Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

mondeo mk4 brak wydajnosci klimatyazcji

9 Odpowiedzi, 7067 Wyświetleń

din

  2017-06-03, 13:41:03
Nowy użytkownik
#1
Klima w temperaturze ok 17 stopni zewnętrznej schładza parownik do ok 9 stopni co przekłada się na 11 z kratek. Przy temp na zewnątrz 26 stopni z kratek wieje już jakieś 15 stopni tylko. Po sprawdzeniu fachowcy postawili na kompresor i go wymienili niestety wymiana nic nie dała i jest dalej dokładnie tak samo.

Nagrałem filmiki z zegarami pomiarowymi ciśnienia
https://www.youtube.com/watch?v=ujrmsLKikuM
https://www.youtube.com/watch?v=TzRcdE_3nCU

Temp na zewnątrz 17 stopni. Powrót z parownika to ok 10 stopni. Różnica między wejściem na skraplacz a wyjściem z parownika to ok 30 stopni. Między wejściem na skraplacz a wyjściem ze skraplacza ok 15 stopni różnicy.

W dalszym etapie ma być wymieniony zawór rozprężny oraz skraplacz z osuszaczem, dodatkowo możliwe że będą dospawane zawory w celu sprawdzania ciśnienia w poszczególnych miejscach układu.

Zastanawiam się tylko co będzie jak wymienię wszystko a dalej będzie kicha
  • Odpowiedz

radekklimat

  2017-06-03, 16:29:18
Moderator
#2
A filter kabinowy wymieniłes?
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-06-03, 17:26:24
Użytkownik
#3
din napisał(a):(...) dodatkowo możliwe że będą dospawane zawory w celu sprawdzania ciśnienia w poszczególnych miejscach układu.(...)

A to jakaś praca badawcza?

Ja bym zaczął od samego filtra p.p., czyszczenia lub wymiany zaworu rozprężnego i dopiero później bym się zastanawiał co dalej.
Można jeszcze sprawdzić czy przypadkiem nie masz rozprężania gdzieś przed zaworem rozprężnym i czy sam parownik jest czysty.
  • Odpowiedz

din

  2017-06-03, 19:18:38
Nowy użytkownik
#4
Filtr kabinowy oczywiście że czysty i regularnie wymieniany (nawet częściej niż zalecane).

Praca badawcza to nie jest. Teoretycznie układ jest sprawny a praktycznie wydajności brak. Czujnik na parowniku (sprawny, testowany) pokazuje temp parownika ok 9-10 stopni czyli tyle ile idzie z kratek. Teraz jak zmniejszyć temperaturę parownika?

zawór jest kolejnym elementem do wymiany ale aż się boje jeśli to też nie pomoże.

Przewód od skraplacza do zaworu ma cały czas taka sama temperaturę (niewielką tak swoja droga)
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-06-05, 05:08:30
Użytkownik
#5
Przewód od skraplacza do zaworu w najlepszym wypadku powinien mieć temperaturę o około 5-10 stopni większą od temperatury otoczenia (jeśli mamy wydajny skraplacz, a obciążenie układu jest niskie).
Jeśli masz pewność, że parownik ma te 9-10 stopni to jedynie bardziej obniżając ciśnienie i tu warto się zainteresować zaworem rozprężnym/dyszą - to tak moim zdaniem.
  • Odpowiedz

din

  2017-06-14, 09:20:44
Nowy użytkownik
#6
Wymienione zostało wszystko co się dało. Nowy kompresor, nowy skraplacz z osuszaczem oraz zawór rozprężny, przedmuchane wszystkie przewody celu sprawdzenia drożności, niestety nic to nie dało i dalej jest dokładnie tak samo. Parownik ma ok 8 stopni przy 20 na zewnątrz i rośnie wraz ze wzrostem temp. na zewnątrz.

Nie wierze aby ktoś tak beznadziejny układ zaprojektował.
  • Odpowiedz

essoM

  2017-06-14, 10:52:59
Użytkownik
#7
Masz za wysokie ciśnienie na ssaniu
Tak na marginesie , ma ktos jakies dane ile kW mocy max moze przecietna sprezarka w aucie zuzywac oraz na jaką moc chlodniczą to się przeklada ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-06-14, 11:51:15 przez essoM.)
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-06-14, 11:05:36
Top użytkownik
#8
Wszystko nowe a ile oleju jest w układzie?
  • Odpowiedz

din

  2017-06-15, 14:57:11
Nowy użytkownik
#9
Ile to nie pytałem ale gościu mówił ze wszytskie elemnty były przeplukane a olej zalany bezpośrednio w kompresor.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa