Czy klimatyzatory na R32 są wydajniejsze ?
To z powodu nowego czynnika czy bardziej z powodu lepszej technologii w budowie tych modeli ?
To z powodu nowego czynnika czy bardziej z powodu lepszej technologii w budowie tych modeli ?
Czy klimatyzatory na R32 są wydajniejsze ?
To z powodu nowego czynnika czy bardziej z powodu lepszej technologii w budowie tych modeli ?
Najpierw zadajesz pytanie czy są wydajniejsze, a drugie dlaczego są wydajniejsze.
Co mogę Ci powiedzieć, na pewno są lżejsze.
"Nowy czynnik chłodniczy R32 w porównaniu do obecnie stosowanych czynników (głównie R410A) posiada dużo niższy potencjał tworzenia efektu cieplarnianego i jednocześnie wyższą efektywność energetyczną."
https://kaisai.pl/aktualnosci/nowy-czynnik-chlodniczy/ Czy to prawda czy czysty marketing ?
"Klimatyzator KAISAI FLY z nowym czynnikiem chłodniczym R32 oraz klasą efektywności energetycznej A++ posiada wyjątkowo elegancki panel, dzięki czemu pasuje do każdego wnętrza. Urządzenie wyróżnia się pracą przy niskich temperaturach zewnętrznych, stąd dla trybu grzania temperatura na zewnątrz może osiągnąć nawet -25°C."
Ja tam żadnej różnicy nie zauważyłem, a już trochę r32 założyłam. Na r410a też są modele do -25 st. Co mnie zdziwiło to tylko mniejsza waga skraplacza. Bezpieczniej będzie założyć r32 bo ten czynnik jest tańszy i niedługo będzie podstawowym.
Tomm napisał(a):posiada wyjątkowo elegancki panel, dzięki czemu pasuje do każdego wnętrza.Tak, elegancki panel bardzo wpływa na "wydajność"... Typowa ściema marketingowa. Z resztą co to jest "wydajność" klimatyzatora??? obser napisał(a):Co mnie zdziwiło to tylko mniejsza waga skraplacza.Skraplacza czy całej jednostki zewnętrznej? Jak oceniasz wielkość samego skraplacza w stosunku do urządzenia tej samej mocy dla R410a? Do mnie jeszcze urządzenia na R32 "nie dootarły". Wciąż montują jednostki z R410a. To wciąż jest nowość. Szczególnie dla większych urządzeń. Ciekawe kiedy R32 zawita na dobre do chillerów?
Skraplacz może być mniejszy bo R32 jest 10% efektywniejszy a samo napełnienie jest mniejsze o 30% Gdzieś wyczytałem że z uwagi na to że jest palny będzie miał ograniczone zastosowanie.Można napełniać w fazie ciekłej jak i gazowej.Generalnie nic nowego jeśli chodzi o ten czynnik.W 410 jest w 50% od lat GWP = 675 i teraz dopiero wpadli że jest taki super przyjazny dla środowiska itd he he he .Mi osobiście nie odpowiada jego palność.Mimo że jest nisko palny.Nie wolno montować klimatyzacji z tym czynnikiem w pomieszczeniach gdzie jest otwarty ogień np.kominek,kuchenka gazowa ale z kolei przekonują że nie da się przy wycieku osiągnąć dolnej granicy palności he he he
https://www.youtube.com/watch?v=CFQJVo9omys
Co poszło nie tak, a może to wcale nie była klima jakość kiepska.
To raczej coś innego.Zresztą zauważ że operator kamery nie przypadkiem tam był.To był raczej planowany wybuch
To musiało być coś innego, poniżej masz test na R32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-10-07, 15:40:59 przez drago26.)
https://www.youtube.com/watch?v=rfEd3MHaeTg A tutaj nawet ciekawszy https://www.youtube.com/watch?v=fT-1wPL0VnY obser napisał(a):Z resztą co to jest "wydajność" klimatyzatora??? Wydajność to dla mnie moc. Ten sam klimatyzator z różnymi gazami w tych samych warunkach . Jeden może być wydajniejszy od drugiego ... czyli oddawać większą moc do pomieszczenia.
Czy będzie podstawowym to się okaże. Na rynku pojawi się Solstice? N41 (provisional R-466A), kolejny zamiennik.
[reklama]
... i owoc żywota twojego jeZUS.
Macie jakieś nowe doświadczenia lub informacje w sprawie ?
Może na szkoleniach coś ciekawego podali ?
A czym sie rozni R32 od R 410a?
Poza tym klimatyzator 3.5 kw czy innej mocy to ma te moc bez wzgledu na czynnik
Tym, że pracuje w szerszym zakresie temperatur i pod innymi ciśnieniami.
Ale ten sam klimatyzator naładowany raz jednym czynnikiem raz drugim osiąga inne moce.
Urządzenia zachowują się tak samo, nie odczułem żadnej różnicy od strony użytkowania.
Różnica jest w cenie gazu R32 jest tańszy przeszło o połowę od R410A. obser napisał(a):[...]Bezpieczniej będzie założyć r32 bo ten czynnik jest tańszy i niedługo będzie podstawowym.Tu chyba jest jakieś niedomówienie odnośnie tego gazu . Ten gaz nie będzie nigdy podstawowym (pomijając splity, multi, miniVRF ) dla dużych układów , mało tego nie pamiętam gdzie ale już widziałem termin kiedy ma być wycofywany . To co mogę powiedzieć z własnej obserwacji to to że nikt nie chce agregatów i instalacji na gaz R32 w budynkach. W zeszłym roku zamieniano w projekcie w kilku budynkach z urządzeń na R32 na R410A . Nikt nie chce mieć dodatkowego paliwa*(R32) podczas pożaru .
Części oraz urządzenia firmy Daikin
radekklimat napisał(a):A czym sie rozni R32 od R 410a?Tym czym się różni wróbelek, czyli ma nóżkę krótszą... To są różne czynniki, a nie gazy, bo te ostatnie to się ma po grochówce, choć pierwszy jest składnikiem drugiego. radekklimat napisał(a):Poza tym klimatyzator 3.5 kw czy innej mocy to ma te moc bez wzgledu na czynnikAni nie ma "tej czy innej mocy" zawsze, bo różne warunki i tryby pracy. Ani tym bardziej po zmianie czynnika z jednego na drugi. Tomm napisał(a):Macie jakieś nowe doświadczenia lub informacje w sprawie ?Cóż nowego mogło się pojawić? Daikin na szkoleniach promuje R32, ale tylko dla splitów i ogólnie małych instalacji. Do VRV nawet chyba nie podchodzą z R32, bo nie było mowy o takich planach na szkoleniu. Dopuszczają użycie R410a w urządzeniach projektowanych do R32, ale trzeba się liczyć ze zmniejszeniem mocy chłodniczej ok 10-20 %, jeśli dobrze pamiętam. DBKlima napisał(a):Nikt nie chce mieć dodatkowego paliwa*(R32) podczas pożaru .A ja uważam, że jest to wywołane naruszaniem interesów tych, którzy jeszcze R32 nie oferują i zwykłym panikowaniem. Podobna sytuacja byłą gdy wchodziło LPG do samochodów. Producenci straszyli prawie końcem świata a to już sporo lat auta jeżdżą i nic złego się nie dzieje. A porównanie R32 do LPG jest jak mrówki do słonia względem palności i wybuchowości. DBKlima napisał(a):już widziałem termin kiedy ma być wycofywanyA to ciekawostka. Powiedz, gdzie taki termin jest zapisany i czy jest to jakiś akt prawa czy tylko nadinterpretacja w stylu "przymus stosowania R1234yf w samochodach" ???
Zadalem pytanie o roznicy tych dwoch gazow z czystej ciekawości
Oba pracuja na tym samym ciśnieniu, oba maja takie samo skraplanie R32 jest skladnikiem R410 w 50% a pozostala czesc to wypelniacz nawet nie bedacy czynnikiem a tylko domieszka powodujaca niepalnosc radekklimat napisał(a):Zadalem pytanie o roznicy tych dwoch gazow z czystej ciekawościRóżnicę znajdujemy w cenie za 1kg :/
Części oraz urządzenia firmy Daikin
Butla z R32 wygląda jak bomba hehe - oznakowana palne!Lewy Gwint! Czerwone kolory! W rzeczywistości to 50% r410a i niższa cena. Słyszałem ostatnio na szkoleniu od innych firm serwisowych że ładowali ją do splitów na 410a i bez problemów wszystko działało. Jednostki zewnętrzne zmniejszyły się u wielu producentów. Oni zaoszczędzą na magazynowaniu i transporcie bo kontener więcej przyjmie, a klient straci na graniu w ujemnych temperaturach i tyle w temacie.
Bock napisał(a):klient straci na graniu w ujemnych temperaturachA na czym straci? Jaki to ma związek z R32? |