Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
tutaj jesteś:   Forum Klimatyzacja › Klimatyzacja.pl › Klimatyzacja
Wstecz 1 … 34 35 36 37 38 … 166 Dalej
  • alexa

klimatyzator jakie atesty, dopuszczenia itp. żądać od dostawcy

11 Odpowiedzi, 2830 Wyświetleń

comsat

  2018-08-09, 18:51:38
Nowy użytkownik
#1
Witam, pytanie mam bardzo nietypowe.
Jestem zamawiającym i robię zamówienie na dostawę i montaż klimatyzatora ściennego do biura (jednostka wewnętrzna i zewnętrzna). Proszę fachowcy podpowiedzcie jakich dokumentów do przekazania dla zamawiającego muszę żądać? Mam na myśli jakie certyfikaty, atesty czy dopuszczenia do obrotu itp.? O certyfikacie f-gazy wiem i żądam ale co dalej ??? Na razie żądam: 1. instrukcji obsługi w języku polskim, 2. kartę gwarancyjną i zasady świadczenia usług pogwarancyjnych przez autoryzowany serwis, 3. Kartę Urządzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami- cholera jakimi? co to jest ta karta urządzenia??? 4.książkę serwisową.
Czy ja jako zamawiający muszę wiedzieć jakie normy ma spełniać urządzenie??? Proszę o radę Co jeszcze jest istotne dla mnie by nie stracić gwarancji i mieć wszystkie kwity potrzebne użytkownikowi.
  • Odpowiedz

jurny_drwal

  2018-08-09, 20:06:19
Użytkownik
#2
Lubisz żądać?
  • Odpowiedz

gadget

  2018-08-09, 22:10:15
Zaawansowany użytkownik
#3
Ja do tej listy bym dodał : żądam świadectwa szczepienia przeciwko wściekliźnie
  • Odpowiedz

obser

  2018-08-10, 08:24:39
Top użytkownik
#4
Coś nie tak? czy za pracę Ci płacą, czy robisz to w czynie społecznym. My mamy wymyślać jakie jeszcze bzdetne papiery chcesz żądać, i tak już wiele chcesz. Widać lubisz stertę papierów i w nich mieszać nie mając pojęcia o tym co robisz.
  • Odpowiedz

MarioO

  2018-08-10, 11:31:17
Zaawansowany użytkownik
#5
Dokumenty są ważne a najważniejsza jest FV Zapytaj o nią i zażądaj aby w rubryce płatność napisali GOTÓWKĄ !! Big Grin Big Grin
  • Odpowiedz

comsat

  2018-08-13, 18:04:18
Nowy użytkownik
#6
Źle mnie zrozumieliście, słowo żądam wynika z nomenklatury zamówień. Nie zamierzałam nikogo obrazić, urazić. Mnie tylko chodzi o to, jakie Wy, jako sprzedawcy i montujący klimatyzacje, dokumenty przekazujecie nabywcy. Tylko tyle chciałam, nie wiem po co ta ironia? To wy jako fachowcy w branży znacie się najlepiej jakie dokumenty są potrzebne i tylko takiej rady oczekiwałam, ale trudno ............ brak życzliwości, szkoda
  • Odpowiedz

obser

  2018-08-14, 06:05:21
Top użytkownik
#7
najważniejsze FV i karta gwarancyjna. W założeniu tylko to wystarczy.Hmm, umowa na serwis pogwarancyjny i tak nic Ci nie da teoretycznie. A w założeniu żadne certyfikaty są niepotrzebne, bo zgodnie z ustawą jest zakaz wprowadzania do obrotu urządzeń niedopuszczonych, więc po co te papiery?.
  • Odpowiedz

jurny_drwal

  2018-08-15, 11:00:23
Użytkownik
#8
comsat napisał(a):Źle mnie zrozumieliście, słowo żądam wynika z nomenklatury zamówień. Nie zamierzałam nikogo obrazić, urazić. Mnie tylko chodzi o to, jakie Wy, jako sprzedawcy i montujący klimatyzacje, dokumenty przekazujecie nabywcy. Tylko tyle chciałam, nie wiem po co ta ironia? To wy jako fachowcy w branży znacie się najlepiej jakie dokumenty są potrzebne i tylko takiej rady oczekiwałam, ale trudno ............ brak życzliwości, szkoda

Dla normalnego klienta: karta gwarancyjna, protokół z uruchomienia i faktura. Dla miłośników biurokracji i niszczenia przyrody: to co wcześniej + atesty, projekt (część opisowa i rysunkowa), karta urządzenia, wszystko zebrane w Dokumentacja po wykonawcza. Wcześniej kopia certyfikatu personalnego, firmowego i wydruk z CEIDG Taka o to PISiorowatość.
  • Odpowiedz

obser

  2018-08-15, 11:54:07
Top użytkownik
#9
Wiadomo co firma zażąda, to trzeba spełnić niestety, ale też Zamawiający powinien mieć na uwadze, że czym więcej będzie żądał, tym oferty będą droższe. Może sobie zażądać zdjęcia fabryki gdzie je produkują, wliczę podróż do Chin i zrobię te fotki po zapłaceniu Faktury Pro Forma. W większych firmach dokumentacją zajmuje się Dział Techniczny i doprowadzeniem przyłącza elektrycznego, bo montaż klimatyzacji rozpisują na koncie wzrost wartości budynku. Z umowy o zasadach świadczenia usług pogwarancyjnych bym zrezygnował i poczekał do końca gwarancji, bo w przetargach starują teraz firmy, które nie wiadomo czy będą tak długo istnieć. Mam podpisane parę porządnych umów na zabezpieczenie prawidłowej pracy klimatyzatorów w danej firmie, ale opiera się to o pełne zabezpieczenie pracy wszystkich np. urządzeń szt 16 bez względu na usterkę, wyłączając winę użytkownika i przepięcia,wyładowania atmosferyczne. I do mnie należy decyzja, naprawiać, czy wynieniać na nowy oczywiście w ramach rocznego ryczałtu. Jak na razie od paru lat wszyscy są zadowoleni. Klienci płacą kwiecień/maj i mają zapewnioną całoroczną sprawność urządzeń. W tym sezonie wymieniłem 2 urządzenia na nowe, ale i tak to jest opłacalne. Oczywiście do tych Klientów jedziemy w jaknajkrótszym czasie po zgłoszeniu, ale awarii prawie nie ma, bo jak się przyłożymy do serwisów, tak urządzenia będą latać. I fajna sprawa przeglądy, serwisy, czyszczenia robimy w czasie dla nas dogodnym. Firmy po dostaniu FV trochę kręcą nosem, ale ogólnie są bardzo zadowolone i my też. A jak Klient czuje się bezpieczny, bo podpisał umowę, że będzie na zgłoszenie Klienta, to zaczynają się kombinacje i jak czasu niewiele, to i diagnoza taka, aby zrobić to na skróty (wymiana urządzenia).
  • Odpowiedz

radekklimat

  2018-08-15, 20:21:40
Moderator
#10
Ciekaw jestem co bedzie jak instalator zażąda zaplaty za swoja pracę
  • Odpowiedz

jurny_drwal

  2018-08-16, 18:47:43
Użytkownik
#11
Jutro bo wiszą mi faktury
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Serwisy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2022 termoclima Sp. z o.o.. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa