Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Wysokie ciśnienie, klima nie odpala

7 Odpowiedzi, 10745 Wyświetleń

janek20

  2017-05-30, 08:33:06
Nowy użytkownik
#1
Witam,

Mam problem z Peugeotem 208. Diagnostyka pokazała zbyt wysokie wskazania ciśnienia z czujnika (7,4-7,5 bar). Sprężarka nie odpala (na krótko włącza i chłodzi).

Wymieniłem czujnik na inny używany, ale ten sam objaw. Wskazania ciśnienia podobne, nadal za wysokie.

Nowy czujnik też trefny czy problemu szukać gdzie indziej?
  • Odpowiedz

lukasz1981

  2017-05-30, 23:47:46
Nowy użytkownik
#2
Kolego napisz coś więcej o aucie Peugeot 208 który rok? jaki silnik? jaka klima? manual czy climatronik. Jeśli piszesz o ciśnieniu po stronie wysokiej to 7,4-7,5 to jest to dolna granica. Normalnie powino byc pomiędzy 7-15Bar lecz to zależy jeszcze czy od sprężarki czy jest o stałej wydajności czy z zaworem sterowania mocą sprężarki. Jakie ciśnienia panują na wyłączonej klimie LP i HP a jakie po załączeniu? Czy robiłeś obsługę czynnik jest w układzie? i jego ilość jest prawidłowa? Układ nie posiada nieszczelności?Czy po załączeniu przycisku AC wentylatory startują?
Diagnostyka czym pokazała za wysokie ciśnienie i po jakiej stronie układu?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-05-30, 23:48:36 przez lukasz1981.)
  • Odpowiedz

janek20

  2017-05-31, 07:11:35
Nowy użytkownik
#3
Jest to Peugeot 208, 1.6 HDI, diesel z 2013 r.

Po podmiance czujnika ciśnienia klima nadal nie wystartowała (na czujniku wyjętym i przełożonym do innego Peugeota klima startuje). Więc czujnik ok. Dodam że czujnik jest 3 pinowy.

Po naciśnieciu przycisku na panelu zapala się dioda ale klima nie startuje, wiatraki nie kręcą się. Czy jest wciśnięty przycisk czy nie, wartość ciśnienia 7,4 - 7,5 bar. Takie ciśnienie pokazuje program diagnostyczny Peugeota.

Czynnik dobity (była pęknięta rurka więc układ został naprawiony i załadowany ponownie). Brak nieszczelności. Ilość jest prawidłowa.

Sprężarka na krótko startuje i chłodzi. Gdy zaczyna działać ciśnienie notowane przez program do diagnostyki spadało i wzrastało. Więc układ wygląda na sprawny.

Dzwoniłem do ASO Peugeota i powiedzieli że musi być ciśnienie niższe by wystartowała sprężarka. Nie wiem czy to prawda.
  • Odpowiedz

lukasz1981

  2017-06-01, 16:01:37
Nowy użytkownik
#4
Przy temperaturze zewnętrznej około 20°C wartość ciśnienia w obu sekcjach obiegu czynnika chłodniczego powinna się zawierać w zakresie od 3 do 6 barów, przy wyłączonej klimatyzacji.
Przy pracującym silniku i klimatyzacji w pojeździe (co najmniej po 5 minutach od jej włączenia). Przy temperaturze zewnętrznej ok. 20°C ciśnienie powinno wynosić odpowiednio:
- w instalacji ze sprężarką o zmiennej pojemności skokowej 1,5?2,5 bara w części niskociśnieniowej i 7?15 barów w części wysokociśnieniowej;
- w instalacji ze sprężarką o stałej pojemności skokowej 0,5?3,5 bara w części niskociśnieniowej i 14?18 barów w części wysokociśnieniowej.
Jeśli natomiast w 5 minut po wyłączeniu klimatyzacji ciśnienia w obu sekcjach (niskie i wysokie) przekraczają wartość 6 barów, należy podejrzewać, iż ich nadmierny wzrost jest wywołany zbyt wysoką temperaturą zewnętrzną (co nie stanowi usterki układu) albo zbyt dużą ilością czynnika w obiegu (co wymaga odpowiedniego skorygowania).
Jeśli załączysz na krótko sprężarkę to jak zmieniają się ciśnienia LP i HP jakie mają wartości i czy wtedy załączy się wentylator na chłodnicy? Posprawdzaj ciśnienia ale manometrami a nie programem.
Nadal nie napisałeś czy klima ręczna czy climatronic. Sprawdź jeszcze czujnik temperatury parownika (ten przy wymienniku wewnątrz auta pod deską rozdzielczą) Zobacz jaką temperaturę pokazuje w programie i czy cokolwiek pokazuje. Ilość czynnika prawidłowa czyli ile? Czynnik + olej + UV był nabijany stacją obsługi? jakie ilości?
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-06-01, 19:56:11
Użytkownik
#5
Jakie 1.5 bara na LP w zmiennej i 0.5 w stałej? 0.5 bara to -40 stopni (przy zmianie fazowej). Parownik byłby skuty lodem momentalnie, termostaty w takich układach nie pozwalają na obniżenie temperatury poniżej 0*C więc ciśnienie tak czy inaczej nie powinno być niższe jak okolice 1.8-2.0 bar. Chyba, że mówisz o chłodni, a nie klimatyzacji.
  • Odpowiedz

lukasz1981

  2017-06-01, 22:10:54
Nowy użytkownik
#6
Takie informacje podaje BOSCH w książce. Jak co źródło [reklama] to jest skan książki Boscha. To są oczywiście skrajne wartości bo osobiście z takimi się nie spotkałem i najczęściej jest tak jak piszesz w środku przedziału czyli między 1,8-2,5 Bara na LP.
  • Odpowiedz

janek20

  2017-06-01, 22:47:15
Nowy użytkownik
#7
klimatronik dwustrefowy.

Co do czujnika temp. wewnątrz - pokazuje prawidłowe wskazania

Problem udało się rozwiązać - okazało się że winowajcą był kabel i wtyczka. Po poprawce już wszystko śmiga i działa prawidłowo. Po wystartowaniu klimy wartości cisnienia zmieniają się już prawidłowo. Dziękuję za pomoc.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa