nie musiało zaistnieć ???? Podzielić na kawałki pokorkować i sprawdzić co puszcza .Ja tam jestem za tym co powiedział awax a więc nieszczelność w sprężarce.
  • Odpowiedz

lukas

  2006-09-08, 04:45:42
Nowy użytkownik
#9
Witam
Dziękuje za wszystkie wypowiedzi bardzo mi pomogły podzieliłem instalacje na sześć części i znalazłem trzy nieszczelności (mini dzióra na wewnętrznym rzędzie skraplacza ,sparciały wąż w mocowaniu w podwoziu autobusu i nieszczelność na jednym z zaworów rozprężnych)nieszczelności były tak niewielkie że dopiero po zdemontowaniu , zaślepieniu ,napełnieniu azotem i utopieniu w wannie było możliwe ich zlokalizowanie .Krótko mówiąc rozebrałem prawie całą instalacje a połowa wylądowała w w wannie.sprężarka naszczęście szczelna.
  • Odpowiedz

YN

  2006-09-08, 12:30:08
Użytkownik
#10
Szanowny Panie Andrzeju
To nie jest czarnowidztwo tylko bardzo konkretne uwarunkowania technologiczne, która wymagają bieżącej wiedzy facowców.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Andrzej Molicki

  2006-09-09, 00:20:54
Nowy użytkownik
#11
Szanowny Panie Mirosławie
Mam zasadę aby nie poprawiać fabryki bo rzadko to idzie na dobre a z reguły przysparza wielu problemów.Nie rozumiem ludzi którzy za wszelką cenę i z uporem wymyślają co by tu przerobić nie mając pojęcia o tym co robią i twierdzą że producent i całe grono inżynierów które opracowało dane urządzenie to idioci.
Skoro pisze że ma być dany czynnik to po jaką cholerę zmieniać na inny .
  • Odpowiedz

YN

  2006-09-09, 16:02:13
Użytkownik
#12
Szanowny Panie Andrzeju
Całkowicie się z Panem zagadzam... całkowicie!! Powinniśmy jedynie dobrze korzystać z popularyzowanej wiedzy fachowców, praktyków a nie ich poprawiać.
A ta Pana odpowiedź do mnie to chyba jakieś nieporozumienie.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa