Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Zmienna wydajność klimatyzacji po napełnieniu - Astra F 99r.

17 Odpowiedzi, 9411 Wyświetleń

jogus48

  2017-08-04, 15:37:33
Nowy użytkownik
#1
Witajcie, chciałbym się zapytać o jedną rzecz. Mam mały problem, temperatura z kratek raz jest naprawdę niska, a czasami wyższa. Z termometru własnej roboty czasami najniższa temeperatura to jakieś 6 stopni, a czasaem jest problem i układ musi długo podziałać aby temperatura zeszła poniżej 10 stopni, jest to odczuwalne przykładając rękę.


Klimatyzację dołożyłem sam do auta parę lat temu. Uszczelniłem sam sprężarkę. Napełniłem układ 4 lata temu, wymieniłem też jeden z presostatów, gdyż na wtyczce była nieszczelność. Niestety kupiłem zamiennik i po roku urwał się z niego jeden pin.

Po pół roku od napełnienia pojawiły się zielone plamy pod sprężarką. Mimo to, układ działał. Po jakimś czasie plamy już się nie pojawiały. Minęły 4 lata, postanowiłem wymienić presostat z urwanym pinem na Hellę, która dobrze się sprawuje w tym modelu. Niestety zaworek pod presostatem był nie do końca szczelny i podczas wymiany było dosyć głośne PSSS. Postanowiłem odciągnąć czynnik i napełnić układ na nowo.

4 lata temu nabiłem 900g wg katalogu, w wyniku ucieczki czynnika przy wymianie czujnika odessałem 745g. Czyli jak na Astrę F, Harissona V5 można powiedzieć, że to dobry wynik. Liczę, że mogło mi uciec z +-80g.

Mając na uwadze wątpliwą szczelność kompresora, nabiłem 850g. Ciśnienia: LP ~3,2bar, HP ~10bar. HP trochę za niskie, ale mimo to uważam że temperatura z nawiewów jest zadowalająca.


Chciałbym się spytać, czy problem z różną temperaturą z kratek (czasami niska, czasami koło 10-11 stopni) może wywoływać zawór dławiący w sprężarce, zawór rozprężny czy niska wydajność sprężarki? Czy może też te ciśnienia spowodowane z uszkodzeniem którychś z tych zaworów?
  • Odpowiedz

obser

  2017-08-04, 15:57:44
Top użytkownik
#2
Jak masz LP 3,2 bar, to nie może Ci lecieć 6st, tylko ponad 14 , chyba, że manometry też sam robiłeś, tak jak termometr.
  • Odpowiedz

jogus48

  2017-08-04, 16:03:22
Nowy użytkownik
#3
Termometr zrobiłem ze starego wyświetlacza z Astry, czujnik ze zderzaka. Nie wiem na ile pomiary nim są prawdziwe, ale jest jakaś orientacja. A ciśnienia odczytane z urządzenia, którym napełniałem układ, chyba że są niezbyt wiarygodne. W każdym razie powietrze raz jest takie, a raz takie.
  • Odpowiedz

essoM

  2017-08-04, 16:41:53
Użytkownik
#4
A jak układ przeładujesz to właśnie bedziesz mial za wysokie LP.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2017-08-15, 05:47:11
Zaawansowany użytkownik
#5
essoM napisał(a):A jak układ przeładujesz to właśnie bedziesz mial za wysokie LP.
I za wysokie HP też...
Tutaj albo V5 się kończy lub problem z zaworem rozpreznym - moim zdaniem.
  • Odpowiedz

jogus48

  2017-08-17, 19:47:01
Nowy użytkownik
#6
OK, czyli nie ma metody na ocenę co może być nie tak? wobec tego zostawiam jak jest :lol:
  • Odpowiedz

essoM

  2017-08-17, 22:09:17
Użytkownik
#7
Jest metoda, zasłaniasz skraplacz tekturą i patrzysz na HP. Jak wzrosnie do 20-25 bar to sprezarka ok.
U ciebie pewnie zajechana i jak cieplejszy dzień to nie jest w stanie skroplić gazu.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2017-08-18, 05:40:47
Top użytkownik
#8
essoM napisał(a):Jest metoda, zasłaniasz skraplacz tekturą i patrzysz na HP. Jak wzrosnie do 20-25 bar to sprezarka ok.
U ciebie pewnie zajechana i jak cieplejszy dzień to nie jest w stanie skroplić gazu.
Od kiedy to sprężarka skrapla gaz?
  • Odpowiedz

essoM

  2017-08-18, 08:32:56
Użytkownik
#9
Od wtedy kiedy wytworzy odpowiednie cisnienie Tongue
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2017-08-18, 08:40:00
Top użytkownik
#10
essoM napisał(a):Od wtedy kiedy wytworzy odpowiednie cisnienie Tongue
Sorry ,nie wiedziałem
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-08-18, 19:56:24
Użytkownik
#11
To miał być chyba skrót myślowy... czyt. sprężarka nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia umożliwiającego skroplenie gazu. Tak to chyba powinno brzmieć.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2017-08-19, 05:40:16
Top użytkownik
#12
Podstawy fizyki.Cieczy nie sprężysz.Od przemiany z gazu w ciecz jest skraplacz
  • Odpowiedz

barbie

  2017-08-19, 07:27:54
Top użytkownik
#13
Wskazany dowód osobisty dla samochodu .
  • Odpowiedz

essoM

  2017-08-19, 08:35:42
Użytkownik
#14
Tadeusz4321 napisał(a):Podstawy fizyki.Cieczy nie sprężysz.Od przemiany z gazu w ciecz jest skraplacz
Nikt nie pisał że sprężarka spreża ciecz , natomiast mozliwe jest powstawanie cieczy na wyjsciu sprezarki i żaden "skraplacz" nie jest potrzebny.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-08-19, 08:36:37 przez essoM.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2017-08-19, 09:28:46
Top użytkownik
#15
essoM napisał(a):
Tadeusz4321 napisał(a):Podstawy fizyki.Cieczy nie sprężysz.Od przemiany z gazu w ciecz jest skraplacz
Nikt nie pisał że sprężarka spreża ciecz , natomiast mozliwe jest powstawanie cieczy na wyjsciu sprezarki i żaden "skraplacz" nie jest potrzebny.
No to wytłumacz mi po co w kazdym aucie jest i do tego schładzany wentylatorem
  • Odpowiedz

essoM

  2017-08-19, 11:04:49
Użytkownik
#16
Nie zartuj sobie , wiekszosc z nas wie po co on jest, ty rownież i nie ma sensu ciagnać pustej dyskusji.
Czepianie sie ukladu slow moze zaprowadzic w slepy zaułek. Np wyzej napisales ze "skraplacz jest schladzany wentylatorem" a to przeciez nieprawda bo chlodzony jest powietrzem ????.
  • Odpowiedz

essoM

  2017-08-19, 11:28:07
Użytkownik
#17
Nie zartuj sobie , wiekszosc z nas wie po co on jest, ty rownież i nie ma sensu ciagnać pustej dyskusji.
Czepianie sie ukladu slow moze zaprowadzic w slepy zaułek. Np wyzej napisales ze "skraplacz jest schladzany wentylatorem" a to przeciez nieprawda bo chlodzony jest powietrzem ????.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa