Jeszcze się nic nie zapaliło, nie zmieniajmy co chwilę czynników, bo na pokładzie bęzie musiało jeździć 10 butli, a w magazynie w czynnikach stał super samochód.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
Spadek wydajności nowej klimatyzacji (czynnik R32). Prośba o sugestie
118 Odpowiedzi, 62382 Wyświetleń
obser napisał(a):Napisałem tylko to co słyszałem od kolegi z południa Polski, co ostatnio zakładał Daikiny i takie info mi przekazał.Bardzo dobrze, że o tym napisałeś. Mój komentarz nie dotyczył Ciebie tylko właśnie Daikina i miał zachęcić do ew. dyskusji. obser napisał(a):nie zmieniajmy co chwilę czynników,Akurat my nie mamy na to wpływu, ale będziemy ponosić koszty tego "rozpasania". Jednak czasy gdy wystarczyło mieć tylko R22, jak się nie robiło lodówek, dawno minęły.
co niektórzy to jeszcze R22 mają (zakopany)
poza krajami UE ma szerokie zastosowanie
i wg mojej teorii najbardziej ekologiczny. Sprzęty śmigają ponad 20 lat bez żadnych ubytkow, więc musieli coś wymyśleć, bo by branża chemiczna poszła z torbami. Ostatnio miałem telefon od klienta,że spreżarka się nie włacza przy ponad 22 leynim trójsplicie. Myślę, że będzie ciężka robota, rury pod tynkiem, w zabytku, płukanie itd., ale kazałem zrzucić napięcie na pół godziny. Na drugi dzień przed wyjazdem zadzwoniłem, aby był na miejscu, a on przeprasza, że nie oddzwonił, bo po ponownym podaniu napięcia wszystko ok. Jedynie w tym roku w tych starych kliamach było kilka kondensatorów za 12 zł do wymiany. Ręce opadają, jak teraz muszę tłumaczyć klientowi, ze w jego 3 letnim splicie z najwyższej półki padła elektronika j.z. i jest ona droższa od nowej klimy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-10-31, 16:10:02 przez obser.)
A co do R22 to dostałem kiedyś rozpiskę GREE oznaczenia typów i jeden symbol stanowił, że to jest on-off na R22 produkowany dla Turcji. A chcą wejść do UE, ale na siłę się zaopatrzyć w taki sprzęt.
Ja już od bardzo dawna twierdzę że to co nam UE daje to tylnymi drzwiami parokrotnie więcej nam zabiera.
obser napisał(a):wg mojej teorii najbardziej ekologiczny. Sprzęty śmigają ponad 20 lat bez żadnych ubytkow, więc musieli coś wymyśleć, bo by branża chemiczna poszła z torbami.Nie jest ekologiczny. Choć to ostatnie słowo jest bezsensowne. Mylisz skutek z przyczyną. Jeżeli 20 lat temu w urządzeniu/instalacji byłby inny czynnik, to tak samo niezawodnie pracowała by do dziś. Problemem nie jest czynnik, tylko chęć zysku obdarta z jakichkolwiek zachamowań etycznych. Tylko działania państwa , a lepiej jak grupy państw, mogą to szaleństwo przyhamować. Unia robi to lepiej lub gorzej, wszędzie są lobbyści i naciski różnych grup. Dlatego dochodzi do paradoksów, że np. 40 letnia lodówka z R12 (niby straszny syf, ale nie wydostający się do środowiska) mniej w sumie truje niż 10 czy 20 lodówek z super "ekologicznym" R600a psujących się po dwóch latach, już przez sam fakt, że jest jedna i jej wpływ na środowisko jest przez to ileś tam razy mniejszy.
Nie mam pewności ale R32 chyba miał datę wycofania taką samą jak R410 lub do niej zbliżoną więc wnioski mogą narzucać się każdemu inne ale ....
Jest to gaz (nowość) na którym da się zarobić zostanie wycofany bo wejdzie kolejny i znowu się da zarobić . Każdy wie o tym że producenci zrobią wszystko by zarabiać nie patrząc na nikogo.
Części oraz urządzenia firmy Daikin
Witam ponownie,
W międzyczasie mała dygresja. Zazwyczaj na forum widzi się opinie że klient jest wręcz sam sobie winien ponieważ wybrał niesprawdzoną firmę, nie posiadającą wymaganych uprawnień itd. Rozumiem skrajne przypadki, ale np. do sprawdzania certyfikatów nie jest zobligowany, wręcz o takich wymogach zasadniczo nie ma pojęcia. Mam natomiast pytanie, jak to się dzieje że stacjonarne hurtownie/dystrybutorzy sprzedają firmom nie posiadającym stosownych uprawnień sprzęt? Z mojego punktu widzenia, gdyby to było przestrzegane mój przypadek nie miałby miejsca. Marcin79 napisał(a):jak to się dzieje że stacjonarne hurtownie/dystrybutorzy sprzedają firmom nie posiadającym stosownych uprawnień sprzęt?O jakim sprzęcie piszesz? Jeżeli o klimatyzatorach, to znaleźli sobie kruczek, nie wiem na ile skuteczny w sądzie, taki iż wymagają od klienta podpisu pod oświadczeniem, że klimatyzator idzie do dalszej sprzedaży, a nie będzie montowany przez kupującego bez uprawnień Fgaz.
Możliwe że ekipa która to montowała nie ma działalności a FV wystawia ktoś z kim współpracują.
Panowie którzy montowali klimatyzację przedstawiani jako pracownicy firmy od której otrzymałem fakturę nie mają uprawnień. Właściciel firmy która wystawiła fakturę ma wyłącznie uprawnienia personalne (na samą firmę nie ma uprawnień). Skontaktowałem się z hurtownią która dostarczyła im klimatyzator początkowo z prośbą o przeniesienie praw gwarancyjnych na inną firmę. W międzyczasie zapytałem na jakiej podstawie sprzedali tej firmie sprzęt, usłyszałem "tajemnica handlowa" a od dyrektora tej firmy że są zadowoleni ze współpracy z omawianą firmą wykonującą formalnie montaż.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-11-22, 08:59:26 przez Marcin79.)
Jest masa firm które działają bez certyfikatów i co gorsze bez potrzebnego sprzętu i wiedzy.
I to nie małe firemki.
Hurtownie interesuje tylko obrót. A przeniesienie "praw gwarancyjnych", to za jakąś karę obciążyć jakąś firmę obowiązkiem gwarancyjnym?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-11-22, 09:27:31 przez obser.)
obser napisał(a):Hurtownie interesuje tylko obrót. A przeniesienie "praw gwarancyjnych", to za jakąś karę obciążyć jakąś firmę obowiązkiem gwarancyjnym? obser napisał(a):Hurtownie interesuje tylko obrót. A przeniesienie "praw gwarancyjnych", to za jakąś karę obciążyć jakąś firmę obowiązkiem gwarancyjnym? Skoro jak zrozumiałem po rozmowie z UDT hurtownia łamie prawo, dlaczego poszkodowanym ma być sam klient? Oczywiście nie oczekiwałem by inna firma realizowała serwis za darmo/charytatywnie.
Marcin z tematu zrobiło się mydło i powidło ..... masz konkrety odnośnie swojego urządzenia pisz natomiast nie zastanawiaj się nad wyższością Świąt Wielkanocy nad Bożego Narodzenia.
Operator - Klient - Ty - przeczytaj ustawę, jeżeli nie masz czasu to tylko kary administracyjne które określą obowiązki Twoje. Ty masz obowiązek weryfikować firmę czy serwisanta podczas instalacji serwisu urządzeń zawierający f-gazy. Czy do przyłącza gazowego też nie sprawdzasz czy ktoś ma uprawnienia czy nie ? Hurtownia - ma obowiązek odnośnie sprzedaży i nie może sprzedawać firmie bez uprawnień. Zrobiła to więc sama na siebie bata kręci. Prędzej czy później źle się to skończy dla nich ale to ich decyzja więc i oni mogą być ukarani. Tak wynika z ustawy więc nie zadawaj pytań dla czego i nie pisz nowego prawa bo nie ma to sensu. Temat doszedł do takiego momentu że albo przedstawisz firmę która Tobie montowała i Hurtownię która sprzedała albo czas zakończyć go bo nic więcej z niego nie wyniknie. Marcin79 napisał(a):Skoro jak zrozumiałem po rozmowie z UDT hurtownia łamie prawo, dlaczego poszkodowanym ma być sam klient? Oczywiście nie oczekiwałem by inna firma realizowała serwis za darmo/charytatywnie.Jeszcze tylko jedno pytanie .Rozmawiałeś z UDT wiedzą że prawo zostało złamane.Wiec co w związku z tym zamierzają zrobić?Podejmą jakieś działania?
Marcinie może byś opisał jak się sprawa zakończyła bo mnie bardzo ciekawi?
Tak nawiasem mówiąc to fajny serial - nie wiedzieli jak naprawić i zdemontowali cała klimę Ciekawe czy w ogóle klimę i kasę jeszcze zobaczył. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości